30tilføjet af

Alting har en tid -

Hej alle 🙂
Jeg nyder min lille ferie herfra sol - her er så stille..ingen nyoprettede tråde i mit navn - jeg bestemmer selv, om jeg vil skrive - det er da skønt 😃
Jeg sad og tog lidt sol [s] - der kom en bil...den stoppede ved postkassen..hvem mon det var..det var ikke posten..nå det var en hilsen fra jehovas vidner, jeg blev inviteret til at komme nærmere Gud ..altså jehova.. 😕 det er ham de også kalder for Apollyon..
afgrundens konge over græshoppe-dæmonerne..
Jeg takker pænt nej tak !
Men alting har en tid - det kom jeg lige i tanke om 🙂

http://www.youtube.com/watch?v=e-ZgsE8roS0

Alting har en tid.
For alt, hvad der sker under himlen, er der et tidspunkt.
En tid til at fødes, en tid til at dø.
En tid til at plante, en tid til at rydde.
En tid til at slå ihjel, en tid til at helbrede.
En tid til at rive ned, en tid til at bygge op.
En tid til at græde, en tid til at le.
En tid til at holde klage, en tid til at danse.
En tid til at sprede sten, en tid til at samle sten.
En tid til at omfavne, en tid til ikke at omfavne.
En tid til at opsøge, en tid til at miste.
En tid til at gemme hen, en tid til at kaste bort.
En tid til at rive itu, en tid til at sy sammen.
En tid til at tale, en tid til at tie.
En tid til at elske, en tid til at hade.
En tid til krig, en tid til fred.
(Præd 3, 1-8).
Fortsat god sommer - til alle der læser med [f][s][f]
🙂
tilføjet af

Det mest fortvivlende er, a netop dem der oftest taler

´[:*(]
... om, hvor forfærdelig vi andre er, er det "jehovas vidner", der har:
En tid til at rive ned (Den Kristne lære (Tror de da))
En tid til at græde. (/hyle over hvor onde vi andre er)
En tid til at holde klage (Over alle der ikke tror dem = Alle)
En tid til at slå ihjel (Ethvert godt debat-initiativ)
En tid til at opsøge (Må Vor Herre Jesus Kristus bevare os)
En tid til at rive itu (Ethvert godt sammensat svarindlæg - (tror de da))
En tid til at tale (Endnu ikke om noget fornuftigt)
En tid til at elske (Det kan kun være deres messias "traellen" der er målet)
En tid til krig (Noget de konstant truer med - og klandrer os andre for)

Fortsat go' ferie
Mange hilsner
jalmar 😃
tilføjet af

Ja det har du ret i-

Jalmar 🙂
Vi bliver jo beskyldt for, at være psykisk syge, hvis vi har en anden mening, end jehovas vidner ( her ligger et par tråde ) - de er nogle rigtige lyseslukkere.. så du ramte plet : "En tid til at rive ned" - "En tid til at græde. (/hyle over hvor onde vi andre er) " o.s.v.

Det er en skam, du ikke kan høre Lars Lilholdt synge denne:

For at tænde lys.
Lars Lilholt Band: Engang drog vi ud for at slå tiden ihjel, udgivet i 1989 på Polygram
.
Der er en tid til at tale
en tid til at tie
en tid til at græde
over en vi ku' li'
der er en tid mest til latter
når venskab fornys
jeg tror at vi er her
for at tænde lys
tænde lys
for hinanden
.
Der er en tid til at kæmpe
en tid mest til leg
en tid er vi sammen
en tid hver for sig
en tid må vi vente
når sejlene sys
jeg tror at vi er her
for at tænde lys
tænde lys
for hinanden
.
Vi slår op vore øjne
og begynder at se
alt det vi troede var ukendt begynder at ske
vi så vi var nøgne
når nætterne kom
alt det vi troede var sikkert gisner vi om
.
Der er en tid til at tale
en tid til at tie
en tid til at græde
over en vi ku' li'
der er en tid mest til latter
når venskab fornys
jeg tror at vi er her
for at tænde lys
tænde lys
for hinanden
.
© Lars Lilholt

[f][s][f]
God sommer Jalmar 🙂
tilføjet af

mange tak

Ha` en fortsat god ferie, Lyjse.
Kosmos
tilføjet af

tomme i deres tanker.

