Horribel situation med mit boligselskab.
God aften.
Jeg har boet i en lejlighed i snart 3 år og har indtil for nylig ingen problemer haft med standen af den.
For lidt over en måned siden begyndte jeg at lægge mærke til to ting, som siden da har forværret sig, enormt meget. Den ene var en larm som var i et stort rør som går fra loft til gulvet på mit badeværelse. Lyden i sig selv er jeg ikke sikker på hvordan jeg skal beskrive, men det lyder som løbende/rislende vand som rammer imod siderne i røret.
Om dagen er det meget mindre lydt end om natten, der er det faktisk så højt at selv med min badeværelsesdør OG entredør kan jeg høre det.
Det andet problem er min radiator i stuen. Når jeg skruer op for den, uanset hvor højt/lavt, begynder den i et minut eller to at banke, først langsomt og for hvert bank bliver den højere og højere, denne banken kan ikke kun høres, men også mærkes i gulvet. Min underbo har nævnt at hun også kan høre denne banken. Selv hvis radiatoren er slukket vil den banke i tidsinterval som er hvert anden/tredie minut.
Siden dette startede for en måned siden har min døgnrytme været ødelagt som resultat af larmen. Disse problemer er stadig eksisterende og mens jeg skriver dette indlæg banker det i gulvet fra radiatoren..
Jeg gik så til mit boligselskab som jeg da burde have et godt samarbejde med, altid betalt mine regninger til tiden og der har aldrig været indberettet klager eller lign på mig. De sendte derefter to af deres egendomsfunktionærer op til at kigge på sagen, de bekræftede at de begge kunne høre det og de nævnte at de ville gøre noget ved det og vende tilbage til mig. Efter 5 dage havde jeg stadig ingen respons fået og problemet var der stadig. Jeg tog kontakt og sagde dette til dem og en af dem kom op igen og stod ved siden af røret i badeværelset. Da den rislende lyd kom sagde han at han godt kunne høre det og at han havde gjort hvad han kunne og at han ville prøve at finde ud af noget og nævnte igen at han ville vende tilbage til mig med en respons.
Weekenden efter, om Tirsdagen ringede jeg til ham og spurgte hvad han havde fundet ud af. Han lød overasket over larmen stadig var der og sagde han ville tage kontakt til den blikkenslager/vvs person som er tilknyttet boligselskabet, og at han så ville ringe til mig for at aftale en tid. Efter 2 dage havde jeg stadig intet opkald modtaget fra nogen. Det skal nævnes at på dette tidspunkt er jeg ret så træt af denne larm som forhindrer mig i at sove ordentligt og dermed smider både krop og sind i ubalance, så jeg gik personligt ned til de to ejendomsfunktionærer som var i gang med andet og spurgte direkte og kontant om de havde kontaktet vvs personen eller ej. Den ene rullede med øjnende og den anden tøvede og nævnte at han havde ringet. Jeg sagde så at disse problemer havde været er par uger og at jeg var enormt træt af at de endnu ikke var blevet ordnet og om de så ikke kunne ringe til vvs fyren igen.
Dette gjorde de så, og spontant uden at ringe kom vvs fyren så op til mig midt på dagen og sagde han ville gøre hvad han kunne. Han sagde han intet kunne gøre ved larmen i min radiator men at han måske kunne gøre noget ved røret i badeværelset. Han løb i kælderen af lejlighedskomplekset og efter en halv time kom han tilbage og sagde at det burde været fikset.
Jeg havde hovedet op af røret og sandt nok, var det ingen rislende/løbende vandlyd længere hvilket var enormt bifriende.
MEN
Så dagen efter, om aftenen... gud hjælpe mig om den larm var tilbage endnu en gang. Jeg var rasende. Dette var en Fredag som jeg husker det og boligselskabet har lukket den dag. Ud over dette var dette som sagt om aftenen så jeg kunne ikke træffe vvs fyren telefonisk. Jeg sendte ham en mail om at problemet var tilbage og i samme omfang som tidligere og at han simpelthen blev nødt til at komme ud og ordne det permanent. Jeg lagde også telefonbeskeder hos de to ejendomsfunktionærer om dette. Om Mandagen gik jeg ned på kontoret hos boligforeningen og bedte sekretæren om at bede den foretningsførende om at ringe til mig. Efter 5-6 dages tid havde jeg stadig intet hørt fra nogen som helst.
Jeg tog så kontakt til 5 forskellige vvs firmaer jeg fandt over nettet, prøvede at forklare dem larmen i både røret på badeværelset og radiatoren. De sagde at de var almindeligt ved ældre ejendomme (jeg bor i en genbrugs lejelighed) og at de rør skulle udrenses for blokader som luftlommer. Jeg spurgte også andre beboere i dette kompleks om de havde larm i deres rør eller radiator. Ingen af dem havde nogen af delende.
