Ja det vil gøre en forskel, det er forsøgt andre steder og det virker.
tilføjet af straffespark
Er regeringens nye skolereform en god idé?
Selvom børnene er mere i skole, er det jo ikke lig med bedre indlæring.
Desuden synes jeg, at det er lige tidligt nok med engelsk i 1. klasse. Der behersker de jo nærmest ikke engang det danske sprog ordentligt endnu.
tilføjet af coolrikke
Er regeringens nye skolereform en god idé?
synes faktisk udspillet lyder rigtig fornuftigt, synes da bl.a kun det vil være naturligt at man underviser i det man er uddannet til og ikke alt mulig andet :-) Men en ting er sikkert, det kommer til at kræve en masse af lærerne og ikke mindst forældre, der efter min mening skal komme mere ind i kampen og hjælpe deres børn med skolearbejdet, HVER dag også selv om man har travlt, synes det er fint med engelsk fra 1. klasse, jo yngre du er jo nemmere indlæring :-) Der er jo ikke tale om at de små poder skal tale flydende engelsk, i løbet af 1. klasse, men om at de skal stifte bekendtskab med sproget :-) Alt i alt er jeg positivt indstillet og ja har et barn der skal i skole i 2014, så vi vil blive berørt af det her hjemme :-)
tilføjet af Ullabadula
Er regeringens nye skolereform en god idé?
Selvom børnene er mere i skole, er det jo ikke lig med bedre indlæring.
Desuden synes jeg, at det er lige tidligt nok med engelsk i 1. klasse. Der behersker de jo nærmest ikke engang det danske sprog ordentligt endnu.
Det sidste synes jeg du har ret i 😃 - men flere timer burde give bedre indlæring hvis børnene da kan koncentrere sig så længe. ❓ 😖
tilføjet af straffespark
Er regeringens nye skolereform en god idé?
synes faktisk udspillet lyder rigtig fornuftigt, synes da bl.a kun det vil være naturligt at man underviser i det man er uddannet til og ikke alt mulig andet :-) Men en ting er sikkert, det kommer til at kræve en masse af lærerne og ikke mindst forældre, der efter min mening skal komme mere ind i kampen og hjælpe deres børn med skolearbejdet, HVER dag også selv om man har travlt, synes det er fint med engelsk fra 1. klasse, jo yngre du er jo nemmere indlæring :-) Der er jo ikke tale om at de små poder skal tale flydende engelsk, i løbet af 1. klasse, men om at de skal stifte bekendtskab med sproget :-) Alt i alt er jeg positivt indstillet og ja har et barn der skal i skole i 2014, så vi vil blive berørt af det her hjemme :-)
Helt klart, at forældrene skal komme mere ind i kampen, og det er for så vidt også fint nok. Jeg er måske lidt nervøs for, hvorvidt de mange flere timer kommer til at afskrække børnene fra at tage videregående uddannelser eller om det er med til at forberede dem på det.
tilføjet af fruppe
Er regeringens nye skolereform en god idé?
Selvom børnene er mere i skole, er det jo ikke lig med bedre indlæring.
Desuden synes jeg, at det er lige tidligt nok med engelsk i 1. klasse. Der behersker de jo nærmest ikke engang det danske sprog ordentligt endnu.
De har jo lært at tale og skal så lære at skrive.
Men kan lærerne kapere det plus at lære kulturberigernes yngel dansk og engelsk på een gang ?
tilføjet af mulier
Det vil ikke løse problemet.
Finsk og Canatisk skolesystem er lig Danmark men ligger langt foran i pisa.
Er danske lærer så dårligere, eller ligger problemet et helt andet sted, der trækker ned.
Hverken Finland elle Canada har masse indvandring af mellemøstlig befolkning, det kan man jo så tolke som man vil.
Man kan lave nye reformer og forlænge dage, det vil ikke hjælpe, så længe man ignorere det største problem, i hvorfor indlæringen er meget dårligere.
tilføjet af AndersThrane
Det vil ikke løse problemet.
