2tilføjet af

Hva så håber i kan hjælpe mig lidt.. nogen som kan omformuler det her lidt.

FEM-sekretariatet
Fem-sekretariatet er et fællessekretariatet som administrerer eftersyn og mærkningsordning for henholdsvis energistyrelsen og erhvervs og byggestyrelsen.
Formålet med FEM-sekretariatet er at administrere ordningerne på effektiv vis samt sikre, at krav til bl.a. kvalitetsmæssig forbedring af ordningerne overholdes.
FEM-sekretariatet administrerer i alt fem ordninger:
1. Energimærkning af bygninger
2. Huseftersynsordningen
3. Eftersynsordningen for kedler og varmeanlæg
4. Eftersynsordningen for ventilations- og klimaanlæg
5. Indberetningsordningen for statens ejendomme.

Erhvervs- og Byggestyrelsen er ansvarlig for Hus ¬eftersynsordningen, som har til formål at beskytte forbrugerne i forbindelse med køb og salg af fast
ejendom. Energistyrelsen er ansvarlig for de øvrige ordninger, som har til formål at fremme energibe¬sparelser og øge energieffektiviteten i bygninger.
FEM-sekretariatet blev etableret 1. januar 2006.
Det administreres af et konsortium af Teknologisk Institut og Byggecentrum, som i fællesskab vareta¬ger driften af ordningerne på vegne af de to styrel¬ser. Konsortiet vandt sekretariatsopgaven i slutnin¬gen af december 2005 efter en udbudsrunde.
FEM-sekretariatet varetager den praktiske drift af ordningerne for de to styrelser, bistår konsulenter,
sagkyndige og eksperter med rådgivning og vejled¬ning om forståelse af gældende lovgivning for de
enkelte ordninger samt yder generel information om ordningerne til interessenter som fx boligadvokater,
Ejendomsmæglere og andre. På vegne af begge styrelser forestår sekretariatet derudover den for¬beredende juridiske sagsbehandling og udarbejder oplæg til den juridiske indstilling til styrelsens af¬gørelser i alle de administrative sager vedrørende såvel ansøgninger, beskikkelser, genbeskikkelser samt tekniske revisioner og skrivebordskontroller. Det er målet at sikre en kvalitet i sagsbehandlingen, der dels sikrer den klagendes retsstilling og dels op¬timerer processerne, så sagsbehandlingstiden følger de forvaltningsretlige regler og principperne om god sagsbehandling.


For at varetage opgaverne bedst muligt rummer
sekretariatet derfor både teknisk, juridisk og admini-
strativt personale samt personale, der arbejder med kommunikation samt udvikling, tilrettelæggelse og administration af kursusaktiviteter. Sekretariatet har under ledelse af en sekretariatsleder en flad struk¬tur, som sikrer videndeling på tværs af de fem ord¬ninger. Sekretariatet deltager desuden i udviklingen af ordningerne som styrelsernes rådgiver og sidder med i diverse arbejdsgrupper om udvikling af
ordningerne, certificering m.v.
tilføjet af

Interessant læsning.

Men hvorfor sætter du dette symbol ¬ ind i ordene?
tilføjet af

Så de ikke

Jeg har kopiret teksten fra hjemmesiden har ikke set de🙂
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.