Efeserbrevet 4;17
Det siger jeg da og vidner om i Herren: Lev ikke længere som hedningerne, tomme i deres tanker, idet de er mentalt formørkede og udelukkede fra det liv der hører Gud til, på grund af den uvidenhed som er i dem, på grund af deres hjertes ufølsomhed. 19 Da de har mistet al moralsk sans, har de givet sig selv hen til skamløshed for i havesyge at øve al slags urenhed.
Profetien er sand.
Lyjse skriver igen om Jehovas vidner. Hadet og hidsigheden fordrer åbenbart at den slags stereotype udgydelser kommer igen og igen. Bakket op af Jalmar og Kosmos i en bizar treenighed. Dog er de ikke indbyrdes enige om det der hører troen til.
En er ateist, en er pinsekirkemedlem, men fælles for de tre er de alle lyver, og fremsætter deres mørke tanker i en form for mental dødedans.
Lyjse:
jeg blev inviteret til at komme nærmere Gud ..altså jehova.. det er ham de også kalder for Apollyon..
afgrundens konge over græshoppe-dæmonerne..
Ajv2:
Vi kalder ikke Jehova for "Apollyon" betegnelsen passer overhovedet ingen steder på Gud, men på Jesus, Guds søn.
Det ved Lyjse, og taler derfor imod bedre vidende, altså lyver hun.
Hvad fortæller biblen (folkekirkens Da92 bibel)
Åbenbaringen 8:2
"Og jeg så, at de syv engle, der står foran Gud, fik givet syv basuner"
Der er ingen tvivl om der her er tale om Guds engle.
At de står foran Gud, betyder de er godkendte af Gud selv.
Disse engle udfører Gud vilje. Læg så mærke til engel nr. 5
Åbenbaringen 9:1-
"Den femte engel blæste i sin basun, og jeg så en stjerne, der var kastet ned på jorden fra himlen; den fik givet nøglen til afgrundens brønd, v2 og den åbnede afgrundens brønd, og der steg røg op fra brønden som røgen fra en stor ovn. Og solen og luften formørkedes af røgen fra brønden. v3 Ud af røgen kom der græshopper ud over jorden, og de fik givet samme magt, som jordens skorpioner har. v4 Men der blev sagt til dem, at de ikke måtte skade jordens græs eller noget andet grønt eller noget træ, men kun de mennesker, som ikke har Guds segl på deres pande"
Denne plage som den femte engel udvirker er altså en plage fra Gud selv. Symboliseret ved en græshoppeplage, i lighed med hvad Gud tidligere har gjort (Ægyptens plager)
De får også en nøje instruktion om, hvem plagen skal ramme.
Engel nr. 5 beordrer græshopperne til at plage:
"de mennesker som ikke har Guds segl på deres pander"
Plagen rammer de der ikke har Gud godkendelse. Hvis plagen var fra satan hvorfor skulle han så plage sine egne.

Åbenbaringen 9:11
Som konge over sig har de afgrundens engel; hans navn er på hebraisk Abaddon, og på græsk er navnet Apollyon.
Denne engel der er fra Gud og godkendt af Gud, udnævner Lyjse til selveste satan.
Skulle Gud virkeligt tillade satan at beherske og udføre det han sender sin engel til?
Det lyder blasfemisk, og er det selvfølgelig også. Satan har bestemt heller ingen magt eller nøgler over afgrunden. Satan selv bliver kastet i afgrunden og fængslet der.
Det er en vanvittig tankegang at blande satan ind i udførelsen af guds retfærdige handlinger, han har sendt sine engle til at udføre.
Englen der har magt og derved de symbolske nøgler er Jesus Kristus, han hersker som konge over sine udvalgte disciple. De disciple der får opgaven at virke som en plage for dem der ikke har Guds godkendelse. Derfor hader Lys´jse og dens slags Jehovas vidner, for at fortælle hvad budskabet óm Guds rige er, fortalt ud fra biblen.
Det er her nøglen til forståelsen ligger.

Vi ser "en stjerne" der kom fra himlen har nøglen til afgrunden
Åb 1:18 Her siger Jesus. og den, som lever: Jeg var død, og se, jeg lever i evighedernes evigheder, og jeg har nøglerne til døden og dødsriget) og Åb 22:16 Her siger jesus:
"Jeg er Davids rodskud og ætling, den lysende morgenstjerne.«

Den engel der besidder nøglen, åbner altså symbolsk op for plagen fra Gud.
Det kalder Lyjse for satans plage. (man fatter det ikke)
Den engel der har magten og nøglen er Jesus.
Hvem er så Apollyon? Er det jesus❓Nej siger Lyjse det er satan.

Man kunne fristes til at spørge hende:
Hvorfor mener du en af de engle der står som godkendt foran Gud og godkendt af ham, er en engel fra satan ?
Er satans engle, de der blev fordrevet fra himlen, godkendte af Gud lyjse ?
Hvor dit hjerte er, afhænger af dine tanker om dette væsentlige spørgsmål.
Hvorfor mener du græshoppeplagen fra Gud er fra satan, og retter sig mod satans egne disciple. Noget der ser ud til, også at plage dig gevaldigt.
Spørgsmålene vil naturligvis aldrig blive besvaret klart og utvetydigt, for det blive de aldrig.
Derfor er profetien jeg indledte med, sand og ægte og den får her sin opfyldelse.

Om Løgn i anden sammenhæng. Jeg kommer ikke med postulater, men med beviser.
Lyjse skrev: (Skrevet af Lyjse- - Kl 17:28, 10.feb.2010)
"Vi har da haft så mange debatter efterhånden, om den spiritist - >der oversatte jeres vagttårnsbibel< - Johannes Greber hed han."
Jalmar skrev:.
"NEJ GREBER har bestemt IKKE oversat NWT" (Jalmar har ret)
De modstridende synspunkter kan ikke begge være sande, så en af dem lyver.
Hvor usel kan man blive, hvor dybt kan man synke, hvor skamløst kan man optræde Lyjse ?
Hvorlænge vil du fornægte jesus.
2. Peter 2:1
De vil liste ødelæggende sekter ind og vil endog fornægte den herre som har købt dem, og vil derved bringe hurtig ødelæggelse over sig selv. 2 Og mange vil følge deres skamløse gerninger, og på grund af dem vil ♦sandhedens vej blive spottet♦. 3 Og i havesyge vil de udnytte jer med falske ord. For dem er dommen fra gammel tid ikke uvirksom, og deres ødelæggelse slumrer ikke.
tilføjet af