Jeg synes generelt det er et problem, at vi laver vores fjerde (?) folkeskolereform på 10 år. Kontinuitet er da en by i Rusland.
tilføjet af thomas-f-hansen
Regeringens nye skolereform ender i flop
Det er forsøgt gennem mange mange år, at få folkeskolens lærerstand til at yde en større indsats for at højne standarden, det er aldrig lykkedes.
Allerede inden reformen blev officielt fremlagt begyndte lærerstanden at protestere, da de selvfølgelig har forudset at der forventes en forhøjet indsats.
Nu når reformen er fremlagt, er der allerede trusler om strejke og skolelukninger, inden en eneste folkeskolelærer overhovedet har haft tid til at læse og gennemtænke det fremlagte.
Dermed er det allerede beskrevet, at lærerstanden i folkeskolen ikke har noget ønske om at indgå i nogen som helst indsats der kan forbedre folkeskolen og dermed grundlaget for Danske børns fremtid.
tilføjet af kaptajn
Skolelærernes kuleskøre unger, nu nemesis?
Siden 60'erne har folkeskolelærerne, siden skolelærerinderne rigtig kom tol orde med deres pussypower, hylet og skreget om hvordan børnene skulle opdrages og undervises. Fri opdragelse, ingen prøver og examen.
I dag er skolærerinderne borte, ordet er havnet i en slags bureauesferbote.
Enorm mange af børnene er i dag kugleskøre, deres små hjerner bliver ikke motiveret.
Enorm mange af børnene i dag får ikke lært at læse, skrive og regne.
Skolelærerne og resterende skolelærerinder sidder i mange timer og planlægger en undervisning, ofte med en skjult socialfascistisk indhold, da uvidne mennesker er lettere
at manipulerer, en planlægning af undervisning der beviseligt er spild af tid.
Få de skolelærer og -inder tilbage til kardoteket for at passe deres arbejde.
Forældremøder: Hvorfor skal forældre aksepterer at deltage i det cirkus af forældremøder, hvis indhold og resultat er vedtaget på forhånd.
Deltager forældrene i disse bliver de medløbere i et system der er dem inderligt imod.
Hvis lærerne og - inderne vil have et budskab ud må de også arrangerer møderne i deres fritid, da deres lønnede tid er vigtigere bag kartoteket.
tilføjet af helan
Er regeringens nye skolereform en god idé?
Det vil ikke lykkes, selv om alle Folketingets partier er enige. De vil detailstyre, hvordan
alt skal gå til, de vil blande sig i alt. Det går aldrig godt.
Skal vi vædde om, hvordan det går?
Det skulle glæde mig, om jeg ikke får ret, men det får jeg nu nok. Det ender med en fiasko.
tilføjet af karin_martiny
Er regeringens nye skolereform en god idé?
Desuden synes jeg, at det er lige tidligt nok med engelsk i 1. klasse. Der behersker de jo nærmest ikke engang det danske sprog ordentligt endnu.[/quote]
Born i kina laere engelsk fra de er 3 aar, og det paavirker ikke deres kinesisk. jo yngre born er, jo lettere har de ved at laerer...
tilføjet af boon12
Er regeringens nye skolereform en god idé?
Jeg syntes der er mange fine ting i udlægget fra regeringen
Hvis der bare det var finansieret bedre
i Canada har man prøvet længere skoledage og
deres konklusion er at Kvantitet er ikke bedre end kvalitet
jeg syndes ikke man skal hugge mere i lærerne,
de har haft rimelig mange reformer i det sidste årti
1 : dokumentation for hver enkel barn
2: alle speciel klasserne kom over i alm. klasser og (fyrede alle spec. Klasse lærerne)
3: loftet for antal børn pr/klasse sat op til ?? ca 30
Og nu ryger al forberedelse = Kvalitet
Mvh Boon
tilføjet af soljo
Stakkels børn.
