Jeg har lige brugt et par dage på et kursus om god service.
Jeg mener at god service er at behandle alle mennesker på samme måde.
At hilse på kunder, når du møder dem i butikken.
At se folk i øjnene, når du taler med dem.
At vise dem respekt, fordi der er nogle som faktisk har travl, og der er nogle som er brug for at tale.
Hvad er god service for dig.?
Hvordan vil du gerne behandles i en butik.?
Har du nogensinde haft en dårlig oplevelse i en butik.?
Og har du nogensinde haft en god oplevelse.?
tilføjet af dongo
Hvad er god service i en butik.?
De ting u nævner er helt rigtige.
Dårlig service er, at butiksmedarbejderen søger at sælge noget bestemt. Jeg husker f.eks. en gang, hvor butiksmedarbejderen ville sælge mig et bestemt TV, og han var i lang tid uimodtagelig overfor, at jeg faktisk havde intentioner om at købe et andet TV (det andet var i flere tests udråbt til best buy).
Aktivt mersalg er også aldeles rædsomt: Du står ved disken med dine varer, og skal så lige belemres med spørgsmålet, om ikke du også vil have to pakker Läkerol til kr. 15:00? NEJ!! For så havde jeg nok selv taget dem!
Jeg har faktisk gjort det til en ny vane ved aktivt mersalg, uanset om det er Läkeroler eller julepynt de vil mersælge, at sige "Nej ellers tak! Nu skal jeg nemlig slet ikke have noget", hvorefter jeg forlader butikken uden varer. Har jeg købt brændstof (som jo dårligt kan afleveres tilbage, må jeg ty til et uforskammet modspørgsmål a'la:
- Hvad i alverden får dig til at tro at jeg vil have to pakker Läkerol?
- Jamen, jeg skal skal spørge, ellers bliver jeg fyret.
- Kan du ikke videregive beskeden herfra om, at ham eller dem der har fundet på at du skal stille den slags pisse irriterende spørgsmål, er dem der skal fyres?
tilføjet af coolrikke
Hvad er god service i en butik.?
God service er for mig, når jeg får en service udover det jeg havde forventet. I de fleste tøjbutikker er de ganske forfærdelige til det med service, De overfalder nærmest en, inden man er kommet indenfor døren. Dem der kan finde ud af bare lige at sige hej og sig til hvis jeg kan hjælpe med noget, er det bedste. Hvis de så oveni købet har styr på hvad de sælger og er kompetente, ja så er det god service.
tilføjet af lunalejs
Hvad er god service i en butik.?
God service er for mig en høflig respekt for kunden. At være til stede, når der er brug for hjælp. Men også at sælgeren kender noget til produkterne.
Forskellen på ekspedienter er til tider himmelråbende.
Jeg kom ind i Matas og fik at vide, at produktet jeg efterspurgte var udgået hos leverandøren og ikke længere blev fremstillet. Ekspedienten så afgjort ikke ud som om, hun sprængte noget i sig selv ud i serviceringens navn, mens hun blot skævede hen på hylden. 😉
Et par dage senere kom jeg ned i samme butik, hvor en anden uden omsvøb tilbød mig at bestille varen hos forhandleren. "Jamen, er den ikke udgået?" spurgte jeg undrende. Næh, det var den sandelig ikke! 😃
tilføjet af safir
kort og godt
for mig er god service, kort og godt, og en sælger der har forstand på det han sælger, og kan holde hvad han lover. Goddag og farvel, og ikke så meget ekstrasnak. Og jeg bryder mig ikke om, at føle han ikke "gider", gå på lager, eller undersøge ting, altså er doven, og går og "gemmer", sig. 🙂
tilføjet af alexsmithnielsen
Hvad er god service i en butik.?
God service for mig er når en sælger spørger hvad jeg har brug for eller spørger om jeg har overvejet hvad jeg vil have.
Det er særligt lækkert når jeg skal købe et tv vaskemaskine køleskab osv osv osv. Det eneste jeg ved nok om til og kunne tage en beslutning om er nemlig computere. Resten aner jeg intet om, derfor er jeg glad hvis en sælger kan forklare mig hvad div ting betyder i praksis.
tilføjet af Jaguren
Hvad er god service i en butik.?
Hmm!
Der spørges:
"Og har du nogensinde haft en god oplevelse.? "
Ja stort set hver gang, for jeg handler næsten kun i selvbetjenings-foretagender.
