Da det liberale paradis frøs til is
Da det liberale paradis frøs til is, da Strandede S-togs passagerer og de blev ladt i stikken
Busserne kunne ikke klare det store antal passagerer, da S-togenen indstillede driften midt i myldretiden.
Tusindvis af S-togspassagerer blev fredag efterladt i Storkøbenhavn. Da de fleste S-tog ved 16-tiden blev indstillet på grund af isslag, henviste DSB passagererne til HURs busser. Men der var ikke meget hjælp af hente.
Mange busser kørte nemlig planmæssigt i garage, da myldretiden ophørte, skriver Berlingske Tidende.
Og det reducerede antal busser, som normalt kører om aftenen, kunne slet ikke klare efterspørgslen. På vej i garage måtte de køre forbi flokke af ventende passagerer ved stoppestederne.
Da Berlingske Tidende i aftes spurgte vagthavende i HURs kundecenter om, hvorfor myldretidsbusserne ikke blev på gaden og hjalp til med at transportere de strandede passagerer hjem, lød svaret:
- Det er ulovligt, da det er konkurrenceforvridende i forhold til de private vognmænd. DSB skal tage kontakt med private vognmænd. Sådan er systemet indrettet, sagde trafikvagten, der fra sit eget vindue på Toftegaards Plads kunne se, hvor slemt det stod til.
- Fra Valby Station er der en pæn strøm af mennesker, som er på vej ned ad Gl. Køge Landevej. Men bussernes køreplaner er på det her tidspunkt slet ikke indrettet efter, at der ikke kører S-tog. DSB har ikke kunnet skaffe erstatningsbusser hos private vognmænd.
Ifølge Berlingske Tidendes oplysninger er det fysisk umuligt at bestille så stort et antal busser, som ville være nødvendigt for at erstatte S-togene. S-togene blev indstillet midt i den travle myldretid.
Man komme til at tænke på Harry og Benzen:
http://media.webpartner.dk/dsb/undgaa_stress/dsb_STRESS_320.wmv
Busserne kunne ikke klare det store antal passagerer, da S-togenen indstillede driften midt i myldretiden.
Tusindvis af S-togspassagerer blev fredag efterladt i Storkøbenhavn. Da de fleste S-tog ved 16-tiden blev indstillet på grund af isslag, henviste DSB passagererne til HURs busser. Men der var ikke meget hjælp af hente.
Mange busser kørte nemlig planmæssigt i garage, da myldretiden ophørte, skriver Berlingske Tidende.
Og det reducerede antal busser, som normalt kører om aftenen, kunne slet ikke klare efterspørgslen. På vej i garage måtte de køre forbi flokke af ventende passagerer ved stoppestederne.
Da Berlingske Tidende i aftes spurgte vagthavende i HURs kundecenter om, hvorfor myldretidsbusserne ikke blev på gaden og hjalp til med at transportere de strandede passagerer hjem, lød svaret:
- Det er ulovligt, da det er konkurrenceforvridende i forhold til de private vognmænd. DSB skal tage kontakt med private vognmænd. Sådan er systemet indrettet, sagde trafikvagten, der fra sit eget vindue på Toftegaards Plads kunne se, hvor slemt det stod til.
- Fra Valby Station er der en pæn strøm af mennesker, som er på vej ned ad Gl. Køge Landevej. Men bussernes køreplaner er på det her tidspunkt slet ikke indrettet efter, at der ikke kører S-tog. DSB har ikke kunnet skaffe erstatningsbusser hos private vognmænd.
Ifølge Berlingske Tidendes oplysninger er det fysisk umuligt at bestille så stort et antal busser, som ville være nødvendigt for at erstatte S-togene. S-togene blev indstillet midt i den travle myldretid.
Man komme til at tænke på Harry og Benzen:
http://media.webpartner.dk/dsb/undgaa_stress/dsb_STRESS_320.wmv