Hvordan skal de så nå at udbringe alle de aviser og reklamer vi bliver overdænget med.?
Hvad med de børn der dyrker sport - de kan dårlig nok komme fra skolen, inden de er på banen igen.
tilføjet af carbri
Er regeringens nye skolereform en god idé?
Jamen hold da op sikken engang ævl. børnene har sgu timer nok, skal de have flere timer skal de også have nye lærer, lærer der kan undendervise og som gider, for dem vi har nu er ikke mange sure sild værd, de simpelthen lud dovne og totalt ligeglad med børnenes fremtid, når bare de kan holde fri det meste af tiden og samtidigt få en kæmpe løn for det,
Alle andre yder for at dette samfund kan fungere, undtagen Lærerne, de yder ikke en skid, og lur mig om de ikke som de eneste her i landet forlanger mere i løn, selv om de allerede nu får ca 40% for meget i løn.
Må ja og Engelsk fra 1 klasse, det er der flere skoler der har haft i masser af år, da jeg var dreng havde vi da også engelsk, tysk, fra 1 klasse.
tilføjet af kaptajn
Mere planlægning en god idé?
Det kan ikke være din mening, helt ærligt.
tilføjet af Atrica
Er regeringens nye skolereform en god idé?
Det er ikke manglende timer der er problemet i folkeskolerne, men derimod for mange unger i klassen.
Hvis der er 25-30 børn i klassen, vil mange børn i timerne blive overset, og læren når ikke ud til alle.
mange gange sidder der et par børn i timerne som ikke helt forstår hvad læren siger, og det får læren ofte ikke øje på.
Engelsk i 1 klasse er alt for tidligt. De kan ikke engang tale, læse og skrive flydende dansk i den alder.
tilføjet af lars.veileborg
Er regeringens nye skolereform en god idé?
Hvis de flere undervisningstimer skal tages fra lærernes forberedelsestid, så spørger jeg bare, om ikke selve undervisningen bliver dårligere - lærerne vil i sagens natur (de har 37 timer om ugen som alle andre på arbejdsmarkedet) være dårligere forberedt. Og er vi så ikke lige vidt???
tilføjet af jens426
Er regeringens nye skolereform en god idé?
jeg har snakket med nogle lære på handelskolen, deres kommentar er at forberedelsen tiden er noget en ny lærere bruger de første 2 år, så har de et kompendie de bruger igen og igen.
min mening til hele skole reformen er bare at, så kan regeringen sige at de har gjort noget, politisk set er det bedre at gøre noget som man allerede fra starten af ved ikke hjælper, end slet ikke at gøre noget.
tilføjet af gnarled_staff
Det er et godt tiltag som ingen kan være imod
ikke engang lærerne, da de jo ikke skal arbejde mere, eftersom man jo da må gå ud fra at de i forvejen arbejder de 37 timer de får løn for 😉
Anders Bondo Christensen er selvfølgelig negativ, men det skulle jo være første gang nogensinde at han var positivt stemt overfor noget nyt hvis han havde været positiv overfor dette.
tilføjet af pouljoergensen
Panik og lappeløsninger.
De laver en masse, bare for at lave noget.
Der er også en grænse for hvor meget børn kan tåle at få puttet ind i knolden på en gang, de kan risikere at tabe flere årgange på gulvet inden de får det til at virke, frafalds procenten bliver for stor, eleverne bliver trætte af at gå i skole, også stopper de automatisk med at lære, selv om at de fysisk er i skolen.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af snedker-1
Er regeringens nye skolereform en god idé?
