Efter Lorrys indlæg i aftes om www.kundehader.dk , skulle jeg lige ind og kigge. Gud Fader bevares. Nu skal jeg da rigtig til at rulle mig ud og blive til en hade-kunde.
Dette kan siges til de fleste ekspedienter:
Mange af jer giver verdens dårligste kundeservice,
I ved ikke noget om de produnkter I sælger
I ved ikke hvad tingene koster
I ved ikke hvor man finder det i butikken
I står mellem varehylderne og taler i mobiltelefoner
I gider ikke sætte varene op på hylderne
I skider på kunderne
- og nogle af Jer, ved dårligt hvordan man staver til ordet KUNDESERVICE
- Men ved I hvad det bedste er:
Jeg kan gå ud ad forretningerne og finde nye steder, mens I...Ja I skal ( og har selv valgt!!) at blive siddende.
Prøv at feje for egen dør, før end I sviner os kunder til - I lever rent bogstaveligt ad os
Du da kede dig siden du har tid til at gå op i sådan en bagatel. Føler du dig virkelig så truffet at du bliver så harm at du må skrive et indlæg... *lol*
tilføjet af forretningsindehaver
enig
Jeg har også set den hjemmeside og giver dig ret på nogle punkter.....Desværre gider unge idag ikke at have en uddannelse i forretningerne, derfor må mange forretninger antage ufaglærte der ikke ved hvad de sælger, desuden er der mange steder hvor de ikke har tid/gider at lære de unge alm kundeservice...
Men dermed sagt, så bliver butikspersonale ikke altid behandlet pænt af kunderne og det selv om man behandler kunderne efter alle kunstens regler.....Faktisk bør både kunder og personale gøre deres for at gøre en salgs/købsoplevelse til en god oplevelse*s*
Kunder der altid er sure og skal klage over alt, skulle prøve at stå i sælgerens sted bare et par dage*s*
hilsen en indehaver der altid har et smil på læben og hilser på sine kunder.:-)
tilføjet af cbnielsen
Ekspedienter og kunder
Der findes mange dårlige ekspedienter, men ligeledes mange gode. Du har dog vist ingen forståelse for, hvad det vil sige at være ekspedient alt at dømme ud fra de punkter du har opstillet. Jeg har selv arbejdet som deltidsekspedient og jeg vil lige svare på dine fordomme om ekspedienter:
I ved ikke noget om de produkter I sælger
- De fleste steder får man slet ingen oplæring! Desuden er kundeservice lavt prioriteret de steder hvor man presser priserne. Man får hvad man betaler for.
I ved ikke hvad tingene koster
- utroligt nok så kan de fleste mennesker ikke huske priserne på flere hundrede varer som skifter pris på ugeplan. Det vil kræve en klæbehjerne og en direkte opkobling til hovedkontoret for at kunne følge priserne.
I ved ikke hvor man finder det i butikken
- varerne flyttes ofte rundt uafhængigt af enkelte medarbejdere og af og til er butikken inddelt i flere afdelinger, hvor hver enkelt medarbejder har sit ansvarsområde. Derudover kan man arbejde i morgen og aftenhold eller deltid, hvilket naturligvis betyder at man ikke kan være opdateret med alle aktiviteter.
I står mellem varehylderne og taler i mobiltelefoner
- det er tidskrævende at løbe frem og tilbage til lageret så i enkelte butikker udleverer man mobiltelefoner til medarbejderne, så de kan ringe istedet.
I gider ikke sætte varene op på hylderne
- Det afhænger af butikkens krav. Hvis man ikke følger butikkens standard, så er det almindeligvis fyringsgrundlag. Også selvom man vil opstille det pænere, hvilket er tidskrævende og derfor kan afvises!
I skider på kunderne
- det kan jeg egentlig ikke modargumentere. Selvom man er glad, positiv og serviceminded vil de fleste på et eller andet punkt lære at hade kunder. Alle kan have en dårlig dag, men det kræver virkelig en stærk psyke at stå i butik og bevare sit gode humør.
Du vil blive overrasket, hvis du viste hvor mange mennesker der finder det legalt at tænde fuldstændigt af overfor ekspedienter ved den mindste fejl - selv maskinfejl! Det er ikke sjovt at blive nedtalt foran andre, når man er tilstede og ikke har mulighed for at svare tilbage. Dødstrusler og lignende er heller ikke populært.
En anden ting er, at man på hjemmesiden taler om befolkningen som helhed og ikke angriber enkeltpersoner. Det kaldes ytringsfrihed og siden er formodentlig opstået af et behov for at folk må afreagere, hvilket er sundt.
