Jeg vil gerne gøre alle folk som har broadcom som internet udbydere opmærksomme på at broadcom's opsigelsesbetingelser ikke er lovlige.
Jeg har nu været kunde hos broadcom siden 1 juli 2004 (siden de overtog kabelnettets-aktiviteter).
Vores boligforening har nu valgt at opsige kontrakten med broadcom grundet:
Meget svingende & til tider helt manglende internetforbindelse.
Manglende afhjælpning for at løse problemet.
Til tider manglende kunderservice.
Mit internet abonnement slutter d. 1 juli 2005.. men.. i henhold til deres opsigelses betingelser:
1.4 Opsigelse af et abonnement kan tidligst ske 6 måneder efter aftaleindgåelse. Herefter kan aftalen opsiges med 1 måneds varsel til udgangen af en abonnementsperiode.
(
http://bolignet.broadcom.dk/dokumenter/abonnementsbetingelser.pdf)
Det vil sige at selvom jeg har været kunde hos broadcom i snart 1 år (hvor der er tale om et kontinuerligt kundeforhold). Så fordi jeg indsendte min opsigelse 22 juni 2005, så var det forsent.. jeg har nu automatisk fået forlænget mit internet abonnement frem til 31-december 2005. (dermed bliver jeg bundet til den i sammenlagt 1½ år.)
I henhold til den fornyelig afsagte dom omkring viasats abonnementsbetingelser, så er dette ulovligt. Jeg burde fordi jeg har været kunde i så lang tid hos broadcom kunne opsige min kontakt med 1 månedsvarsel.
5. Det forbydes Viasat A/S i aftaler om løbende tjenesteydelser vedrørende levering af tv-signaler over for forbrugere at anvende en kontrakt som indeholder følgende eller lignende vilkår: ”Hvis kunden ikke opsiger aftalen med mindst 30 dages skriftligt varsel til udgangen af en abonnementsperiode, forlænges aftalen automatisk med en tilsvarende abonnementsperiode og så fremdeles”.
(
http://www.forbrug.dk/presse/nyheder/pressemeddelelser/dom-i-viasat-sagen-opsigelsesvilkaar-er-urimelige/)
(
http://www.forbrug.dk/fileadmin/Filer/PDF/v003003_og_v0031031.pdf)
(læs side 25, punkt 5 til punkt 10)
Desuden overtræder de: Bekendtgørelse nr. 666 om udbud af elektroniske kommunikationsnet og -tjenester.
Hvori der klart fremgår af punkt 8 stk. 2
2) at slutbrugere fem måneder efter kontraktens indgåelse til enhver tid med et varsel, der maksimalt kan fastsættes til én måned, kan opsige kontrakten uden yderligere omkostninger, og at en eventuel forudbetalt ydelse refunderes forholdsmæssigt, uanset om der i kontrakten om adgang til en udbyders elektroniske kommunikationsnet eller -tjenester er vilkår, som direkte eller indirekte binder slutbrugeren længere end seks måneder.
Bekendtgørelse nr. 666 om udbud af elektroniske kommunikationsnet og -tjenester.
http://www.videnskabsministeriet.dk/cgi-bin/doc-show.cgi?doc_id=172010&leftmenu=LOVSTOF
Jeg kan blot opfordre andre folk til IKKE at vælge broadcom indtil de i det mindste har ændret deres opsigelsesbetingelse.