Ligner et selvmål. Man institutionaliserer alle børn fordi man i årevis har forsømt og bortsparet en fornuftig indskoling. Allerede nu er der flere børn med ekstra særlige behov i klasserne uden støtte med det resultat at alle børn lider under besparelserne.( kunne eksempelvis være børn som kravler højt til vejrs, løber ud i trafikken, henter knive til at stikke med, skriger vildt etc. med måbende tolerante alm. børn som tilskuere)
Regeringen kræver fagligt uddannet personale til de forskellige fag uagtet de har fyret så mange lærere at de er nødt til at dække fag de ikke er uddannet i for at få skemaerne til at gå op. Og når man kræver faglig uddannelse i de respektive fag......hvorfor så ikke samme krav til de mange nye børn med særlige behov.......? Måske fordi der ikke har været penge til videreuddannelse i årevis på trods af utallige søgninger.
Der er græske tilstande i skolen.......ingen it som fungerer, lejrskoler og kurser sparet væk,vandreklasser, rengøring med nullermænd så de små tror det sner osv. Det er et sminket lig med nok en ny reform. Få dog det som er til at fungere i stedet for at love bedre forhold eller erkend at det er nok en besparelse, hvor lærerne sikkert skal betale gildet, børnene skal lide med at være i overfyldte skoler eller lokaler, halvdelen af SFO-personalet skal fyres fordi det er billigere at kalde den kreative fritidsdel undervisning. Endelig.....hvordan kan man opdrage og danne børn til fremtidens demokrati ved at "overrule" overenskomstforhandlinger forlods, institutionalisere børn endnu mere væk fra deres forældre så de efterhånden bare har "ulvetimerne" tilbage. Kunne være rart med videnskabelige undersøgelser på hele feltet i stedet for en statsministers "gode fornemmelse".
Mvh. Nielsen
tilføjet af maja.cl
Er regeringens nye skolereform en god idé?
Jeg synes det er helt vanvittig at de skal være så længe i skolen. Det er ikke undervisningstimer der skal flere af men færre børn i klassen.
I min søns 0-klasse er de 52 elever, der er mellem 2 og 4 lærer på afhængig af hvad de skal. F.eks. Når de får et nyt bogstav at lære så er der 1 lærer til 23 elever. Hvordan i alverden skal alle kunne være med og lære noget. Så kan man undervise indtil kl 18 om aften og alle vil stadig ikke have lært noget.
Kom nu med nogle flere lærer og ikke flere timer.
tilføjet af coolrikke
Er regeringens nye skolereform en god idé?
Selvfølgelig skal antallet af elever i klasserne begrænses, men da jeg gik i skole, var vi 28 i klassen og mig bekendt kunne vi alle både læse, skrive og regne da vi gik ud af 9. klasse. Samtidig synes jeg det er tankevækkende at så mange børn har behov for ekstra hjælp og at så mange børn får stillet diverse diagnoser, så de skal have specialundervisning, er det i virkeligheden et spørgsmål om opdragelse? Ingen tvivl om at nogle har behov for ekstra hjælp, men hvorfor er der pludselig så mange, der skal have den hjælp. Mener helt ærligt at hvis folk gad opdrage lidt på deres børn, så ville mange af "problembørnene" forsvinde og det ville ikke være noget problem med 25-30 elever i klassen, hvis eleverne havde lært at holde deres mund og vente til det blev deres tur.
tilføjet af Jaqueline
Enig!
Før jeg gik skoletræt i 6 klasse dengang var det lige netop sådan,at vores klasse,og parellelklassen skulle slås sammen for, at spare
vi blev over 30 elever i klassen i samme lille rum,og samtidigt begyndte lærene,at fokusere ekstremt på, at vi skulle arbejde sammen i grupper på 5-6 stykker,og eleverne skulle selv vælge,og lede gruppen et langt stykke af vejen i forvejen var der meget mobning i klassen,og det gik lærerne på!
