24tilføjet af

Hjemmeplejen anno 2040

Jeg er selv årgang 1960, så I 2040 vil jeg være 80 år, og muligvis have brug for hjemmepleje.
Men gad vide, om der overhovedet findes hjemmepleje på det tidspunkt?
Jeg tvivler!
Hvad bliver så vilkårene..?
Skal vores børn (hvis vi har nogen) pleje os?
Skal vi sørge for at tegne en forsikring, så vi får ret til hjemmepleje?
... Ell. bare klare os selv på bedste vis?
Med henblik på de gentagne besparelser der har været i hjemmeplejen de sidste mange år, har du så også tænkt på, hvordan det mon ser ud, når/hvis du skal modtage pleje i din alderdom?
tilføjet af

Du vil selvfølgelig blive passet over nettet

bare rolig
tilføjet af

En sensor vil bippe...

Når du skider i bleen, og du vil blive skiftet indenfor max 2 timer, vil en regering love! Alt bliver overvåget for dokumentation!
tilføjet af

i Herrens år

2040 vil hjemmeplejen slet ikke eksistere.Alle ældre over 87 vil blive tvunget til at bo på et såkaldt ældrehjem og passet af udenlandske asylsøgere som slet ikke kan tale sproget,men det gør ikke så meget,da de ældre på hjemmene vil få medicin i deres mad så de er ligeglade.Kommunerne rundt omkring er allerede igang med deres procejt.I dette øjeblik er 90 % af hjemmehjælpere udenlandske .De får betaling for en time,men bliver kun mellem tyve og fyrre minutter og sommetider kommer de før aftalt tid og sommetider senere end aftalt tid.Der stilles spørgsmål en gang om året til de ældre om de er tilfredse eller ej. Hjemmehjælpen kommer en gang hver fjortende dag og så er det lige meget om du er 82 eller 89.De vasker sommetider gulvet i køkkenet med blødgøringsmidler så det ser ekstra glat ud og alle er ligeglade da det kun er en gangbesværet som skal gå på gulvet.Hjæmmehjælpen kan nemlig ikke læse danske varedeklarationer.Jeg glæder mig ikke til at blive 80 og skal have hjemmehjælp,men det er også lige meget,da jeg helt automatisk vil blive anbragt på et ældrehjem.Det er det nemmeste og billigste.
tilføjet af

Spændende!!

Hvor har du de tal fra??
At 90% af hjemmehjælpere ikke er danske??
tilføjet af

Robotter

vil klare det meste hjemmepleje og rengøring inden for de næste 15-20 år. 😮
tilføjet af

det har jeg

fra selveste Gladsaxe Kommune.Mange af de udenlandske hjemmehjælpere bor sågar i Sverige.
tilføjet af

forresten,var det

det eneste du bed dig mærke i?
tilføjet af

Børnene ?

Eller børnebørnene for den sags skyld kunne være en løsning hvis de bor tæt på, men det skal ikke være tvang og dermed et spareobjekt som kommunerne bruger bunker af tid på at finde.
Desuden er der stadig mange ensomme ældre der ikke ser meget til børnene.
Min mor blev alvorligt syg men kom hjem under overvågning af hjemmesygeplejen, og jeg havde lovet at komme hver 14. dag og gå til snavset i hjørnerne, desværre døde hun før jeg kom ind i en rytme.
Sparepolitikerne KAN IKKE regne, enhver der er syg eller svagelig eller kender nogen ved sgu at bare lidt flere besøg af hjemmepleje betyder utroligt meget, ikke alene med hygiejnen, men også psykisk, derved undgås langt dyrere hospitalsindlæggelser med sygdomme forårsaget af manglende pleje i hjemmet.
Kommunerne har for mange år siden fundet ud af at pleje i hjemmet er bedst og i nogen tilfælde billigst, men det glemmer de nu hvor der død og pine skal spares.
Egentlig burde det være staten der skulle overtage de ældre, man har gennem sit liv betalt kommuneskat, men i det store og hele er det staten man har hjulpet til at fungere gennem skatten.
tilføjet af

det mest

forunderlig i denne sag vedr.hjemmepleje osv,er at de politikere som bestemmer og laver lovene,har deres på det tørre.De har garanteret privathjælp og alle hjælpemidler sat i gang for deres gamle mor eller far.......................
tilføjet af

