SuperDebat.dk > Politik & Samfund > Samfundsproblemer
22tilføjet af pouljoergensen
DUMME Dansker.
At tænke sig at nogen kan være så dumme, det er uhyggeligt, tænk sig at der er nogen der går ned og stemmer på en "politiker" der ikke vil KÆMPE for Danskerene i EU pardementet.
At tænke sig at nogen kan være så dumme, at tro på et hurtigtog mellem hovedetstaderene i EU?, selvfølgeligt er det tekniskt mugligt at lave sådanne et tog, men hvem skal betale det?, en bilet til F.eks Amsterdam koster Ca. 1490-Kr i dag,(enkel med den hurtigeste transport), ingen skal sige til mig at et hurtigtog bliver billiger, hvem har så råd til at bruge sådanne et tog.
Det har dem, der ikke selv skal betale deres bilet, F.eks, politikker der skal ned til "førebunkeren" i brysel.
Og tænk på omkostningerene?, Danskerene skal i så fald stille med mindst 2 togstammer til sådanne en togbane, og et i recerve, hvad koster sådanne toge?, giver det arbejde?, måske?, men ikke i Danmark!, skinnerene bliver lavet i tyskland/england, togene i tyskland/italien?.
Det er bare et spørgsmål?, som jeg godt ville havde stillet til EN AF DE 4 politikker der deltager i DEBATTEN, som LOVET IKKE!.
I skal nok skynde jer at svare!, for dette bliver nok slettet, ikke fordi at det er et forkert spørgsmål at stille, men ...........
Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af Folmer M.
Ikke forstået.
Godt at du tager aktiv del i verdens problemer. Beklager at jeg ikke helt kan se din bekymring. Hvorfor er danskerne dumme, fordi andre bygger hurtigtog i Amsterdam?
Hurtigtog i Danmark har også været på tale, men uheldigvis snor jernbanestrækningen mellem Vejle og Århus sig alt for meget dertil.
tilføjet af Anonym
Af hvilken grund
skulle nogen slette dit indlæg, det skriger jo til himlen over den uvidenhed og dumhed du her stiller til skue. Du skulle hellere ønske at moderatorerne viser medlidenhed og og af den grund sletter indlægget for at skåne dig.
tilføjet af pouljoergensen
OK!, omtalte "hurtigtog"
Er det, som nogle "politikker" vil havde, mellem alle hovedetstaderene i EU, og prisen på 1490-Kr er hvad DSB`s hjemmeside skriver at man F.eks kan komme fra Kbh også til Amsterdam for i dag med en enkel billet.
Og hvis F.eks svenskerene hopper på den idè, så bliver Danskerene jo også nør til at lave en hurtigbane gennem Danmark, hvis det skal lykkes, og hvis sådanne et tog skal virke, så stopper det vel kun et sted i Danmark?, og jeg vil "skyde" på at det bliver hovedetbanegården?, også bliver det så dyrt at køre med at ingen "normale" Dansker vil kunne bruge det, det bliver på en måde som i det Gl. rusland, en vejbane i nordlig retning, en vejbane i sydlig retning, og imellem de to vejbaner, der lå en 2 sporet vejbane som kun statsoverhoveder måtte bruge.
Her bliver der bare gjort på en anden måde, her bliver det så dyrt at bruge, at det kun vil være folk der ikke selv skal betale, der har råd til at bruge "toget".
Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af iampersson
Har du evt.
overvejet miljøspørgsmålet ??? ikke derfor, jeg arbejder selv med luftfart, men ingen tivl om, moderne hurtigtog er miljøvenligere, sikrere og kan let blive billigere!
tilføjet af pouljoergensen
milijøvenlige!,ja!,sikrere!nej.
et tog der fiser afsted med 300-500kmt vil være et yndet teoristmål, og det vil være umugligt at sikre en togbane, og det kan godt være at toget ikke bruger "forsilebrændstoffer", men det behøves et fly vel heller ikke gøre, det kan vel også flyve på etahnol, et tog skal køre til tiden, om det er tomt eller ej, det skal et fly ikke.
Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af rodvad
Alle kandidater
kæmper for Danmark i EU, men de fleste mener at den bedste måde er at kæmpe for fællesskab, i stedet for isolation. Isolationisterne vil også "kæmpe" for Danmark, men de er uden betydning, en lille flok på 5 eller 6 kan ikke udføre noget blandt 785. Selv om disse 5 skulle blive enige om fordelingen af udvalgsposter der er af betydning for Danmark, ville de ikke kunne nå dem alle.
Et tog der går hurtigere til hovedstaderne i EU, ville blive bedre for miljøet, og føre flere passagerer over til tog, i stedet for fly eller landevejen. Tro ikke at du ikke betaler for flybilletterne til dem du bruger i dit billede.
tilføjet af pouljoergensen
Det er rigtigt men,
Et tog, kan kun køre på skinnerene, et fly kan bruges til meget forskelligt, og hvad er omskosningerene på at bygge sådanne en jernbane?, kunne pengene ikke havde været brugt mere fornuftigt.