sin selvbiografi

tak for din selvbiografi. Du skriver:
Åbenbaringen 9:1-
"Den femte engel blæste i sin basun, og jeg så en stjerne, der var kastet ned på jorden fra himlen; den fik givet nøglen til afgrundens brønd, v2 og den åbnede afgrundens brønd, og der steg røg op fra brønden som røgen fra en stor ovn.
Og solen og luften formørkedes af røgen fra brønden. v3 Ud af røgen kom der græshopper ud over jorden, og de fik givet samme magt, som jordens skorpioner har.
v4 Men der blev sagt til dem, at de ikke måtte skade jordens græs eller noget andet grønt eller noget træ, men kun de mennesker, som ikke har Guds segl på deres pande"
Hvad var du nu du sagde? ”… tomme i deres tanker. - skrevet af Anonym Jv (2) - Kl. 13:52, 15.jul.2010”
----------------------------------------
Kommentar:
Jeg ved du ikke forstår det. Så lige nu og her vil jeg blot sige til dig; det er ikke Gud, men Satan;
(Hvorfor mener du ”græshoppeplagen fra Gud” er fra satan, og retter sig mod satans egne disciple. Noget der ser ud til, også at plage dig gevaldigt).
Du fatter det bare ikke.
Din primitive kommentar er svaret på menneskenes spørgsmål: ”Hvorfor er der ondskab i verden?” Det er hvad du fortæller er Gud der er årsagen og Gud der plager mennesker som du forsøger at spøge med, at du skulle være en ”gevaldig plage”?
Nej, du og I andre Jehovas Vidner er sølle stakler. Jeg vil så lige berolige "folk"; der er et helt andet svar på spørgsmålet end du får af Jehovas Vidner, at det skulle være Gud der "plager" mennesker.
Det er det ikke. Det er Satan og hans disciple. Dem der har Apollyon til Konge.
Kosmos
tilføjet af

Stakkels stakkels dig

Åbenbaringen 22:18
Jeg vidner for enhver, der hører profetordene i denne bog: Føjer nogen noget til dem, vil Gud tilføje ham de plager, der er skrevet om i denne bog,
Kosmos skrev:
Nej, du og I andre Jehovas Vidner er sølle stakler. Jeg vil så lige berolige "folk"; der er et helt andet svar på spørgsmålet end du får af Jehovas Vidner, at det skulle være Gud der "plager" mennesker.
Jehovas vidner holder sig til biblen, og finder ikke på selvskabte bibelvers og andet ubibelsk.
Så vil Gud plage mennekser hvis det er hans vilje at straffe uretfærdige.
2. Peter 2:9
9 så forstår Jehova at udfri gudhengivne mennesker af prøvelse og at bevogte uretfærdige til afskærelse på dommens dag, 10 og især dem som går efter kødet med begær efter at besmitte det, og som ser ned på herredømme.
Du besmitter Guds ord - kosmos.
tilføjet af

ha, ha, ha, ha,

og ha, ha, ha,
Venlig hilsen
Kosmos
tilføjet af

stakkels dig

Søg hjælp.
tilføjet af

den "faldne stjerne".

Jeg ved ikke om det er varmen, men igen; et selv afslørende biografisk markværk eller skulle jeg takke? Nå, men jeg vil lige citere dig AnonymJv(2). Du skriver (citere fra Åbenbaringen kap. 8 vers 2):
Åbenbaringen 8:2 "Og jeg så, at de syv engle, der står foran Gud, fik givet syv basuner"
Her er så din kommentar baseret på din viden, insigt og Vagttårnets sekteriske fortolkninger af Bibelen:
1) Der er ingen tvivl om der her er tale om Guds engle.
2) At de står foran Gud, betyder de er godkendte af Gud selv.Disse engle udfører Gud vilje.
Citat slut.
--------------------------------------
Kommentar (min):
Johannes Åbenbaringen kap. 8:
” ……..stå for Guds Åsyn ……. og fra Himmelen faldt der en stor Stjerne, brændende som en Fakkel …..”.
----------------------------------
At engle står foran Gud betyder ikke, at ”de er godkendte af Gud selv”. Det gør det nok i Jehovas Vidners Organisation, men ikke sådan Bibelsk.
Se her:
Nu hændte det en dag, at Guds sønner kom og trådte frem for HERREN, og iblandt dem kom også Satan og ”trådte frem for ham” ( stå for Guds Åsyn).
Jobs Bog kap. 2 :
”Nu hændte det en Dag, at Guds Sønner kom og trådte frem for HERREN, og iblandt dem kom også Satan og trådte frem for ham”.
Citat slult.
Kommentar:
Ja, med Apollyon som Konge, kan det ikke undre mig, at du mener at ”det at stå foran Guds trone” betyder, at ”de er godkendt af Gud”.
Kosmos
tilføjet af

ha, ha, ha, ha, "søg hjælp", ha, ha,

du er blevet meget morsom på det sidste (undskyld udtrykket).
Ha, ha, ha, du og "gudsvej" og de andre Jehovas Vidner? Hjælp; I skal være meget velkomne, men nogen indsigt har I altså ikke.
Nu har jeg indsendt et indlæg vedr. Skabelsen og du kan ikke svare på eet eneste af mine spørgsmål.
Jeg giver dig lige et fra "hjælpecentralen". Hvorfor siger Jehovas Vidner, at "en skabelsesdag" er på 7.000 år?
Se, AnonymJv(2), det spørgsmål kan du ikke besvare.
Kosmos, jeg er lige blevet hjulpet.
tilføjet af

Læs og lær biblen

Åbenbaringen 15:1
Og jeg så et andet tegn i himmelen, stort og vidunderligt: syv engle med syv plager. Disse er de sidste, for ved hjælp af dem er Guds harme fuldbyrdet.
De er godkendte for det er ved dem Guds harme fuldbyrdes.
Bevar mig vel for en ringe kendskab du har til biblen, og den indre forståelse. Du fatter ikke symbolikken i åbenbaringens bog.
Men hvad kan man forvente af en der kalder Guds forordninger for satans gerninger.
tilføjet af

frøerne, padderne? jo, jeg har fattet det.

