Hvorfor jeg har en bil
Heller ikke her
Man bliver meget doven af det og så er det jo noget svineri for miljøet. Derudover er der jo mange idioter på vejene som kører hjernedødt.
Tænker på en af Æsobs Fabler
Nemlig ræven og rønnebærrene.
Hvorfor ikke er kende det, hvis man ikke har råd til at holde en bil, det er da en ærlig sag.
Personligt synes jeg at det er idiotisk: Tage en masse tøj på, ud og gå i al slags vejr - oftes langt - for at komme til et sted man IKKE skal hen, kravle op i en bus, tog ect. for så at blive kørt hen et sted , hvor man HELLER ikke skal hen, så måske skifte og blive kørt et tredje sted hen hvor man sgu' HELLER ikke skal være - for så enten at gå,- igen i al slags vejr, hen hvor man skal - eller tage en taxa det sidste stykke.
Man skal iøvrigt ikke køre ret meget i offentlige transportmidler, før det bliver for dyrt. Det var i hvert fald lige præcis af den årsag at jeg købte min første bil - og dæleme om jeg ville undvære den, aldrig nogensinde!
Hvorfor ikke er kende det, hvis man ikke har råd til at holde en bil, det er da en ærlig sag.
Personligt synes jeg at det er idiotisk: Tage en masse tøj på, ud og gå i al slags vejr - oftes langt - for at komme til et sted man IKKE skal hen, kravle op i en bus, tog ect. for så at blive kørt hen et sted , hvor man HELLER ikke skal hen, så måske skifte og blive kørt et tredje sted hen hvor man sgu' HELLER ikke skal være - for så enten at gå,- igen i al slags vejr, hen hvor man skal - eller tage en taxa det sidste stykke.
Man skal iøvrigt ikke køre ret meget i offentlige transportmidler, før det bliver for dyrt. Det var i hvert fald lige præcis af den årsag at jeg købte min første bil - og dæleme om jeg ville undvære den, aldrig nogensinde!
Hvis
...jeg boede i København, Århus eller en anden by, hvor man har en ordentlig kollektiv trafik, kunne det da heller ikke falde mig ind at have en bil. Det koster en bondegård at parkere, hvis man ellers kan finde en plads, og trafikken er alt for tæt (læs STOR risiko for at holde i kø), foruden alle de andre ulemper, der er forbundet med at have bil.
Men når man bor ude på landet i Jylland, er det en nødvendighed at have bil. Hvis jeg skulle bruge kollektiv trafik på arbejde, skulle jeg først med toget på en lille privatbane, dernæst med bus, og så igen med tog. Og der er en del ventetid forbundet dermed, da busser og tog på landet kun går højst en gang i timen - og tit kun hver anden time. Det værste er dog, at jeg skulle hjemmefra allerede om aftenen, fordi privatbanens tog ikke går så tidligt om morgenen, at jeg kan nå at møde på arbejde til tiden!!!
Hvis jeg skulle på indkøb en lørdag formiddag, kunne jeg først komme med toget kl. 10.30, men det værste er, at butikkerne lukker kl. 12.30, og det næste tog hjem går først kl. 14.30! Der er i øvrigt kun 3 (skriver tre) tog i alt om lørdagen. Og jeg har 2½ km til nærmeste stoppested. Det er muligvis svært at forstå for et storbymenneske, hvor nærmeste stoppested er lige rundt om hjørnet, og der går tog eller bus måske hvert 10./20. minut - og endnu oftere med metro.
Så jeg er lykkelig for, at jeg i stedet kan sætte mig ind i min bil og køre derhen, hvor jeg skal, når det passer mig, og det passer til butikkernes åbningstider eller arbejdstidens start. Desuden er det tilladt at køre ordentligt, og jeg gør mit bedste for at undgå uheld. Det er selvfølgelig ingen garanti, men det er da gået hidtil i min 32 år lange karriere som privatbilist med kørekort. ;-)
mvh hønemor1001
Men når man bor ude på landet i Jylland, er det en nødvendighed at have bil. Hvis jeg skulle bruge kollektiv trafik på arbejde, skulle jeg først med toget på en lille privatbane, dernæst med bus, og så igen med tog. Og der er en del ventetid forbundet dermed, da busser og tog på landet kun går højst en gang i timen - og tit kun hver anden time. Det værste er dog, at jeg skulle hjemmefra allerede om aftenen, fordi privatbanens tog ikke går så tidligt om morgenen, at jeg kan nå at møde på arbejde til tiden!!!
Hvis jeg skulle på indkøb en lørdag formiddag, kunne jeg først komme med toget kl. 10.30, men det værste er, at butikkerne lukker kl. 12.30, og det næste tog hjem går først kl. 14.30! Der er i øvrigt kun 3 (skriver tre) tog i alt om lørdagen. Og jeg har 2½ km til nærmeste stoppested. Det er muligvis svært at forstå for et storbymenneske, hvor nærmeste stoppested er lige rundt om hjørnet, og der går tog eller bus måske hvert 10./20. minut - og endnu oftere med metro.
Så jeg er lykkelig for, at jeg i stedet kan sætte mig ind i min bil og køre derhen, hvor jeg skal, når det passer mig, og det passer til butikkernes åbningstider eller arbejdstidens start. Desuden er det tilladt at køre ordentligt, og jeg gør mit bedste for at undgå uheld. Det er selvfølgelig ingen garanti, men det er da gået hidtil i min 32 år lange karriere som privatbilist med kørekort. ;-)
mvh hønemor1001
der kan du se
man bliver doven ....