Med,så lange skoledage mv.og det lyder,som et forslag,der er blevet smidt ud i ren desperation..har ikke undersøgt bagrunden?
men som en anden skriver,det kan godt blive for meget for de elever,så de ikke kan kapere det,og bare giver sig hen i dagdrømmeri,og mister både lysten,og koncentrationen..på trods af de er tilstede fysisk..
lyder lige lovlig voldsomt umiddelbart?
roden til problemerne ligger efter min mening i kulturen,og er socialt relateret...børn er under stærkt socialt pres...tror ikke på det her vil hjælpe..mere holdning har jeg ik til det pt.
tilføjet af gnarled_staff
Du modsiger dig selv
Mindre klasser eller mere opmærksomhed fra lærerne ville du da netop få hvis lærerne tilbragte mere tid ved kateteret og færre timer derhjemme.
De underviser idag i snit 16 timer om ugen. Med en 37 timers arbejdsuge betyder det at de bruger 21 timer på alt muligt andet end at undervise. Det må sgu da kunne gøres bedre.
tilføjet af 123456+
Er regeringens nye skolereform en god idé?
Havde det egentlig ikke været bedre, billigere og mere gavnligt hvis de havde overholdt valgløfterne med flere lærere i klasserne og færre elever per klasse?
Forslaget med engelsk fra første klasse lyder lidt langt ude, da jeg mener at grundlaget, dansk, skal være lidt bedre på plads inden man begynder at bygge på med fremmedsprog.
tilføjet af snedker-1
Du modsiger dig selv
Et par eksempler på andet end lektioner:
Man kunne være skolebibliotekar, stå for den sørgelige tilstand af IT, være på lejrskole ((endnu) Der er læreren f.eks. på hele døgnet til den nette sum af ca 200kr ekstra(har ikke noget i mod at bytte!)) - møder med børn med særlige behov,elevplaner, skolehjemsamtaler, nationale test, gårdvagter osv. osv
De lærere jeg kender har oftest 24-25 lektioner og oftest skal middagsmaden sluges på 5-10 minutter eller på vej ud af døren. Alt andet lige er det nemt at generalisere og smide skylden over på dem som der er flest af. Men det forklarer ikke ikke rigtigt hvordan regnestykket reelt er skruet sammen.
Mvh.
tilføjet af mopia
Er regeringens nye skolereform en god idé?
Hej snedker - 1.
Hvor vil jeg dog ønske, at mange flere debattører i dette forum vil tage sig tid til at læse dit indlæg!
Som tidligere folkeskolelærer gennem 37 år må jeg sige, at du har ramt lige i solar plexus.
Når jeg læser intetsigende og aldeles usaglige indlæg fra Cabri, der gerne vil udtale sig om dette og hint og intet ved om, hvor meget tjenestemænd skal arbejde, så bør dit indlæg læses af rigtig mange.Hvilket jeg håber, det også bliver.
Man kan ikke vide, om en reform på dette meget vigtige område virker, før end man har set, hvilke resultater, den medfører. Mig bekendt er det den fjerde reform på 11 år. Der kom 3 reformer under VKO, der alle pegede i hver sin retning.
Tag fx hele virvarret mht. til de afsluttende prøver i naturfagene, som var lanceret stort og flot til gennemførelse i forårs - og sommerterminen 2006 ved de afsluttende mdtl. prøver. 2006 er hidtil det eneste år, hvor man skulle føre op i fysik / kemi / biologi til samme prøve for så igen at afskaffe den året efter. Og i øvrigt for at genindføre holdprøverne i mdt. matematik / regning, fordi daværende undervisningsminister ikke troede, at lærerne var i stand til at selektere et sæt karakterer for to forskellige mdt. præstationer. I en tidligere reform skulle der præsteres 200 trinmål i faget dansk på 2. klassetrin (1 mål pr. dag, som altså skulle måles på den enkelte elev).