Du er en padde? siger du (frøer).

Og jeg så, at der af Dragens Mund og af Dyrets Mund og af den falske Profets Mund udgik tre urene Ånder, som lignede Padder.
Citat slut.
---------------
Kommentar:
Padder? Hmmmm Padder? http://www.youtube.com/watch?v=rzFDx7G_eKI
Altså, frøer!
--------------------
Thi de ere Dæmoners Ånder, som gøre Tegn; og de gå ud til hele Jorderiges Konger …..
Citat slut.
Kommentar:

De tre urene inspirerede udtalelser der ligner frøer, kommer ud af munden på dragen (Satan Djævelen), vilddyret (hans politiske system på jorden) og den falske profet, som er Anglo-Amerika. Disse udtalelser der er inspireret af dæmoner eller onde engle, samler jordens konger eller herskere ved Harmagedon. —
kapitel 32 i bogen Åbenbaringen — Det store klimaks er nær!, udgivet af Vagttårnets Selskab.
--------------------
Som Åbenbaringen viser, er „udtalelser inspireret af dæmoner“ (frøer) nu i gang med at samle dem alle til „krigen på Guds, den Almægtiges, store dag“ ved Har-Magedon. (Åb. 16:13, 14, 16)
Udgivet af Vagttårnets Selskab: Forenede i tilbedelsen af gud 1983
-----------------------
Jehovas Vidners Bibelnoversættelse Udgivet af Vagttårnets Selskab:
Da sagde han til dem: „Jeg er begyndt at se at Satan er faldet som et lyn fra himmelen.
Se! jeg har givet jer myndighed til at træde på slanger og skorpioner, og over hele fjendens magt, og intet skal på nogen måde skade jer.
Dog, fryd jer ikke over dette at ånderne underordner sig jer, men fryd jer fordi jeres navne er indskrevet i himlene.“
Citat slut.
------------------------------
Guds tusindårsrige er kommet nær 1974, s. 147.

Nu er den forbi, denne „lille tid“ hvori Satan Djævelen har forsøgt at forlede så mange af de genrejste mennesker som muligt til at mene at Jehova udøver sin suverænitet over jorden på en uretmæssig og hovmodig måde. Hvad skal der nu ske?
Skal Satan og hans dæmoner kastes tilbage i afgrunden?
Det ville antyde at de skulle løslades endnu en gang,
ligesom Jesus Kristus selv blev hentet op af en afgrund,
ligesom de symbolske græshopper blev lukket ud af afgrunden,
og ligesom det „vilddyr“ som Babylon den Store rider på steg op af afgrunden.
Romerne 10:7; Åbenbaringen 9:1-3; 17:8; jævnfør Åbenbaringen 11:7.

Næ, bahold du bare din "forståelse".
Kosmos
tilføjet af

ØV - så er freden forbi :-/

Først bliver man forstyrret i sin soldyrkning - af en bil, ført af et jehovas vidne, som lægger en invitation i min postkasse - og nu kommer du Ajv2 og ødelægger idyllen herinde 🙁😃
Og det du vil fortælle mig er, at I kalder min Gud for Apollyon - skam dig !
Løsrevne citater gider jeg ikke - skal du henvise til, hvad Jalar skriver, så LINK !!
Her er et af mine mange svar:
http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=6&conference=217&posting=2081432
Her er et svar fra Dirk:
http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=6&conference=217&posting=2089980
Ellers gider jeg dig ikke - det du skriver har intet med virkeligheden at gøre, du er den største løgner - der kan gå på 2 ben - mig "fornægte Jesus" 😮 hvad bilder du dig ind, han er [s][l] MIN GUD [l][s] og du kalder ham kongen af afgrunden -
FØJ Ajv2 !!!!!!!!!!!!! 🙁🙁🙁🙁
tilføjet af

hvad Jalmar skriver, så LINK !!

skulle der stå.
tilføjet af

Ja lad ham bare-

når han nu så gerne vil - være en frø / græshoppe-dæmon - hvad kan vi gøre andet.. han vil jo ikke læse og forstå ..[:|]
Há en god nat Kosmos 🙂
tilføjet af

Vagttårnet: frøerne = dæmoner.

