6tilføjet af

Dchp

Jeg har lige inst. xp prof. på en pc.
Alt gik som det skulle, og den startede op helt korrekt.
MEN... en dum lille gul trekant ud for internetikonet viste sig i bunden!
Gik ind i compromt og skrev ipconfig /release, derefter ipconfig /renew.
Den kom da også frem med den rigtige ipadresse og undernetsmaske.. men STADIG ingen internetforbindelse, den "sendte" men "modtog" intet da jeg klikkede status.
NU skriver den så, at dchp er deaktiveret.. jeg mener nu at dchp er internetadresen man får tildelt, og at den står korrekt i opsætningen.. altså find automatisk ip.
Har forsøgt hotline, men de er ikke klogere end det jeg allerede har prøvet med config osv.
Nogle der har den rigtige løsning.. så vil jeg blive superglad.
Pc. pigen
tilføjet af

Altså...

DHCP er ganske rigtigt det der gør, at du automatisk får tildelt en IP-adresse fra din udbyders DHCP-server.
Der kan være flere grunde til at det ikke virker.
Er der link på dit netkort (d.v.s. lyser lampen)?
Tjek netkablet. Prøv evt. med et andet kabel.
Kører du gennem en router? Er den korrekt sat op.
Er du evt. registreret med en bestemt MAC-adresse, som er anderledes end den du har nu?
Hvilken ip-adresse modtog du?
Hvem er din udbyder?
Kan du pinge udbyders dhcp-server og dns-server?
Den rigtige løsning finder vi først, når vi kender problemets årsag.
tilføjet af

Umiddelbart ser det hele ud til at være ok

Lampen lyser på netkort
Netkablet også ok
Har ingen router.
Mac adresse er også tjekket
ip adressen er som den gamle var.. support sagde også, at bare den startede med 169.xx.xx
var den rigtig nok
TDC er udbyder
Hvordan man pinger udbyders dhcp server og dns server.. se det VED jeg ikke lige *ss*
men er glad for du lige var inde og kigge på mine spørgsmål, jeg vidste jo, at bl.a du plejer at have rigtige gode løsninger *S*
tilføjet af

TDC's problem

Jeg synes det lyder som et TDC-problem.
Du pinger ved at starte en dos-prompt (Start/Kør - skriv "cmd" (uden"") - Klik OK
I den sorte skærm skriver du "ping <ip-adresse>" (uden "")
<ip-adresse skal så være ip-adressen på TDC's servere.
Dem kan du se med ipconfig/all
Hvis du ikke kan få et svar fra dem, må TDC på banen
tilføjet af

Ok så

prøver jeg lige den løsning inden jeg går videre.. tak for svaret indtil videre *s*
tilføjet af

TDC

Jeg pingede som du foreslog, og den kunne overhovedet ikke få kontakt med noget.
Fat i TDC igen..nænej, nu kunne de da godt se at ip adressen ikke skulle starte med 169.xx.xx.xx
Ham supporteren jeg snakkede med igår, har da ikke anet en s... om hvad det drejede sig om, på trods af, at jeg læste ip adressen op for ham!!
Godt man kan trække lidt ekspertviden herinde på solen .
Tusind tak for dit brugbare råd.. fortsat god dag til dig *s*
tilføjet af

Velbekomme

Min egen udbyder (Stofa) har også nogle ret inkompetente supportere, men Stofa har også en teknisk support, som jeg plejer at ringe direkte til. Det er it-folk man taler med der. Ikke bare telefonpassere.
Måske TDC har noget lignende.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.