16tilføjet af

Hvilken forbindelse mellem Århus og Kalundborg?

Hvordan mener I at løsningen skal se ud i forbindelse med en bro/tog-tunnel mellem Øst-Jylland og Kalundborg. Jeg synes personligt det er en god idé med en forbindelse her, men hvilken skal man vælge og hvor dyrt mon det kan gå hen og blive?
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2013/09/10/0910081647.htm
tilføjet af

Hvilken forbindelse mellem Århus og Kalundborg?

Mon ikke DSB har taget noget af luften ud af den galej, efter at de nu har planer om et højhastighedstog mellem f.eks. Århus /Kbh. på max 2 timer.


Hvordan mener I at løsningen skal se ud i forbindelse med en bro/tog-tunnel mellem Øst-Jylland og Kalundborg. Jeg synes personligt det er en god idé med en forbindelse her, men hvilken skal man vælge og hvor dyrt mon det kan gå hen og blive?
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2013/09/10/0910081647.htm
tilføjet af

Hvilken forbindelse mellem Århus og Kalundborg?

Mon ikke DSB har taget noget af luften ud af den galej, efter at de nu har planer om et højhastighedstog mellem f.eks. Århus /Kbh. på max 2 timer.


Hvordan mener I at løsningen skal se ud i forbindelse med en bro/tog-tunnel mellem Øst-Jylland og Kalundborg. Jeg synes personligt det er en god idé med en forbindelse her, men hvilken skal man vælge og hvor dyrt mon det kan gå hen og blive?
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2013/09/10/0910081647.htm
tilføjet af

Hvilken forbindelse mellem Århus og Kalundborg?

Hvis det skal gennemføres, bør der udelukkende etableres højhastigheds biltog og godstogsforbindelser.

Biltog kræver større arealer i begge ender, og godstog er helt yt, der er jo ikke nogen store virksomheder i Midt- og Nordjylland som får brug for godsvogne til/fra Sverige eller det østlige Europa.
tilføjet af

Hvilken forbindelse mellem Århus og Kalundborg?

[quote]Hvis det skal gennemføres, bør der udelukkende etableres højhastigheds biltog og godstogsforbindelser. [/quote]
Biltog kræver større arealer i begge ender, og godstog er helt yt, der er jo ikke nogen store virksomheder i Midt- og Nordjylland som får brug for godsvogne til/fra Sverige eller det østlige Europa.


Hvad laver så alle de containere på havnen ?
Til pynt ?
tilføjet af

Hvilken forbindelse mellem Århus og Kalundborg?

Dem spiller de på i festugen!


[quote="fruppe" post=2745727][quote]Hvis det skal gennemføres, bør der udelukkende etableres højhastigheds biltog og godstogsforbindelser. [/quote]
Biltog kræver større arealer i begge ender, og godstog er helt yt, der er jo ikke nogen store virksomheder i Midt- og Nordjylland som får brug for godsvogne til/fra Sverige eller det østlige Europa.[/quote]

Hvad laver så alle de containere på havnen ?
Til pynt ?
tilføjet af

Hvilken forbindelse mellem Århus og Kalundborg?

Jeg går ud fra at de kommer med skib fra Rotterdam som jo er omladningshavn, og bliver så læsset på lastvogne i Aarhus.

[quote="fruppe" post=2745727][quote]Hvis det skal gennemføres, bør der udelukkende etableres højhastigheds biltog og godstogsforbindelser. [/quote]
Biltog kræver større arealer i begge ender, og godstog er helt yt, der er jo ikke nogen store virksomheder i Midt- og Nordjylland som får brug for godsvogne til/fra Sverige eller det østlige Europa.[/quote]

Hvad laver så alle de containere på havnen ?
Til pynt ?
tilføjet af

Hvilken forbindelse mellem Århus og Kalundborg?

Jeg går ud fra at de kommer med skib fra Rotterdam som jo er omladningshavn, og bliver så læsset på lastvogne i Aarhus.

[quote="anti-rød" post=2745772][quote="fruppe" post=2745727][quote]Hvis det skal gennemføres, bør der udelukkende etableres højhastigheds biltog og godstogsforbindelser. [/quote]
Biltog kræver større arealer i begge ender, og godstog er helt yt, der er jo ikke nogen store virksomheder i Midt- og Nordjylland som får brug for godsvogne til/fra Sverige eller det østlige Europa.[/quote]

Hvad laver så alle de containere på havnen ?
Til pynt ?[/quote]


http://www.maritimedanmark.dk/?Id=15719
Kombifærgen Kattegat har siden den blev sat ind på ruten mellem Aarhus og Kalundborg 20. september sidste år sejlet med mere end 100.000 køretøjer og fragtenheder. I løbet af kombifærgens første år har 30.127 biler og 70.798 lastbiler og løstrailere været med færgen.
tilføjet af

Hvilken forbindelse mellem Århus og Kalundborg?

