Hej Flanhard, ved du er en travl mand, men jeg mangler svar spørgsmål vedr. at åbne mail i større vindue jf. tråd fra sidste uge. Da du ikke har svaret på min kommentar i den gamle tråd opretter jeg en ny, så håber jeg du ser denne.
Og så lige et ønske mht. til spammails. Det ville være rart at man kunne slette dem uden at skulle ind over skraldespanden, for at slette dem yderligere igen. Det kunne man i den gamle mail.
ved godt, at man kan sætte et flueben, så skraldespanden tømmes når man logger ud, men det ønsker jeg ikke.
På forhånd tak
PS. Og endnu engang vil jeg opfordre SOL til at komme med en pt. status ang. overførsel af gamle mails samt årsagen til at de ikke er flyttet over. Det er ikke nok, at man i kun skriver en lille notits på et af linkene om, at der muligvis kommer en afklaring i første omgang i uge 40 og nu er det rykket til uge 41.
Ligeledes hvorfor der stadig er en masse bøvl med log ind problemer osv. Og så skriv det på forsiden indtil systemet kører, så vi ikke skal klikke ind forskellige steder for at lede efter svar.
tilføjet af chr.susan
Flanhard, ønsker svar
Kan absolut kun tilslutte mig lohpo's indlæg, hvor ville det være rart at få noget ren besked ang. overførsel af gamle mails m.m.
Man må da sige at det godt nok skal være skidt før det (forhåbentlig) blir'godt igen.
Alle de tekniske problemer med den nye mail må da blive løst på et tidspunkt.
Det eneste positive omkring den nye mail er at man kan bruge den på sin smartphone,hvilket
er en nødvendighed både idag ,samt i fremtidens teknologiske udvikling.
Håber så blot at alle de her begynder vanskligheder snart er forbi.....
tilføjet af Flanhard
Flanhard, ønsker svar
Hej Lohpo.
Beklager jeg ikke har fået svaret dig.
Ang. at åbne mails i et nyt vindue har du muligheden for dette ved at stille dig på den mail du vil have åbnet og derefter trykke på de 4 firkanter i højre side, og klikke på den. Så kommer der en ny lille menu frem hvor du kan vælge "Åbn i nyt vindue".
Grunden til at spammails bliver smidt i spammappen er, at serveren løber alle disse mapper igennem hvad nat og lærer af hvad der ligger heri. På den måde bliver det mere og mere effektivt til gavn for alle. Du kan tømme mappen ved at klikke på mini-tandhjulet øverst over mapperne og vælge "Tøm", istedet for at klikke hver enkelt af.
Vedr. info på de gamle mails så fortæller jeg hvad jeg ved så snart jeg har fået besked. Men pt er der ikke meget som rør på sig så der er ikke mere at sige end hvad der står under Hjælp. Desuden linker vi på forsiden, til mail hjælpen hvor status på overførelsen står, så jeg synes ikke vi skjuler det som sådan. Alt kan bare ikke stå på forsiden.
tilføjet af emmaandrea
Flanhard, ønsker svar
Kan kun tilslutte mig jeres kommentarer. Det er møj irriterende at der er så meget bøvl med mailen. Jeg vil osse gerne vide hvornår man kan forvente at få de gamle mails, og det kunne osse være rart at de ny mails var markeret som i den gamle. P.t.kan man ikke se om den er ny. Og at kunne rydde ud i spam. [f]
tilføjet af lunaluna
Flanhard, ønsker svar
Nu må jeg altså¨også have svar på mine spørgsmål.
