21tilføjet af

S skændes internt om betalingsring

Socialdemokratiske borgmestre kræver nye forhandlinger om S-SF's betalingsring. S og SF-toppen er tavs.
http://www.b.dk/politiko/s-skaendes-internt-om-betalingsring
Alt var squ bedre under VKO.
tilføjet af

S skændes internt om betalingsring

Det hele kunne afgøres på demokratisk vis med en folkeafstemning.
Så vil det vise sig hvad folket ønsker.
Jeg tror betalingsmuren falder med et brag.
Det vil rød blok modsætte sig af al magt. Af flere grunde.
SSF ønsker tvangsbestemmelser tvunget ned over hovedet på folk, fordi socialister ønsker MAGT mere end noget andet.
De ønsker ikke at høre folket. Folket skal gå i takt og makke ret.
Det vil også demonstrere at deres betonsocialisme ikke er hvad folket ønsker.
Det er en ren tabersag, og det ønsker SSF for alt i verden ikke at indrømme.
tilføjet af

Det vil være den rigtig løsning..

Det er ikke fair, at Ss planlægger noget de ikke er der for at implementerer
De er jo væltet i 2014.
tilføjet af

Og hvem skal så det...

Deltage i en folkeafstemning? Nordjyderne eller kun københavnerne?? Eller dem der skal betale? Det er da ikke rimeligt at hele befolkningen skal stemme om lokale forhold i København.
tilføjet af

VKo skændes om alt andet end betalingsring

[:X]
tilføjet af

Og hvem skal så det...

Jeg forstår godt dit argument.
Ifølge grundloven kan man ikke udskrive en folkeafstemning i en begrænset del af riget.
Så det er enten eller.
Derfor kunne man lade afstemningen være vejledende, hvor politikerne kunne vurdere hvad folk på Sjælland subsidiært Københavnsområdet stemmer.
tilføjet af

Livet er kort og beskidt :-)


Det hele kunne afgøres på demokratisk vis med en folkeafstemning.
Så vil det vise sig hvad folket ønsker.
Jeg tror betalingsmuren falder med et brag.
Det vil rød blok modsætte sig af al magt. Af flere grunde.
SSF ønsker tvangsbestemmelser tvunget ned over hovedet på folk, fordi socialister ønsker MAGT mere end noget andet.
De ønsker ikke at høre folket. Folket skal gå i takt og makke ret.
Det vil også demonstrere at deres betonsocialisme ikke er hvad folket ønsker.
Det er en ren tabersag, og det ønsker SSF for alt i verden ikke at indrømme.
[/quote]
Livet er som en barneskjorte: kort og beskidt !
Er det ikke for kort til den slags tomme floskler ?
Folkeafstemning ?
Hvem skal stemme - det ganske danske land, inklusive Færøerne, Grønland og Thy ?
Eller er det Sjællændere - hvor mange af udflytterne sikkert vil stemme nej til ringen ?
Eller kjøwwenhavnerne - som sikkert gerne slipper for bonderøvene fra Vestsjælland, bare ringen er tilstrækkeligt langt ude, så alle andre kan være med til at betale for deres offentlige transport.
Tvangsbestemmelser:
Hvis du nu tænker tilbage over det forgangne tiår, er der vist enkelte tvangsbestemmelser, du kan komme i tanker om ?
Claus Hjort har været ret god til den øvelse - ikke så gennemtænkt, ganske vist 😉
DF og deres straffelove - ikke så effektive, men det "lød" da godt i medierne, ikke ?
Folket skal gå i takt og makke ret:
Nu er det ikke DFs partiprogram, du citerer her, vel ?
Tabersag:
Det kommer vist an på øjnene, der ser ?
http://ing.dk/artikel/122266-eksperter-indfoer-to-betalingsringe-i-koebenhavn
http://borsen.dk/nyheder/politik/artikel/1/213479/oestdanskere_er_for_betalingsring_om_koebenhavn.html
Ja, selv De Økonomiske Råd fra 2006:
[quote]
På trods af forskellene er vi egentlig ret enige: Det er ikke et spørgsmål, om vi skal have vejbenyttelsesafgifter i Københavnsområdet - det skal vi, og afgiftsprovenuet skal ikke øremærkes til transportsektoren! Spørgsmålet er blot, hvornår systemet skal indføres, og hvordan det præcis skal designes.

