2tilføjet af

Hvordan kan det give -4?

Hvordan kan stykket (15-10)-(4-6)/(-2) give -4?
Jeg har prøvet at regne det ud utallige gange, men det vil ikke give -4 uden brug af lommeregner.
tilføjet af

Sådan fortolkes operatorerne

Paranteser har højeste prioritet
Dernæst multiplikation og division
Først herefter addition og subtraktion
Mao. giver dit regnestykke, at
(15-10)-(4-6)/(-2)
= 5 - (-2/-2)
= 5 - 1
= 4
Hvordan du får -4, ved jeg ikke, men det regnestykke er forkert.
Prøv at læse ovenstående linier og mit regnestykke nogle gange, så tror jeg, du er med 🙂
tilføjet af

En stor hjælp

Tak for hjælpen, Parantesregneren. Nu forstår jeg metoden langt bedre.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.