5tilføjet af

butikkerne løber fra deres ansvar

Jeg er ved at være træt af butikker der altid tror de bare kan snyde forbrugeren!
Hver gang en ting ikke lever op til forventningerne eller går i stykker gør de ALT for at komme uden om deres ansvar. Jeg forstår godt de driver en forretning og selvfølgelig ikke kan tage alt tilbage men det ændre bare ikke på det ansvar de nu engang har. Den gode service er bare ved at være en mangelvare. Jeg er selv selvstændig erhvervsdrivende så jeg ved godt hvordan det er, men jeg kunne da aldrig behandle mine kunder sådan. Jo større virksomhed jo mere ligeglade bliver de. Der er så meget oppe i tiden med diverse forbrugerprogrammer og forbrugerstyrelsen, og det er da også et godt initiativ, men det hjælper bare ikke så meget når der er op til et års ventetid.
F.eks. min lædersofa som er ca. 1½ år gammel er gået i stykker. Der er sprunget en fjedder helt oppe i den ene ende. Jeg ringer til butikken og de kommer ud og ser på den. Så siger han til mig, at det er fordi vi sidder helt ude på kanten af den (og nej det gør vi ikke) og at det er fejlanvending af møblet. Man må kun sidde på midten!!! Problemet er så at hvis jeg skal anmelde det til forbrugerstyrelsen kan der gå omkring et ½ år og i den tid må den ikke anvendes (er jeg i hvert tilfælde blevet fortalt). Det som om at det er lidt svært i et helt almindeligt hjem at lade være med at bruge sin sofa.
tilføjet af

Gør kort proces

- bed en advokat med speciale i emnet om at smide et brev efter dem. Er forretningen lokalt beliggende, så få fat i den lokale sprøjte - og endelig er der ekstrabladets rubrik for samme. Der er vist ikke 1½ år ventetid.
- Jeg gad heller ikke vente på sådan en klovn drev gæk med mig.
- Er det blevet dig oplyst skriftligt at sofaen har begrænset anvendelsesmuligheder? Nå ikke, så på dem.
tilføjet af

Smil nu lidt - her er lidt hjælp til det.

Jeg elsker at gå i butikker. Jeg elsker at gøre ekspedienterne tossede. Når de spørger, om der er noget de kan hjælpe med, siger jeg: ”Har I noget jeg kan lide?”. Hvis de spørger hvilken størrelse jeg bruger, siger jeg: ”Ekstra medium.”
//Steven Wright
tilføjet af

nu vil

det jo være en stor hjælp, hvis du fortalte i hvilken butik den er købt, og prisen.
tilføjet af

svar

Det er Hansen Møbler i Aalborg og jeg har givet omkring 15.000 for en to'er og en tre'er. Har en garanti på 2 år
tilføjet af

må jeg prøve

Syntes altså også det er noget mærkeligt noget at sige at man kun må sidde må midten i sofaen på en bestemt måde ellers er det fejlanvendelse. Det er jo ikke som om jeg hopper i den. Men ifølge ham er det åbenbart almen viden at man KUN må sidde sådan. Da jeg sagde til ham at jeg ikke sad som han sagde, påstod han oveni købet at jeg løj. Blev simpelthen så irriteret.
Må lige prøve det med advokaten og se om de så forstår det :0)
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.