Jeg er begyndt at få ****SPAM***** mail. Det er mail jeg tidligere har modtaget på helt normalt vis inden i lavede om på sol. De kommer i min indbakke og jeg er ikke i stand til at læse dem,- OG DET SKAL JEG HAVE MULIGHED FOR!!! FÅ DET FIXET OMGÅENDE!!!
tilføjet af lohpo
Flanhard, standardsvar duer ikke
Jeg beklager at skulle sige det, men du har faktisk kun givet mig et standardsvar ang at åbne i nyt vindue. Hvis du havde læst mit link til tidligere indlæg havde du opdaget, at jeg har prøvet det, du forslår, men resultatet er: citeret fra tidligere indlæg:
"Mht. til at åbne nyt vindue, så det er mere overskueligt at skrive mails, så er det ikke muligt, at åbne nyt vindue ved at klikke på firkanterne, når man skriver mail, der er ingen aktiv "åben nyt vindue" knap.
Det er kun, når man skal læse mailen, man kan åbne et nyt vindue, men det har ingen virkning, for det er et vindue magen til man åbner.
Jeg tidligere nævnt dette problem i flere andre indlæg.
Jeg håber i kan ændre på dette og gøre det mere overskueligt og brugervenligt."
Ang. spammail, så er det ikke spambakken jeg taler om, men at skulle undgå at smide spammail direkte i skraldespanden, når man sletter spammails.
Ang. info vedr. gamle mail, så er det pokkers, at man skal kigge SOLdebatten igennem, for at se, at det handler om et juridisk problem og ikke teknisk. Dette burde informeres, så alle har mulighed for se årsagen og ikke kun ser det, hvis man er heldig lige at ramme det rigtige indlæg i en debat.
Og mht. det tekniske, så ville det være en hjælp at man kan se, det på forsiden uden at skulle klikke sig ind på driftstatus indtil systemet kører, specielt, når så mange SOLbrugere oplever problemerne.
Og så kan jeg fortælle at SOLmailen er nede igen.
tilføjet af jpdk
Flandhart
Nu må du dælme gøre noget ved det, drop den udbyder el find på noget konstruktivt, har igen 490 spam på min mail side, jeg har efterhånden mistet flere tusind euro,s og hver 3 gang jeg sletter kommer den op med, log dig på, hvad hulen har i gang i, det her er ikke normalt og er tilbøgelig til at slette mine mailsider her ved sol, det er virkelig under al kretik, værer er det at du bare ikke svarer mere når nogen vil ha svar, ville ha mere respekt for dig hvis du indrømmede at det der sker nu er en gevaldig fejl fra sol,s side, kom nu op igen og få det ordnet.
jpdk
tilføjet af susvp
Flanhard, ønsker svar
Der blir ved med at være problemer med mailen, ved der ligger post og venter på at komme til! Jeg kan ikke åbne de meddelelser der slipper igennem og dernæst får jeg at vide at min session er ugyldig eller udløbet?? Hvis jeg forsøger at indtaste mine data igen sker der INTET.
NU må der virkelig ske noget, systemet efter det er lavet om byder konstant på en lang række problemer og I er slet slet ikke hurtige nok til at opdatere omkring div. fejl o.l.
I blir også nød til at komme med en klarmelding til alle bruger om hvad man kan forvente samt om al vores mail samt mapper BLIR overført. Det er fuldstændig grotesk at vi fortsat blir holdt hen i det uvisse. Vær venlig at komme på banen samt få rettet op på alle fejl og mangler og hvad der ellers er af problematikker.
Suz
tilføjet af antath
Flanhard, ønsker svar
Jeg er nødt til at tilslutte mig bare for at sige 'hold op hvor er det frustrerende' 😖 [:X] [???]
tilføjet af susvp
Flanhard, ønsker svar
Der er også et prb. med IMAP server,men beskeden forsvinder ligeså hurtigt som den kommer. Arrrrghh 😖
Suz
tilføjet af tefos
Flanhard, ønsker svar
Blot for at støtte op:
Jeg tilslutter mig til fulde de nævnte synspunkter.
Det er mig helt ubegribeligt I på denne måde vælger at trække folk rundt i manegen. Der må da sidde nogen med alvorligt røde ører, siden I vælger at lægge ud med noget så mangelfuldt.
