9tilføjet af

Hvad FANDEN skal vi osse med IC4 tog..?

når de alligevel gir DSB alt for store problemer...
Jeg har siddet FANTASTISK godt i et IC3... Så fantastisk godt at jeg tit var tæt på at falde i søvn, når jeg var kørt tidligt hjemmefra...
Synes sgu snart at DSB er begyndt at blive lidt for grænsesøgende... 🙁
tilføjet af

De kan bruges i metroen

De kan jo alligevel ikke tåle at blive koblet sammen uden at computerne går i sort, så de kan bruges som korte stumper under jorden.
Og hastigheden er lav, så man behøver ikke at renovere bremserne.
Dieselrøgen lufter vi bare ud igennem Christiansborg hvor det stadigvæk er tilladt at ryge indendørs.
tilføjet af

Man køber ikke tog sydfra, men fra Randers

eller Skandinavien, hvis man vil have kvalitet, selv om de koster lidt mere.
tilføjet af

Hvad FANDEN skal vi osse med IC4 tog..?

City-pige skriver:
eller Skandinavien, hvis man vil have kvalitet, selv om de koster lidt mere.

Bombardier i Randers havde et IC4 tog parat som tegninger og model.
Men så er det jo at EU`s udbudsregler igen-igen stopper dansk innovation og vedligeholdelse af arbejdspladser, hvilket også fortæller at EU er een stat selv om det ikke synes på overfladen.
tilføjet af

Hvad FANDEN skal vi osse med IC4 tog..?

Hmm...lyder ik som om man har tænkt på internet forbindelser, mens man lavede IC3-togene...eller er det tunnel man ik har tænkt på..?
Nu kan jeg ik huske hvor gamle IC3-togene lige er...
tilføjet af

Hvad FANDEN skal vi osse med IC4 tog..?

Nu kan jeg ik huske hvor gamle IC3-togene lige er.

De blev leveret 1989-98
Planen var at de nu skulle have kørt som regionaltog, og de 30 år gamle MR-tog skrottet.
Jeg har kørt i de gamle røde lyntog, MA, det var sgu noget der fungerede, bortset fra at 2 af dem tørnede sammen lige uden for Odense først i tresserne hvad der kostede omkring 30 menneskeliv.
Da de blev udfaset blev de renoveret og foræret til et lille polsk selskab som blot lod dem ruste op, der står en enkelt stump på jernbanemuseet i Odense.
http://www.google.dk/imgres?imgurl=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/34/DSB-MA460.jpg/220px-DSB-MA460.jpg&imgrefurl=http://da.wikipedia.org/wiki/Litra_MA&h=142&w=220&sz=12&tbnid=kH9XQ02vJMqvWM:&tbnh=90&tbnw=139&prev=/search%3Fq%3Dlitra%2Bma%26tbm%3Disch%26tbo%3Du&zoom=1&q=litra+ma&docid=wLwsYWERqGQkqM&sa=X&ei=tSflTq_CB4eN4gSg9cCGBQ&ved=0CC4Q9QEwAg&dur=766
tilføjet af

Haha det må være en joke

Fransk og tysk - helst i kombination - de laver i øvrigt en lang række af verdens tog.
tilføjet af

Bombardier har haft problemer med alle deres tog

ikke engang de nyeste ET togsæt til Øresundstrafikken bliver leveret uden omfattende problemer. De nyeste blev endda nægtet modtagelse af DSB pga. fejl.
Desuden har alle Randerstogene kvalitetsproblemer, da togene netop ikke er købt som kvalitetstog. Hvis man vil have kvalitet må man betale for det - og det gør Danmark ikke. Ergo har vi ingen kvalitetstog.
tilføjet af

Hvad FANDEN skal vi osse med IC4 tog..?

Ja, hvad skal vi med dem. Gør dog i stedet som Kim Christiansen fra DF har forslået. Hent de 46 IC3-tog der er i Israel tilbage til Danmark. De har alligevel ikke brug for dem længere.
tilføjet af

Hvad FANDEN skal vi osse med IC4 tog..?

I 60'erne fik vi også nye tog. Fint skulle det være, I dag er det dem, man kalder for bumletog, og som vist kun kører derover i Jylland. Ja dem tænker man da ej godt om mere. Det gjorde man skam dengang.
Kærlig hilsen Albert Johansen
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.