Lastvogne og løstrailere kræver stadig mindre logistik end containere.
Jeg går da også ind for at der skal mere gods på skinner, men behovet i DK er alt for lille, det bliver for dyrt med flere mindre omladesteder hvor der skal være materiel og fast mandskab, selv DSB gik over til længere transport pr. lastvogn da det var billigere end at omlade, og til sidst solgte de jo godsdivisionen idet skatteyderne smed penge i et bundløst hul.
Men meget kan jo ændre sig de næste 50 år hvor der bliver større knaphed på brændstof til selvstændige enheder.

[quote="fruppe" post=2745787]Jeg går ud fra at de kommer med skib fra Rotterdam som jo er omladningshavn, og bliver så læsset på lastvogne i Aarhus.

[quote="anti-rød" post=2745772][quote="fruppe" post=2745727][quote]Hvis det skal gennemføres, bør der udelukkende etableres højhastigheds biltog og godstogsforbindelser. [/quote]
Biltog kræver større arealer i begge ender, og godstog er helt yt, der er jo ikke nogen store virksomheder i Midt- og Nordjylland som får brug for godsvogne til/fra Sverige eller det østlige Europa.[/quote]

Hvad laver så alle de containere på havnen ?
Til pynt ?[/quote][/quote]

http://www.maritimedanmark.dk/?Id=15719
Kombifærgen Kattegat har siden den blev sat ind på ruten mellem Aarhus og Kalundborg 20. september sidste år sejlet med mere end 100.000 køretøjer og fragtenheder. I løbet af kombifærgens første år har 30.127 biler og 70.798 lastbiler og løstrailere været med færgen.
tilføjet af

Hvilken forbindelse mellem Århus og Kalundborg?

Lastvogne og løstrailere kræver stadig mindre logistik end containere.
Jeg går da også ind for at der skal mere gods på skinner, men behovet i DK er alt for lille, det bliver for dyrt med flere mindre omladesteder hvor der skal være materiel og fast mandskab, selv DSB gik over til længere transport pr. lastvogn da det var billigere end at omlade, og til sidst solgte de jo godsdivisionen idet skatteyderne smed penge i et bundløst hul.
Men meget kan jo ændre sig de næste 50 år hvor der bliver større knaphed på brændstof til selvstændige enheder.


Man kan ikke bare afvise en forbindelse over Kattegat som en dårlig ide.
Det bør naturligvis undersøges, og der har været interesse fra private investorer.
Der fragtes et stort antal løstrailere med færgen, foruden lastlastbiler og personbiler.
At DSB (det offentlige) ikke er i stand til at få økonomi i ret meget, er bestemt ikke nyt. Hvis en gruppe private investorer vil investere i en for staten nærmest gratis løsning, vil det være fordi der er økonomi i sagen. Viser det sig man ikke vil investere giver sagen sig selv.
Der vil kunne spares en helt enorm mængde lastbiltrafik på vejene ved at omlægge til
el-togdrift. Mindre forurening, færre ulykker, bedre afvikling af personbiltrafikken osv.
Havde du regnet med trafikken er så stor som den er ?
Ps. det skal ikke være de samme personer som foreslog en betalingsring, der får lov til at blande sig.
Jeg tror bare ikke det bliver til noget, for det vil påvirke økonomien på pamperprojektet "Storebæltsbroen"
tilføjet af

Hvilken forbindelse mellem Århus og Kalundborg?


Jeg tror bare ikke det bliver til noget, for det vil påvirke økonomien på pamperprojektet "Storebæltsbroen"

Den tjener sig altså hurtigere ind end de havde ventet.
tilføjet af

Hvilken forbindelse mellem Århus og Kalundborg?

[quote]
Jeg tror bare ikke det bliver til noget, for det vil påvirke økonomien på pamperprojektet "Storebæltsbroen" [/quote]
Den tjener sig altså hurtigere ind end de havde ventet.


Korrekt!
En broforbindelse var dermed en god ide.
At økonomien i A/S Storebælt vil blive påvirket af en Kattegat-forbindelse er indlysende. Derfor vil man ikke tillade den.
Uagtet om det vil være en god ide for landet.
Togforbindelse København/Århus. 1 time.
Det der er godt for landet, er ikke det der har førsteprioritet hos politikerne (uanset farve)
tilføjet af

Hvilken forbindelse mellem Århus og Kalundborg?

Vi skal lige huske at det er drengerøven Nikolaj Wammel der i sin tid som barne borgmester i Århus fik denne idé. Dette er blot lige en oplysning!


