Hvad er god og hvad er dårlig service?
Hej hvad er god og hvad er dårlig service for jer? - altså i supermarkederne?
Der er visse steder som fx fakta, aldi og netto, hvor man FORVENTER dårlig service, altså lang kø, de har måske ikke altid tilbuds-varerne man var kørt efter osv. Til gengæld kan man måske sparer 1 kr på en liter mælk og 1 kr på 1 pk rugbrød i forhold til de lidt dyrere alternativer (man kan nok ikke forvente at en pige i Netto kan fortælle en noget som helst om den vin de sælger udover prisen😉Det kan man måske forvente i fx Irma eller til en vis grad i superbest og lign.
Jeg har fundet mig et godt alternativ. SPAR. Både fordi det er tættest på hvor jeg bor, og fordi jeg kun sjældent oplever kø, og genrelt god service (fx hvis jeg var kommet hjemmefra med 1 kr for lidt, så var det ok at skylde til næste dag (det ville fx Netto jo aldrig gå med til ;)
Derfor har jeg ikke noget i mod at give 1 kr mere for mælk og brød, hvis jeg slipper for køen og kan få et smil af de søde piger de har med på vejen, og ikke mindste skal cykle 3 km mindre (men ok det er jo individuelt alt efter hvor man bor).
Men så er der også det at når de så virkelig har tilbud på noget, så plejer de også at sørge for at have varen!
Men i dag oplevevede jeg sgu noget i SPAR som jeg i DEN grad betegner som dårlig service i SPAR. Jeg havde set deres TV-reklamer om at der i denne uge var 24 stk royal på dåse til 89 + pant.
Dette besluttede jeg mig derfor at benytte mig af, da de allers oftest koster omkring 50 kr + pant for 6 stk. Så jeg vidste da godt at der ville være "rift" om dem.
Men jeg forventede alligevel at de havde nok til alle, for det plejer de, i modsætning til aldi og netto.
Og min glæde var da også stor da der stod en stor stak med netop 24 dåser royal pakket i "traditionelle rammer" - altså en papring med 4x6 i hver.
Så jeg tog den med op til kassen op forventning om at prisen så måtte være 89 + 24 i pant, altså 113 at betale.
Derfor undrede det mig gevaldigt da de ville have 200-noget for denne ramme.
Jeg henviste til deres reklamer om at de altså kostede 89 + pant.
Det viser sig at der findes "en anden udgave" hvor de er pakket "i en hel papkasse", men indholdet er fuldstændig det samme.
Denne "anden udgave" viste sig at være udsolgt.
Er det ikke lidt bondefangeri at stille "en anden udgave" af et ellers 100% identisk produkt det samme sted, men til en helt helt anden pris?
De stod fast. Selvom jeg har handlet der fast i 3 år og altid følt mig godt behandlet, så jeg spurgte så måtte posen da i det mindste være gratis, når jeg nu var kørt forgæves? Niks 3 kr for en pose.
Jeg endte med at købe 6 discount øl, så må jeg prøve igen i en "eurospar" forsådan en ligger der lidt længere væk, bare i modsat retning, imorgen, og se om de så kan levere hvad de reklamerer med, for jeg spurgte dem endda (i superspar) om de så fik nogen hjem imorgen eller noget, nix det gjorde de ikke.
For første gang i 3 år gik jeg fornærmet fra Superspar.
Altså det er fair nok at de KAN løbe tør for et tilbud, men burde de så ikke stille dem i en anden pakke væk indtil tilbuddet er slut, for jeg tør da vædde på at mange andre kunder går i samme "fælde" især dem som bare er vant til at købe ind for 800 eller 1000kr og ikke lige tjekker bonen ordenligt? Så får de måske købt 24 royal i den tro at de koster 89 kr men i virkeligheden har givet ca 200 kr?
Fnys. Og især når det er mig, jeg forstår SLET ikke at en butik på den måde vil risikere en stamkunde på den måde.