http://www.dors.dk/sw3256.asp
Så måske Søren Pind skulle skrue en smule ned for retorikken, når han siger, at Venstre vil afskaffe betalingsringen når de får chancen - hvis den bliver etableret.
Her er altså ikke tale om en symbolsk grænsekontrol, som koster nogle millioner, her er tale om en milliard-investering, som får stor betydning for infrastrukturen i København.
tilføjet af

De er sure

sagde ræven om rønnebærerne.
Jeg kan begrunde alle min såkaldte tomme floskler.
Skal vi tage en dyst om ideologi?
tilføjet af

S skændes internt om betalingsring

Socialdemokratiske borgmestre kræver nye forhandlinger om S-SF's betalingsring. S og SF-toppen er tavs.
http://www.b.dk/politiko/s-skaendes-internt-om-betalingsring
Alt var squ bedre under VKO.

"Alt var bedre under VK(o)??, Ja det siger du NU! 😮 😕 😖
tilføjet af

S skændes internt om betalingsring

Det er underligt, at alle politikere føler behov for at være iloyale.
Det undrer også mig.
Er man uenig med egne, er det almindeligt, at man først og fremmest, bringer sin uenighed til egne, og undlader at indblande andre i sin uenighed.
Det er ikke kun i Rød blok, at der er problemer med loyalitet.
Fortsat, at tage emner op, som man kan skændes om, er under ingen omstændigheder udtryk for, at man er løsningsorienteret.
Derfor må man forvente, at de nævnte borgmestre, ikke ønsker at deltage i, at løse den evt. opgave der ligger omkring trafik i København.
I u-lands-Danmark er der heller ikke et behov for, at der bliver smidt flere penge i at løse trafikopgaver i København og Frederiksberg kommune.
I u-lands-Danmark, er der ingen der kan forstå, at København og Frederiksberg kommune, skal have særlig støtte til anlægsarbejder, som ikke kommer resten af Danmark ved.
U-lands-Danmark har rigeligt at slås med, og kan bl.a. ikke overskue og løse egne trafikale opgaver.
Offentlig transport, i u-lands-Danmark, er gennem de sidste 10 år, kraftigt skåret ned, ofte så langt, at der ikke findes en fungerende offentlig transport, selv for skolesøgende børn.
Samtidigt, er den offentligt transport, central i StorKøbenhavn, udbygget i et omfang, så det vil belaste alle Danskere, i de næste 20 - 30 år.
Retfærdigvis, må der stilles samme krav til borgere, centralt i StorKøbenhavn, om at de skal regne med at erlægge mindst yderligere, 1000 -> 2000 kr. om måneden pr. person, i forbindelse med almindelig person- og skoletransport.
Når regningen, for det ekstremt tætte offentlige transportsystem i StorKøbenhavn, af den vej, er betalt, kan det igen tages op, om der skal investeres flere midler i StorKøbenhavns trafikproblemer.
tilføjet af

Det gider jeg ikke *LOL*

I disse for vort land så svære tider gider jeg ikke diskutere ideologi [???]
Men hvis du kunne begrunde bare nogle af dine tomme floskler, vil det blive taget imod med kyshånd 😃
F.eks. nogle af de punkter, du nævnte i dit første indlæg her, og som jeg argumenterer imod med hjælp fra andre kloge mennesker 😖
tilføjet af

Og hvem skal så det...