Dette var i sidste uge.
I Mandags gik jeg så ned til mit boligselskab og sagde at jeg havde i de sidste måneds tid ikke været andet en samarbejdsvillig, ekspressiv, tålmodig og imødekommende omkring hele denne situation og hvis de ikke ordnede problemerne nu så ville jeg gå til formanden for boligforeningen og indberette en klage på deres specifikke afdeling for deres 'håndtering' af hele denne dag. Jeg nævnte at jeg havde lagt beskeder hos de overnævnte (ejendomsfunktionærerne, vvs osv) men ingen respons havde fået og at på grund af larmen som jeg havde levet med i den sidste måned så gjorde det at jeg havde det rigtig dårlig og faktisk ikke kunne koncentrere mig i skole eller på jobbet. Nævnte også at jeg havde snakket med 5 forskellige vvs folk og andre lejere i bygningen.
De var til sekretæren at jeg nævnte dette til. Hun ringede så til vvs manden, havde en snak med om. Efter den snak var færdig sagde hun at hun ville finde ud af noget og vende tilbage til mig hurtigst muligt. Jeg bedte hende om at sige til foretningsføren at hun skulle ringe til mig (fordi jeg forventede nemlig ikke på at hun ville tage sig af en skid)
Dette var i Mandags. Om Tirsdagen havde jeg intet hørt så jeg ringede til ejendomsfunktionæren og sagde problemet stadig var der. Han sagde han ville prøve noget "anderledes som muligvis kunne hjælpe" og at han ville vende tilbage med en respons. Dagen efter (Onsdag) ringede jeg til ham og sagde at der stadig var larm. Han sagde at det var umuligt at der var det efter de ting han havde gjort dagen før. Jeg sagde så at jeg ingen grund havde til at lyve og at han var mere en velkommen til at komme op og høre det for sig selv. Han sagde at sekretæren havde taget kontakt til en "expert" som ville kunne ordne det og at jeg ville blive kontaktet den næste dag.
I går modtog jeg så en opkaldning fra en kvinde. Jeg startede ud med at undskylde for mit skeptiske perspektiv men at jeg blev nødt til at vide om hun rent faktisk havde erfaring med denne slags problemer. Hendes respons var at hendes gruppe havde i hendes egne ord: "Erfaring med alle slags problemer". Hun lød prætentiøs og en tone af falsk optimisme var i hendes stemme. Hun lød som en dørsælger. Jeg sagde så at det lød godt men at boligselskabet havde trukket dette ud i over en måned og min lunte var faktisk nået sin ende så jeg blev nødt til at vide om hun eller hendes team havde erfaring med denne slags vvs problemer. Hun sagde så: "Hvad?"
Jeg sagde: Boligselskabet har vel da opsummeret denne situation for dig har de ikke og fortalt dig hvad problemet er?
Hun fortalte mig at boligselskabet havde kontaktet hende og sagt at de havde en lejer som hørte lyde om ikke var det og at jeg var psykisk belastet og havde brug for hjælp.
Hun forsatte med at sige at hendes team og hende tog sig af psykisk belastede borgede.
Hun foreslog at hun kunne komme op i min lejelighed og høre om der var en larm eller om det var noget som jeg forestillede mig som sekretæren havde sagt. Hun nævnte også at den ene af de to ejendomsfunktionærer (som flere uger før fysisk havde stået ved siden af røret og selv sagt han kunne høre larmen) havde sagt at han på intet tidspunkt havde hørt nogen larm og at det derfor måtte være noget som jeg forestillede mig.
Dette var i går aftes. Jeg sendte den sekretær en mail hvori jeg beskrev at de havde håndteret hele denne situation totalt uprofessionelt og helt uden etik. Og at jeg havde været mere end tålmodig og at den ejendomsfunktionær OG den blikkenslager havde jo selv hørt den larm og bekræftet at de kunne høre den. Jeg vedhæftede dem så en lydfil, en optagelse jeg tog om morgenen, den 1 December så de selv kunne høre den forbanede larm og forestille sig hvordan det ville være at leve med den i over en måned, og at jeg fortrød at jeg ikke havde optaget besøget fra blikkenslageren og ejendomsfunktionæren hvor de selv sagde at de kunne høre den, fordi havde jeg gjort det, ville det være dem som de ville anbefalde psykiske hjælpere og ikke mig.
Jeg er så vred og skuffet og denne fortælling ender jo ikke godt fordi her sidder jeg nu. Larmen er der stadig og jeg har ingen ide om hvad jeg skal stille op mere ved det her. Derfor har jeg nu fortalt hele denne forfærdelige oplevelse i håb om at nogen kan give mig noget råd til hvad jeg kan gøre. 🙁
Jeg har boet i en lejlighed i snart 3 år og har indtil for nylig ingen problemer haft med standen af den.