Nogle folk køber økologiske varer i forretningerne, ting der er dyrket uden tilsætningsstoffer, godt for miljøet?, nej!, de er dyrket på den anden side af jorden, og fløjet her op i et Gl. og meget forurenende fly, hvor er så hele Idéen i det "økologiske", jeg tror ikke der vil være nogen forskæld at spore i miljøet, ved at lave sådanne en jernbane.
I dag har man fly der sagtens kan konkurrerer, Vedr. miljøet, de er bare ikke så hurtige, de flyver kun Ca 500-600kmt, de forurener langt under det halve, og de kan nemt laves om til at bruge ethanol, så er hele forureningen væk, Ok!, et el tog bør vel ikke forurene, men det gør det at bygge selve banen, tænk på hvor meget varme der skal bruges for at smelte jernet til skinnerene, det duèr vindenergi ikke til, det er en for ustabil energi til.
På stålvalseværket i Frederiksværk, der fik en elovn til at smelte jern i, den ene ovn brugte mere strøm end hele Århus!.
Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af futtog
se sig for
Nu er det jo tilladt at se sig for, vi var 2 personer der rejste fra Skanderborg til Hengelo, Holland og derefter fra Rotterdam til Skanderborg for 1300kr retur med plads billet hele vejen. Det er jo tilladt at bruge sin sunde fornuft. 🙂
Futtoget
tilføjet af pouljoergensen
Nu bad jeg også DSB
Om den hurtigeste transport, med næste afgang, og kun en enkel, selvfølgeligt kan det gøres billiger, hvis man har tid, det bliver der ikke taget højde for i et højhastigstog?.
Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af desdicardo
Anonym
det var snarer DIT indlæg der skulle slettes, mage til mangel på empati skal man lede længe efter, - vi skal alle være her, . . Kan du læse?? . så læs ovenfor i "skriv indlæg" - der står bla.: Undgå personlig hetz mod meddebattører. 😕
tilføjet af tarzanogjane
SVAR på tiltale
jeg forstår ikke hvordan du selv mener at du kan tillade dig at kalde en dansker for dum, bare fordi personen stemmer på en politiker der er imod EU! - jeg mener selv at det er godt danmark er medlem i EU, men det er ikke ens betydning med at jeg mener alle skal være eninge med mig!
I stedet for at brokke dig over at de får lyntoge i Amsterdam og hvilken dansker der kan betale for det, så gør da for pokker noget ved det! JEg gider i hvertfald ikke høre på brokken, uden handling!
du kan jo selv stille op til europa parlementet og forklare folk om dine holdninger(som selvfølgelig altid er rigtige!)
tilføjet af pouljoergensen
Nu er der stadigt ikke tale om
Lyntoge i Amsterdam, men en "gal" politiker der vil havde super lyntoge mellem alle hovedetstadet i EU, et tog der bliver så dyrt at bruge at ingen Dansker har råd til at bruge det, men de skal betale for at få det ført gennem Danmark, måske fordi at der er nogle "politikker" der skal bruge det for at komme til "førebunkeren" i bruxelle, og de kan da være ligeglade med hvad det koster, det er jo ikke dem der skal betale,! vel!.
Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af rodvad
Endnu ikke forstået?
Økologien bliver ikke dyrket på den anden side af jorden, det meste bliver dyrket i nærområde, rigtig at tog kan bruges til så meget andet, men fly og bile forurener meget.
Rigtig at det er meget forurening ved byggeri af vejnettet, og meget forurening under kørsel på dem.
tilføjet af iampersson
I Japan
hvor man har haft et af verdens hurtigste tog (Shinkansen) i 45 år er der kun sket Èn dødsulykke, det på trods af at Japan ofte rammes af jordskælv, typhoner mv. Shinkansen har transporteret over 7 milliarder mennesker i sin "levetid" !
-
Tallene for de franske TGV er næsten lige så gode og kan slet ikke sammenlignes med luftfart, som iøvrigt også er sikkert.
tilføjet af pouljoergensen
Faktiskt så kommer næsten alle
Grønsagerene om vinteren til Danmark med fly, og nogle fra australien, og det er næsten på den anden side af jorden, de bliver solgt i forretningerne som økologiske grønsager, der kommer mange fly hver dag til Kbh, fra andre lande med "friske" grønsager, de må ikke fryses eller sprøjtes og har en meget kort holdbarhed, som jeg ser det, så smutter der noget af "økologien" ved det, men det er op til jer.
Ja !, de tog som vi har i dag, "nogle af dem", skinnerene kan bruges til mange ting, men tag et IC3 tog, det duer kun til person befordring, ikke andet, de nye "supertog" skal havde deres egen skinne at køre på, den skinne passer ikke til andet end det tog, og det "supertog" duer kun til personbefordring, og kan ikke engang bygges om til noget andet.