Du bør måske prøve at se, det også er mennesker, der sidder på den anden side af kassen og der sikkert er en årsag til at tingene fungerer som de gør. Vi er alle afhængige af hinanden.
tilføjet af selvstændig
Hvilke forretninger giver kunde service?
Jeg vil give jer ret der findes mange ekspedienter i dag som ikke lever op til eller forstår ordet service.
Måske skulle man lade enico lave en undersøgelse over hvor det er kunderne bliver behandlet af uvidende og kritisabelt personale. Det kunne forme sig som en undersøgelse over de store butikker mod de små selvstændige og feks have følgende ord:
Hvor synes I at personale ikke har levet op til ser-vice kravene:
Dansk Supermarked Netto, Føtex eller Bilka
Brugsforeningerne Brugsen, Super-Brugsen eller OBS. og andre forretninger: Irma, Merlin osv.
Skriv navnet på den selvstændige forretning hvor I synes man giver en god kundeservice over alt i landet.
Men det er jo ikke kun i butikkerne der findes en dårlig service, også i de offenlige virksomheder. Og måske er det særligt et problem der følger med hvor stor virksomheden er. Måske skulle man gå tilbage til de små selvstændige.
kansler
tilføjet af nettelj
Kunsten med kunder
Jeg arbejder selv som ekspedient i butik, og det er med stor glæde, at jeg hver dag står op og går arbejde. Hver dag prøver jeg at sætte en ære i at give alle kunderne en god salgsoplevelse, og det kræver jo ikke den store af en selv at ønske en anden person en god dag med et smil på læben..
Dertil skal det så også siges, at det desværre ikke er alle ansatte i fx en butik, der er lige servicemindede. Det er måske nogle unge mennesker, der bare har taget jobbet for at tjene en skilling ved siden af studierne, og som ung er man måske ikke så bevidst om betydningen af være med til at give kunderne en god indkøbsoplevelse..Og indrømmet, det kan måske være svært at finde gejsten til at være oplagt og være sød og smilende efter en 10 timer lang arbejdsdag, men det er netop det, der er kunsten: at give alle kunder den samme gode behandling uanset hvornår dagen, de kommer..Så det prøver jeg efter bedste evne!!:)
Men det er nu heller ikke alle kunder, der er dydsmønstre, når de er ude i butikkerne! Nogle kaster deres vrede og frustrationer på os, og synes vi er totalt åndsforladte, hvis der lige er en enkelt vare, vi er løbet tør for..Og den tilsvarende vare, som vi så har, kan slet ikke bruges, selv om det måske kun er emballagen, der adskiller de to produkter!
Efter min mening burde alle kunder have lov til at lege ekspedient en enkelt dag for at se, hvordan det er at være os bag disken og se, hvad vi af og til må stå model til. Men heldigvis, må jeg sige, at det er yderst sjældent, at jeg møder de "sure" kunder, langt størstedelen af dem, der handler hos mig, er de søde og glade kunder. Måske på grund af den gode service?;)
Så jeg glæder mig til at skulle på arbejde igen:)
tilføjet af dimmelimme
Du har...
meget ret... Men jeg har selv været ekspedient og kender også de kunder der beskrives. Her skal det så også siges, jeg var brancheuddannet og kendte alt til de varer jeg solgte. Men der, hvor jeg må give dig ret, er når man handler i dagligvarebutikker. Det er som om det er vigtigere, at den ansatte kan sætte varer på hylden med et tomt blik, end at kunne sige på ganske almindeligt dansk, hvor den vare du søger er. De mumler og taler grimt til kunderne, og jeg har en fornemmelse af bare at være mere i vejen end til gavn for handlen. Men ligeså vel som der findes dårlige ekspedienter, findes der altså også dårlige kunder. Jeg kender godt siden "haderkunder.dk" og kan også genkende nogen af dem fra der, hvor jeg var i butik, men oplever det så sandelig også fra den anden side. Så derfor.... Ignorer, at de gør deres job ligegyldigt og køb dine billige varer, eller brug lidt ekstra penge og få en ordentlig betjening hos en rigtig købmand. Der er altid 2 sider af samme sag. Kort sagt lev med det eller find dig et andet sted!!!
