Hjælp, tror min udbyder fusker med fakturaen!
Hvad skal jeg gøre, jeg aner ikke hvordan jeg står rent juridisk.
I november flyttede jeg fra kollegiet og ville dengang oplyse min nye adresse til min daværende internet- og telefoniudbyder. De oplyste imidlertid at de ikke kunne levere på den nye adresse, så jeg sagde dem op. Opsigelsen blev bekræftet per mail.
Jeg mener at fristen var een måned. Specielt fordi det jo var kollegienet, hvor folk flytter ind og ud med kort varsel hele tiden.
Nu kommer det: de har nu trukket næsten 1000 kr. fra min konto, og langt størstedelen af dette beløb sætter sig sammen af ikke nærmere specificerede udlandsopkald fra perioden August til Oktober(!hvorfor først nu!) samt et helt kvartals abonnementgebyr for web og tel., for dec, jan, feb.
Dertil kommer, at driftsstatus ikke ligefrem har været i orden og jeg netop i den periode som de afregner udlandsopkaldene for ofte sad i dagevis uden at kunne ringe overhovedet. Så selvom jeg ringer til udlandet en del, forekommer det mig mærkeligt at der netop i denne periode skulle være opstået et så stort forbrug.
Nu kommer det så: for at tjekke på det skrev jeg til dem at jeg gerne ville se specifikationen, og ikke kunne forstå at jeg skal betale for et helt kvartal efter opsigelsen (som jo udelukkende kom fordi DE ikke kunne opretholde abonnementet dvs ikke kunne levere). Jeg nævnte også at jeg forbeholdt mig at anullere overførslen. Der kom en mail tilbage hvor de skrev at eftersom jeg ikke var aktiv kunde længere, var det desværre umuligt at logge mig ind i selvbetjeningen og tjekke udspecificeringen. De nævnte hverken punkt nr. to, nemlig kvartalet og henviste mig heller ikke til en anden mulighed for at få fat i specificeringen.
Hvad kan jeg gøre? Kan jeg få de penge hjem igen indtil det hele er afklaret?
I november flyttede jeg fra kollegiet og ville dengang oplyse min nye adresse til min daværende internet- og telefoniudbyder. De oplyste imidlertid at de ikke kunne levere på den nye adresse, så jeg sagde dem op. Opsigelsen blev bekræftet per mail.
Jeg mener at fristen var een måned. Specielt fordi det jo var kollegienet, hvor folk flytter ind og ud med kort varsel hele tiden.
Nu kommer det: de har nu trukket næsten 1000 kr. fra min konto, og langt størstedelen af dette beløb sætter sig sammen af ikke nærmere specificerede udlandsopkald fra perioden August til Oktober(!hvorfor først nu!) samt et helt kvartals abonnementgebyr for web og tel., for dec, jan, feb.
Dertil kommer, at driftsstatus ikke ligefrem har været i orden og jeg netop i den periode som de afregner udlandsopkaldene for ofte sad i dagevis uden at kunne ringe overhovedet. Så selvom jeg ringer til udlandet en del, forekommer det mig mærkeligt at der netop i denne periode skulle være opstået et så stort forbrug.
Nu kommer det så: for at tjekke på det skrev jeg til dem at jeg gerne ville se specifikationen, og ikke kunne forstå at jeg skal betale for et helt kvartal efter opsigelsen (som jo udelukkende kom fordi DE ikke kunne opretholde abonnementet dvs ikke kunne levere). Jeg nævnte også at jeg forbeholdt mig at anullere overførslen. Der kom en mail tilbage hvor de skrev at eftersom jeg ikke var aktiv kunde længere, var det desværre umuligt at logge mig ind i selvbetjeningen og tjekke udspecificeringen. De nævnte hverken punkt nr. to, nemlig kvartalet og henviste mig heller ikke til en anden mulighed for at få fat i specificeringen.
Hvad kan jeg gøre? Kan jeg få de penge hjem igen indtil det hele er afklaret?