3tilføjet af

hjælp til suzuki dm50

Hej min DM50 vil ikke start den har få nyt Tændrør og Tændrørshætt men der er ikke nå lide at hent og ja der er Benzin og olie på er der nogen der har en ider til hvad jeg kan gør ??
tilføjet af

en par ting..

Det kan nok være at der er benzin i tanken, men hvis det ikke kommer videre end til kaburatoren, så får den ikke noget benzin.. Hvis tændrøret er vådt, når du har prøvet at jokke på kickstarteren et par gange, så får den benzin.. Men så kan det være at der ikke er nogen gnist.. Tag tændrøret af, sæt det i tændrørhætten og lad tændrøret ligge på topstykket.. Så kan du se om der er en gnist, når du jokker på kickerstarten..( Du skal ikke holde på tændrøret, med mindre du gerne vil have en rap over fingerene.. ;-) )
Hvis der ikke er gnist, så skal du igang med at tjekke hele tændningen..
Hvis tændrøret er tørt, så får den ingen benzin.. Så skal du lige tjekke kaburatoren og tilførelsen..
Og så skal du tilsidst huske at tænde på nøglen, for hvis du ikke gør det, så får du den aldrig igang.. ;-)
tilføjet af

Jep.

Hvis det heller ikke virker, skal du måske i gang med at afmontere topstykke, og cylinder. Sørg for nye pakninger, og evt nyt stempel og stempelringe.
Jeg har selv en magen til som også kan finde på at drille lidt.
Som regel starter den i 1-2. hug men så stiller man den ved købmanden i 5 min eller lign, og så skal den pludseligt have 30-40 hug for at komme igang igen 5 min senere. En hængende svømmer i kaburatoren er mit bedste bud, men er ikke sikker.
Du kan også med fordel købe dig en af de lidt dyrere tændrørshætter, så er du mere sikker på at den kan starte og køre - selv i regn og lign.
Ellers "springer" gnisten nemlig ved siden af og ikke ned i "hullet" hvor benzinen er.
Ja og husk at holde nallerne fra nærheden af røret når du tester gnisten ved at ligge det løst mod topstykket - er prøvet - og det gør pænt nas😉
Hvis der ER gnist kan du tjekke afstanden på elektroden. Den skal være ret præcis, og ikke nødvendigvis rigtig på et nyt tændrør. Til at indstille det bruger man et såkaldt "søgerblad", så kan du indstille nøjagtigt.
Endelig har jeg ofte haft held med - ved startproblemer, blot at "lufte ud" dvs skrue tændrøret ud og evt lukke for benzinen, jokke 3-4 gange på kickstarten og genmontere.
Men køb ind rundt omkring dig. Til sådan en dejlig gammel knallert kan du altid få brug for tændrør, værktøj, pærer, kabler, greb, og LÅS DEN, de er stigende i værdi fordi der er så få af dem så mange kriminelle vil gerne stjæle sådan en fætter...
tilføjet af

Benzin

Hvis alt mekanisk er ok, kan det have noget at gøre med hvor meget benzin/olie det er i tanken. Tanken skal fyldes til et hvis punkt, for at det kan rende ned i karburatoren.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.