tilføjet af superbia
Ekspedienter vs. Kunder
Jeg havde en rigtig dårlig oplevelse i Kvickly i går. Jeg holdt mig på måtten, men jeg kunne virkelig godt have stukket pigen på den anden side af kiosk/kundeservice- disken en på kassen. Jeg havde betalt for meget for en vare, og hun ville ringe ned til afdelingen og finde ud af det. Der var dog optaget, og hun spurgte pænt, om jeg kunne vente fem minutter. Det ville jeg, for jeg havde ikke travlt. Så jeg stiller mig lidt længere henne og kigger på blade og aviser, og venter på at pigen skal henvende sig til mig. Da der er gået fem-ti minutter kigger jeg op fra de "yderst spændende" ugeblade, kun for at opdage at pigen, der skulle ordne mine kvaler var forsvundet. Jeg går pænt op til disken og spørger den nyankomne pige om, hvor den anden er blevet af: "jamen hun er til pause". Pause? Skulle hun ikke finde ud af det for mig? Så jeg starter forfra med den nye pige og forklarer det hele igen. Og hun glor ondt på mig og siger surt: Kan du ikke lige vente det kvarter til hun er tilbage?
'Gu vil jeg da ej, og det siger jeg pænt til hende, om hun da ikke lige kan ringe ned og få det ordnet. Hun kigger virkelig olmt på mig og vrænger: Det kan jeg vel...! Og det gør hun så og snakker frem og tilbage med afdelingen, og de finder sammen ud af, at det er dem der har begået en fejl. Ergo skal jeg have penge tilbage. Hun nærmest kastede tyveren efter mig - men ret skal jo være ret. Men mage til attitude.
Jeg har selv et lignende fritidsjob i en konkurrerende butikskæde, og helt ærlig: Den var bare ikke gået hos os. Uden at ville lyde frelst, men seriøst. Kunder kan være røvirriterende, TRO MIG! men man må lære at klare det hele med et overbevisende smil. Og ja undskyld, jeg ved ikke præcist hvor mange procent spelt der er i vores speltbrød, men er det virkelig noget at flippe råddent skråt over? Når man som ekspedient skal kunne tage alle mennesker med en smil, selv alkoholikeren hvis ånde har en hårdtslående alkoholprocent, og damen som virkelig hidser sig op over en stødt tomat, og børnene som skriger sine lunger ud, fordi forældrene ikke kunne lade dem være i børnehaven fem minutter længere, og hente dem efter indkøbene, hvorfor - hvorfor kan kunderne så ikke også bare engang imellem smile og sige: Ja man kan jo ikke have styr på det hele på en gang. Det er ikke nemt at skulle overholde alle regler, og samtidig gøre 1000 kunder tilfredse.
Når din leverpostej nu engang er købt hos FDB, så kan du altså ikke få pengene tilbage hos Dansk Supermarked lige meget hvor meget du råber.
tilføjet af HaderEkspedienter.dk
Hader Ekspedienterne
- Konklusionen på dette må være:
Benyt Jer mere af internethandel -
Så slipper vi for ekspedienterne
og ekspedienterne slipper for os - kunderne,
Så kan I ekspedienter, sidde og hade hinanden
OPRÅB:
KØB MERE OVER INTERNETTET
tilføjet af Netto Morten
Kundeservice
Jeg sidder og læser dit indlæg og jeg er rystet. Jeg arbejder til daglig i netto, og vi knokler røven ud af bukserne for at gøre jer tilfreds. Du er bare sådan en, man har lyst til at "klappe" ned og jeg mener det jeg har VIRKELIG lyst til det.
tilføjet af allyourbasearebelongtous79@...
svar på tiltale
Hvis vi alle tænker over vores opførsel, når vi enten er kunde eller ansat, og opfører os som voksne mennesker, vil mange af disse ting ikke opstå ...
Dog vil jeg sige at din "gjalde" må du godt holde for dig selv ...
og hvis du har så meget had til dine medmennesker, så gør os alle den tjeneste, at foretag dine indkøb på nettet, så får vi andre da fred
tilføjet af Daniel hansen
Fair nok
Næsten gang du brokker dig over at en ansat ikke kender prisen på en vare synes jeg du skulle gå hjem og huske hele den lokale telefonbog i hovedet side for side. For det er nogenlunde det du beder den ekspedient om.