Hvis, og det er udtrykkeligt et HVIS, betalingsringen skal opføres for skatte kroner indbetalt fra hele landet så er det med rette rimeligt at hele landet skal være med til at stemme om ringen.
Indtægterne fra betalingsringen vil efter det oplyste udelukkende gå til kjøwenhawnerne så hvorfor skal hele landet betale uden at få noget ud af det?
Betalingsringen vil åbenbart ikke give overskud de næste mange år.
http://www.amino.dk/buzz/Historie/Diverse/Betalingsringen-vil-ikke-give-overskud-f-1679
tilføjet af

Er der forbigået dig at "i"kun vandt med

sølle 8000 stemmer.
Altså vil halvdelen af befolkningen have beholdt blå blok.
tilføjet af

Det gider jeg ikke *LOL*

I disse for vort land så svære tider gider jeg ikke diskutere ideologi [???]
Men hvis du kunne begrunde bare nogle af dine tomme floskler, vil det blive taget imod med kyshånd 😃
F.eks. nogle af de punkter, du nævnte i dit første indlæg her, og som jeg argumenterer imod med hjælp fra andre kloge mennesker 😖[/quote]
[quote="nona" post=2451444]I disse for vort land så svære tider gider jeg ikke diskutere ideologi [???]
Men hvis du kunne begrunde bare nogle af dine tomme floskler, vil det blive taget imod med kyshånd 😃
F.eks. nogle af de punkter, du nævnte i dit første indlæg her, og som jeg argumenterer imod med hjælp fra andre kloge mennesker 😖

Nej selvfølgelig `gider´du ikke diskutere ideologi!
Din brug af smileyen, mere end indikerer at du ironiserer over at tage imod forklaringer med kyshånd. Med andre ord, ligegyldigt hvad jeg forklarer vil/kan du ikke forstå forklaringen.
Nuvel. Du får en forklaring under alle omstændigheder på et enkelt punkt.´
Lad os bare tage:
`folket skal gå i takt og makke ret´
Du vil sikkert hvis du kunne fremstille det som en subjektiv bemærkning, uden hold i virkeligheden.
Der kommer du til kort. Omskrevet siger jeg: Folket skal indordne sig under kollektive regler hvor der ikke ideologisk er plads til individualitet, men stive regler skal følges. Selvom det ikke kan genere andre. der er frihed til at vælge.
Alle socialistiske lande har haft etparti systemer i praksis. Ingen mulighed for reelle flerpartisystemer.
Godt lad os blive ved Danmark.
På arbejdsmarkedet har man i generationer haft eksklusivaftaler på arbejdsmarkedet.
Det så socialisterne gerne bevaret.
Om betalingsringen siger Søvndal til TV2:
``Jeg forstår, at de radikale hidtil har støttet en betalingsring, så nu må de beslutte sig. Tiden er ikke til at så tvivl om alternativet til Pia Kjærsgaard og Lars Løkke. Nu må oppositionen stå sammen, siger Søvndal til Politiken.´´
Forslaget skal gennemføres uanset hvad folket mener eller hvad en del af regeringsgrundlaget mener.
SSF ønsker forringelser af de private forsikringsordninger. Ideologien er:
``alle er lige´´ (Læs: skal være ens.) Selvom det ikke kommer andre ved.
Det vil betyde færre lønmodtagere får en sådan ordning (direktører undtaget)
Man taler imod privatskoler og privathospitaler.
Tvungen adfærdsregulering, hvor folk skal tivnges ind under visse fælles regler for socialdemokratisk korrekt levevis.
Fra socialdemokraternes hjemmeside:
Socialdemokraternes formand Helle Thorning-Schmidt har slået
fast, at politikere skal have mod til, at blande sig i samfundets udvikling. Vi skal ikke være bange for at regulere, hvis det er det rette at gøre. På forbrugerområdet er der en lang tradition for
frivillige aftaler, især koordineret gennem Forbrugerombudsmanden.
Denne tradition vil Socialdemokraterne ikke ændre, men vi vil ikke afholde os fra, at sendetydelige signaler om hvad vi fra politisk hold ønsker. Vi vil påvirke samfundsudviklingen til gavn for
det enkelte menneske og sætte forbrugeren i centrum. Vi finder, at når det er tilstrækkeligt, atlægge pres på for at få gennemført en aftale er det godt. Men vi glemmer ikke, at det kan være nødvendigt at gå skridtet videre og gribe til egentlig lovgivning.
Først hvis man politisk er parat til regulering, virker presset i forhold til frivillighed effektivt.

Jeg kunne blive ved, men mon ikke dette rækker.
tilføjet af

Og hvem skal så det...

