Hej jeg ville bare høre nogen derude om de vidste hvor meget jeg kunne få for min puch monza.
Puch'en:
Alt er orginalt, sæde, lygter, madkasse
Det er en organg 84, 2 gear.
Der medfølger orginal værktøj med, ingen mislyde, aldrig været tunet osv.
står helt komplet, eneste fejl er en bule i tanken!
Hvor meget står sådan en sag i..
Tak på forhånd!
tilføjet af ForGammel
Når det er en 2 gear.
Den har en alvorlig fejl, det er en 2 gear´s og de er ikke i høj kurs.
Faktisk er det en rigtig skrammel gearkasse som sider på den, desværre men sådan er det.
Motorblokkende er fra de første Puck med blæsekøling og har aldrig været tænkt brugt på en Monza.
Der er også mange ting som er lavet "billigt" og klejnt, det gjorde man for at få vægten ned under de 60kg som den "nye" knallertlov fra dengang foreskrev.
Det betyder så også at man ikke må sætte en 3 eller 4 gears motor på den, den er typegodkendt med de 2 gear og så skal det være sådan, noget forbandet pjat men sådan er det, desvære.
Jeg kan oplyse dig om at den fra ny i 1984 kostede 7187kr.
Nu er den jo ikke helt værdiløs, men hvad den kan koste, ja det er sgu svært når man ikke kan se den.
Hvis den ellers er pæn og uden rust på fælge, en bule i tanken som trækker ned, så tror jeg helt ærligt at 3000kr er den pris du kan opnå.
Nu skal du jo ikke starte med at forlange de 3000kr, skriv 5000kr eller hvad du nu selv mener, der skal være noget til at forhandle med.
Men forvent ingen mirakler, det er en 2 gears og den er ikke så efterspurgt.
Prøv lige selv og se priser på div køb og salg sider på nettet.
Husk så at den pris som forlanges sjældent er den pris som der bliver handlet til.
tilføjet af tildliger scoterejer
hellere det end skodscootere
nemli hold dig til de gamle knallerter, dog helst 4 takter, hold dig endelig fra scootere de går i stykker konstant netop fordi de er lavet så billigt
de skal vedligeholdes hele tiden
hold dig til det gamle håndværk som den du har.
tilføjet af seriøsen
knallert scooter
der findes ganske udmærket og særdeles stabile og driftsikre scootere bare man køber et ordenligt og anerkendt mærke, f.eks. Gilera og Vespa, de har mere end 50 års erfaring med at lave dem og bruger man dem til det de er beregnet til, nemlig at køre fra punkt a til b og ikke som legetøj så holder de helt fint.
Har selv en gilera der på nuværende tidspunkt har kørt 87.000 km, der er skiftet tændrør nogle gange som på alle to-taktere, der er skiftet dæk og der er skiftet ruller, altsammen almindelig slidtage.
Den kører som en drøm.
tilføjet af eng85
ca. 5-6000
kommer nok an på hvor god stand den er i, men hvis den er forholdsvis flot kan du sagtens få 5 til 6000 for sådan en.