Telia og bondefangeri
Jeg er igang med at forsøge at blive løst fra mit Telia abonnement, men de er ikke til at snakke med.
D 13. juli købte jeg en mobiltelefon, og forlængede dermed mit abonnement.
Ca. 5 dage efter modtager jeg brev fra Telia om varsling af prisændringer. Bl.a. kommer det nu til at koste et gebyr på 9,75 kr. at betale regningen over pbs.... Dette gebyr synes jeg, som så mange andre, er helt hen i vejret, da jeg ikke ønsker at betale penge for (ud over det bankopkrævede pbs gebyr) at betale mine regninger. Derfor vil jeg opsige mit abonnement.
Starter med at ringe til Telias kundeservice, hvor jeg får at vide at da jeg har forlænget abonnementet i juli måned, kan det ikke lade sig gøre.
Jeg spørger så, hvor jeg skulle have fået oplyst at der var prisændringer under opsejling?
Svar: Det burde jeg have fået at vide ved købet.
Jeg forklarer at det er jeg ikke blevet oplyst om, og at jeg derfor ikke mener at jeg ved købets/abonnementforlængelsen er blevet oplyst om ændrede vilkår.
Det kan han i kundeservice ikke gøre noget ved. Men jeg får en adresse hvortil jeg kan sende en klage.
Efterfølgende tager jeg så hen i butikken hvor handlen er indgået og forklarer problemet. De er meget hjælpsomme og ringer ligeledes til hovedkontoret og erkender at jeg ved købet/abonnementforlængelsen ikke er informeret. Men de vil stadig ikke løse mig fra mit abonnement.
Den sælger jeg handlede med var ikke på arbejde i dag, men jeg lavede en aftale om at komme tilbage en anden dag og få en skriftlig erklæring fra butikken om at jeg ikke blev informeret. Denne erklæring har jeg så tænkt mig at sende sammen med min klage.
Er der nogen her på sol, som er inde i juraen i dette spørgsmål, som kan svare mig på om Telia må bondefange sine kunder på den måde? Uanset om der er sket en fejl ved handlen (at jeg ikke blev informeret) kan det da ikke være mit problem som kunde.
En anden ting er, at jeg overvejede at bruge min 14 dages returret på den nye telefon, og på denne måde kunne opsige mit abonnement. Men på bonen opdager jeg at der står at der ingen fortrydelsesret er på mobiltelefoner, kan det være rigtigt?.
Jeg har ikke sat mig ret meget ind i købeloven, og kan ikke huske om de 14 dages returret man som oftest har, er en service fra sælger, eller om det er min ret som forbruger.
Håber på lidt hjælp :o)
D 13. juli købte jeg en mobiltelefon, og forlængede dermed mit abonnement.
Ca. 5 dage efter modtager jeg brev fra Telia om varsling af prisændringer. Bl.a. kommer det nu til at koste et gebyr på 9,75 kr. at betale regningen over pbs.... Dette gebyr synes jeg, som så mange andre, er helt hen i vejret, da jeg ikke ønsker at betale penge for (ud over det bankopkrævede pbs gebyr) at betale mine regninger. Derfor vil jeg opsige mit abonnement.
Starter med at ringe til Telias kundeservice, hvor jeg får at vide at da jeg har forlænget abonnementet i juli måned, kan det ikke lade sig gøre.
Jeg spørger så, hvor jeg skulle have fået oplyst at der var prisændringer under opsejling?
Svar: Det burde jeg have fået at vide ved købet.
Jeg forklarer at det er jeg ikke blevet oplyst om, og at jeg derfor ikke mener at jeg ved købets/abonnementforlængelsen er blevet oplyst om ændrede vilkår.
Det kan han i kundeservice ikke gøre noget ved. Men jeg får en adresse hvortil jeg kan sende en klage.
Efterfølgende tager jeg så hen i butikken hvor handlen er indgået og forklarer problemet. De er meget hjælpsomme og ringer ligeledes til hovedkontoret og erkender at jeg ved købet/abonnementforlængelsen ikke er informeret. Men de vil stadig ikke løse mig fra mit abonnement.
Den sælger jeg handlede med var ikke på arbejde i dag, men jeg lavede en aftale om at komme tilbage en anden dag og få en skriftlig erklæring fra butikken om at jeg ikke blev informeret. Denne erklæring har jeg så tænkt mig at sende sammen med min klage.
Er der nogen her på sol, som er inde i juraen i dette spørgsmål, som kan svare mig på om Telia må bondefange sine kunder på den måde? Uanset om der er sket en fejl ved handlen (at jeg ikke blev informeret) kan det da ikke være mit problem som kunde.
En anden ting er, at jeg overvejede at bruge min 14 dages returret på den nye telefon, og på denne måde kunne opsige mit abonnement. Men på bonen opdager jeg at der står at der ingen fortrydelsesret er på mobiltelefoner, kan det være rigtigt?.
Jeg har ikke sat mig ret meget ind i købeloven, og kan ikke huske om de 14 dages returret man som oftest har, er en service fra sælger, eller om det er min ret som forbruger.
Håber på lidt hjælp :o)