Ved godt at du sikkert har det hårdt for du er jo kunde, og det er ikke altid nemt.
tilføjet af Leder i butik
svar på tale
Okay, lad os tage tingene en af gangen:
1. ''I ved ikke noget om de produnkter I sælger''
Hvis du spørger en fra grøntafdelingen, hvor toastbrødet er i brødafdelinen, hvad tror du selv du får ud af at spørge, det kan næppe komme som et chok for nogen, af personen ikke ved noget som helst om de produkter. Er det i et discount supermarked som netto, kan det være fordi du taler med en kassemedarbejder, som ikke laver andet end kassearbejde, SELFØLGELIG ved de ikke noget om produkterne og varerne, de laver jo ikke andet end at sidde i en kasse for filen da også? Det kræver da ikke for meget hjerne at regne det ud. Eller spørger du en servicemedarbejder på 16, som kommer der 3-4 gange om måneden efter skole et par timer, og primært bare er i flaskerummet, og rydder lidt op, ved de da selfølgelig heller ikke noget, det kan da ikke være svært at forstå hvorfor?
2. ''I ved ikke hvad tingene koster''
Jeg reffererer til mit tidligere eksempel, spørger du en ekspedient der intet har at gøre med en afdeling, ved de det selfølgelig ikke. Er det i et discount marked som netto eller lign. Hvordan kan du forvente at en medarbejder kan huske priserne på over 1000 forskellige varer? Ville du kunne det? Nej vel? Jeg tvivler på du ville kunne huske en fjerdedel, tænk lige over det.
3. ''I ved ikke hvor man finder det i butikken''
Endnu engang, der kan være mange faktorer der spiller ind, f.eks. at du spørger folk der intet har at gøre med det, eller lign. Og endnu engang, nej butiksansatte kan ikke huske hvor alle varerne står henne? Ville du kunne det? Det er mildest talt et ret urimeligt krav.
4. ''I står mellem varehylderne og taler i mobiltelefoner''
Jeg ved ikke hvilke butikskæder du reffererer til, men de gange jeg HAR talt i telefon mens jeg har været på arbejde, har det været arbejdsrelateret intet andet. Hverken jeg eller nogen af ''mine'' medarbejdere taler privat i telefon inde i butikken. Jeg tvivler på at nogen som helst butikskæder har den holdning at man står og snakker privat i telefon inde i butikken.
5. ''I gider ikke sætte varene op på hylderne''
Af de postulater du spytter ud, er det her nok det mest tåbelige af dem. Butiksansatte slider og slæber for at få sat de varer op der er, til et punkt hvor de måske vælger at fravælge deres pause adskillige dage, KUN for kundernes og butikkens skyld. I discount supermarkeder, taler vi om meget underbemandede butikker generelt, hvor der simpelthen ikke er tid? Derfor kan en kunde sagtens risikere at komme klokken 11-12 og at grønten stadigvæk ikke er sat op. Men det er jo hverken butikkerne, eller butikchefernes skyld, de laver ikke medarbejderbudgettet, det gør ledelsen, så hvis du er, eller nogen andre er utilfredse, så syntes jeg i på jeres egen vegne skulle skrive ind til coop's og Dansk supermarkeds ledelse og bede dem sætte priserne på varerne op, så der er råd til flere medarbejdere. Hvis i ikke vil have dyrere varere, så syntes jeg ikke du/i skal brokke jer, over at varerne ikke er sat op, osv. osv.
6. ''I skider på kunderne''
Endnu en fejlagtig antagelse fra din side, som kunderne så at sige selv er skyld i. De ''seriøse'' fuldtids-butiksansatte, som ønsker en karriere indenfor detail handel, og som virkelig har styr på tingene og giver god kundeservice. Ja de bliver skræmt væk af åndsvage kunder uden respekt? Tilbage står butikkerne med et stadigt krav om medarbejdere, og bliver derfor nødt til ikke at være ''for krævsne'' med at vælge dem. Og butikkerne står da tilbage med 16-18 årige studerende på deltid som intet ved om butikken og som tit vil blæse butikkerne og kunderne et stykke.
Men endnu engang, hvem er skyld i dette, bla. kunderne? Det er ikke arbejdsvilkårne der skræmmer seriøse personer med noget at byde på, fra at arbejde i detailhandlen som mange tror. Ej heller er det lønnen, som ganske rigtigt ikke er særlig høj. Det er kunderne, og den utrolige respektløshed der er overfor ens arbejde som butiksansat der gør det. Hvis man ønsker bedre supermarkeder, bedre kundeservice, bedre medarbejdere m.m. bør man overveje hvordan man opfører sig i butikkerne. Man kan ikke som kunde forvente at få en eller anden ''FANTASTISK'' kundeservice, når man opfører sig som en komplet idiot uden forståelse for de ansatte. Det hænger sammen vil jeg mene, det er ikke raket videnskab at forstå dette - Alting hænger som sagt sammen.