For lidt over en måned siden begyndte jeg at lægge mærke til to ting, som siden da har forværret sig, enormt meget. Den ene var en larm som var i et stort rør som går fra loft til gulvet på mit badeværelse. Lyden i sig selv er jeg ikke sikker på hvordan jeg skal beskrive, men det lyder som løbende/rislende vand som rammer imod siderne i røret.
Om dagen er det meget mindre lydt end om natten, der er det faktisk så højt at selv med min badeværelsesdør OG entredør kan jeg høre det.
Det andet problem er min radiator i stuen. Når jeg skruer op for den, uanset hvor højt/lavt, begynder den i et minut eller to at banke, først langsomt og for hvert bank bliver den højere og højere, denne banken kan ikke kun høres, men også mærkes i gulvet. Min underbo har nævnt at hun også kan høre denne banken. Selv hvis radiatoren er slukket vil den banke i tidsinterval som er hvert anden/tredie minut.
Siden dette startede for en måned siden har min døgnrytme været ødelagt som resultat af larmen. Disse problemer er stadig eksisterende og mens jeg skriver dette indlæg banker det i gulvet fra radiatoren..
Jeg gik så til mit boligselskab som jeg da burde have et godt samarbejde med, altid betalt mine regninger til tiden og der har aldrig været indberettet klager eller lign på mig. De sendte derefter to af deres egendomsfunktionærer op til at kigge på sagen, de bekræftede at de begge kunne høre det og de nævnte at de ville gøre noget ved det og vende tilbage til mig. Efter 5 dage havde jeg stadig ingen respons fået og problemet var der stadig. Jeg tog kontakt og sagde dette til dem og en af dem kom op igen og stod ved siden af røret i badeværelset. Da den rislende lyd kom sagde han at han godt kunne høre det og at han havde gjort hvad han kunne og at han ville prøve at finde ud af noget og nævnte igen at han ville vende tilbage til mig med en respons.
Weekenden efter, om Tirsdagen ringede jeg til ham og spurgte hvad han havde fundet ud af. Han lød overasket over larmen stadig var der og sagde han ville tage kontakt til den blikkenslager/vvs person som er tilknyttet boligselskabet, og at han så ville ringe til mig for at aftale en tid. Efter 2 dage havde jeg stadig intet opkald modtaget fra nogen. Det skal nævnes at på dette tidspunkt er jeg ret så træt af denne larm som forhindrer mig i at sove ordentligt og dermed smider både krop og sind i ubalance, så jeg gik personligt ned til de to ejendomsfunktionærer som var i gang med andet og spurgte direkte og kontant om de havde kontaktet vvs personen eller ej. Den ene rullede med øjnende og den anden tøvede og nævnte at han havde ringet. Jeg sagde så at disse problemer havde været er par uger og at jeg var enormt træt af at de endnu ikke var blevet ordnet og om de så ikke kunne ringe til vvs fyren igen.
Dette gjorde de så, og spontant uden at ringe kom vvs fyren så op til mig midt på dagen og sagde han ville gøre hvad han kunne. Han sagde han intet kunne gøre ved larmen i min radiator men at han måske kunne gøre noget ved røret i badeværelset. Han løb i kælderen af lejlighedskomplekset og efter en halv time kom han tilbage og sagde at det burde været fikset.
Jeg havde hovedet op af røret og sandt nok, var det ingen rislende/løbende vandlyd længere hvilket var enormt bifriende.
MEN
Så dagen efter, om aftenen... gud hjælpe mig om den larm var tilbage endnu en gang. Jeg var rasende. Dette var en Fredag som jeg husker det og boligselskabet har lukket den dag. Ud over dette var dette som sagt om aftenen så jeg kunne ikke træffe vvs fyren telefonisk. Jeg sendte ham en mail om at problemet var tilbage og i samme omfang som tidligere og at han simpelthen blev nødt til at komme ud og ordne det permanent. Jeg lagde også telefonbeskeder hos de to ejendomsfunktionærer om dette. Om Mandagen gik jeg ned på kontoret hos boligforeningen og bedte sekretæren om at bede den foretningsførende om at ringe til mig. Efter 5-6 dages tid havde jeg stadig intet hørt fra nogen som helst.
Jeg tog så kontakt til 5 forskellige vvs firmaer jeg fandt over nettet, prøvede at forklare dem larmen i både røret på badeværelset og radiatoren. De sagde at de var almindeligt ved ældre ejendomme (jeg bor i en genbrugs lejelighed) og at de rør skulle udrenses for blokader som luftlommer. Jeg spurgte også andre beboere i dette kompleks om de havde larm i deres rør eller radiator. Ingen af dem havde nogen af delende.