Ja, man tror det er løgn. Vagttårnet af Jehovas Vidner siger direkte, at frøerne (padderne) er dæmoner. De forklare, at hvorfor frøer bruges er fordi de er urene iflg. Moseloven. Derfor er også "kilden" hvorfra de kommer uren. Hvor kom de fra? fra Afgrunden. Så ved du også det.
jeg vil tale lidt med jer om disse padder.
Jehovas Vidner har det med at udgive bøger og blade som deres medlemmer ikke bekender. Synd for dem, for det er oplysende bøger og blade.
De skriver (jeg citere Åbenbaringsbogen) :
„Og jeg så tre urene inspirerede udtalelser der lignede ”frøer” komme ud af dragens mund og ud af vilddyrets mund og ud af den falske profets mund. De er i virkeligheden udtalelser inspireret af dæmoner og gør tegn; og de går ud til kongerne på hele den beboede jord for at samle dem til krigen på Guds, den Almægtiges, store dag.“ — Åbenbaringen 16:13, 14, NW.
* Eftersom disse ånder eller inspirerede udtalelser så ud som ”frøer”, som var urene for jøderne og dermed også for Johannes før han blev kristen, må disse inspirerede udtalelser være urene i Guds øjne.
-------------------------------------------
Den ”kilde de kommer fra” bevirker at de må være ”urene”, og de er ”inspireret af urene dæmoner”. De udsteder også en kvækkende lyd. De kommer ud af tre skabningers munde og må derfor symbolisere officielle proklamationer, bekendtgørelser, forudsigelser eller propagandistiske udtalelser, især udtalelser som skal påvirke denne verdens konger eller herskere.
Eftersom den symbolske drage er Satan Djævelen, dæmonernes fyrste, siger den urene, frølignende inspirerede udtalelse som kommer ud af hans mund at Jehova Gud ikke er universets suveræn, og at mennesker ikke skal anerkende eller overgive sig til hans retmæssige messianske rige over jorden, selv om hedningernes tider udløb i 1914.
Jehovas vidners forkyndelse af Guds rige må derfor standses, og hvis de nægter at indstille forkyndelsen af Jehovas rige ved Kristus må man føre krig mod dem.
------------------------------
Kommentar:
Jeg synes lige vi skal holde en pause her. Der er vigtige informationer fra selve Kongen fra Afgrunden Apollyon som Jehovas Vidner (mærkelig nok) bekender som deres Konge.
1) ”frøer” komme ud af dragens mund og ud af vilddyrets mund og ud af den falske profets mund.
2) ”frøer”, som var urene for jøderne og dermed også for Johannes før han blev kristen, må disse inspirerede udtalelser være urene i Guds øjne.
3) ”kilde de kommer fra” bevirker at de må være ”urene”, og de er ”inspireret af urene dæmoner.
4) De kommer ud af tre skabningers munde og må derfor symbolisere officielle proklamationer, bekendtgørelser, forudsigelser eller propagandistiske udtalelser.
5) Satan Djævelen, dæmonernes fyrste, siger den urene, frølignende inspirerede udtalelse som kommer ud af hans mund at Jehova Gud ikke er universets suveræn.
Den der med ”falske profet”? ja, jeg vil undlade at kommentere den, men er det ikke påfaldende, at de eneste der påberåber sig at være Guds ”profeter” i dag er Jehovas Vidner; altså de eneste sande profeter?
Og de bekender som de eneste, Apollyon fra Afgrunden, dæmonernes hersker og frøernes inspiration, som deres Konge?
Når der nævnes et tal 3 betyder det ikke, at der ”kun” er 3, men at det med sikkerhed er (mange) og som der skrives. Tallet 3 bruges ofte i Bibelen som en bekræftelse, en bekendelse at det er ”med sikkerhed det forholder sig sådan” og bruges således i mange sammenhæng.
-------------------------------------------------
citat fra Åbenbaringsbogen fortsat:
Den inspirerede propagandistiske udtalelse der kommer ud af vilddyrets mund, støtter derfor det dragen siger.
Den taler for de forskellige nationale staters selvstændighed og opfordrer dem til at lægge råd op mod Jehova og hans Salvede eller Messias, og at bryde alle de bånd, restriktioner og begrænsninger som disse lægger på dem nu da hedningernes tider er udløbet. — Salme 2:1-10.
….. idet det spotter Gud og hans himmelske bolig, og eftersom det får „dyrets billede“ til at tale, optræder det tohornede dyr her i rollen som profet, men naturligvis ikke for Jehova.
Det er derfor ’en falsk profet’. Da det er det syvende hoved på det syvhovedede „dyr“ der steg op af havet, påtager det sig nu at tale på hele „dyrets“ vegne.
Dette politiske system, „den falske profet“, taler imod Guds rige og til gunst for menneskers overherredømme på jorden, og det gør sig til talsmand for folkenes selvbestemmelsesret og for en international sammenslutning.
Først anbefalede det Folkeforbundet, og nu støtter det De forenede Nationer, for at hindre en verden der er udstyret med kernevåben i at ødelægge sig selv i en verdenskrig.
Disse dæmoninspirerede udtalelser der udgår fra de tre ovennævnte kilder, „gør tegn“ for at de kan optræde med myndighed og gøre indtryk på folk.
Somme tider kræver det handling fra dragens, vilddyrets og den falske profets side at få gennemtvunget det de inspirerede udtalelser siger. Dette får det til at se ud som om de inspirerede udtalelser går i opfyldelse og at „denne verdens gud“ står bag dem.
Uanset hvor meget disse udtalelser kvækker om international fred, går de i virkeligheden ind for krig, krig mod Jehova Gud den Almægtige og hans Messias.
De dæmoninspirerede udtalelser som kommer ud af munden på dragen Satan og hans synlige, politiske regeringsorganisation og den anglo-amerikanske verdensmagt, der optræder som en falsk profet, samler altså verdensherskerne til udslettelsen på et åndeligt Harmagedon. Det åbenbares af den sjette skåls udgydelse.
Citat fra Åbanbaringsbogen slut.
-----------------------------------------
Kommentar:
Det er påfaldende, at det bekræftes, at det er Gud Jehova der ”styre” disse dæmoner og ”indgiver” dem én og samme tanke. „Thi Gud har indgivet dem i deres hjerter at gøre efter hans tanke og at handle ud fra én og samme tanke og at give dyret deres kongemagt, indtil Guds ord bliver fuldbyrdet.“ — Åb. 17:17.
Er du forvirret? jeg er.
Venlig hilsen
Kosmos
tilføjet af

Fortsat

god sommerferie.
VH L
tilføjet af

Link mig her og link mig der

Snart kan der vel ikke være fler´...

http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=6&conference=217&posting=2064559#2064559
Til Anonym Jv (2) m/fl JV'ere og❓Skrevet af jalmar - Kl 21:21, 15.jun.2010
Et resume`:

Anynym Jv (2) (m.fl. eller andre) - Jeg har undersøgt sagen, og du har helt ret Greber har ikke oversat de Hellige skrifter til "NWT",
... Anonym Jv (2) har spurgt om følgende:
Har JOHANNES GREBER oversat "jehovas vidners" NWT - Det er der [ifølge rygterne] ingen der har overhovedet?
OG NEJ GREBER har bestemt IKKE oversat NWT.

