Har lige skrevet følgende til alle deres mailadresse (og til Operation X OG Basta tv2)
SUK!!!!!!
"Hej Unwire, mobafone, wireless factory mv.
Jeg er nu af flere omgange blevet takseret penge per sms for en service jeg IKKE kender til...
Det drejer sig om sms'er med følgende indhold:
den: 4/7/2010
"Kvittering: du er takseret 50 kr. for dit fortløbende 5406 abonnement. Opsig abonnement: send M 14STOP 5406 til 1277. Udbyder: Mobafone. Tlf. 36980499"
og
den: 26/7/2010
"Kvittering: du er takseret 45 kr. for dit fortløbende FULLTRACK abonnement. Opsig abonnement: send M 14STOP FULLTRACK til 1277. Udbyder: Mobafone. Tlf. 36980499"
Efterfølgende har jeg sendt koden og HAR fået at vide at jeg er afmeldt.... men det kan jo være lige meget, hvis I bare sender mig ting jeg ikke kender til under nye navne.
Jeg ved at det ikke er store beløb (1x50 og 1x45) det drejer sig om, men det kan da ikke være rigtigt???
Jeg har prøvet at ringe til jer, men ender bare på en telefonsvarer, som informere om at jeg HAR ringet inden for åbningstiden, men der ikke er nogen på kontoret - jeg kan lægge en besked eller maile på en adresse som ikke er til at tyde pga. knas og gebrokkernt dansk.
Når jeg ringer til mit teleselskab (Telia) som nu har spærret min konto for fremtidige indholdstakserede sms'er - de henviste til jer: Wireless factory, men kunne ikke gøre andet. (og jeg kan nu ikke købe togbilletter mv. over sms)
"Det er sådan i Danmark, at man kan ikke kræves betaling for en service man ikke har bestilt. Det burde egentlig være logik for burhøns, men iøvrigt så fremgår det af forbrugeraftaleloven at hvis en erhvervsdrivende leverer en vare som forbrugeren ikke har bestilt, så kan forbrugeren beholde varen uden beregning.
Se kapitel 2 i forbrugeraftaleloven:
https://www.retsinformation.dk[...]
Hvis nogen vil have dig til at betale for noget, så er det altså dem der skal bevise at du har bestilt det de kræver betaling for. Det er iøvrigt ikke nok at kunne bevise at du har undladt at melde tilbage. "
Min mobil er ikke et dankort i bare kan hæve penge på!
Jeg ØNSKER ikke jeres service (som jeg ikke engang ved hvad er) - og ønsker mine penge tilbage. - og så ville det være rart hvis i ville lade mig være i fremtiden
Jeg vil til slut informere jer om at jeg også har taget kontakt til diverse forbrugerprogrammer, i håb om at de vil stoppe for lignende sager.
Hvis jeg ikke får kontakt med jer snart og får mine penge tilbage, så ser jeg mig nødsaget til at kontakte forbrugerrådet i håb om at de vil gå i retten med dette."