diskussion af politik på vuc
sidste dag havde jeg samfundsfag, hvor vi talte politik og hvad de forskellige partier stod for....
Der var et hold, der fremlagde enighedslisten - og de går ind for at forhøje suén med 1000 kr mere pr. mdr..
Jeg sagde, at det ville da være en god ide, nu hvor jeg er på su, men jeg havde derfor dog ikke lyst til at stemme på enighedslisten, da mange af deres andre holdninger ikke lige ligger til mig...
Hold da op, hvor blev der nærmest krig i klassen, for alle os der er på su, vil jo selvfølgelig blive glad, hvis suén forhøjesl, men samtidig går jeg bestemt også ind for andre ting, såsom især velfærd og det understrejede jeg også...
Men læreren og den ene kursist var bestemt imod at forhøje suén, for vi kunne jo bare arbejde ved siden af suén og tjene vores penge der og iøvrigt mente læreren og den ene elev, at arbejde ved siden af skolen var med til at holde su modtagerne mere aktive, istedet for dem, som bare tror, at de kan få su og iøvrigt mente læreren, at det jo kun var en kort overgang, man skulle leve på su og det var jo op til en selv, om man ville have su-lån.. Hvortil jeg svarede, at det var korrekt, men når man er selv med to børn, så er det altså begrænset for, hvor meget arbejde jeg kan tage ved siden af vuc og jeg var affængig af min bil pga. at jeg skulle køre min søn langt i specialbørnehave hver dag...
Ved I hvad min lærer sagde... han sagde, at jeg så skulle have taget en uddannelse for mange år siden, hvortil jeg sagde, at da var der andre omstændigheder, som gjorde, at jeg ikke kunne tage en uddannelse.. Så nævnte læreren ikke noget og så stoppede diskussionen..
Samfundsfagtimerne er sådan, at de typisk er en kursist og læreren der taler sammen, for den ene kursist er ved ofte mere end læreren ved og der er flere i klassen, som er utilfreds med, at de bare spiller pingpong og læreren har sagt, at hvis vi er utilfreds, så kan vi bare gå...Jeg tænker, hvad fanden er det for en indstilling at have..
Endvidere sagde læreren, at han stadig betaler af på sin su-gæld og dengang hans bedstemor var ung, da kunne man leve på en sten, hvor jeg sagde, at da var der andre tider, så det kunne han altså ikke sammenligne med i dag (læreren er ca 55 år og jeg er 32 år)
Efterhånden er der næsten ingen i klassen der siger noget mere og der er ikke den gode debat i det hele taget i klassen og det gælder uanset, hvad der tales om..
Jeg tænker, at jeg snart vil tale med nogle af de andre fra klassen af, en dag i pausen og spørge ind til dem, hvad vi evt. kan gøre, for det er ikke sjovt, at være i klassen længere..
Jeg er bange for at gøre mig uvenner med læreren, for jeg har vedkomne til to fag og skal også have vedkomne til et fag næste år...
Hvad havde I andre gjort????
Der var et hold, der fremlagde enighedslisten - og de går ind for at forhøje suén med 1000 kr mere pr. mdr..
Jeg sagde, at det ville da være en god ide, nu hvor jeg er på su, men jeg havde derfor dog ikke lyst til at stemme på enighedslisten, da mange af deres andre holdninger ikke lige ligger til mig...
Hold da op, hvor blev der nærmest krig i klassen, for alle os der er på su, vil jo selvfølgelig blive glad, hvis suén forhøjesl, men samtidig går jeg bestemt også ind for andre ting, såsom især velfærd og det understrejede jeg også...
Men læreren og den ene kursist var bestemt imod at forhøje suén, for vi kunne jo bare arbejde ved siden af suén og tjene vores penge der og iøvrigt mente læreren og den ene elev, at arbejde ved siden af skolen var med til at holde su modtagerne mere aktive, istedet for dem, som bare tror, at de kan få su og iøvrigt mente læreren, at det jo kun var en kort overgang, man skulle leve på su og det var jo op til en selv, om man ville have su-lån.. Hvortil jeg svarede, at det var korrekt, men når man er selv med to børn, så er det altså begrænset for, hvor meget arbejde jeg kan tage ved siden af vuc og jeg var affængig af min bil pga. at jeg skulle køre min søn langt i specialbørnehave hver dag...
Ved I hvad min lærer sagde... han sagde, at jeg så skulle have taget en uddannelse for mange år siden, hvortil jeg sagde, at da var der andre omstændigheder, som gjorde, at jeg ikke kunne tage en uddannelse.. Så nævnte læreren ikke noget og så stoppede diskussionen..
Samfundsfagtimerne er sådan, at de typisk er en kursist og læreren der taler sammen, for den ene kursist er ved ofte mere end læreren ved og der er flere i klassen, som er utilfreds med, at de bare spiller pingpong og læreren har sagt, at hvis vi er utilfreds, så kan vi bare gå...Jeg tænker, hvad fanden er det for en indstilling at have..
Endvidere sagde læreren, at han stadig betaler af på sin su-gæld og dengang hans bedstemor var ung, da kunne man leve på en sten, hvor jeg sagde, at da var der andre tider, så det kunne han altså ikke sammenligne med i dag (læreren er ca 55 år og jeg er 32 år)
Efterhånden er der næsten ingen i klassen der siger noget mere og der er ikke den gode debat i det hele taget i klassen og det gælder uanset, hvad der tales om..
Jeg tænker, at jeg snart vil tale med nogle af de andre fra klassen af, en dag i pausen og spørge ind til dem, hvad vi evt. kan gøre, for det er ikke sjovt, at være i klassen længere..
Jeg er bange for at gøre mig uvenner med læreren, for jeg har vedkomne til to fag og skal også have vedkomne til et fag næste år...
Hvad havde I andre gjort????