Til Lyjse.
Jeg har intet ønske om at forstyrre din fred.
Ved du hvordan man altid kan have fred i sindet ?
Esajas 48:17
Således har Jehova sagt, din Genløser, Israels Hellige: „Jeg, Jehova, er din Gud, den som lærer dig hvad der gavner, den som fører dig ad den vej du skal gå. 18 Hvis blot du gav agt på mine bud!
Da ville din fred blive som floden, og din retfærdighed som havets bølger. 19 Da ville dit afkom blive som sandet, og efterkommerne fra dit indre som dets korn. Hans navn ville ikke blive udryddet eller tilintetgjort for mit ansigt.“
Hyg dig.
tilføjet af

Du kan benægtre alt det du vil

Det er immervæk et faktum, at Greber blev brugt som kilde til jeres NV-oversættelse. Jeg ved, at du ikke gider svare mig, men jeg håber, at andre vil tage ad notam, at Greber uforståeligt blev brugt som kilde til jeres oversættelse. Det er jo kun I vidner, der prøver at benægte det., Enhver kan se ud fra Vagttårnsselskabets egen korrespondance, at man modtog eksempler på Grebers oversættelse og hans bog, Communication with the Spirit World, I nogle af jeres tidligere opslagsværker kan man også læse, at VT har haft indgpående kendskab til Greber og har vedgået brugen af ham. I senere opslagsværker har man så udeladt disse oplysninger, fordi det tilsyneladende er for pinligt at vedgå kendskab til og brug af spiritisten. Benægt det blot, og bliv så ellers ved med at kalde os, der har undersøgt tingene, for løgnere. Det er dog pinligt , at man kalder andre løgnere, når man ikke har turdet undersøge den kritik, der rejses.
Venlig hilsen Dirk [s]
tilføjet af

Forvirret - ja-

men det er som med så meget andet - det der før var lys - er blevet mørke i vagttårnet - de har bevæget sig længere og længere væk fra kristendommen.
Deres forståelse af Bibelen - ja førhen vidste de godt, hvem afgrundens konge var - dæmonernes fyrste - løgnens fader.
I begyndelsen blev der holdt jul i vagttårnet, og Jesus blev korsfæstet - senere blev han "pælfæstet" .. og sådan kunne vi fortsætte..
I dag er jehovas vidner SÅ langt - fra vores Frelser og Gud Jesus Kristus, som de kan komme, Satan har dem i hans net - og det værste er - de ved det ikke...[:|]
Há en god dag Kosmos [s]
tilføjet af

Frø Kongen Jesus?