Jeps

Det er sket mere end en gang at en politiker har skrevet på forsiden af EB når der var noget galt med plejen af ham eller en i familien.
Pampere......
tilføjet af

Vilkårene

er op til vælgerne, vil de forsat sætte skattelettelser over service, bliver der ikke noget til pleje af ældre.
Private forsikringer kan man aldrig satse på, der skal være et overskud i dem, så i tider hvor det går dårligt på markedet, går det ud over dem der skal betjenes.
Eneste mulighed bliver så de humane organisationer, men også de er afhængige af donorer.
Tekniske set er det umuligt at forudse noget, nok mere robotter til rutiner.
Det er godt at nogen ser på hvordan det vil blive for dem selv når de bliver gamle. For vor generations vedkommende blev der satset for meget på ungdommen, at give dem en god uddannelse, ville være vor bedste alderdomssikring. Ingen havde vel forudset at det var en flok egoister vi fik ud af det.
tilføjet af

Indvandrerhjælp

For et par år siden hørte jeg en pensionist klage sin nød i radioen.
Hans kone fik hjælp til bad m.m. MEN den hjemmehjælper der kom flest gange var en kulsort mandlig neger med en kort oplæring, kommet direkte ned fra træerne til Danmark.
Den stakkels kvinde var nærmest i chok da ingen andre end hendes egen mand havde rørt hende over hele den nøgne krop, måske bortset fra en dansk læge der kun havde behov for at røre enkelte steder.
Du er racist lød svaret fra kommunen 🙁
tilføjet af

Vil du?

Rodvad, vil du stadig påstå at et tidlige indlæg er helt forfejlet.
Har du aldrig noget positivt at skrive?
Husk, denne dag er den første af resten af dit liv, så hvorfor ødelægge den med sur galde?
http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=6&conference=206&posting=1879392#1879392
Allways look at the bright side of life.....
tilføjet af

Hvis alle hjælpeløse ældre kom på ældrehjem

ville boligmarkedet implodere og huslejen falde til det halve.
Jeg tror godt at det er billigere at holde ældre på ældrehjem
end i egen bolig hvis man regner boligstøtte,
transport til hjemmehjælpere og tabt tid
på transport frem og tilbage til institutioner med.
tilføjet af

Forfejlet?

Det er ikke noget af mine indlæg du linker til, hvorfor tror du jeg og fiskehandleren er den samme?
Positivt? Jeg prøver da i det mindste at undgå personangreb, prøver at gå mod de skæve sager, i stedet for personligheds forfølgelse. Noget mange gør når de ikke længere har nogen argumenter, med hader at tabe en debat.
tilføjet af

Personligheds forfølgelse?

Rodvad, der er vist ikke mange der forfølger din personlighed?
Det jeg mente at du ALTID har noget negativt om alt og alle.
Fiskehandler?
Hvorfor skulle du være fiskehandler, føler du da dig selv som en torsk?
Jo, murphys lov passer perfekt på dig.
tilføjet af

Fiskehandleren

har skrevet det indlæg dit links henviste til.
Når jeg ikke er enig med dig, er jeg så negativ overfor alle? Der er ikke meget positivt at skrive om magthaverne, vist det er det du mener. Hellere ikke deres forfølgelse af hjemmeplejerne og sygehuse. Specielt deres ideologi om privatisering, som belaster både hjemmepleje og sygehuse noget enormt.
Murphys lov passer på OVK, i dag større arbejdsløshed end den gang de kom til.
Personligt gå efter manden i stedet for bolden, prøv en gang at søg på "rodvad", prøv så at læse modargumenter og personangreb. Selv har du henvist til "fiskehandleren" med din link, og så spørger du om det er fordi jeg er torsk. Hvad er det for et argument?
tilføjet af

Argument?