Dette var i sidste uge.
I Mandags gik jeg så ned til mit boligselskab og sagde at jeg havde i de sidste måneds tid ikke været andet en samarbejdsvillig, ekspressiv, tålmodig og imødekommende omkring hele denne situation og hvis de ikke ordnede problemerne nu så ville jeg gå til formanden for boligforeningen og indberette en klage på deres specifikke afdeling for deres 'håndtering' af hele denne dag. Jeg nævnte at jeg havde lagt beskeder hos de overnævnte (ejendomsfunktionærerne, vvs osv) men ingen respons havde fået og at på grund af larmen som jeg havde levet med i den sidste måned så gjorde det at jeg havde det rigtig dårlig og faktisk ikke kunne koncentrere mig i skole eller på jobbet. Nævnte også at jeg havde snakket med 5 forskellige vvs folk og andre lejere i bygningen.
De var til sekretæren at jeg nævnte dette til. Hun ringede så til vvs manden, havde en snak med om. Efter den snak var færdig sagde hun at hun ville finde ud af noget og vende tilbage til mig hurtigst muligt. Jeg bedte hende om at sige til foretningsføren at hun skulle ringe til mig (fordi jeg forventede nemlig ikke på at hun ville tage sig af en skid)
Dette var i Mandags. Om Tirsdagen havde jeg intet hørt så jeg ringede til ejendomsfunktionæren og sagde problemet stadig var der. Han sagde han ville prøve noget "anderledes som muligvis kunne hjælpe" og at han ville vende tilbage med en respons. Dagen efter (Onsdag) ringede jeg til ham og sagde at der stadig var larm. Han sagde at det var umuligt at der var det efter de ting han havde gjort dagen før. Jeg sagde så at jeg ingen grund havde til at lyve og at han var mere en velkommen til at komme op og høre det for sig selv. Han sagde at sekretæren havde taget kontakt til en "expert" som ville kunne ordne det og at jeg ville blive kontaktet den næste dag.
I går modtog jeg så en opkaldning fra en kvinde. Jeg startede ud med at undskylde for mit skeptiske perspektiv men at jeg blev nødt til at vide om hun rent faktisk havde erfaring med denne slags problemer. Hendes respons var at hendes gruppe havde i hendes egne ord: "Erfaring med alle slags problemer". Hun lød prætentiøs og en tone af falsk optimisme var i hendes stemme. Hun lød som en dørsælger. Jeg sagde så at det lød godt men at boligselskabet havde trukket dette ud i over en måned og min lunte var faktisk nået sin ende så jeg blev nødt til at vide om hun eller hendes team havde erfaring med denne slags vvs problemer. Hun sagde så: "Hvad?"
Jeg sagde: Boligselskabet har vel da opsummeret denne situation for dig har de ikke og fortalt dig hvad problemet er?
Hun fortalte mig at boligselskabet havde kontaktet hende og sagt at de havde en lejer som hørte lyde om ikke var det og at jeg var psykisk belastet og havde brug for hjælp.
Hun forsatte med at sige at hendes team og hende tog sig af psykisk belastede borgede.
Hun foreslog at hun kunne komme op i min lejelighed og høre om der var en larm eller om det var noget som jeg forestillede mig som sekretæren havde sagt. Hun nævnte også at den ene af de to ejendomsfunktionærer (som flere uger før fysisk havde stået ved siden af røret og selv sagt han kunne høre larmen) havde sagt at han på intet tidspunkt havde hørt nogen larm og at det derfor måtte være noget som jeg forestillede mig.
Dette var i går aftes. Jeg sendte den sekretær en mail hvori jeg beskrev at de havde håndteret hele denne situation totalt uprofessionelt og helt uden etik. Og at jeg havde været mere end tålmodig og at den ejendomsfunktionær OG den blikkenslager havde jo selv hørt den larm og bekræftet at de kunne høre den. Jeg vedhæftede dem så en lydfil, en optagelse jeg tog om morgenen, den 1 December så de selv kunne høre den forbanede larm og forestille sig hvordan det ville være at leve med den i over en måned, og at jeg fortrød at jeg ikke havde optaget besøget fra blikkenslageren og ejendomsfunktionæren hvor de selv sagde at de kunne høre den, fordi havde jeg gjort det, ville det være dem som de ville anbefalde psykiske hjælpere og ikke mig.
Jeg er så vred og skuffet og denne fortælling ender jo ikke godt fordi her sidder jeg nu. Larmen er der stadig og jeg har ingen ide om hvad jeg skal stille op mere ved det her. Derfor har jeg nu fortalt hele denne forfærdelige oplevelse i håb om at nogen kan give mig noget råd til hvad jeg kan gøre. 🙁