7. ''- og nogle af Jer, ved dårligt hvordan man staver til ordet KUNDESERVICE
- Men ved I hvad det bedste er:
Jeg kan gå ud ad forretningerne og finde nye steder, mens I...Ja I skal ( og har selv valgt!!) at blive siddende.
Prøv at feje for egen dør, før end I sviner os kunder til - I lever rent bogstaveligt ad os''
Angående dit postulat med at butiksansatte tilsyneladende skulle være ''dumme'', Så er det vidst en generalisering du har fat i der? Mange studerende på cand. merc. og jura studierne, har studiejobs nede i den lokale netto, så jeg ville passe utroligt meget på med at stå og svine kassemedarbejdere til for at være dumme, hvis man selv kun er pædagogmedhjælper - eller kontorfunktionær og lønslave nede hos det lokale ''holdning'' firma. Iøvrigt, så er computeren og kodesystemet på kasseapparaterne ikke så ''utroligt nemme'' som visse mennesker går og tror, alle kan siddde i kassen - korrekt.
Men ikke alle kan gøre det særlig godt, for at sidde i kassen effektivt, og gøre det hurtigt, skal du kunne huske, utroligt mange koder på mellem 1 til 7 cifre i hovedet. Og iøvrigt kunne finde kreative måder at rette fejl på, som ellers ville kræve leder/nøgle/nøglekort godkendelser, som jo tager tid og giver kø.
Som en kommentar på dit sidste indlæg om at du bare kan gå ud af forretningerne og finde nye steder at handle, og at butiksansatte ''lever ad jer''. Så vil jeg sige, at jeg for mit vedkommende hellere vil have en kunde som dig, som brokker sig hver gang han/hun er der og skaber dårlig stemning for mine medarbejdere og de andre ''stamkunder'' som kan finde ud af at opføre sig ordentligt, Bare holder sig helt væk og går over til en af konkurrenterne. Som dansk supermarked og coop alligevel ejer, hvis du går fra en netto over til en bilka, så det fuldstændigt ligegyldigt, i sidste ende kommer pengene samme sted hen.
Det er en ''oldgammel tråd'' men jeg håber at den vil skabe klarhed for folk der læser den.
tilføjet af Leder i butik
Kommentar til det hele
Jeg vil bare lige sige til jer der klager over at stå i for lange køer, dårlig kundeservice, og ja hva i nu ellers brokker jer over. Mange af jer ved ikke hvordan det er at være i butik. I tror bare det er så nemt, at man ikke skal lave en skid, og ja at vi er nogle dumme gæs. Men, hvis i en uge bare, var i min butik, så ville i virkelig ha noget mere respekt til vores arbejde.. Man ændre mening/holdning når man har gået i andres sko.
Prøv i at høre på 20 kundeklager på en dag. så er der det ene galt og så er der det andet galt. hvorfor har i ikk fået den vare, og hvorfor det og hvorfor det. nogen gange kommer varen bare ikke pga. leverendør svigt, eller en felj fra lagers side..
Jeg håber bare at i en dag får øjene op og ser hvilket job vi i virkeligheden laver. hvis vi ikke havde været her, så kunne i ikke købe de vare i gerne vil have.
Tænk lige over det !!
tilføjet af Michael Jackson
Kommentar til det hele
Im alive!!
tilføjet af Anonym
Hader Ekspedienter, næe
Jeg hader dem ikke og jeg ved, der er kunder, som også kan være grove. Så, når jeg møder en venlig ekspedient er det dejligt, for jeg skærer dem ikke alle over en kam.
Der er masser, der er venlige og hjælpsomme, men det er rigtigt, de ved ikke noget om varerne. Hvis det var mig ville jeg gøre en indsats for at vide noget om, hvad jeg havde med at gøre.
Det værste jeg har været udsat for var engang, jeg spurgte ved kassen om de havde et kundetoilet, jeg måtte låne. Den unge pige forklarede venligt, hvor jeg kunne finde et toilet. Jeg gik efter hendes anvisning og mødte en ung mand. Han sagde truede: Hvad laver du her. Du kan få nogle tæsk.
Jeg var fuldstændig målløs. Han, en stor stærk ung mand og jeg en lille halvgammel kvinde. Jeg fik dog afvæbnet ham. Eller også har han alligevel tænkt det ville se underligt ud, at slå løs på mig.
Jeg overvejede at melde ham for trusler, men tænkte det nok ikke ville nytte noget.