Billetlugen.dk laver ged i den IGEN
Det var dog helt fantastilk at man i år 2005 ikke kan finde ud af at skrue et ordentligt online bookingsystem sammen.
Folk sidder og venter og venter og venter og BLUB så får man en fejlmeddelse på skærmen og må starte forfra i køsystemet (lidt ala. prøve at ringe til Tele2's support)
Firmaet (Netgroup) som har leveret systemet påstår:
http://www.computerworld.dk/art/31480?a=block&i=21
Og den holder altså bare slet ikke vand, et sådant system kan slet ikke laves hvis det kun var styret af cookie's på brugerne's egne computere. Man kunne argumentere at det kunne laves ved hjælp af sessionsvariabler (som jo er en cookie på serveren men den bliver automatisk slettet hvis man lukker browseren og åbner en ny)
Her der et par folk som har lidt forstand på tingene som snakker lidt om det:
http://www.computerworld.dk/debat/post/759#forumpost759
Det er simpelthen for ringe at så stort et firma ikke kan finde ud af det og folk der gerne vil købe en billet bliver "snydt"
:)LeonM
Folk sidder og venter og venter og venter og BLUB så får man en fejlmeddelse på skærmen og må starte forfra i køsystemet (lidt ala. prøve at ringe til Tele2's support)
Firmaet (Netgroup) som har leveret systemet påstår:
http://www.computerworld.dk/art/31480?a=block&i=21
Og den holder altså bare slet ikke vand, et sådant system kan slet ikke laves hvis det kun var styret af cookie's på brugerne's egne computere. Man kunne argumentere at det kunne laves ved hjælp af sessionsvariabler (som jo er en cookie på serveren men den bliver automatisk slettet hvis man lukker browseren og åbner en ny)
Her der et par folk som har lidt forstand på tingene som snakker lidt om det:
http://www.computerworld.dk/debat/post/759#forumpost759
Det er simpelthen for ringe at så stort et firma ikke kan finde ud af det og folk der gerne vil købe en billet bliver "snydt"
:)LeonM