DSB (problemer)
Ja jeg sidder lidt fast her i denne her situation.
Jeg er ung studerende, og tager Regional toget hver dag frem og tilbage.
Jeg har det, de fleste studerende også har et uddannelseskort på Alle Zoner, som jeg benytter mig af (Et ret godt tilbud for studerende).
Før i tiden plejede man at modtage en regning, og derefter kortet, og nu har DSB lavet det lidt om, så man modtager regningen som skal betales først, inden de "sætter produktionen af kortet" i gang.
Jeg styrer selv mine regninger derhjemme, og plejer altid at betale dem uden problemer.
Der var så denne her måned, hvor jeg havde været ude at rejse, og da jeg kom hjem havde der ikke været nogen breve eller regninger fra DSB (havde jeg modtaget noget, ville min mor have betalt dem). (Samme problem havde jeg med kortet inden det nye, ingen regninger indtil jeg ringede ind til DSB og bedte om en regning).
Derfor ringede jeg ind til DSB, og fik dem til at sende mig en ny faktura, imellem tiden købte jeg et Flex Card Alle Zoner (da min mor tænkte at hvis kortet ikke kunne refunderes, ville vi stadig kunne bruge det). Dog inden jeg købte mit Flex Card, ringede jeg ind til DSB Kundeservice og talte med dem og fik at vide at jeg sagtens kunne få kortet refunderet, dog ville jeg få refunderet et periodekorts værdi (som er mindre en Flex Cardets).
Jamen helt fint..og så købte jeg det Flex Card.
Da jeg modtog mit uddannelseskort, skulle Flex Cardet sendes ind til deres kontor i Kolding. Jeg sendte Flex Cardet og en lille besked hvor jeg forklarede situationen, og nogle oplysninger ind.
To uger efter...Intet svar fra DSB.
Så var det nok med at vente, og jeg valgte at tage kontakt til DSB, og jeg blev forbundet i telefonen med en af DSB's medarbejdere der ikke lød særlig venlig, og indbydende overhovedet.
Da jeg startede med at forklare hende situationen, afbrød hun mig flere gange og nævnte ting jeg 'ikke havde gjort som jeg egentlig havde gjort, men var bare ikke nået så langt i min forklarelse (hun var ret utålmodig).
Da jeg endelig blev færdig med at forklare hende, var hendes svar: Flex Card kan ikke refunderes.
...SLUT, og længere var den ikke.
Hun var ligeglad med at hendes kollega havde sagt at det sagtens kunne refunderes, bare til en mindre værdi.
Og de havde forresten hellere ikke modtaget noget, deroppe i Kolding, var jeg nu sikker på at jeg havde sendt det derind?
Ja det var jeg 210 % sikker på at jeg havde, da det ikke er første gang jeg sender et kort ind til dem, men anden gang. Der var selvfølgelig samme problem sidste gang, om at de ikke havde modtaget, dengang periodekort (min brors), og så var de penge spildt.
Men tilbage til Flex Cardet. Der var intet at gøre, efter damens mening. Men jeg er ikke villig til at tabe endnu et sum penge, og derfor vil jeg klage til DSB, og gøre alt for at få dem refunderet.
Hvis der er nogen kloge hoveder der kan hjælpe, byd gerne ind.
Hilsen den studerende.
Jeg er ung studerende, og tager Regional toget hver dag frem og tilbage.
Jeg har det, de fleste studerende også har et uddannelseskort på Alle Zoner, som jeg benytter mig af (Et ret godt tilbud for studerende).
Før i tiden plejede man at modtage en regning, og derefter kortet, og nu har DSB lavet det lidt om, så man modtager regningen som skal betales først, inden de "sætter produktionen af kortet" i gang.
Jeg styrer selv mine regninger derhjemme, og plejer altid at betale dem uden problemer.
Der var så denne her måned, hvor jeg havde været ude at rejse, og da jeg kom hjem havde der ikke været nogen breve eller regninger fra DSB (havde jeg modtaget noget, ville min mor have betalt dem). (Samme problem havde jeg med kortet inden det nye, ingen regninger indtil jeg ringede ind til DSB og bedte om en regning).
Derfor ringede jeg ind til DSB, og fik dem til at sende mig en ny faktura, imellem tiden købte jeg et Flex Card Alle Zoner (da min mor tænkte at hvis kortet ikke kunne refunderes, ville vi stadig kunne bruge det). Dog inden jeg købte mit Flex Card, ringede jeg ind til DSB Kundeservice og talte med dem og fik at vide at jeg sagtens kunne få kortet refunderet, dog ville jeg få refunderet et periodekorts værdi (som er mindre en Flex Cardets).
Jamen helt fint..og så købte jeg det Flex Card.
Da jeg modtog mit uddannelseskort, skulle Flex Cardet sendes ind til deres kontor i Kolding. Jeg sendte Flex Cardet og en lille besked hvor jeg forklarede situationen, og nogle oplysninger ind.
To uger efter...Intet svar fra DSB.
Så var det nok med at vente, og jeg valgte at tage kontakt til DSB, og jeg blev forbundet i telefonen med en af DSB's medarbejdere der ikke lød særlig venlig, og indbydende overhovedet.
Da jeg startede med at forklare hende situationen, afbrød hun mig flere gange og nævnte ting jeg 'ikke havde gjort som jeg egentlig havde gjort, men var bare ikke nået så langt i min forklarelse (hun var ret utålmodig).
Da jeg endelig blev færdig med at forklare hende, var hendes svar: Flex Card kan ikke refunderes.
...SLUT, og længere var den ikke.
Hun var ligeglad med at hendes kollega havde sagt at det sagtens kunne refunderes, bare til en mindre værdi.
Og de havde forresten hellere ikke modtaget noget, deroppe i Kolding, var jeg nu sikker på at jeg havde sendt det derind?
Ja det var jeg 210 % sikker på at jeg havde, da det ikke er første gang jeg sender et kort ind til dem, men anden gang. Der var selvfølgelig samme problem sidste gang, om at de ikke havde modtaget, dengang periodekort (min brors), og så var de penge spildt.
Men tilbage til Flex Cardet. Der var intet at gøre, efter damens mening. Men jeg er ikke villig til at tabe endnu et sum penge, og derfor vil jeg klage til DSB, og gøre alt for at få dem refunderet.
Hvis der er nogen kloge hoveder der kan hjælpe, byd gerne ind.
Hilsen den studerende.