[quote="fruppe" post=2745900]Lastvogne og løstrailere kræver stadig mindre logistik end containere.
Jeg går da også ind for at der skal mere gods på skinner, men behovet i DK er alt for lille, det bliver for dyrt med flere mindre omladesteder hvor der skal være materiel og fast mandskab, selv DSB gik over til længere transport pr. lastvogn da det var billigere end at omlade, og til sidst solgte de jo godsdivisionen idet skatteyderne smed penge i et bundløst hul.
Men meget kan jo ændre sig de næste 50 år hvor der bliver større knaphed på brændstof til selvstændige enheder.
[/quote]

Man kan ikke bare afvise en forbindelse over Kattegat som en dårlig ide.
Det bør naturligvis undersøges, og der har været interesse fra private investorer.
Der fragtes et stort antal løstrailere med færgen, foruden lastlastbiler og personbiler.
At DSB (det offentlige) ikke er i stand til at få økonomi i ret meget, er bestemt ikke nyt. Hvis en gruppe private investorer vil investere i en for staten nærmest gratis løsning, vil det være fordi der er økonomi i sagen. Viser det sig man ikke vil investere giver sagen sig selv.
Der vil kunne spares en helt enorm mængde lastbiltrafik på vejene ved at omlægge til
el-togdrift. Mindre forurening, færre ulykker, bedre afvikling af personbiltrafikken osv.
Havde du regnet med trafikken er så stor som den er ?
Ps. det skal ikke være de samme personer som foreslog en betalingsring, der får lov til at blande sig.
Jeg tror bare ikke det bliver til noget, for det vil påvirke økonomien på pamperprojektet "Storebæltsbroen"
tilføjet af

Hvilken forbindelse mellem Århus og Kalundborg?

Vi skal lige huske på, at det er drengerøven Nikolaj Wammel, der i sin tid som barne borgmester i Århus fik denne idé. Dette er blot lige en oplysning!


[quote="fruppe" post=2745900]Lastvogne og løstrailere kræver stadig mindre logistik end containere.
Jeg går da også ind for at der skal mere gods på skinner, men behovet i DK er alt for lille, det bliver for dyrt med flere mindre omladesteder hvor der skal være materiel og fast mandskab, selv DSB gik over til længere transport pr. lastvogn da det var billigere end at omlade, og til sidst solgte de jo godsdivisionen idet skatteyderne smed penge i et bundløst hul.
Men meget kan jo ændre sig de næste 50 år hvor der bliver større knaphed på brændstof til selvstændige enheder.
[/quote]

Man kan ikke bare afvise en forbindelse over Kattegat som en dårlig ide.
Det bør naturligvis undersøges, og der har været interesse fra private investorer.
Der fragtes et stort antal løstrailere med færgen, foruden lastlastbiler og personbiler.
At DSB (det offentlige) ikke er i stand til at få økonomi i ret meget, er bestemt ikke nyt. Hvis en gruppe private investorer vil investere i en for staten nærmest gratis løsning, vil det være fordi der er økonomi i sagen. Viser det sig man ikke vil investere giver sagen sig selv.
Der vil kunne spares en helt enorm mængde lastbiltrafik på vejene ved at omlægge til
el-togdrift. Mindre forurening, færre ulykker, bedre afvikling af personbiltrafikken osv.
Havde du regnet med trafikken er så stor som den er ?
Ps. det skal ikke være de samme personer som foreslog en betalingsring, der får lov til at blande sig.
Jeg tror bare ikke det bliver til noget, for det vil påvirke økonomien på pamperprojektet "Storebæltsbroen"
tilføjet af

Hvilken forbindelse mellem Århus og Kalundborg?

Vi skal lige huske, at det er drengerøven Nikolaj Wammel socialist, der i sin tid som barne borgmester i Århus, fik denne idé. Dette er blot lige en oplysning!


[quote="fruppe" post=2745910][quote]
Jeg tror bare ikke det bliver til noget, for det vil påvirke økonomien på pamperprojektet "Storebæltsbroen" [/quote]
Den tjener sig altså hurtigere ind end de havde ventet.[/quote]

Korrekt!
En broforbindelse var dermed en god ide.
At økonomien i A/S Storebælt vil blive påvirket af en Kattegat-forbindelse er indlysende. Derfor vil man ikke tillade den.
Uagtet om det vil være en god ide for landet.
Togforbindelse København/Århus. 1 time.
Det der er godt for landet, er ikke det der har førsteprioritet hos politikerne (uanset farve)
tilføjet af

Hvilken forbindelse mellem Århus og Kalundborg?

Det er nu Storebæltsbroen jeg omtaler.
Den anden er sikkert først færdig når jeg sidder på plejehjem [???]

[quote="fruppe" post=2745910][quote]
Jeg tror bare ikke det bliver til noget, for det vil påvirke økonomien på pamperprojektet "Storebæltsbroen" [/quote]
Den tjener sig altså hurtigere ind end de havde ventet.[/quote]

Korrekt!
En broforbindelse var dermed en god ide.
At økonomien i A/S Storebælt vil blive påvirket af en Kattegat-forbindelse er indlysende. Derfor vil man ikke tillade den.
Uagtet om det vil være en god ide for landet.
Togforbindelse København/Århus. 1 time.
Det der er godt for landet, er ikke det der har førsteprioritet hos politikerne (uanset farve)
tilføjet af

Hvilken forbindelse mellem Århus og Kalundborg?

Drengerøv ! Og hvilken slags røv er du så - en betterøv eller en røv med ører eller ?
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.