5tilføjet af

Broadcom.dk

nu er jeg simpelthen blevet for træt af broadcom.dk (bolignet.broadcom.dk)
Jeg oplever meget tit og ofte at der er problemer med vores internet forbindelse i vores boligforening.
dette har nu stået på i snart 1½ år.. jeg har simpelthen mistet tilliden til at broadcom.dk kan rette op på problemerne...
er jeg den eneste? eller er der også andre (folk/boligforeninger) som har store problemer med at broadcom.dk leverer hvad de har lovet...
>:-<
De påstår at de har en oppe tid på over 99,5%.. (hvilket jeg finder yderest tvivlsomt.. set i forhold til hvor store problemer vi har haft på vores forbindelse...)
Nogle som har gode/dårlige erfaringer med broadcom.dk?
tilføjet af

Narj men du kan jo

melde dem til kontant for at påvise hvor dårlig deres service åbenbart er... Så kan du hjælpe andre... Måske vil dette også resultere i at deres service bliver bedre... Du ved jo nok godt at når et firma eller nogle personer, lande o.s.v. bliver opdaget i deres fejl og mangler, prøver de at rette dem for ikke at få dårlig omtale...
tilføjet af

ikke lovlige opsigelses betingelser hos broadcom

Jeg vil gerne gøre alle folk som har broadcom som internet udbydere opmærksomme på at broadcom's opsigelsesbetingelser ikke er lovlige.
Jeg har nu været kunde hos broadcom siden 1 juli 2004 (siden de overtog kabelnettets-aktiviteter).
Vores boligforening har nu valgt at opsige kontrakten med broadcom grundet:
Meget svingende & til tider helt manglende internetforbindelse.
Manglende afhjælpning for at løse problemet.
Til tider manglende kunderservice.
Mit internet abonnement slutter d. 1 juli 2005.. men.. i henhold til deres opsigelses betingelser:
1.4 Opsigelse af et abonnement kan tidligst ske 6 måneder efter aftaleindgåelse. Herefter kan aftalen opsiges med 1 måneds varsel til udgangen af en abonnementsperiode.
(http://bolignet.broadcom.dk/dokumenter/abonnementsbetingelser.pdf)
Det vil sige at selvom jeg har været kunde hos broadcom i snart 1 år (hvor der er tale om et kontinuerligt kundeforhold). Så fordi jeg indsendte min opsigelse 22 juni 2005, så var det forsent.. jeg har nu automatisk fået forlænget mit internet abonnement frem til 31-december 2005. (dermed bliver jeg bundet til den i sammenlagt 1½ år.)
I henhold til den fornyelig afsagte dom omkring viasats abonnementsbetingelser, så er dette ulovligt. Jeg burde fordi jeg har været kunde i så lang tid hos broadcom kunne opsige min kontakt med 1 månedsvarsel.
5. Det forbydes Viasat A/S i aftaler om løbende tjenesteydelser vedrørende levering af tv-signaler over for forbrugere at anvende en kontrakt som indeholder følgende eller lignende vilkår: ”Hvis kunden ikke opsiger aftalen med mindst 30 dages skriftligt varsel til udgangen af en abonnementsperiode, forlænges aftalen automatisk med en tilsvarende abonnementsperiode og så fremdeles”.
(http://www.forbrug.dk/presse/nyheder/pressemeddelelser/dom-i-viasat-sagen-opsigelsesvilkaar-er-urimelige/)
(http://www.forbrug.dk/fileadmin/Filer/PDF/v003003_og_v0031031.pdf)
(læs side 25, punkt 5 til punkt 10)
Desuden overtræder de: Bekendtgørelse nr. 666 om udbud af elektroniske kommunikationsnet og -tjenester.
Hvori der klart fremgår af punkt 8 stk. 2
2) at slutbrugere fem måneder efter kontraktens indgåelse til enhver tid med et varsel, der maksimalt kan fastsættes til én måned, kan opsige kontrakten uden yderligere omkostninger, og at en eventuel forudbetalt ydelse refunderes forholdsmæssigt, uanset om der i kontrakten om adgang til en udbyders elektroniske kommunikationsnet eller -tjenester er vilkår, som direkte eller indirekte binder slutbrugeren længere end seks måneder.

Bekendtgørelse nr. 666 om udbud af elektroniske kommunikationsnet og -tjenester.
http://www.videnskabsministeriet.dk/cgi-bin/doc-show.cgi?doc_id=172010&leftmenu=LOVSTOF
Jeg kan blot opfordre andre folk til IKKE at vælge broadcom indtil de i det mindste har ændret deres opsigelsesbetingelse.
tilføjet af

må gerne vælge broadcom.. men..

Jeg kan blot opfordre andre folk til tænke sig en ekstra omgang, inden de vælger broadcom som deres internetleverandør, indtil de i det mindste har ændret deres opsigelsesbetingelse.
Hvis folk synes deres betingelser er "a-okey".. så fred være med det..
tilføjet af

Helt enig

Mit internetforbindelse er også særdeles ustabil og forsvinder til tider helt... Vores synder er også broadcom! Deres kundeservice er overhovedet ikke tilstede (lidt ligesom deres net), hvilket gør det umuligt at blive informeret om de arbejder på at løse problemet eller ej?!
For tiden kan jeg hellere ikke komme ind på deres hjemmeside... Er det kun mig der oplever det??!
Mvh.
En gnaven internetbruger.
tilføjet af

BroadCom...De burde sku fratages retten til at....

BroadCom...De burde sku fratages retten til at levere internet for ja..deres sevice på alle områder stinker, De næsten provokerende åbenlyst i lyver en lige op i ansigtet når man en sjælden gang kan komme igennem til 2 mands hotline, har oplevet at vente op til 10 minutter delv om mand er #1 i Kø'en, hang også i kø som #7 forleden og blev så bare smidt af fordi det var omkring lukke tid, Jeg har haft lyst til at finde en tråd som denne at skrive siden klokken 10 i morges, men først her klokken 23:30 er der hul igennem og stadig SINDSYGT lang svartider. DAMN det stinker utroligt det stadig kan pisse en af når har kørt sådan i over 3 måneder 🙁
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.