Ja... Det er fristende!😃 Hvis nu kassedamen laver en lille fejl, og du ser på bonen, at du sparer penge. Er du så ærlig og går tilbage og får rettet fejlen?
Jeg er ikke i tvivl om, at I ville FARE tilbage til butikken og skælde ud på den stakkels kassedame, hvis I skulle BETALE OVERPRIS!😉
Er du en ærlig kunde? Hvor sætter du eventuelle grænser mht. ærligheden?
Jeg ser frem til SERIØSE svar!😕
tilføjet af Anonym
oftet fejl i butikken
men det er ikke kassedamens skyld, derimod dem der indkoder priserne på stegkoderne.
Men ellers har jeg adskillige gange stået med bonen i hånden og sagt "det er vist forkert" - også når jeg selv har fået for mange penge tilbage. Det er også sket at jeg bagefter ærger mig lidt over at jeg sagde noget, jeg kunne måske have tjent en hund eller 2 - men jeg er så bundærlig, at det bare ryger ud af mig i samme øjeblik jeg ser fejlen.
tilføjet af tiguaren
Du er...
...en ærlig kunde! Sikkert mere ærlig, end jeg nogensinde bliver😃 Butikkerne må være glade for at have dig som kunde!
tilføjet af mymalaika
Jeg har det
det best med at være ærlig.
ærlighed giver jo troværdighed
tilføjet af renbo
+++
Jeg har også oplevet at stå i en butik, hvor jeg gjorde ekspedienten opmørksom på at hun var ved at snyde sig selv for 100kr, mens chefen stod ved siden af. det resulterede i at han gav mig varen til den pris alligevel, fordi han godt kunne lide ærligheden. det føltes meget bedre end hvis jeg bare havde holdt min mund. detvar faktisk meget bedre end de 100kr.
tilføjet af Ano-og-så-nym
Nej.
Jeg syntes så tit jeg bliver snydt lidt, betaler for meget og opdager det først senere, gidder eller kan så ikke gøre noget ved det.
Så hvis jeg skulle komme til at betale for lidt eller få for meget tilbage, så tænker jeg mange tak og at det så kan dække lidt af det som jeg har betalt for meget før.
Det er selvfølgelig ikke sikkert det er i den samme butik, men dårlig samvittighed det har jeg altså ikke.
tilføjet af Murermesteren
øøøh tjaa eeehhhmmm
jeg må erkende jeg holder kæft, med mindre jeg selv bliver snydt. Jeg har en spøjs og lidt omvendt historie. Vi lavede en opgave for den mest umulige kunde, der var kontrakt og papirer på det hele osv. Tømreren om kunden kunne ikke komme overens. Jeg var 95% færdig men kunne pga forsinkede leverancer fra anden side ikke blive helt færdig. Jeg sendte en faktura på hele beløbet minus kr 8500, der udgjorde den del jeg ikke kunne færdiggøre, og pengene faldt også. I mellemtiden var kunden blevet uvenner med alle de andre håndværkere, og betalte dem som han havde lyst. Selv en advokat ignorerede han. Jeg lavede det sidste og sendte en regning på kr 8500, og de faldt til tiden. Kunden dummede sig bare lidt, han trak kr 1000 fra og indbetalte kr 7500. Desværre gjorde han det 2 gange, dvs han betalte 2x7500 og ikke kun 8500. Havde han nu været vågen havde han kun gjort det en gang, og jeg havde ikke kunnet inddrive de sidste kr 1000. Jeg holdt kæft fordi jeg vidste manden var en nar overfor tømreren og nu også havde forsøgt at narre mig. Efter ca 2 mdr opdagede kunden sin fejl. Istedet for at ringe til mig og glatte lidt ud, forlangte han i min bank, at de skulle tilbageføre pengene (minus de kr 1000 forståes)Det må banken ikke uden min accept, så de spurgte selvfølgelig mig. Og jeg sagde NEJ !
Det var med stor fryd jeg kunne sende kunden et kontoudtog og en check på det korrekte beløb, alt inkl, uden fradrag af kr 1000, fordi han mente at hans uoverensstemmelser med de andre håndværkere skulle medfinancieres af mig. Jeg kunne ikke drømme om at snyde en kunde.
tilføjet af bare mig
kontoudtog
efter 2 måneder? Kun fordi han opdager sin fejl, får han pengene tilbage?
Tid er penge sagde håndværkeren og gav sig god tid...
tilføjet af Murermesteren
Jeg vidste det bare
Ja selvfølgelig ville en, der ikke læser ordentligt svare. Manden smagte sin egen medicin. Jeg kan til din store glæde så udpensle yderligere, at kunden narrede de øvrige håndværkere for godt 17000. Hvorfor i himlens navn skulle jeg så fortælle den idiot, at han har betalt mig for meget ?
Ja det kunne være kønt, hvis jeg havde sprunget ham i møde med det for meget indbetalte og en stor buket roser, mens han snyder mine kolleger, hvad havde du regnet med overfor en kunde, der bruger ufine metoder trods underskrevne kontrakter.
Og så lige din sidste linie. Hvad fanden bilder du dig egentlig ind ?
tilføjet af hahaha
Kunden bad selv om det
Godt gået!
tilføjet af Den Pjækkesyge
Jeg går aldrig tilbage
medmindre jeg altså selv bliver snydt.
For snart mange år siden da jeg var i banken for at hæve penge (500 kr.) kom ekspedienten til at give mig 2 stk 500 kr. sedler istedet for en. Det var ren gevinst, og ingen dårlig samvittighed her.
For ca. 3 uger siden, gav en ekspedient i Føtex mig 100 kr. for meget tilbage i byttepenge. Jeg nyder disse bidrag i en tid hvor varene stiger.
tilføjet af Murermesteren
Tak for det
Ja, jeg syntes han skulle prøve sin egen medicin 🙂
Desværre snød han så mine kolleger for ca kr 17.000,00🙁
tilføjet af Camilla87
JA!
Ja, det er jeg, da jeg ved hvordan det er som ekspedient at stå med lorten når man har fri.
I en del supermarkeder er det sådan, at har man stort underskud i kassen (100 kr og opefter) mere end tre-fire gange kommer man under skærpet opsyn og i værste tilfælde bliver fyret.
Og jeg må indrømme, at jeg har ikke samvittighed til at lade min egen pengegriskhed gå ud over en kasseekspedient bare fordi han/hun får lavet en fejl. Så egoistisk er jeg ikke!!!!