Bibob / Telenor Er de gået helt ned
Jeg syntes jeg har været meget tålmodig, i forbindelse med min udbyder, men der må være en grænse.
Jeg har BiBob, som bekendt benytter Telenor / Sonofon 's net.
Her hvor jeg bor, har der aldrig været super forbindelse, men det er heller ikke nødvendigt, for jeg / vi har ikke brug for særligt meget net.
Men for nogen måneder siden, blev det dårligere og dårligere, internettet falder hele tiden ud, og ind i mellem, kan vi ikke engang sende en SMS. Normalt, går der nogen dage, så er det oppe igen, og man kan hente mail, Messenger, og lidt tålmodig surf. Ting som Youtube, i 240, tager ca. 15 minutter at hente, pr. minut visning, så man skal være tålmodig.
Jeg har ringet en del gange, og mailet BiBob, men det bliver ikke bedre.
Teknisk, så skal man være glad, hvis der er forbindelse i EDGE, med hastighed på omkring 15 kb/s, men normalt ligger det på det halve. Altså langt fra Mbit, som de ellers reklamerer med.
Natten mellem d. 31 august og d. 1 september, blev det helt slemt.
Det faldt simpelthen helt ud.
Jeg prøvede at genstarte alt, tage batteriet ud af telefonerne, osv.. Men der kom ikke forbindelse. SMS tog ca. 10 minutter, så det var helt galt.
Jeg kontaktede BiBob telefonisk, som nærmest ignorerede problemet, og undskyldte med, at der ikke var særlig god forbindelse hvor jeg bor.
Jeg forklarede at der måtte være sket noget særligt i løbet af natten, for det det var ikke kun en enkelt telefon, det var galt med, men flere.
Jeg fik at vide, at jeg skulle genstarte min telefon, så ville de kigge på det inde fra BiBob, og det var så hvad de kunne tilbyde.
Efter at have været genstart-møllen igennem igen igen, så var der stadigvæk dårlig forbindelse.
Jeg satte mig herefter i bilen, og kørte over i nærheden af selve masten, så jeg var sikker på at det ikke var noget alternativt, som kunne dæmpe signalet.
Ingen bedring.
Så kontaktede jeg igen BiBob, og fortalte, at der må være noget galt.
Jeg fik samme behandling som tidligere, men det hjalp jo ikke noget.
Nå, det bliver jo nat, så jeg sov på problemet.
I dag, har jeg så forsøgt igen. Samme tur som i går, men intet hjælper. Faktisk blev det en del dårligere, og selv tale er blevet dårlig.
Senest, har jeg monteret min forbindelse, ca. 10 meter oppe, hvor den kan monteres i et lille vindue i loftrummet. Her kan jeg måle signalet, som lige kan trække et EDGE, signal fra masten. Men i øvrigt har svært ved at holde 4 kb/s.
Jeg ringer igen til BiBob, samme snak som sidst, men man indvilliger modvilligt i, at man vil overveje at kontakte Telenor, hvis master det drejer sig om.
Man vil sende mig en SMS med svar, når man ved noget nærmere.
Efter en lille halv time, kommer der en SMS, at 3G ikke virker, og at man ikke ved hvornår det vil komme til at virke.
Det vidste jeg jo godt i forvejen, jeg ville jo vide hvornår der igen kom forbindelse, så det svar er helt værdiløst.
Så er jeg stadigvæk uden net, som jeg tålmodigt har ventet på, men som er blevet afbrudt, samme nat som der er blevet betalt.
Sidst jeg oplevede noget lignende, så var det fordi min udbyder lukkede et par dage efter. Så nu er jeg noget nervøs for, at det er samme oplevelse igen.
Er der andre der oplever noget lignende hos BiBob, i disse dage ?
Jeg har BiBob, som bekendt benytter Telenor / Sonofon 's net.
Her hvor jeg bor, har der aldrig været super forbindelse, men det er heller ikke nødvendigt, for jeg / vi har ikke brug for særligt meget net.
Men for nogen måneder siden, blev det dårligere og dårligere, internettet falder hele tiden ud, og ind i mellem, kan vi ikke engang sende en SMS. Normalt, går der nogen dage, så er det oppe igen, og man kan hente mail, Messenger, og lidt tålmodig surf. Ting som Youtube, i 240, tager ca. 15 minutter at hente, pr. minut visning, så man skal være tålmodig.
Jeg har ringet en del gange, og mailet BiBob, men det bliver ikke bedre.
Teknisk, så skal man være glad, hvis der er forbindelse i EDGE, med hastighed på omkring 15 kb/s, men normalt ligger det på det halve. Altså langt fra Mbit, som de ellers reklamerer med.
Natten mellem d. 31 august og d. 1 september, blev det helt slemt.
Det faldt simpelthen helt ud.
Jeg prøvede at genstarte alt, tage batteriet ud af telefonerne, osv.. Men der kom ikke forbindelse. SMS tog ca. 10 minutter, så det var helt galt.
Jeg kontaktede BiBob telefonisk, som nærmest ignorerede problemet, og undskyldte med, at der ikke var særlig god forbindelse hvor jeg bor.
Jeg forklarede at der måtte være sket noget særligt i løbet af natten, for det det var ikke kun en enkelt telefon, det var galt med, men flere.
Jeg fik at vide, at jeg skulle genstarte min telefon, så ville de kigge på det inde fra BiBob, og det var så hvad de kunne tilbyde.
Efter at have været genstart-møllen igennem igen igen, så var der stadigvæk dårlig forbindelse.
Jeg satte mig herefter i bilen, og kørte over i nærheden af selve masten, så jeg var sikker på at det ikke var noget alternativt, som kunne dæmpe signalet.
Ingen bedring.
Så kontaktede jeg igen BiBob, og fortalte, at der må være noget galt.
Jeg fik samme behandling som tidligere, men det hjalp jo ikke noget.
Nå, det bliver jo nat, så jeg sov på problemet.
I dag, har jeg så forsøgt igen. Samme tur som i går, men intet hjælper. Faktisk blev det en del dårligere, og selv tale er blevet dårlig.
Senest, har jeg monteret min forbindelse, ca. 10 meter oppe, hvor den kan monteres i et lille vindue i loftrummet. Her kan jeg måle signalet, som lige kan trække et EDGE, signal fra masten. Men i øvrigt har svært ved at holde 4 kb/s.
Jeg ringer igen til BiBob, samme snak som sidst, men man indvilliger modvilligt i, at man vil overveje at kontakte Telenor, hvis master det drejer sig om.
Man vil sende mig en SMS med svar, når man ved noget nærmere.
Efter en lille halv time, kommer der en SMS, at 3G ikke virker, og at man ikke ved hvornår det vil komme til at virke.
Det vidste jeg jo godt i forvejen, jeg ville jo vide hvornår der igen kom forbindelse, så det svar er helt værdiløst.
Så er jeg stadigvæk uden net, som jeg tålmodigt har ventet på, men som er blevet afbrudt, samme nat som der er blevet betalt.
Sidst jeg oplevede noget lignende, så var det fordi min udbyder lukkede et par dage efter. Så nu er jeg noget nervøs for, at det er samme oplevelse igen.
Er der andre der oplever noget lignende hos BiBob, i disse dage ?