... "Man skal iøvrigt ikke køre ret meget i offentlige transportmidler, før det bliver for dyrt ..." det hænger jo ikke sammen med ... "Hvorfor ikke erkende det, hvis man ikke har råd til at holde en bil, det er da en ærlig sag" ....
... "Man skal iøvrigt ikke køre ret meget i offentlige transportmidler, før det bliver for dyrt ..." det hænger jo ikke sammen med ... "Hvorfor ikke erkende det, hvis man ikke har råd til at holde en bil, det er da en ærlig sag" ....
Jeg har bil
For at jeg kan komme rundt til vennerne, og så jeg kan komme på arbejde... Jeg har 45 km hver vej på arbejde og arbejder 3-holds skift, og skulle jeg køre med offenligt transport så ville jeg skulle bruge mindst 3 timer på transport om dagen i stedet for 1½. For slet ikke at tale om de dage hvor jeg ikke kan nå på arbejde til tiden. Og så er der jo også lige ventetiden hvor man sidder og glor på stoppestedet.
Så det er skide nemt for folk i KBH at sige at man kan undvære bilen, for misser i en bus, så kommer der en mere om 5 min. Men for folk som mig der bor så langt vestpå som du nærmest kan komme uden at bo på vandet, så er det sq ikke så simpelt som du jo åbenbart tror...
Men min bil er en ældre Nissan der går 17 km på en liter benzin. Den koster 3k i årlig afgift og 4k i forskring. Og så gav jeg 7k for den. Så bliver det sq ikke meget billigere end det. Heller ikke selvom jeg kunne tage den offentlige transport, hvis den da lige passede med hvornår jeg starter på arbejdet...
Så det er skide nemt for folk i KBH at sige at man kan undvære bilen, for misser i en bus, så kommer der en mere om 5 min. Men for folk som mig der bor så langt vestpå som du nærmest kan komme uden at bo på vandet, så er det sq ikke så simpelt som du jo åbenbart tror...
Men min bil er en ældre Nissan der går 17 km på en liter benzin. Den koster 3k i årlig afgift og 4k i forskring. Og så gav jeg 7k for den. Så bliver det sq ikke meget billigere end det. Heller ikke selvom jeg kunne tage den offentlige transport, hvis den da lige passede med hvornår jeg starter på arbejdet...
jamen det er jo fair nok
syntes jeg ...
Hvorfor vi har bil
Vi er en familie med 2 skole-store børn, vi har et sommerhus på Vestsjælland og bor i København.
Vi bruger vores sommerhus næsten hver weekend, mange ferier og en gang imellem uden for sæsonen.
HVIS vi skulle befordre os til og fra sommerhuset med det offentlige, ville det, ved minimums-takster, koste ca. kr. 670,- t/r, samt indebære en rejsetid på 3 timer og 20 minutter HVER VEJ!
Iøvrigt er busdriften i vores del af Vestsjælland indrettet således, at vi Søndag skulle forlade sommerhuset så tidligt at vi kunne nå den SIDSTE bus mod Kalundborg kl. 9:40....
Nej, du - den holder ikke for os, - til gengæld bruger vi STORT SET aldrig vores bil i København, kan cykle til begge job og til indkøb, en tur i biffen eller til centrum er med bus eller tog, af og til også med en taxa.
Vi forstår endda sagtens folk i yderområder som er nødsaget til at have TO biler!
F.eks hvis man bor i provinsen og har job i hver sin retning og på hver sit møde-tidspunkt.
Bilen er et gode for mange, umulig at undvære for RIGTIG mange men også en total overflødig pengesluger for de, som ikke for alvor har det store behov for den.....
Vh. ;¤)
Vi bruger vores sommerhus næsten hver weekend, mange ferier og en gang imellem uden for sæsonen.
HVIS vi skulle befordre os til og fra sommerhuset med det offentlige, ville det, ved minimums-takster, koste ca. kr. 670,- t/r, samt indebære en rejsetid på 3 timer og 20 minutter HVER VEJ!
Iøvrigt er busdriften i vores del af Vestsjælland indrettet således, at vi Søndag skulle forlade sommerhuset så tidligt at vi kunne nå den SIDSTE bus mod Kalundborg kl. 9:40....
Nej, du - den holder ikke for os, - til gengæld bruger vi STORT SET aldrig vores bil i København, kan cykle til begge job og til indkøb, en tur i biffen eller til centrum er med bus eller tog, af og til også med en taxa.
Vi forstår endda sagtens folk i yderområder som er nødsaget til at have TO biler!
F.eks hvis man bor i provinsen og har job i hver sin retning og på hver sit møde-tidspunkt.
Bilen er et gode for mange, umulig at undvære for RIGTIG mange men også en total overflødig pengesluger for de, som ikke for alvor har det store behov for den.....
Vh. ;¤)
nå man
har nok galde i stor målestok HR.CAPTAIN lad dog de hjernedøde være i fred,
eller er det brok du HAR, du brokker og brokker UDEN OG SIGE NOGET SOM HELST FORNUFTIGT,
efter din mening skal vi alle cykle tag hen på det nærmeste sygehus og få undersøgt det som sidder oven på halsen(hovedet) der sidder nok kun en pind derinde til og holde ørerne
adskilt fra hinanden,
eller er det brok du HAR, du brokker og brokker UDEN OG SIGE NOGET SOM HELST FORNUFTIGT,
efter din mening skal vi alle cykle tag hen på det nærmeste sygehus og få undersøgt det som sidder oven på halsen(hovedet) der sidder nok kun en pind derinde til og holde ørerne
adskilt fra hinanden,