Nuvel, jeg har nu fået mig en Gmail, og må så gradvist få det udbasuneret til de jeg korresponderer med. Blot ærger det, jeg ikke valgte den løsning for længe siden.
Trist farvel til sol ! 🙁
tilføjet af lohpo
Flanhard, ønsker svar
Fik lige mulighed for at prøve det med at tømme spammails ved den måde du foreslog, og det fungerer fint, så det problem er løst, tak for det.
tilføjet af jsasr
Flanhard, standardsvar duer ikke + om SOLs tavshed
Lohpo skrev bl.a.„
PS. Og endnu engang vil jeg opfordre SOL til at komme med en pt. status ang. overførsel af gamle mails samt årsagen til at de ikke er flyttet over. Det er ikke nok, at man i kun skriver en lille notits på et af linkene om, at der muligvis kommer en afklaring i første omgang i uge 40 og nu er det rykket til uge 41.
Ligeledes hvorfor der stadig er en masse bøvl med log ind problemer osv. Og så skriv det på forsiden indtil systemet kører, så vi ikke skal klikke ind forskellige steder for at lede efter svar“. Flanhard svarede bl.a.
„Vedr. info på de gamle mails så fortæller jeg hvad jeg ved så snart jeg har fået besked. Men pt er der ikke meget som rør på sig så der er ikke mere at sige end hvad der står under Hjælp. Desuden linker vi på forsiden, til mail hjælpen hvor status på overførelsen står, så jeg synes ikke vi skjuler det som sådan. Alt kan bare ikke stå på forsiden.“ Lohpo skrev bl.a.
„Ang. info vedr. gamle mail, så er det pokkers, at man skal kigge SOLdebatten igennem, for at se, at det handler om et juridisk problem og ikke teknisk. Dette burde informeres, så alle har mulighed for se årsagen og ikke kun ser det, hvis man er heldig lige at ramme det rigtige indlæg i en debat.
Og mht. det tekniske, så ville det være en hjælp, at man kan se det på forsiden uden at skulle klikke sig ind på driftstatus, indtil systemet kører, specielt, når så mange SOLbrugere oplever problemerne.“
Min kommentar:
Det er en usædvanligt flabet holdning sol.dk / eniro / krak har til sine kunder. Det kan ikke være dem, I lever af.
Også jeg har ledt og ledt – og flere gange måttet opgive – at finde information om, hvordan genoprettelsen af SOL skrider frem.
Vist skjuler I det, når I kun meddeler en lillebitte brik af den behøvede statusinformation til brugerne, og I derefter ikke sætter den på forsiden, men på en eller anden kryptisk plads, som har en anden overskrift.
SOL-brugere åbner vel SOL-siden for at bruge SOL. Hvad er så mere væsentligt, end at brugerne på den mest iøjnefaldende plads på den første side, de møder, straks får klar besked om igangværende problemer med siderne/systemet – straks fra et problem opstår, og frem til det med sikkerhed er løst.
Logik og brugerforståelse er sandt for dyden ikke SOL.dk's stærke side, hvilket I yderligere har understreget med den nye mails design og funktionsmåde.
Informationsniveauet vedr. SOL-mailen – herunder også jeres manglende evne til at passe jeres kunder ved at besvare deres debatspørgsmål, såsnart de indgår, (og hvor folk sidder med et akut problem pga jeres elendige tilrettelæggelse af udskiftningen), ligger på så lavt et niveau, at der kun er ét trin, som er lavere – nemlig den komplette tavshed. Endnu kommer der dog (for nogle af spørgernes vedkommende) et svar, omend med timers eller dages forsinkelse, og i øvrigt uden henvisning eller reference til spørger/spørgsmål, hvilket egentlig gør mailforummet til en gang „Goddag-mand-økseskaft“.
Mvh.
Jørgen Stibro Andersen
tilføjet af nikolau
Flanhard, ønsker svar....fra flere....!