jeg citere Åbenbaringsbogen, udgivet af Jehovas Vidner:
„Og jeg så tre urene inspirerede udtalelser der lignede ”frøer” komme ud af dragens mund og ud af vilddyrets mund og ud af den falske profets mund. De er i virkeligheden udtalelser inspireret af dæmoner og gør tegn; og de går ud til kongerne på hele den beboede jord for at samle dem til krigen på Guds, den Almægtiges, store dag.“ — Åbenbaringen 16:13, 14, NW.
* Eftersom disse ånder eller inspirerede udtalelser så ud som ”frøer”, som var urene for jøderne og dermed også for Johannes før han blev kristen, må disse inspirerede udtalelser være urene i Guds øjne.
-------------------------------------------
Den ”kilde de kommer fra” bevirker at de må være ”urene”, og de er ”inspireret af urene dæmoner”. De udsteder også en kvækkende lyd. De kommer ud af tre skabningers munde og må derfor symbolisere officielle proklamationer, bekendtgørelser, forudsigelser eller propagandistiske udtalelser, især udtalelser som skal påvirke denne verdens konger eller herskere.
Eftersom den symbolske drage er Satan Djævelen, dæmonernes fyrste, siger den urene, frølignende inspirerede udtalelse som kommer ud af hans mund at Jehova Gud ikke er universets suveræn, og at mennesker ikke skal anerkende eller overgive sig til hans retmæssige messianske rige over jorden, selv om hedningernes tider udløb i 1914.
Jehovas vidners forkyndelse af Guds rige må derfor standses, og hvis de nægter at indstille forkyndelsen af Jehovas rige ved Kristus må man føre krig mod dem.
------------------------------
Nu har AnonymJv(2), ftg, én der kalder sig ”gudsvej” skønt det er Djævelens vej, idet det jo forstås på et menneskes ytringer om det er fra Gud eller fra Djævelen.
Jeg for mit eget vedkommende mener at tilbede JHVH, jødernes Gud; ikke som 3 forskellige personer der er enige og derfor muligvis kan betegnes som eet, et begreb; nej, jeg tilbeder ”den eneste ene” JHVH: ”Hør Israel, HERREN vor Gud er én”.
Så fat det dog.
Denne ”eneste ene” i vor trosverden har således åbenbaret sig på mange forskellige måder alt efter de profetiske udtalelser eller omstændighederne, alt sammen til frelse for menneskene og om vi dog vil ”tage imod”.
Denne ”eneste ene” har ligeledes åbenbaret sig som menneske indtil ”flere” gange, sidst Jesus Kristus.
------------------------------------------------
Men aldrig har HERREN åbenbaret sig som hverken dæmoner eller Djævelen eller Satan eller symboler for disse såsom frøer, padder, skorpioner eller boende i afgrunden og alt muligt andet Gud (Gutterput) får stukket i skoene.
Ikke engang Jehovas Vidners Vagttårns bog Åbenbaringen vil forbinde frøerne med Gud.
-----------------------------------------
Derimod skriver Vagttårnet:
citat fra Åbenbaringsbogen fortsat:
Den inspirerede propagandistiske udtalelse der kommer ud af vilddyrets mund, støtter derfor det dragen siger.
Den taler for de forskellige nationale staters selvstændighed og opfordrer dem til at lægge råd op mod Jehova og hans Salvede eller Messias, og at bryde alle de bånd, restriktioner og begrænsninger som disse lægger på dem nu da hedningernes tider er udløbet. — Salme 2:1-10.
….. idet det spotter Gud og hans himmelske bolig, og eftersom det får „dyrets billede“ til at tale, optræder det tohornede dyr her i rollen som profet, men naturligvis ikke for Jehova.
Det er derfor ’en falsk profet’. Da det er det syvende hoved på det syvhovedede „dyr“ der steg op af havet, påtager det sig nu at tale på hele „dyrets“ vegne.
Dette politiske system, „den falske profet“, taler imod Guds rige og til gunst for menneskers overherredømme på jorden, og det gør sig til talsmand for folkenes selvbestemmelsesret og for en international sammenslutning.
Først anbefalede det Folkeforbundet, og nu støtter det De forenede Nationer, for at hindre en verden der er udstyret med kernevåben i at ødelægge sig selv i en verdenskrig.
Disse dæmoninspirerede udtalelser der udgår fra de tre ovennævnte kilder, „gør tegn“ for at de kan optræde med myndighed og gøre indtryk på folk.
Somme tider kræver det handling fra dragens, vilddyrets og den falske profets side at få gennemtvunget det de inspirerede udtalelser siger. Dette får det til at se ud som om de inspirerede udtalelser går i opfyldelse og at „denne verdens gud“ står bag dem.
Uanset hvor meget disse udtalelser kvækker om international fred, går de i virkeligheden ind for krig, krig mod Jehova Gud den Almægtige og hans Messias.
De dæmoninspirerede udtalelser som kommer ud af munden på dragen Satan og hans synlige, politiske regeringsorganisation og den anglo-amerikanske verdensmagt, der optræder som en falsk profet, samler altså verdensherskerne til udslettelsen på et åndeligt Harmagedon. Det åbenbares af den sjette skåls udgydelse.
Citat fra Åbanbaringsbogen slut.
-----------------------------------------
Se, det er hvem Apollyon er det er hvad frøerne og padderne og skorpionerne er. Magen til selvmodsigelse af Jehovas Vidner her på debatten og andre steder i deres bøger og blade, skal man dog lede længe efter.
Jeg må spørge om I er rigtig kloge i hovederne?
Som jeg har sagt før. Behold I gerne jeres Apollyon og padder og vælg bare jeres Padde Konge. Jeg takker nej.
Som jeg har sagt før, det ligner mere og mere Hinduisme: Her har man også ophøjet frøerne; http://www.telegraph.co.uk/news/5472658/Colour-changing-frog-worshipped-as-god-in-India.html
http://www.tressugar.com/Two-Indian-Girls-Marry-Frogs-Literally-Even-First-Time-2751774
Tænk at sammenligne Kongernes Konge Jesus Kristus med en frø?
Kosmos
tilføjet af

Jeg benægter aldrig fakta

Der har været henvist til Johannes grebers bibel f.s.v angår 3 bibelvers.
Kilden til vor oversættelse er:
Inserat.
baseret på Westcott og Horts græske tekst (The New Testament in the Original Greek, første gang udgivet i 1881). Man har dog også rådført sig med andre græske tekstudgaver, udarbejdet af blandt andre Bover, Merk og Nestle. I nærværende studieudgave har man også benyttet nyere tekstudgaver som Nestle-Aland og UBS. Translittererede ord fra den græske del af Bibelen, mærket „gr.“, følger Westcott og Horts tekst som den er gengivet i The Kingdom Interlinear Translation of the Greek Scriptures (1969 og 1985). Translittererede græske ord i fodnoterne til De Hebraiske Skrifter er også mærket „gr.“, hvilket henviser til den græske Septuaginta-oversættelse i en udgave ved A. Rahlfs, Deutsche Bibelgesellschaft, Stuttgart 1935. Andre græske tekster er angivet med deres respektive tekstsymboler.
Og således ikke Johannes Grebers bibel. Dit udsagn er forkert. Det er fakta.
Naturligvis kender jehovas vidner til Grebers bøger, eftersom der er henvist dertil. Det er dog en højest besynderlig betragtning du lægger for dagen.
Du har ret i, man er ophørt med at henvise til Grebers bibel, da han fik interesse for spiritisme. det ville som du siger, være pinligt og kritisabelt, hvis man ikke var ophørt med det. Og det gjorde man så.
Jeg vil med sindsro kalde de personer for løgnere der påstår at Johannes Greber har oversat vor bibel, for at miskreditere Jehovas vidner, for det er deres eneste mål med anklagen og postulatet.
De er løgnere da anklagen ikke er korrekt, og de taler mod bedre vidende. Det er det der kaldes løgn. De kan ganske enkelt bare lade være med den slags.
Det er logik for perlehøns.
Men man udstiller sig selv og latterliggør sig selv, ved en´ debattør påstår at Greber har oversat, og en anden siger det stik modsatte. Og begge kræver at have ret.
Den debattør der nu ikke kan undgå at vide hun har løjet, vil ikke stå op for sine egne udtalelser. Et pjok.
Hvorfor ønsker man at angribe Jehovas vidner med løgn og falskhed, og på det nærmeste går fra koncepterne når konspirationen afsløres.
Hvorfor holder man sig ikke bare til sandheden.
Men du har ret en debat med dig svarer til at råbe i skoven. Du er sansynligvis udenfor rækkevidde.
tilføjet af