Din holdning er jo rigtig.
Ellers kunne man også sige, hvorfor skal jeg rette mig efter hvad de røde bestemmer. De udgør kun halvdelen af stemmerne.
Eller jeg bor ikke i København, og hvis de skal bestemme og jeg ikke, så dem om det, jeg vil bare ikke betale for at køre ind i København, når jeg ikke har haft nogen indflydelse på ordningen.
Men en vejledende afstemning vil være god, også fordi vi så for direkte afgjort hvilke partier der vil rette sig efter folket, når der skal stemmes om loven i folketinget.
Sådan kan man blive ved. Vi er et land, og hvad der påvirker en del af landet påvirker nok også en anden.
Med betalingsringen er mange ting flettet ind. Der kommer flere arbejdsløse, og det påvirker huspriserne osv.
tilføjet af

Og hvem skal så det...

Tilsyneladende så har de røde politikere i Kjøwenhawn et godt flertal for ringen og fint nok med det.
Så må det også blive de selv samme politikeres opgave at skaffe pengene til betalingsringen blandt de borgere i Kjøwenhawnstrup som er dem der bliver ramt hårdest og dem der skal leve med besværet.
Hvis de ikke kan det men det er nødvendigt med skatte kroner fra hele landet så er politikerne måske ved at lave (endnu) en dumhed som udelukkende vil resultere i unødige udgifter som der ikke kommer meget ret bedre miljø ud af.
tilføjet af

Mørbraden skåret fri


...
Om betalingsringen siger Søvndal til TV2:
``Jeg forstår, at de radikale hidtil har støttet en betalingsring, så nu må de beslutte sig. Tiden er ikke til at så tvivl om alternativet til Pia Kjærsgaard og Lars Løkke. Nu må oppositionen stå sammen, siger Søvndal til Politiken.´´
Forslaget skal gennemføres uanset hvad folket mener eller hvad en del af regeringsgrundlaget mener.
...

Det var så hvad der blev tilbage om betalingsringen.
Ideologi.
Ikke en antydning af din egen stillingtagen til, om "ringen" er god for København og/eller Danmark.
Ikke et ord om De Økonomiske Råds udtalelse fra 2006.
Er det ikke lidt tyndt ?
tilføjet af

Og hvem skal så det...

Alle skal da betale, både over skatten og via pensionmidlerne.
tilføjet af

Få Jelved til at lave en afstemning

blandt kulturberigerne om hvor de helst vil have den ring der skal holde knoldsparkerne ude.
tilføjet af

S skændes internt om betalingsring

Sejt der er nogen fra Socialkammeraterne som lækker nyheder ud 😉
tilføjet af

Mørbraden skåret fri og grisen fodres med den.

Jeg mere end antyder Københavnmuren er dårlig for København og Danmark.
Den vil medføre en geografisk ``berufsverbot´´
Hvis en håndværksvirksomhed har 25 ansatte,
der skal køre gennem muren for at komme på arbejde, og fra arbejdspladsen til Vestberlin, undskyld undskyld på den anden side af muren, for at udføre arbejde, vil det betyde en enorm udgift, og lønmodtagerne vil sikkert kræve arbejdsgiveren betaler hele gildet, hvilket kan løbe op i en million kr. eller mere om året.
Så flytter virksomheden givetvis, og underleverandører mister bestillinger, og dermed bliver der flere arbejdsløse.
Butikker vil gå ned i omsætning, butiksdød.
Huspriserne vil blive påvirket. teatre, Biografer, museer mister entreindtægter osv.
Er der nogen af dine kloge Åger der har tænkt på det?
Hvorfor venter man ikke og ser hvad der sker når metroen er fuldt udbygget. Eller drejer det sig slet ikke om trafik, men om flere skatter, og tvangskollektiveret færdsel.
Muren vil ikke give mere omsætning eller mere aktivitet, kun mindre. Jeg er selvfølgelig klar over der skal patruljere en masse murvagtposter, men det er måske sådan de røde vil skaffe opgaver til de 12 minutter.
Hvis du fornemmer jeg bruger ironi, som du selv gør, har du helt ret.
Jeg har bare noget at have den i.
Typisk for de røde er de hunderædde for tanken om at spørge folket ved en afstemning.
tilføjet af

Perler for svin ?


