Er mælken blevet sur?
Tjah, i princippet er den vel. Også colaen og bananerne.
Dette indlæg handler om road-pricing. Og dermed handler det så også om, hvorfor en enlig mor der ikke har bil, skal betale festen for dem, der har en bil.
For hvis en mælkemand før kunne nå ud til 20 butikker med mælken for 5 år siden, kan han i dag kun nå 14 - 15 butikker. Altså en nedgang på 25%.
Skal dette kompenceres, skal der altså 25% flere mælkebiler ud på vejene, for at levere den samme mælk. Og den regning tørres grundigt af på forbrugeren.
Det samme problem er, når man skal have en håndværker inden for dørene. Så oplever man ofte, at transportomkostningerne er næsten lige så store, som selve arbejdets udførelse.
Hvorfor? Fordi både mælkemanden, håndværkeren - ja alle - faktisk spilder deres kvalitetstid i trafikken.
Så nu er det ikke længere nogens problem - men alles problem. Og det problem skal løses med nødvendig magtanvendelse.
Lad det koste en halvtresser at køre gennem byen.
Så ká de lære det.
Hvad syntes du om dette forslag?
Dette indlæg handler om road-pricing. Og dermed handler det så også om, hvorfor en enlig mor der ikke har bil, skal betale festen for dem, der har en bil.
For hvis en mælkemand før kunne nå ud til 20 butikker med mælken for 5 år siden, kan han i dag kun nå 14 - 15 butikker. Altså en nedgang på 25%.
Skal dette kompenceres, skal der altså 25% flere mælkebiler ud på vejene, for at levere den samme mælk. Og den regning tørres grundigt af på forbrugeren.
Det samme problem er, når man skal have en håndværker inden for dørene. Så oplever man ofte, at transportomkostningerne er næsten lige så store, som selve arbejdets udførelse.
Hvorfor? Fordi både mælkemanden, håndværkeren - ja alle - faktisk spilder deres kvalitetstid i trafikken.
Så nu er det ikke længere nogens problem - men alles problem. Og det problem skal løses med nødvendig magtanvendelse.
Lad det koste en halvtresser at køre gennem byen.
Så ká de lære det.
Hvad syntes du om dette forslag?