DET synes jeg er dårlig service.
Der er visse steder som fx fakta, aldi og netto, hvor man FORVENTER dårlig service, altså lang kø, de har måske ikke altid tilbuds-varerne man var kørt efter osv. Til gengæld kan man måske sparer 1 kr på en liter mælk og 1 kr på 1 pk rugbrød i forhold til de lidt dyrere alternativer (man kan nok ikke forvente at en pige i Netto kan fortælle en noget som helst om den vin de sælger udover prisen😉Det kan man måske forvente i fx Irma eller til en vis grad i superbest og lign.
Jeg har fundet mig et godt alternativ. SPAR. Både fordi det er tættest på hvor jeg bor, og fordi jeg kun sjældent oplever kø, og genrelt god service (fx hvis jeg var kommet hjemmefra med 1 kr for lidt, så var det ok at skylde til næste dag (det ville fx Netto jo aldrig gå med til ;)
Derfor har jeg ikke noget i mod at give 1 kr mere for mælk og brød, hvis jeg slipper for køen og kan få et smil af de søde piger de har med på vejen, og ikke mindste skal cykle 3 km mindre (men ok det er jo individuelt alt efter hvor man bor).
Men så er der også det at når de så virkelig har tilbud på noget, så plejer de også at sørge for at have varen!
Men i dag oplevevede jeg sgu noget i SPAR som jeg i DEN grad betegner som dårlig service i SPAR. Jeg havde set deres TV-reklamer om at der i denne uge var 24 stk royal på dåse til 89 + pant.
Dette besluttede jeg mig derfor at benytte mig af, da de allers oftest koster omkring 50 kr + pant for 6 stk. Så jeg vidste da godt at der ville være "rift" om dem.
Men jeg forventede alligevel at de havde nok til alle, for det plejer de, i modsætning til aldi og netto.
Og min glæde var da også stor da der stod en stor stak med netop 24 dåser royal pakket i "traditionelle rammer" - altså en papring med 4x6 i hver.
Så jeg tog den med op til kassen op forventning om at prisen så måtte være 89 + 24 i pant, altså 113 at betale.
Derfor undrede det mig gevaldigt da de ville have 200-noget for denne ramme.
Jeg henviste til deres reklamer om at de altså kostede 89 + pant.
Det viser sig at der findes "en anden udgave" hvor de er pakket "i en hel papkasse", men indholdet er fuldstændig det samme.
Denne "anden udgave" viste sig at være udsolgt.
Er det ikke lidt bondefangeri at stille "en anden udgave" af et ellers 100% identisk produkt det samme sted, men til en helt helt anden pris?
De stod fast. Selvom jeg har handlet der fast i 3 år og altid følt mig godt behandlet, så jeg spurgte så måtte posen da i det mindste være gratis, når jeg nu var kørt forgæves? Niks 3 kr for en pose.
Jeg endte med at købe 6 discount øl, så må jeg prøve igen i en "eurospar" forsådan en ligger der lidt længere væk, bare i modsat retning, imorgen, og se om de så kan levere hvad de reklamerer med, for jeg spurgte dem endda (i superspar) om de så fik nogen hjem imorgen eller noget, nix det gjorde de ikke.
For første gang i 3 år gik jeg fornærmet fra Superspar.
Altså det er fair nok at de KAN løbe tør for et tilbud, men burde de så ikke stille dem i en anden pakke væk indtil tilbuddet er slut, for jeg tør da vædde på at mange andre kunder går i samme "fælde" især dem som bare er vant til at købe ind for 800 eller 1000kr og ikke lige tjekker bonen ordenligt? Så får de måske købt 24 royal i den tro at de koster 89 kr men i virkeligheden har givet ca 200 kr?
Fnys. Og især når det er mig, jeg forstår SLET ikke at en butik på den måde vil risikere en stamkunde på den måde.
DET synes jeg er dårlig service.