5tilføjet af

111 års fængsel til præst

Skidt at se folk der misbruger andres tillid på den groveste måde!
http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=413874/
tilføjet af

Jøsses, en kristen????

Uha, det vil nok vælte manges verdensbillede. Og ikke en Imam. Det vil nok ødelægge én og andens weekend.
Lagermann
tilføjet af

Hvonår fatter den katolske kirke...

at seksuel afholdenhed ikke gør folk til bedre præster, men tværtimod gør at de bliver mærkelige i hovedet og fordi de ikke selv kender til parforhold og faderskab derfor er rigtig dårligt klædt på til at rådgive folk i livets store spørgsmål.
Jeg har i al fald selv vendt kirken ryggen og skal ikke gå til 'skrifte' og snakke med en mand der tror han har kontakt med et overjordisk væsen, er sædspændt hele tiden og ikke aner et klap om, hvad et kærlighedsliv er.
Toppen af cremen er at årsagen til at de katolske præster ikke må gifte sig og have sex er at kirken omkring år 1000 blev træt af at præsternes børn konstant kostede kirken jord, fordi de ved hans død skulle arve jorden.
Derfor forbød man dem at gifte sig resultatet kan bl.a. læses i den artikel du refererer til der...
tilføjet af

Paraleller?

Nej, afholdenhed ser ikke ud til at være vejen til fredelige forhold. Vi ser jo hvordan heller ikke nogle få muslimer kan leve med afholdenhed. De unge mænd naturligvis. Og i såvel det katolske som i det muslimske tilfælde fører det til overgreb og misbrug.
Katolicismen og islam DUMPET!!
Lagermann
tilføjet af

Han er nok død ved løsladelsen

Der er ik mange interessante indlæg på sol mere.
tilføjet af

Det tyder på manglende indsigt i dansk kultur..

hvis du tror at seksuelle overgreb primært skyldes religiøse hensyn helst begået af folk med ikke protestantisk og udenlandsk baggrund.
Danske mænd voldtager jo også kvinder og der findes jo også danske pædofile. Måske husker du den sag, hvor et hold danske stilladsarbejdere gruppevoldtog en 25 årig dansk pige til en julefrokost bare for at nævne et eksempel.
Det er synet på kvinder som den er helt gal med hos de mænd... Jeg kender selv en dansk mand, ikke mig dog, der voldtog sin ex-kæreste. Hun sagde godt nok nej, men det tog han ikke alvorligt og det gik først op for ham måneder efter at han faktisk havde gjort noget forkert. Heldigt for ham anmeldte hun ham ikke, men jeg synes godt nok det var synd for pigen.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.