Jeg mere end antyder Københavnmuren er dårlig for København og Danmark.
Den vil medføre en geografisk ``berufsverbot´´
Hvis en håndværksvirksomhed har 25 ansatte,
der skal køre gennem muren for at komme på arbejde, og fra arbejdspladsen til Vestberlin, undskyld undskyld på den anden side af muren, for at udføre arbejde, vil det betyde en enorm udgift, og lønmodtagerne vil sikkert kræve arbejdsgiveren betaler hele gildet, hvilket kan løbe op i en million kr. eller mere om året.
Så flytter virksomheden givetvis, og underleverandører mister bestillinger, og dermed bliver der flere arbejdsløse.
Butikker vil gå ned i omsætning, butiksdød.
Huspriserne vil blive påvirket. teatre, Biografer, museer mister entreindtægter osv.
Er der nogen af dine kloge Åger der har tænkt på det?
Hvorfor venter man ikke og ser hvad der sker når metroen er fuldt udbygget. Eller drejer det sig slet ikke om trafik, men om flere skatter, og tvangskollektiveret færdsel.
Muren vil ikke give mere omsætning eller mere aktivitet, kun mindre. Jeg er selvfølgelig klar over der skal patruljere en masse murvagtposter, men det er måske sådan de røde vil skaffe opgaver til de 12 minutter.
Hvis du fornemmer jeg bruger ironi, som du selv gør, har du helt ret.
Jeg har bare noget at have den i.
Typisk for de røde er de hunderædde for tanken om at spørge folket ved en afstemning.

Der var så endelig lidt praktisk stillingtagen - tak for det !
Nu ved jeg ikke, hvad du er for én, men jeg kommer jævnligt til København med firmabilen med reservedele og værktøj bagi, og jeg skal altid regne en time ekstra om morgenen og igen om aftenen.
Lige på denne årstid er det ekstra svært på grund af vejarbejder, men selv i "gode" perioder spilder jeg timer i trafikken - det ville være langt billigere at betale bompenge end at betale død arbejdstid.
Hvem skal betale ?
Jeg vil have løn også i transporttiden, mit firma viderefakturerer spildtiden til kunden, og kunden viderefakturerer til forbrugeren.
Dine argumenter minder betænkeligt om stockholmernes før de fik betalingsring.
Selv de mindre erhvervsdrivende i Stockholm er tilfredse nutildags.
Men selvfølgelig, at lære af andres erfaringer, det ligger jo ikke lige for 😉
Som de økonomiske råd sagde tilbage i 2006 "det er ikke et spørgsmål om, men et spørgsmål om hvordan og hvornår.
Hvor meget asfalt er der plads til i hovedstadsområdet ?
Hvad koster parkering ?
Tilbage i 70'erne, hvor jeg tog Lynbyvejen for at komme på arbejde, da var Hans Knudsens Plads en pestilens - det var vand i forhold til i dag. Men allerede dengang gad jeg da ikke sidde i egen bil for at komme på arbejde.
Det kunne interessere mig at se regulære undersøgelser af, hvem det faktisk er, der er modstandere. For mig tegner der sig et billede af opportunistisk politisk spin - nå "de" går ind for ringen, så må "vi" hellere være imod. Kortsigtet, ideologisk, uden fremtid.
På ét eller andet tidspunkt må der vel være en grænse for, hvor megen trafik der kan være på vejene, selv om de er blevet udbygget helt utroligt. Det kan da godt være, at metro, S-tog og busser er for "svage" til at løfte opgaven, men holdt op mod udgifter til nye veje er der vel netto-økonomi til at udbygge ?
Teatre, museer og biografer ?
Nja, nu er vi et par stykker, der synes, at operahuset er lidt rigeligt dyrt i drift, endda selv om det var "ganske gratis" i anskaffelse - læs: betalt af ikke inddrevet skat.
Jeg går ind for at støtte det lokale erhvervsliv, så jeg går for det meste i den lokale biograf eller i nærmeste teater - og det er altså ikke det kongelige 🙂
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.