Hørt! Vi må bede Flanhard MEGET KRAFTIGT om at komme på banen.....!
-til dét med 'spam'en, kan dette måske hjælpe:
Før musen hen over den post du vil af med, venstreklik og træk den simpelthen over i 'ragelses'-bunken (såkaldt spam')
Mvh.,
tilføjet af jsasr
Flanhard, standardsvar duer ikke + om SOLs tavshed
Jeg havde sat flueben ud for, at jeg gerne vil have besked, når nogen reagerer på tråden.
Det fik jeg, da Nikolau indsendte sit bidrag.
Men sikke et svar, SOL sendte mig. Det lød sådan:
„En ny indlæg er blevet gjort til et emne, som du abonnerer på SOL Debat
Beskedemne : Flanhard, ønsker svar....fra flere....!
Kategori : SOL debat
Indsendt af : nikolau
URL : http://www.sol.dk/debat/272-sol-debat/2626469-flanhard-onsker-svar?limitstart=0&limit=450#2626764
Du kan administrere dine abonnementer ved at følge Profillinket på hjemmesiden efter at du har logget på hjemmesiden. Fra din profil kan du gå til Abonnementer em>, hvor du kan afmelde tråden.
Vær venligst opmærksom på, at du ikke vil modtage flere mail notifikationer på denne debat, før du logger dig ind igen og læser det.
Besvar venligst ikke denne mail, da den er automatisk genereret!“
Ja, sådan skriver de virkelig.
Ikke alene dårligt dansk, men også rent nonsens!
Og så kan man Gud hjælpe mig ikke en gang besvare vrøvlet med en melding om,
at deres melding ikke er forstået.
Jeg ville ellers godt have bedt SOL om to ting:
– En forklaring (på forståeligt dansk, tak) på, hvad det, der står, betyder.
– At de læser, hvad de har skrevet, før de ulejliger andre med det.
tilføjet af lis-
Flanhard, ønsker svar
HVORNÅR kan man komme på sin mail igen??? min viser stadig error due to wrong password. Jeg synes SOL er fuldstændig uansvarlig og uden respekt for andres private post. Med så lidt respekt burde de lukke butikken. Man kan ikke tillade sig at udbyde en vare man ikke kan levere. Ingen info og ingen svar, det er simpelthen for dårligt og sol er ikke sit ansvar bevidst
tilføjet af lis-
Flanhard, ønsker svar
SOL tar røven på folk. de burde lukke. min mail viser stadig error due to wrong password , ingen info og ingen svar
tilføjet af jpdk
Flanhard, ønsker svar
Tja, jeg har taget konsekvensen og åbnet en ny mail på mailme.dk, i kan bruge jeres initialier i har på sol, bare med mailme.dk efter @, jeg gider ikke sol,s tavshed mere, i mine øjne viser de bare at vi alle har ret, synd sol, men i høster som i sår, så tak for de år der gik godt.
jpdk
tilføjet af casaelisa
Flanhard, ønsker svar
I blir også nød til at komme med en klarmelding til alle bruger om hvad man kan forvente samt om al vores mail samt mapper BLIR overført. Det er fuldstændig grotesk at vi fortsat blir holdt hen i det uvisse.
Suz
Enig. Jeg har faktisk (tror jeg) kunnet "afkode" at gamle mails bliver overført til den nye Sol's Indbakke, (hvis det nogensinde sker ❓ ).
Det betyder, ifølge min fortolkning, at de "gamle mapper" ikke kommer med, og dermed ej heller bliver indsat i Nye Sol Mail.
Det ville være godt med en klar udmeldelse angående dette.
Jeg vil nødig oprette nye mapper i Ny Sol. for så at se dem blive slettet, når (hvis [!] ) der sker en overførelse af gamle mails.
Er det bare mig der har for store bekymringer ❓ Skal jeg satse på at Flanhard og Co. ordner det hele 😃
Hilsen Per
tilføjet af Flanhard
Svar til alle
Kære alle.
