Giver karakteren et billede af hvad du ved?
Denne her er god, og jeg kan kun erklære mig enig: http://politiken.dk/debat/ECE2309251/i-skolen-konkurrerer-vi-bare-om-tomme-tal/
Skolesystemet er ikke lavet så man får karakterer for hvad man ved, men for hvad man har forstået at læreren vil høre.
Der er en helt bestemt opskrift, og når du kan spille spillet så behøver du aldrig at lære noget igen, på et dybere plan.
Der skal til at være en skolerevolution. Den skal helt omtænkes - på ALLE måder. I forhold til undervisning, metoder og med højde for hvordan mennesker fungerer.
Jeg vil forslå at der kommer en anden måde at vise sin forståelse af stoffet (det er svært at dække over i skriftlige opgaver især), så dem kunne der komme flere af.
Hvis du skulle tænke skolen på en ny måde, hvad ville du så foreslå der blev lavet om?
Hvad ønskede du var anderledes da du selv gik i folkeskole/gymnasiet/universitetet?
Skolesystemet er ikke lavet så man får karakterer for hvad man ved, men for hvad man har forstået at læreren vil høre.
Der er en helt bestemt opskrift, og når du kan spille spillet så behøver du aldrig at lære noget igen, på et dybere plan.
Der skal til at være en skolerevolution. Den skal helt omtænkes - på ALLE måder. I forhold til undervisning, metoder og med højde for hvordan mennesker fungerer.
Jeg vil forslå at der kommer en anden måde at vise sin forståelse af stoffet (det er svært at dække over i skriftlige opgaver især), så dem kunne der komme flere af.
Hvis du skulle tænke skolen på en ny måde, hvad ville du så foreslå der blev lavet om?
Hvad ønskede du var anderledes da du selv gik i folkeskole/gymnasiet/universitetet?