butikkerne løber fra deres ansvar
Jeg er ved at være træt af butikker der altid tror de bare kan snyde forbrugeren!
Hver gang en ting ikke lever op til forventningerne eller går i stykker gør de ALT for at komme uden om deres ansvar. Jeg forstår godt de driver en forretning og selvfølgelig ikke kan tage alt tilbage men det ændre bare ikke på det ansvar de nu engang har. Den gode service er bare ved at være en mangelvare. Jeg er selv selvstændig erhvervsdrivende så jeg ved godt hvordan det er, men jeg kunne da aldrig behandle mine kunder sådan. Jo større virksomhed jo mere ligeglade bliver de. Der er så meget oppe i tiden med diverse forbrugerprogrammer og forbrugerstyrelsen, og det er da også et godt initiativ, men det hjælper bare ikke så meget når der er op til et års ventetid.
F.eks. min lædersofa som er ca. 1½ år gammel er gået i stykker. Der er sprunget en fjedder helt oppe i den ene ende. Jeg ringer til butikken og de kommer ud og ser på den. Så siger han til mig, at det er fordi vi sidder helt ude på kanten af den (og nej det gør vi ikke) og at det er fejlanvending af møblet. Man må kun sidde på midten!!! Problemet er så at hvis jeg skal anmelde det til forbrugerstyrelsen kan der gå omkring et ½ år og i den tid må den ikke anvendes (er jeg i hvert tilfælde blevet fortalt). Det som om at det er lidt svært i et helt almindeligt hjem at lade være med at bruge sin sofa.
Hver gang en ting ikke lever op til forventningerne eller går i stykker gør de ALT for at komme uden om deres ansvar. Jeg forstår godt de driver en forretning og selvfølgelig ikke kan tage alt tilbage men det ændre bare ikke på det ansvar de nu engang har. Den gode service er bare ved at være en mangelvare. Jeg er selv selvstændig erhvervsdrivende så jeg ved godt hvordan det er, men jeg kunne da aldrig behandle mine kunder sådan. Jo større virksomhed jo mere ligeglade bliver de. Der er så meget oppe i tiden med diverse forbrugerprogrammer og forbrugerstyrelsen, og det er da også et godt initiativ, men det hjælper bare ikke så meget når der er op til et års ventetid.
F.eks. min lædersofa som er ca. 1½ år gammel er gået i stykker. Der er sprunget en fjedder helt oppe i den ene ende. Jeg ringer til butikken og de kommer ud og ser på den. Så siger han til mig, at det er fordi vi sidder helt ude på kanten af den (og nej det gør vi ikke) og at det er fejlanvending af møblet. Man må kun sidde på midten!!! Problemet er så at hvis jeg skal anmelde det til forbrugerstyrelsen kan der gå omkring et ½ år og i den tid må den ikke anvendes (er jeg i hvert tilfælde blevet fortalt). Det som om at det er lidt svært i et helt almindeligt hjem at lade være med at bruge sin sofa.