Jeg, og Eniro, forstår godt jeres frustration. Vi er lige så frustrerede over at det nye ikke har vist sig at leve op til det vi fik at vide! Vi arbejder på at få udbedret de fejl og mangler der er, nogle er lige til, andre er mere komplicerede, men der arbejdes på det hele.
Man kan ikke bare lige skifte tilbage til det gamle, eller et nyt system, sådan spiller klaveret desvære ikke, da der er kontrakter, bindingsperioder, forbehold osv.
Vi vil allerhelst have det produkt som vi hørte om da vi indgik aftalen, og det lader også til at det er det vi får, det har desværre bare taget længere tid end forventet, hvilket vi heller ikke føler acceptabelt.
Så ja, vi er enige i, at dette ikke er godt nok. Der er både mange mangler og det har taget for lang tid.
Ang. gamle mails er det korrekt at det er et juridisk problem, som pludselig opstod den første dag den nye mail kørte, imens vi importerede. Derefter stoppede importen, og vi må afvente at juristerne får afklaret sagen. Vi synes nu aldrig vi har lagt skjul på det, men at vi har meldt ærligt ud omkring problemerne. Det er bestemt ikke første gang at jeg skriver om dette.
Om det så skal stå det ene eller andet sted, kan altid diskuteres. Men nu har vi valgt at lade det stå sammen med resten af informationen omkring brugen af mailen, da vi synes det hele hører sammen. Og det er blot 1 klik på forsiden, så har du seneste information om importen af de gamle mails.
Men der er intet nyt at sige om de gamle mails. Jeg har intet hørt fra juristerne, og alt er derfor status quo desværre. Der har været diverse håb om, at alt faldt på plads i de forgangende uger, men sådan gik det ikke, og vi kan alle kun derfor afvente deres udmelding.
Ang. alle de spørgsmål som i stiller her, så står langt de fleste besvaret i vores hjælp som findes inde i mailen i højre side, eller ved at klikke her http://www.sol.dk/hjaelp-til-mailen
Så jeg vil anbefale alle at kigge disse guides igennem som i langt de fleste tilfælde afhjælper alle jeres problemer.
Hermed slut på status. Jeg er ked af, at jeg ikke har kunnet give jer noget nyt og konkret i sagen. Det er også mit højeste ønske at vi kan afslutte denne.
tilføjet af lohpo
Svar til Flanhard
Jeg ved ikke hvor du har det fra, at der skulle være skrevet at i skjuler årsagerne, jeg har ikke nævnt det i det i mine indlæg. Man har skulle være heldig at finde årsagen i andre debatindlæg og det er ikke det samme som at sige, at det er skjult, det er din fortolkning.
Men jeg er glad for, at i endelig har lyttet og giver info uanset om der nyt eller ej.
Dog forstår jeg ikke, at det juridiske ikke er på plads inden man kaster sig ud i et nyt system.
Jeg vil stadig gerne, at du forholder dig til mit svar ang. at åbne mail i nyt vindue, som nævnt har jeg har prøvet dit forslag, men det ikke er optimalt, se længere oppe.
Jeg er sikker på, at vi er mange på SOL som føler med dig, Flanhard, men jeg tror, at info jævnt hele tiden uanset om der er nyt eller ej, et synligt sted på forsiden, kan afhjælpe noget af det pres, der bliver lagt på dig.
tilføjet af Flanhard
Svar til Flanhard
Hej Lohpo.
Ja, jeg skrev vidst aldrig noget om det med at åbne i nyt vindue, da hele tråden fik taget en noget anden drejning 😉
Det er ikke muligt at åbne et nyt vindue når du vil skrive en mail. Vi skal gerne se på muligheden så den kan komme med i de næste opgraderingen vi laver. Men lige pt er der ingen opgraderingen, men kun stabilisering på programmet.