Jeg kan skrive under på, at der blev knoklet hver eneste dag, hver eneste time.Og mine jævnaldrende kolleger, der vel for de flestes vedkommende er gået på pension, blev lærere i slutningen af 60´erne / beg. af 70´erne, hvor det ikke var ualmindeligt at have fra 30 til 38 undervisningslektioner om ugen.Hertil kom tilrettelæggelse og forberedelse samt møder oven i de 42 timer om ugen, vi er forpligtet på (40 undervisningsuger á 42 timer for at svare årsnormen på 1980 timer).
Personligt synes jeg ikke, lærerne skal være mere på skolen!!
Børnene har krav på at være børn og have deres egen "vokse op tid".
Det er helt andre tiltag, der skal til. Ingen tror på, at man vil kunne skabe GENNEMSNITLIGT 25 ugentlige undervisningstimer, sådan som den nuværende tjenestetid er skruet sammen. Med den helt store mistænkeligegørelse mht. hvor meget eller hvor lidt en lærer arbejdede, kom opdelingen i Ø - U og F i 1993 (Øvrig / undervisning/ forberedelse), der øgede lærernes forberedelsesfaktor væsentligt. Det vil blive vanskeligt at komme det til livs, medmindre lærerforeningen (PS! Det sker ikke, så længe Bondo er formand) selv peger på alle de opgaver, der ikke er skolerelevante og som har stjålet mere og mere tid af hver undervisningstime. Tænk på, hvordan registrering mht. mål - og handleplaner er blevet sneget ind ad bagvejen uden en eneste krone i lønkompensation!!!
Der kræves civil ulydighed også blandt mine kolleger, der måske skal bruge kongressen (kongresserne)til at få ordnet deres arbejdsvilkår (nej, jeg skrev ikke arbejdstidsaftale),herunder disciplinen i skolen, ledlelsens ansvar over disciplinærcirkulæret (til fremme af god ro og opførsel i folkeskolen) m.m.
Hovedproblemet lige nu og her er, at man for at øge undervisningtimetallet - og det ser jeg meget gerne sker - så er man nødt til at LUGE KRAFTIGT ud i de opgaver, som ikke har nogen FAGRELEVANS for at nå de enkelte fagmål. Man kan ikke fx i et fag som fysik / kemi operere med ca. 70 timer til at nå årets pensum i 7 klasse og så reelt kun have 54 - 56 timer til rådighed, fordi man barberer timer væk i forbindelse med emneuger / emnedage / skoleudflugter visa versa.Resultatet er i sidste ende, at mange elever mangler 1½ års pensum på et helt skoleforløb, inden de skal videre på gymnasiet, HTX m.fl. videregående uddannelser. Det er en af flere grunde til, at så mange unge ikke bliver studieegnede, fordi der igennem 9 / 10 år er blevet brudt op i den kontinuitet, som en ordentlig og bæredygtig undervisning kræver.
Løsningerne kan være flere, men lærerne er siden midten af 90´erne opdraget til en kultur, hvor mere og mere undervisningstid er blevet erstattet med mødetid.
Vi var - og der er vel forhåbentligt rigtig mange lærere - der ønsker flere timer tilbage på skemaet og mindre mødetid. Så er der ingen grund til at forlænge skoledagen med to timer.
Jeg tvivler stærkt på, at den nye reform kommer til at virke efter HENSIGTEN, og den bør selvfølgelig også måles på, hvordan forældrene tager imod den.
Jeg er bekymret for, at der endnu en gang skal diskuteres arbejdstid i stedet for, at man drøfter, hvordan lærerne kan blive befriet for IKKE fagrelevante opgaver i forb. med deres tjenestetid.
Det eneste lærere skal lave (det er de uddannet til) er at UNDERVISE, og det skal de have fred og ro til! Og lærerne må starte hos sig selv med at få ændret det image, der har klæbet til os igennem mange år: nemlig, at vi kan pålægges opgave på opgave, der mindsker den reelle undervisningstid!!
Og skolen skal ikke være et socialkontor, selvom mange forældre vil synes, at det er smart at få ordnet lektierne henne på skolen. Forældrene skal ikke fritages for ansvar for at interessere sig for, hvad det er ens barn (børn) rent fagligt beskæftiger sig med i skolen.
