Jehovas Vidner følger Jesu befalinger.
Med venlig hilsen, ftg.
Det er da noget nyt, det har vi da
aldrig hørt om før 😮
v2 Han sagde til dem: »Høsten er stor, men arbejderne få.
Bed derfor høstens herre om at sende arbejdere ud til sin høst.
v3 Gå! Se, jeg sender jer ud som lam blandt ulve. v4 Tag ikke pung med, ikke taske, ikke sko, og hils ikke på nogen undervejs.
v5 Når I kommer ind i et hus, skal I først sige: Fred være med dette hus!
v6 Og bor der et fredens barn dér, skal jeres fred hvile over det, men hvis ikke, skal den vende tilbage til jer.
v7 Bliv boende i det hus, spis og drik, hvad de byder jer, for en arbejder er sin løn værd.
Flyt ikke fra hus til hus.
v8 Og når I kommer til en by, og man tager imod jer, spis så, hvad der sættes frem for jer.
v9
Helbred de syge i byen og sig til dem: Guds rige er kommet nær til jer.
De tooghalvfjerds vender tilbage
v17 De tooghalvfjerds vendte glade tilbage og fortalte:
»Herre, selv dæmonerne adlyder os i dit navn.«
v18 Da sagde han til dem: »Jeg så Satan falde ned fra himlen som et lyn.
v19
Se, jeg har givet jer magt til at træde på slanger og skorpioner og magt over hele fjendens styrke, og intet vil kunne skade jer.
v20 Dog, glæd jer ikke over, at ånderne adlyder jer; men glæd jer over, at jeres navne er indskrevet i himlene.« Lukas.10
Udsendelsestalen
v8
Helbred syge, opvæk døde, gør spedalske rene, driv dæmoner ud. I har fået det for intet, giv det for intet. Matt.10
v15 Så sagde han til dem:
»Gå ud i alverden og prædik evangeliet for hele skabningen.
v16 Den, der tror og bliver døbt, skal frelses; men den, der ikke tror, skal dømmes.
v17 Og disse tegn skal følge dem, der tror:
I mit navn skal de uddrive dæmoner, de skal tale med nye tunger, v18 og de skal tage på slanger med deres hænder, og drikker de dødbringende gift, skal det ikke skade dem;
de skal lægge hænderne på syge, så de bliver raske.«
v19 Da Herren Jesus havde talt til dem, blev han taget op til himlen, og han satte sig ved Guds højre hånd. v20 Men de drog ud og prædikede alle vegne, og
Herren virkede med og stadfæstede ordet ved de tegn, som fulgte med. Markus.16
han er en engel af afgrunden, så vil han nemlig
ikke kendes ved jer :
v22 Mange vil den dag sige til mig: Herre, Herre! Har vi ikke profeteret i dit navn, og har vi ikke uddrevet dæmoner i dit navn, og har vi ikke gjort mange mægtige gerninger i dit navn? v23 Og da vil jeg sige dem, som det er: Jeg har aldrig kendt jer. Bort fra mig, I som begår lovbrud! Matt.7