ha, ha, ha, ha,

"jeg benægter aldrig facts"? ha, ha, ha, siger manden. Det er dagens vittighed jeg skulle ellers hilse fra frøkongen og det er ikke DGL jeg tænker på. Ha, ha, ha, ha,.
Meget korsom hilsen
Kosmos
tilføjet af

Nååå,

"Jeg benægter aldrig fakta - skrevet af Anonym Jv (2) - Kl. 11:38, 16.jul.2010"
Du benægter da at Vagttårnsselskabet selv skriver at de har været medlem af Satans organisation.
VH din broder L
tilføjet af

Fakta

Det er fakta at jehovas vidner aldrig har været medlem af FN.
Det er kun stater og selvstyreområder der kan blive medlem. Det er fakta.
Man bliver ikke medlem af FN, ved at abonnere på oplysninger eller deltage i et FN afholdt møde. Lige så lidt, som man bliver katolik af at besøge en katolsk kirke, for eks Kølnerdom, som jeg har besøgt flere gange. Jeg er godt nok stadigvæk et Jehovas vidne.
Man bliver heller ikke muslim af at besøge en moske, som jeg også har.
Man bliver ikke medlem af FCK ved at se en fodboldkamp i parken. Og man bliver ikke et Jehovas vidne af at besøge en rigssal og høre et foredrag.
Lad mig spørge dig ligeud. Er du for dum til at indse det.
tilføjet af

Sikke meget

DU gerne må, mærkeligt at andre JVere ikke må !
Hvorfor tør du ikke skrive til selskabet og få det afklaret, de indrømmer selv at de har været medlem.
Skrev jeg noget om at I havde været medlem af FN ?
Næee, jeg skrev at I havde været medlem af SATANS organisation, og den er vanskelig at sluge, SÅ LAD VÆRE MED AT TALE UDEN OM.
Er du for stupid til at turde spørge Vagttårnsselskabet❓? ?
VH din broder L
tilføjet af

Hvad mener du satans organisation er ?

Svar udbedes, ikke udenomsnak.
Du svarer heller ikke på, om du er så dum du ikke forstår hvad jeg skrev, så det er du altså.
Jeg spilder ikke selskabets tid med idioti.
tilføjet af

Ja det er chokerende-

så langt væk fra Gud, jehovas vidner er - vi sidder her, og debatterer med Satans håndlangere - dæmonerne.
Hej Kosmos - du skriver:
"Tænk at sammenligne Kongernes Konge Jesus Kristus med en frø? "
Ja - det er rystende at tænke på .. Satanister ved vi da, om ikke andet, hvor vi har - jehovas vidner spiller med falske kort - det er dem Bibelen advarer os imod.
tilføjet af

Prøv at

besvare det så en 5-årig kan forstå det !
TØR du ikke spørge Selskabet fordi du er bange for svaret ?
Venligst tal pænt, hvis du er et voksent og modent menneske.
VH din broder L
tilføjet af

Nej, selvfølgelig....

Det er jo grotesk af mig at påstå det. Ligeledes med jeres medlemsskab af FN. I havde godt nok ikke et medlemskort, men jeres ledelse kom til kort i dens febrislske forsøg på at pynte på tingene Så for en god ordens skyld:
http://www.randytv.com/secret/fordecades.htm
Man ophørte IKKE først med at henvise til Grebers bibel, da han fik interesse for spiritisme. Vagttårnsselskabet vidste, at manden var spiritist, og til trods for det bestilte man eksemplarewr af hans oversættelse og hans bogf, Communication with the Spirit World, Men fordi det kom frem, lavede man om i jeres litteratur, som det kom til atr se mere troværdigt ud. Men når man læser ældre litteratur, ser man, at VT udmærket VIDSTE, at Greber var spiritist-
Jeg er glad for at du tager det med sindsro at kalde (også) mig en løgner (du har ellers været en del opgidset) ved at påstå, Johannes Greber har oversat jeres bibel. For det første har jeg ikke skrevet, at han har oversat jeres bibel, men at I har brugt ham som kilde, hvilklet betyder.at I og Greber har flere påfaldende enslydende skriftsteder, for det andet skriver jeg det ikke for at miskreditere Jehovas vidner som sådan, kun jeres ledelse, som udmærket selv forstår at miskreditere sig.
Jeg observerer så, at du igen hidser dig op for!! som jeg har skrevet før - når kritikken går på jeres ledelse, sparer i ikke på skældsordene, for kritikken er immervæk næsten gudsbespottelse i jeres verden. Havde kritikken nu kun været af Jesus, havde galden fået lov til at hvile.
Og så kan jeg ikke lade være med at grine - "sandsynligvis uden for rækkevidde" - Du hidser dig op igen og igen over kritik, men kan ikke imødegå den. Du kan kun henvise til din ledelse, som altid er rede til ynkelige forklaringer, når den har handlet tåbeligt, og så forsøger at pybte på tingene med alenlange forklaringer, fordi den selv ved, at afsløringerne trods alt lyder for pinlige.
venlig hilsen Dirk [s]
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.