6tilføjet af

Opgør med SYNDSFORLADELSES IDEOLOGIEN

Al den syndsforladelse der synes at anses ukritisk for passsende i den europide sociologi er uforbeholdent integreret med den konsekvens at vestlige kapitalnarkomaner har hærget kloden for råstoffer og værdier, korruperende demokratiet og folkestyret via denne implicitte uforbeholdent integrerede ideologi om de pæne/fine civiliseredes og deres venners kontinuerlige syndsforladelse . .. .
Hvor kirkeinstitutionen nu vil til at debattere hellevede og dermed springer over hvor gærdet er lavest, burde debatten også relateres til syndsfporladelsesbegrebets sociokulturelle normfænomenologiske ideologiske dogmer der via vanetænkningens forblommede lænker efterlader sociale/financielle/økologiske/humanitære katastrofer på rader og rækker med og via den implicitte og uudtalte begrundelser: med reference til syndsforladelse . . .

Ligger der ikke også et behov og forventning om ansvar i kristendommen . .❓
Hvis magten . . ansvaret til at rette sine fejltagelser fravælges med reference til syndsforladelse er den kriste sociologi efterladt ude i ørkenen hos og i djævelens fristende tusindårsrige agtige herlighed . .❓
God påske i Palæstina og andre kristne sociologier . . .
tilføjet af

.................. OG .........................

[:|]

Med venlig hilsen

jalmar

P.s.
Du skulle vel tilfældigvis ikke være arbejdsfri?

J*
tilføjet af

hehe..

Sandelig siger jeg deres nomenklatur er yderst spektakulært.
syndsforladelsesbegrebets sociokulturelle normfænomenologiske ideologiske dogmer er socioproblematisk mht. folks konkotenation af synder som defineres umiddelbart angerløse efter syndsforladelse. Dog ligger der i Kristendommen også en ideologisk afart der umiddelbart modificerer den angerløse holdning foranlediget af syndsforladelse, og dermed giver en uomtvistelig moralkodeks, deraf kan de kapitalistiske, forbryderiske eller grusomme kristne ikke gå fri da; at vende den anden kind til, og at elske sin næste indebærer en modsættelse til denne angerløshed fra starten af.


-LOL-
jeg kunne selvfølgelig også are have skrevet wtf snakker du om?
tilføjet af

Mere fred masser af mere fred

et jobb❓betyder/betød bemærkningen at du kan tilbyde et jobbbbbbb ?
hva? /mobber du❓?
og . .. .
konsekvenserne af den i sociologien .. uskrevne/mellem linjerne skrevne, og integrerede syndsforladelsesideologi har vel foranlediget en del humanitære katastrofer på diverse sociologiske niveauer både på de grundlæggende humanitære områder . .
. .. de mange nedslidninger på arbejdsmarkedet og de størrer som fx klyngebomber . . forurening . . venskabet med slavehandlens, nazismens, fascismens, zionismens og også fx kapitalismens repræsentanter . . ekstreme konsekvenser❓
mere fredskultur . . .
tilføjet af

simplificeret i en vis udstrækning

Eftersom syndsforladelsesnormen implicit indirekte og passivt er integreret i den sociologiske konteks og fungerer som en latent underforstået uforbeholden normfænonmenologisk institutionel mekanisme; en parlov refleks i den europide sociologi ; jeg er hvid og hvis jeg forurener kloden er det bare . . jeg er forladt ! det er ok ! jeg kan endda sende mit elektroniske skrot til ekstrem småprimitiv bearbedning i ulandene hvor jeg også kan sælge en masse andet skidt og ragelse. . og som om det ikke er nok kan jeg donere samme ting via humanitær nødhjælp ..
Syndsforladelsesideologien svækker den almene sociohumanitære kompetence på områder som fx magt og ansvar.. områder der vigtige for borgere;
hvem vender den anden kind til ud over taberne, de udstødte, de marginaliserede- og hvem vender den anden kind til når de´har fået nok . . af systemet❓hvem gør det; generelt❓
Det der retsociologisk/retsvidenskabeligt og dermed også politisk demokratisk er galt ved den nuværende europide syndsforladelsesideologi er dens omfang og i den konteks dens internationale konsekvenser . ..
problemet er jo religiøs relateret men religion bør ikke fritage den troende fra at være et menneske ; som Grundtvig vist nok sagde : menneske først og troende senere
tilføjet af

Nej men jeg er stødt på lignende da jeg var

´

arbejdsgiver -
Og så er det vist ikke Jobs der mangler,
men mennesker der har lysten og evnerne til at tage dem!

Med venlig hilsen
jalmar
tilføjet af

Hvilket DU med al ønskelig tydelighed

´

har udnyttet til det yderste -
Du sidder med fine ord og en fin computer og harcelerer over at vi andre gør det samme - Hvor er vi dog alle tåbelige - tænk at vi der ikke forstår den form for sprog tillader os at ønske varme - tøj på kroppen og en måde at komme frem og tilbage fra det Hæderkronede TRE KRONER på - Nåh nej - Hvis det var det - var sproget jo ingen hindring der er en god del jo optaget af at læse diverse humaniore såsom Filisofikum eller filosofikummer - som det hurtigt udartede sig til, da samfundet ikke kunne finde ud af at absorbere den finere sprogbrugs elite - Og x-antal års studier skulle da ikke gå til spilde med et tilfældigt underklassificeret arbejde!
Jeg kan huske da jeg var ung - der kunne man ikke komme nogen steder uden en cykel -
Og senere på knallert ...... 30 km den ene og den anden vej i al slags vejr
I dag skal det helst være overdækket motoriseret - en automobil som det hed hvis man ikke som jeg var proletar og kaldte det en BIL til min chefs irritation - For ellers kan man ikke eksistere - for man kan da ikke side i svedigt tøj til timerne nåh nej i dit sprog hedder det vel lektionerne og/eller forelæsninger - eller bære 25 kg bøger eller mere fra det ene undervisningslokale /auditorio til det andet -
Ingen nye skoler uden diverse Parkeringspladser og husk der skal også være til lærerne.

Det var det VI Gjorde sad i vores våde tøj - og cyklede/senere kørte på knallert
HJEM - Nej til arbejdet - med mindre man var så heldig der var offentlig transport!
Min skole var fra 8,00 - 1430 - arbejdstiden sluttede kl.17.00 og så hjem - !

Med venlig hilsen
jalmar
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.