Nu har jeg to gange haft min scooter på værksted, med besked om, at den går ud ved fuld gas.
Første gang skiftede de tændrørshætten, og sagde det var problemet.
Da jeg kørte hjem fra værkstedet gik skidtet i stå igen igen ved fuld gas!!
Lidt muggen kørte jeg med halv gas tilbage til værkstedet igen.
Kunne hente den ugen efter. Så havde de skiftet gaskablet. Værs go.. Regning 750!!
Nu skulle den virke.
Halvvejs hjemme gik den IGEN ud ved fuld gas. Kunne godt starte den med det samme igen, men fuld gas nægter den altså!!
Og jeg nægter at bruge det værksted igen!!
Der er kun det i byen..
Jeg har så selv forsøgt at skifte dysse, karburator, nyt tændrør, men Stadig kan den ikke tage med fuld gas. Har fået et klogt hoved til at stille på nålen, for at se om det gjorde forskel.
Nu er jeg jo altså ikke en af de der teenagepiger men derimod en "gammel" kone på 40 år, der inderligt gerne vil have mit transportmiddel til arbejde til at fungere.
Det er en PGO Comet årgang 07 jeg har.
Er der ikke bare een herinde, der evt har et godt råd til, hvad problemet kan være??
Jeg orker næsten ikke at skulle undvære den igen i næsten 14 dage denne gang, og en ny regning på måske 1000-1500 og så skidtet ikke virker optimalt.
På forhånd tak for nogle gode forslag, og fortsat god dag til jer alle
tilføjet af Enríque
Garanti...
Hvis det er en 07´er har du stadig garanti på den og så skal værkstedet lave den indtil fejlen er rettet...
Hvor i landet bor du??
tilføjet af Anonym
ang. garanti
de skal endda ikke kræve penge for rep hvis denne da ikke er tunet.... dette er i strid med garantiloven....
tilføjet af Scooterq
Garantien dækker IKKE
da jeg selv har ligget og skiftet på scooteren.
tilføjet af roadster
prøv dette ¤¤¤¤¤
stil din scooter op støttebenet(det dobbelte) og start den.derefter giver du gas og når du mærker at den ikke vil mere,skal du justere luftskruen på karburatoren intil den tager fuld gas.du skal dreje den med en lille skruetrækker(lige kærv).standart indst.er ca.1-1,5 omgang fra bundstilling.altså helt i bund med skruen og drev derefter ud igen,så skulle det virke.mvh.roadster
tilføjet af Scooterq
Tak ..men.....
Det har jeg også forsøgt, men problemet er der IKKE når den ikke er ude og køre på vejen.. har prøvet at give den fuld gas i uendelig tid på støtte ben, der går den ikke ud.
Men lige så snart den skal trække ude på vejen, kanjeg knap køre 200 m med fuld gas, så begynder den at sætte ud, med mindre jeg nøjes med at give den 3/4 del gas, så kan den godt holde sig i gang *s*
tilføjet af scooterbent
jeg tror
at du skal prøve at kigge på benzintilførsel....har du chekket om filteret er stoppet?......scooteren bruger mere benzin ved fuld gas ude på vejen end den gør når du bare giver fuld gas på støttebenet....hvis benzinens vej ikke er 100 % fri kan du godt få den fejl.....ellers kan der være tale om nogle sjældnere defekter....(fejl i tændingen feks. men det er nu ikke så sandsynligt...)
tilføjet af Scooterq
Prøver
at tjekke det, men det kræver jo at jeg køber et nyt benzinfilter og det bliver først i morgen *s*
Kan det evt. have noget med olietilførslen at gøre?.. Olieslangen ned til motoren hopper af for et godt ord, og har svært ved at få sat den ordenligt fast.
Tak for dit forslag
tilføjet af jeg
glemte
du har vel ikke sat en større kaburator på uden at skifte/justere udstødning.....man kan meget let få en masse bøvl hvis motoren ikke kan komme af med udstødningsgassen.......en anden mulighed kan også være falsk luft (tror nu ikke det er det) har du prøvet at chekke benzinens og luftens vej til kaburator og derefter til krumtaphus...det hele (samlinge, slange, manchetter, studs) skal være 100% tæt
tilføjet af Scooterq
Har skiftet
karburator, men også udstødning så de to ting skulle passe sammen.
Falsk luft er også tjekket *s*
Et sted ligger fejlen, det kan være så meget..suk.... det er ikke nemt *g*
tilføjet af scooterbent
det tror jeg ikke
men under alle omstændigheder skal du have det lavet så den ikke hopper af, en totakts-motor kan tage meget hurtigt skade hvis den ikke får det olie den skal have, og det er også vigtigt at luft/benzin-blandingen er korrekt....en for mager blanding (for lidt benzin i forhold til luft) kan få stemplet til at sætte sig, da benzinen også har en meget kølende effekt
tilføjet af Enríque
Garantien...
Hvis du ikke har ændret i motoren, så SKAL garantien dække sådan en reparation!!! Ingen diskution om det, har forhandleren fortalt dig andet, lyver han!
Ang. benzintilførelsen, så har min scooter haft et problem med at benzinslangen klappede sammen, så overvej om du ikke lige skal skifte det, hvis du alligevel skal have et nyt filter på...
tilføjet af Scooterq
Har jo
rodet med motoren idet jeg har skiftet cylinder på den.
Prøver lige også at skifte benzinslangen, nu jeg alligevel skal skifte filteret.
Tak for svaret *s*
tilføjet af Enríque
Hvis du...
nu bor i eller omkring Odense, kan jeg hjælpe dig.... 🙂
tilføjet af Scooterq
Det var
rigtig pænt af dig at tilbyde *SS*, men bor desv. i det her tilfælde midtJylland *ss*, men tusind tak for dit forslag *S*
tilføjet af Enríque
Ingen årsag...
Glad for at kunne hjælpe.. lidt! :O)
Held & Lykke med det!!!