12tilføjet af

"Glatføreuheld"

I går var der tåge og glat føre på E20 på Fyn. Kan man så kalde det ulykke når der var så mange der glemte at man skal køre efter forholdene? Skulle det ikke hedde at disse bilister ikke havde lært at køre bil. "Egoistiske klodsmajorer" passer vel bedre som overskrift i aviserne, det var ikke uheld men ren hasard at køre som de gjorde. Der blev gang på gang sagt at der maksimum måtte køres 60km/t, og med god afstand til forran kørende.
tilføjet af

det kan da ikke..

.. siges spor anderledes!
Jeg gir dig fuldstændig ret!- sikke nogle idioter...
Intet skal dækkes.. så kan det være at vi andre kan slippe billigere!
God morgen... Zinnita.
tilføjet af

Holdningsændring

Det er så vanskeligt at indrømme egne fejl, derfor griber vi til halmstrået "ulykke". Men dersom overskrifterne begyndte med "urutineret fører", "uansvarlig" eller lignende. Kunne måske få os til at se virkeligheden i øjnene.
Det er kun ved at kunne se sine egne fejl, man kan blive bedre. Vi laver da alle nogle småfejle ind imellem, kun ved at kunne se dem, kan man blive bedre.
tilføjet af

Holdningsændringer

.. Skal der til og så skal der stå i forsikringen at hvis man kører galt pga sådan en kørsel, dækker den ikke, jeg blev virkelig forarget da jeg hørte at selv en politibil blev påkørt, som holdte for at lukke et spor. Så frem over bør man lukke motorvejen helt når der sker et uheld, så redningsmanskabet kan arbejde i fred. Nu er jeg selv inden for redningsbranchen og har stået på en motor vej, hvor bilerne bare ræser forbi.
Vi gjorde så det at vi stilte den ene bil i indersporet og en anden bil med det ene sæt hjul lige over midterlinien, det fik folk til at sætte farten ned, nu risikerede de jo at få skrammet deres bil, hvis de kørte op i vores tankvogn.
Men helt utroligt at de ikke tænker længere end de gør, hvad ville de sige til når de har brug for hjælp og vi bliver forsinket fordi de andre kører som han selv gjorde??
God jul til alle :o)
tilføjet af

4%?

Er det 4% af ulykkerne der er teknisk? Så må resten være fordi føreren har dummet sig.
Og ja, det er specielt hensynsløst at ikke tage hensyn til redningsmandskab.
tilføjet af

Meget svært at finden

Grænsen for hvornår man er et fjols, og skulle op til en ny køreprøve: Er det når man køre 20km/t for hurtig, eller 10km/t for langsomt, er det når man ikke kan finde ud af hvordan man skal bruge en rundkørsel, og man kunne blive ved med at finde problemer ud på vejene. Nej efter min mening slulle alle når de bliver 60år op til en prøve, som skal vise om man kan være med ude i trafikken, om man kan håndtere en bil, både når det er glat og ikke. Så ville mange ikke få lov at køre, det er jeg ret sikker på. Er selv godt på vej mod de 60år VH S
tilføjet af

60 år?

Hvorfor lige 60 år? hvorfor ikke 25 år?
10 km/t for langsomt? Det er ingen minimumshastighed, kun at man ikke må køre på motorvej dersom køretøjet ikke kan køre mere end 60 km/t. Er der is på vejen, betyder det maksimum 60 km/t, altså, man må godt køre langsommere i de tilfælder.
Det er forsat dem under 25 år der står for de fleste "ulykker". Den gamle ordning med at man skulle op til fornyet prøve hvert 5. år, sikrede at alle var tvunget til at sætte sig ind i de nye regler.
tilføjet af

Yes Yes Yes

Det er da en god ide hver 5år, så bliver alle de gamle pillet fra, alle dem som ikke kan fatte at det er en god ide at køre det man må, og ikke ligge ca 20% under det tilladte. Eller som ikke ved hvilken vej man skal køre ned af, for at komme på motorvejen, eller at rundkørslen ikke behøver at skulle være tom for biler, inden man køre ind i den, at man ikke kan køre på en motorvej med 80km/t uden at man er til fare for alle andre, eller at man ikke kan dreje hoved og kigge over skulderen. Og så er det da en god ide, at alle skal op hver 5år, og så skal man til en uvildig læge, ikke ens egen læge. Så det har du bare ret i. VH S
tilføjet af

Eller rigtigere

at der er nogle middelaldrende der tror at en maksimumhastighed er minimum. At når der er kø på motorvejen, skal man køre ind i de sidste for at de skal flytte sig. Eller kører med 130 km/t når sigten er 25 meter. Når is og sne forlænger stoplængden med 3 gange. Og dem der tror at det er dem der kører 20% (forlangsomt) der skaber trafikfaren. De middelaldrende overstressede personer der når som helst kan få en blodprop fordi andre trafikanter ikke følger deres trafikregler, men holder sig til loven.
Når vi snart får overvågning med GPS i alle bile, vil I der bruger maksimum som minimum, blive siet ifra.
Det er ikke alderen der bestemmer om en fører er god til at køre bil. De dygtigste er dem der ved at de ikke har ret i trafikken. Forkørsel, bliver brugt til påkørselret.
tilføjet af

Du har fat i noget du ikke ved

Ret meget om, kan jeg se. For lige her er jeg på hjemme bane, har kørt race i en del år, og der er ingen af dem jeg kender, der kan tage mig i ikke at ha styr på en bil/lastvogn. Men ellers er det da rigtig at de bedste kan være dem der giver plads til alle, og at man ikke altid har ret. VH S
Lig mærke til at jeg skriver Venlig hilsen.
tilføjet af

Tak

men jeg har hellere ikke regnet dig for uvenlig.
Nej du er ikke på hjemmebane når du siger "20% for langsomt".
Jeg skriver ikke om mig selv, det er tit stemmen i min GPS siger "læg mærke til hastighedsbegrænsning", og det er gerne ved 7-8 km/t for stærkt. Og jeg har nogle gange været heldig i trafikken, eksempelvis at jeg ikke har kunnet stoppe ved stoplinjen ved glat føre. Men jeg indrømmer mine fejl, og det mener jeg er en betingelse for at lære af sine fejl. Jeg har aldrig givet andre fejl, men når nogen kommer i vanskeligheder, prøver jeg da at hjælpe når jeg kan. Og så skeler jeg hverken til alder eller køn.
tilføjet af

Men jeg snakker

Om dem som er til fare for andre i trfikken, fordi de køre for langsomt, eller bare er fra en anden tid, så lad os bare skulle op til en køreteknisk prøve hvert 5år, ville virklig fjerne mange som ikke skulle køre i trafikken. VH S
tilføjet af

De eneste der

kører for langsomt på landevejen er, landbrugs- og entreprenørmaskiner. Og de har problemer med at vige når de kan.
Det er ingen forbud at køre for langsomt, man skal bare vise hensyn, og det er mange i dag der har det problem.
De der kører langsomt, må ikke speede op for at forhindre andre i at komme udenom. Det er forbudt at køre for langsomt i ydersporet, der der er flere kørebaner.
På motorvejen på Fyn, den pågældende dag, blev der i radioen sagt "maksimum 60 km/t" det betød at man må godt køre med lavere hastighed end de 110-130 km/t. Man havde ikke kørt for langsomt, dersom hastigheden var sænket til 50 km/t på den strækning den dag, selv om det var motorvej.
Det er kun I der vil frem, der siger at de der "kører for langsomt, er til fare for trafikken" og så giver I dem skylden fordi der opstår farer ved de farlige overhalinger. Men de er jeres egent ansvar.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.