Måske
Det ser ud til, at den danske afdeling i SAS ikke bliver så hårdt ramt, som i feks Sverige. Der har lige været fyringsrunde i Danmark og nu står 100 piloter til en fyring, samt ca. 300 ansatte i resten af koncernen (tallene er uofficielle). Men mange "gamle" piloter regner man med at sende på tidlig pension, da man er interesseret i, at beholde de yngre der har været der et stykke tid, samt har nogle år på bagen🙂 Lad os håbe det kan fungere på den måde. I det lange løb virker det faktisk som en god besparelse og en rigtig god plan. De ældre piloter er jo trods alt også de dyreste.
I resten af koncernen spekulerer man lidt i, at sætte pensionalderen ned til 55 år, så man ligeledes kan pensionere folk og beholde dem der ikke er så dyre i løn, samt har været der nogle år og har en del år tilbage i selskabet.
Jeg må sige, at jeg synes det lyder som nogle meget fornuftige løsninger, hvis det kan lade sig gøre.
Oven i hatten spekulerer man i, at ændre på ledelsesstrukturen, så man også der kan spare ressourcer og fremme koncernen på lang sigt. forhåbentlig.
Nu synes jeg vi begynder at se en masse virkelig fornuftige tiltag og spekulationer i SAS. Jeg er optimist og synes faktisk selskabet fortjener at overleve, hvis det holder stik.🙂
Hvad mener du?
tilføjet af Turist
Er ligeglad
Flyver med det bedste og billigste selskab. Er da ligelad om der står SAS på flyet eller ej. Mig bekendt er de SAS ansatte nogle af de mest forkældede i verden. Lad det dog gå konkurs.
tilføjet af dulkis
Tror du ikke, det er fordi, vi synes vi "kender" dem?
- Jeg har i hvert fald altid være glad for at flyve med SAS. Noget af Airport- personellet, kan være lidt specielle. Især dem i loungen. Lige dér, er der et par stykker, der tror, det er kronjuvelerne og ikke kaffekopper de er betroede😃😃, men er du i luften har det altid været fint. 🙂
- Jeg kan da godt unde dem, at beholde deres job, når de nu er så glade for det.
tilføjet af filosoffen
Alletiders
Så længe det er Svenskere der bliver fyret, er det bare helt i orden De er jo ikke lige
så gode mennesker som vi Danskere😕
Hvad er forskellen på en bartender og en "desse"? Og hvad er forskellen på en taxa-
chauffør og en pilot? SAS-personalet har levet som grever og baroner men nu går den
ikke mere!
tilføjet af hzz
hvem er du der har skrevet dette indlæg
I hvert fald ikke SAS ansat med internt kendskab
Du ved ikke hvem der bliver sagt op - at sætte pensionsalder til 55
det kan ikke lade sig gøre - det er jo bestemt af pensionsaftaler
så hvis du mener 40-60 årige er for dyre i SAS - så husk det er den der levere varen
Ikke de nye ???? Kend noget til SAS Danmark
Og til jer der bare flyver - tænk over hvad I får under en snestorm - Intet af Ryan air
eller Easy eller andre. SAS hjælper dig
Smålighed og ligegyldighed og hån høre ikke til når et firma skal opsige så mange
Få et liv udenfor jeres 4 vægge og følg med i relatiter
tilføjet af filosoffen
Det hedder
realiteter!!!! SAS hjælper mig skriver du så, øh med hvad kan du ikke være lidt mere
specifik?? Det er en REALITET at SAS-ansatte virkelig har haft ekstremt favorable
løn og arbejdsforhold, og det gik godt sålænge de havde eneret/monopol på en hel del
ruter, men SAS har slet ikke formået at omstille sig til nye tider med konkurrence
og det betaler de prisen for nu!!!!!
tilføjet af Jordan.
Der var da ingen hån
at spore i indlægget fra trådstarteren?
Jeg synes da netop at vedkommede lød ret positiv. Men det er typisk SOL debattører. Det er bedst at lægge ud med at være hånlig, arrogant og bedrevidende.
Det med pensionsalderen kan man forhandle sig frem til på den baggrund firmaet står overfor nu. Få et liv udenfor dine 4 vægge og følg lidt med i hvad der sker!
Og hvad mener du med, at de "nye" med nogle år på bagen ikke kan levere varen? Jeg kender en der har været pilot i SAS i 8 år. Han betegnes som ny, men han kan absolut levere varen.
Når man taler om de ældre, så er det dem der er tæt på pensionsalderen og som arbejder under de gamle vilkår, hvor SAS gav i hoved og røv. Det har man ikke råd til mere, så derfor er det billigere for selskabet at sætte dem på pension (dvs de kan jo stadig nægte), så man slipper for at fyre, faktisk gode piloter, som kan holde en del år endnu!
Jeg synes ikke det lyder som om at DU har ret meget insiderviden, men bare gerne vil virke lidt klog på andres bekostning, så du kan få afløb for din trang til at virke nedladende og bedrevidende.
Meget usympatisk træk. Håber virkelig ikke du er eller har været ansat i SAS (eller nogen anden servicebranche, for den sags skyld), for så forstår man godt, at SAS har et dårlig ry angående ubehøvlede ansatte😃
tilføjet af Undrer mig nu lidt
Det var vist lige en overfortolkning
Jeg er ret sikker på, at trådstarteren ikke mente det var fedt at det var svenskerne der bliver fyret. Jeg tror heller ikke han/hun synes danskere er meget bedre.
Jeg ved ikke hvad forskellen er på en bartender og en "desse", men kan godt huske du har stillet spørgsmålet før (eller også var det en anden). Arbejdsstedet er dog markant anderledes.
Forskellen på en taxachaffør og en pilot er, at det er væsentligt sværere at blive og være pilot plus at hvis det går galt, så kan det VIRKELIG gå galt. Der sidder du typisk med nogen 100 menneskers liv i dine hænder. Det vil jeg vove at sige er en markant forskel på at være taxachaffør og pilot.
Ja, og så sidder de i et langt metalrør, hvor taxachaføren sidder i en kortere udgave af et metalrør
tilføjet af Moulin
De nyansatte er ikke forkælede
men de ældre har været det og de ved det godt. De er også villige til at ændre vilkårene, for at redde selskabet. Så det er sådan set ikke der problemet er. Længere
:-)
Flyver selv meget med KLM og er ret glad for det selskab. Kan nu også godt lide SAS, selvom noget af check in personalet, kan være lidt arrogante. De fleste er dog rigtig søde🙂
Man må heller ikke glemme, at mange passagerer er fuldstændig hysteriske og har man haft mange af sådan nogle på en dag, så kan jeg godt forstå at man er lidt træt til sidst. Jeg har set hvordan passagerer ofte skaber sig som børn. Jeg forstår godt, at man som ansat bliver træt af, at lege børnehavepædagog overfor voksne mennesker. Især skandinavere tror ofte, at verden KUN drejer sig om dem😕
tilføjet af filosoffen
Tjaaah sådan ser vi så forskelligt
på tingene! Overskriften i t-starters indlæg lyder: SAS fyringer ikke slemt i DK!
En af mine venner er faktisk pilot i Maersk Air og jeg kan da røbe så meget at han ikke
ligefrem piver over arbejdsforholdene. For rigtig lang tid siden var der en "vismand"
i TV-avisen der snakkede om hvilke jobs der inden for 10-20 år ville forsvinde,
et af de jobs vismanden mente ville forsvinde var: pilot, jeg kan simpelthen ikke
huske hans argumentation for det men han sagde det!!!!!