Torsk, det er da et godt argument.'
Nu viser du igen du har forfølgelses vanvid.
Fortæl nu, hvad det er du gerne vil have ændret, ud over din pension, her i Danmark, Rodvad.
Magthaverne?
Hvis du mener den lovlige valgte regering, så beviser det jo bare at du er i en anden verden end flertallet.
Søge på Rodvad?
Hvorfor skulle jeg det, men har alligevel gjort det, og må konstatere, at hvis ikke skribenter er enige med dig, ja, så kalder du dem både det ene og det andet.
Murphys lov- har du læst den?
Du har i hvert fald ikke forstået en brik, for det er lige nøjagtig det modsatte regeringen arbejder efter.
Men det fatter du vel heller ikke?
tilføjet af

Til den tid...

er pensionsalderen sat op til 85 pga, at vi lever længere, og der bliver flere af os. Så du vil have 5 år endnu til at yde lidt til fællesskabet😉😉
Spøg til side - jeg forstår udmærket din bekymring. På sigt skal vi da regne med at klare det selv via forsikring etc. og netværket (for dem der har det)....
Ellers kommer der jo flere og flere robotter til at klare nærheden 😮😮
tilføjet af

Hvilken torsk er der i hjemmeplejen?

Det må da være det du mener med argument i denne debat.
Hvad jeg vil have ændret ud over pensionen; Ja hvor skal jeg nu begynde? Sygehuse, hjemmeplejen, kloaksystemet, trafikforholdene, skoler, ældrepleje, og så videre.
Lovelig valgte regering, valgt af et folketingsflertal, må den ikke kritisertes? Hellere ikke en anden regering, efter et andet folketingsflertal?
Kalder jeg skribenterne det ene og andet?
Jo jeg har læst murphys lov, og selvfølgeligt har jeg forstået at den passer på vor regering/magthavere. Syntes du der er så meget succes i "klimatopmøde", ribbe de offentlige sygehuse til fordel for de private, psykiatrien stjæle rationaliserings gevinsterne før de er der, bandekrigen, arbejdsledigheden, o.s.v.?
tilføjet af

Forsikringer?

Mener du dem der nu stjæler endnu et nyt gebyr på pensionerne, og laver "fejlinvesteringer" ligesom Roskilde bank?
tilføjet af

Helt klart, Rodvad

den med torsken fattede du ikke, men det havde jeg heller ikke ventet, men at du påstår at hjemmeplejen er nogle torsk, er da groft.
Klimatopmødet?
Du har ret, vi skulle have sendt resten af verdenen hjem, og så kunne Danmark alene have indført de nødvendige stramninger.
Derudover kan jeg stadig intet positivt, finde i dine indlæg, men det har andre jo skrevet før.
Er det ikke hårdt at bo i et land, hvor alt er forkert og negativt?
Alle dine øvrige postulater er vist noget der rumler i dit hoved, men som du skriver, bare du får noget mere i pension, så er alt godt-for dig?
tilføjet af

Jeg tænker...

at tendensen er privatisering. Så hvis du/vi vil have hjælp, så kan jeg godt forestille mig en form for selvforsikring - a la pensionsordning - som er øremærket til hjælp i hjemmet. Jeg er på INGEN måde fortaler for dette.
tilføjet af

Kan du ikke læse?

Jeg spurgte dig om du mener at hjemmeplejen er torsk. For dersom du ikke har opfattet hvad det går ud på, er vitterlig debatten gående på hjemmeplejen. Derfor spurgte jeg dig om du mener den er torsk. Men eftersom du ikke kan svare på det, behøver du slet ikke.
Du har hellere ikke opfattet at klimatopmøde var for dårligt forberedt, man havde fuldstændigt overset nogle vigtige nationer, som ikke ønskede at blive overset. Stramninger? Blev det ikke en svækkelse af Kyoto?
Har du skrevet noget positivt om dine modparter?
Tak, du må godt give mere i folkepension, pensionister blev ikke på nogen måde med på lønfesten, men stærkt belastet af prisstigninger og forhøjede afgifter og gebyrer. Men jeg tror bare du er misundelig på alle der får folkepension
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.