Det kan være, jeg er for pessimistisk.
Og det kan være en idé, at man lader et barn gå en klasse om, hvis han eller hun ikke kan svare fagkravene. Man får heller ikke kørekort lige i morgen!
Man skal IKKE kunne dalre sig igennem et skoleforløb.
Der er et helt samfund, der betaler prisen for at de kommende forhandlinger ender i endnu et "løst kompromis", hvor begge parter (LC og KL) rykker sig lidt mod hinanden.
Folkeskoleloven af 1958 (Blå betænkning) blev afløst af 1975 loven (med virkning fra augst 1976) og denne igen af reformerne i slutningen af 80´erne, hvor der også kom en ny gymnasiereform, altså noget med en 14 - 18 år mellem hver reform. Netop på undervisningsområdet er det ikke uden betydning, hvor hurtigt reformer kommer.
De skal have tid til at virke.
Det har ingen af de sidste 3 reformer(VKO)fået!
tilføjet af carbri
Er regeringens nye skolereform en god idé?
Mopia. ja man kan sgu godt høre på dit lange indlæg, at du er skole lærer, det lige s¨tom hjernet som alt andet du har at sige, godt det ikke er mine børn der skal underviseses af sådan en gimpe, desværre er ca ½ % af lærerer standen uegnet som lære, og selv en omskoling ville ikke hjælpe, de sgu for selv glade og cselv højtidelige og selv optaget til at fattet ret meget andet end sig selv.
tilføjet af mopia
Er regeringens nye skolereform en god idé?
Det er ikke fordi du bidrager til debatten med noget, som er videre konstruktivt.
Det er ikke acceptabelt, at du har det syn på den kvindelige del af lærerstanden.
Og for øvrigt er jeg mand.
Jeg vil ikke give mig i kast med at vurdere din intelligens, men jeg synes, du skal bruge dine åndsevner til at meddele dig om de problemfelter, jeg rejser!
Og jeg priser mig meget lykkelig for ikke at skulle undervise børn af et så intolerant menneske, du selv fremstiller som. Den opgave kan du meget bedre selv klare, uden at jeg skal give mig i kast med resultatet af dine evner til selv at opdrage og undervise.
Det sidste tror jeg faktisk ikke, du er i stand til.
Og så skal jeg i øvrigt beklage, hvis mit debatniveau har været for differentieret og for højt for dig. Og jeg er selvfølgelig ked af, at mit indlæg også har været for langt for dig. De fleste danskere kan knapt rumme skrivelser svarende til lidt mere end en A4 - side.
Du forholder dig overhovedet ikke til, hvad jeg skriver!Og det er en betingelse for at kunne indgå i en debat som den trådstarteren har lagt op til og om et ganske væsentligt emne.
Og for en god ordens skyld:
tomhjernet skrives i ét ord, ligesom lærerstanden og selvhøjtidelige og lærer i flertal hedder lærere. Selvglade skrives også i ét ord ligesom ordet skolelærer!
Hvis det er ½% af den samlede lærerstand, der er uegnet til at undervise, går de danske børn en undervisningsmæssig fremtid i møde, der tegner lysere end hidtil.
½% af ca. 60.000 er 300, svarende til, at der pr. kommune er omkring 3,som du påstår er uegnet.
Det er sandelig ikke mange!Dem kan man nok nå at skaffe sig af med!
Næste gang du svarer mig, så prøv om du kan tage dig sammen til at kommentere indlægget i stedet for at blive personlig. Jeg kommer faktisk med et par bud på, hvad det er, der er gået galt i Folkeskolen, uden at du behøver at beskylde halvdelen af lærerkorpset for at være dumme eller lign.
Hvad ved du i øvrigt om at undervise?
Du vil have fordel af at få et andet menneske til at læse korrektur på det, du skriver!