En B747, hvis den F.eks lander i Kbh, med 200 menesker, så kan den latte Ca3/4 time efter som transport maskine, uden sæder Osv, og den er ikke "bundet" af skinner, den kan under 1 time efter at folk har forladt den, så kan den deltage i en redningsaktion, et eller andet sted i verden, forurener! ja, men så må de jo bare lave den om så den kan flyve på etanol.
Det er på en måde jo også ondsvagt, at bruge en masse penge på at få en bil, der måske bruger 500L bensin/diesel om året, til at den kal kunne køre på etanol,et fly bruger mange 1.000L i timen, og det skal flyve hele tiden, gevinsten ved at få flyene til at bruge etanol, ville nok være stører for naturen, det virker som at man prøver at skyde duermed kanoner?.
Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af pouljoergensen
Nu er japan
Jo heller ikke lige det land der har mest terrorisme, det er vel som sådanne en gode som vores regering har bragt til Danmark, og det er noget man er nød til at tage højte for, jeg ved godt at det er at se meget "sort" på sagen, men så længe der er terrorisme, så er der nogle der vil prøve, at sende et tog afsted som en bombe, og en bombe der kan smadre Kbh, den kan være i en taske, også bliver den bragt lige til døren med 300/500Kmt, BOM og der er billige grunde tilsalg i noget der engang hed Kbh.
Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af iampersson
urealistisk
iøvrigt er der også security regler i højhastighedstog ! vi har jo altså stadig almindelige tog og de kan ligeså godt transportere en bombe, præcis som i Madrid og i London.
Japan har iøvrigt været udsat for terrorisme, bla. giftgas på centraljernbanestationen i Tokyo.
Men som sagt, i Europa kører der også fine højhastighedstog, de har stoprt set heller ikke haft alvorlige ulykker og slet ikke sammenlignet med luftfart, som iøvrigt også er relativt sikkert.
Der er inge tvivl om at højhastighedstog i Europa, vil udvikle sig som det sikreste, hurtigste og allermest miljøvenlige transportmiddel. Uden sammenligning.
tilføjet af pouljoergensen
Jeg er ikke imod,
Højhastighedstog, men prisen sat i forhold til hvad man får ud af det, i forholdet økonomi/økologi/penge, hvis man sætter de 3 ting op på en brøkstreg, så vil det ikke gå op, man får for lidt økologi for pengene, man skal nok hellere bruge pengene på at lave en "flytbar" energi, en som kan bruges i biler/fly/skibe, lave den energi af el fra vindmøller, og anden vedvarendene kilder, det er for fjollet at lave et tog, som kun kan følge dens egne skinner, og som ikke kan bruges til noget andet.
Hilsen poul jørgensen
tilføjet af iampersson
Man skal bare have skinner nok !
Nej, det er klart at tog har sine begrænsninger, der skal ofte mere til, men i forhold til fly kan de ofte komme til centrum af de store byer hvilket er en klar fordel. Samtidig kan de køre på alternativ energi, man kan lave opladezoner hvor toget lader når det kører over en bestemt strækning, desuden fungerer de jo ved strøm hvor diesel motorer lader baterierne op, dvs. at de kan køre fuldstændigt forureningsfrit i byerne oven i det, bruger man den kinetiske energi fra nedbremsninger mv. der er kolossalt mange muligheder, men klart det er kun til massetransport, den individuelle transport udføres bedst af bilen.
tilføjet af pouljoergensen
De omtalt tog
Har slet ingen motor, de kører på en stor "T" skinne, og bliver drevet af "magneter", de kræver en 100% sikker tilførsel af strøm, hele tiden, de har baterier, men det er kun for at de skal kunne stoppe, hvis strømmen forsvinder, så om "vindenergien" kan bruges til sådanne et tog?, det tvivler jeg på, da vindenergien ikke er 100% på samme spænning hele tiden.
Nå men jeg vil gå ud og "pille" min motor ud af min bil, den er nemmerlig stået af, den "skred" i "takten", og smadrede toppen og stemplerene,fordi at turboèn blev utæt, det er ikke det værste, men jeg har ingen anden motor at stoppe i, jeg havde en til for en uge siden, men den FORÆREDE jeg væk til en anden, der også havde smadret sin motor, men sådanne er det vel altid, havde jeg gemt den anden motor, så var der sikkert ikke sket noget med min motor?.
Forsat god dag.
Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af rodvad
Hvor meget
"økologisk" kommer der fra den anden side af jorden? Er ikke 90% "traditionel" dyrket? Det meste fra Australien er også traditionelt dyrket. Næsten alle sydfrugter kommer også langvejs, uden at blive transporteret med tog.
Princippet du nævner som "de nye "supertog" skal havde deres egen skinne at køre på, den skinne passer ikke til andet end det tog, og det "supertog" duer kun til personbefordring", syntes rimeligt nok. Alle bile over 5 tons skulle også have sin egen bane med meget stærkere underlag og belægning, end hvad det er på vore veje i dag.
Det står dig frit at overbevise flyselskaberne om at de skal gå over til etanol.