5tilføjet af

DSB (problemer)

Ja jeg sidder lidt fast her i denne her situation.
Jeg er ung studerende, og tager Regional toget hver dag frem og tilbage.
Jeg har det, de fleste studerende også har et uddannelseskort på Alle Zoner, som jeg benytter mig af (Et ret godt tilbud for studerende).
Før i tiden plejede man at modtage en regning, og derefter kortet, og nu har DSB lavet det lidt om, så man modtager regningen som skal betales først, inden de "sætter produktionen af kortet" i gang.
Jeg styrer selv mine regninger derhjemme, og plejer altid at betale dem uden problemer.
Der var så denne her måned, hvor jeg havde været ude at rejse, og da jeg kom hjem havde der ikke været nogen breve eller regninger fra DSB (havde jeg modtaget noget, ville min mor have betalt dem). (Samme problem havde jeg med kortet inden det nye, ingen regninger indtil jeg ringede ind til DSB og bedte om en regning).
Derfor ringede jeg ind til DSB, og fik dem til at sende mig en ny faktura, imellem tiden købte jeg et Flex Card Alle Zoner (da min mor tænkte at hvis kortet ikke kunne refunderes, ville vi stadig kunne bruge det). Dog inden jeg købte mit Flex Card, ringede jeg ind til DSB Kundeservice og talte med dem og fik at vide at jeg sagtens kunne få kortet refunderet, dog ville jeg få refunderet et periodekorts værdi (som er mindre en Flex Cardets).
Jamen helt fint..og så købte jeg det Flex Card.
Da jeg modtog mit uddannelseskort, skulle Flex Cardet sendes ind til deres kontor i Kolding. Jeg sendte Flex Cardet og en lille besked hvor jeg forklarede situationen, og nogle oplysninger ind.
To uger efter...Intet svar fra DSB.
Så var det nok med at vente, og jeg valgte at tage kontakt til DSB, og jeg blev forbundet i telefonen med en af DSB's medarbejdere der ikke lød særlig venlig, og indbydende overhovedet.
Da jeg startede med at forklare hende situationen, afbrød hun mig flere gange og nævnte ting jeg 'ikke havde gjort som jeg egentlig havde gjort, men var bare ikke nået så langt i min forklarelse (hun var ret utålmodig).
Da jeg endelig blev færdig med at forklare hende, var hendes svar: Flex Card kan ikke refunderes.
...SLUT, og længere var den ikke.
Hun var ligeglad med at hendes kollega havde sagt at det sagtens kunne refunderes, bare til en mindre værdi.
Og de havde forresten hellere ikke modtaget noget, deroppe i Kolding, var jeg nu sikker på at jeg havde sendt det derind?
Ja det var jeg 210 % sikker på at jeg havde, da det ikke er første gang jeg sender et kort ind til dem, men anden gang. Der var selvfølgelig samme problem sidste gang, om at de ikke havde modtaget, dengang periodekort (min brors), og så var de penge spildt.
Men tilbage til Flex Cardet. Der var intet at gøre, efter damens mening. Men jeg er ikke villig til at tabe endnu et sum penge, og derfor vil jeg klage til DSB, og gøre alt for at få dem refunderet.
Hvis der er nogen kloge hoveder der kan hjælpe, byd gerne ind.
Hilsen den studerende.
tilføjet af

Byde ind med hvad?

at du sender denne forklaring som en klage til deres klagekontor? Det gør du selvfølgelig
tilføjet af

Et godt råd...

Jeg aner intet om DSB's regler for kort osv....
Men en meget vigtig ting når du sender den slags, eller diverse breve, ind i forbindelse med en klage eller lignende er, at du sender det anbefalet!
Det koster lidt ekstra, men på den måde kan du via postvæsnet dokumentere at de rent faktisk HAR modtaget det.
På den måde kan de ikke sno ud af det ved at sige at de ikke har modtaget dine forsendelser
tilføjet af

Ekstrabladet

Har kørt nogle kampagner om DSB, deres kundefjendske optræden og andre ubehagelige ting. Det kunne være guf for dem med en studerende der snydes af systemet.
tilføjet af

Dwen ene hånd ..

ved ikke hvad den anden gør.
Citat: … Dog inden jeg købte mit Flex Card, ringede jeg ind til DSB Kundeservice og talte med dem og fik at vide at jeg sagtens kunne få kortet refunderet …
… Da jeg endelig blev færdig med at forklare hende, var hendes svar: Flex Card kan ikke refunderes, SLUT, og længere var den ikke. … Citat slut.
Det hænger ikke sammen!
tilføjet af

Hmm

Prøv at læse indlægget en gang til. !!!!
Men indrømmet, det er meget dårligt skrevet af en studerende.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.