😃
tilføjet af Blue velvet
Hvad kan jeg hjælpe med
Jeg får ej brækfornemmelser, men gerne kvalme af den besked.
tilføjet af fruppe
Hvad kan jeg hjælpe med
Jeg bliver også irriteret, trods at jeg selv blev oplært i at spørge alle om det, det lyder også bedre med "kan jeg (vi) hjælpe med noget", så behøver kunden ikke at specificere med det samme.
Man lærer dog hurtigt at blive populær blandt kunderne ved netop ikke at stille dumme spørgsmål til kunder der bare "oser", ovenstående spurgte jeg først om hvis kunden så lidt spørgende eller usikker ud.
Jeg får ej brækfornemmelser, men gerne kvalme af den besked.
tilføjet af morjan
Hvad kan jeg hjælpe med
Hvis man vil vide noget om dårlig service, så gå en tur i Zara!
Der er få ved kassen og køen lang!
Der er utallige på gulvet der diskuterer placering af tøj og stativer, og som er totalt ligeglade med at der står 15 i køen og at der kun er en til at ekspedere.
Der tales næsten kun spansk, svensk og engelsk.
God servise er for mig,at man føler sig velkommen i butikken, kan få hjælp hvis man har brug for det og at de ansatte, der ikke lige står ved kassen kan se når det er der de skal være!
Mvh
tilføjet af marquien
Hvad er god service i en butik.?
Dårlig service, når man kommer ind i en butik og
2 ekspedienter står og snakker privat, uden interesse
for kunderne.
God service er når ekspedienten ved hvad han snakker
om, interesse for jobbet.
tilføjet af Altid blå
Dansk vs amerikansk service
Jeg kommer ofte i USA, og der er "customer service" noget helt helt andet end i DK.
Det tog mig liiige lidt tid at vende mig til amerikanske facon, men nu er det ALTID en øv-oplevelse når jeg kommer hjem til den danske model.
I USA er der ledelsesmæssig fokus på KUNDEN, fordi de ved, at at en glad, tryg kunde der er godt tilpas og føler sig i gode hænder, bare køber mere.
Og selvom de ikke køber noget denne gang, så efterlader butikken sig et godt indtryk, så kunden måske kommer igen.
Det er forventet af ekspedienterne, at de opfører sig på en bestemt måde. Og de måles på det og lønne afspejler deres væremåde og salg.
Gå ind i en dansk butik med en tilfældig stor teenager bag disken, og han/hun er p... ligeglad.
De får samme (lave) løn uagtet hvad.
God service for mig er, når jeg kan mærke, at der er en god ledelse på stedet, som sætter krav og standarter for personalets opførsel og væremåde. At der er tænkt over, hvilket indtryk kunderne skal have, når de træder ind i butikken (og når de forlader den).
Derved får man den samme gode service uagtet hvilken ekspedient man er i kontakt med.
Det er faktisk utroligt, at så mange danske butikker lader indtrykket af butikken være op til tilfældighederne ifht. hvilken personlighed den enkelte har og om de nu har en god dag eller ej.
Det er langt fra alle tilfælde, hvor produktet "sælger sig selv", da de fleste produkter kan købes til samme penge i mange butikker.
Jeg har lige brugt et par dage på et kursus om god service.
Jeg mener at god service er at behandle alle mennesker på samme måde.
At hilse på kunder, når du møder dem i butikken.
At se folk i øjnene, når du taler med dem.
At vise dem respekt, fordi der er nogle som faktisk har travl, og der er nogle som er brug for at tale.
Hvad er god service for dig.?
Hvordan vil du gerne behandles i en butik.?
Har du nogensinde haft en dårlig oplevelse i en butik.?
Og har du nogensinde haft en god oplevelse.?
tilføjet af 123456+
Hvad er god service i en butik.?
God service er at ekspedienten er der når man skal bruge ham/hende, og ikke et sekund før.
Typen der løber en i møde straks man kommer ind, er utålelig og generende, og hvis man så forklarer at man egentlig bare vil se sig lidt om, så bliver man mødt med dyb mistro, for så er man sikkert bare ude på at stjæle.
Ekspedienter der gerne vil sælge lidt ekstra er også ret utålelige, men jeg møder heldigvis ikke den slags ret ofte.
Men i Bauhaus i Tilst bliver man ofte spurgt om ikke man lige skal have 5 liter sprinklervæske eller et par solcelle lys til haven med hjem.
Heldigvis er det ofte den samme ikke etniske dansker der sidder ved kassen, og jeg tror han spørger mig bare for at irritere mig, da han kender mit svar.
tilføjet af Fairy
Hvad er god service i en butik.?
Jeg er meget enig i det er møjirriterende med disse ivrige ekspedienter, der nærmest antaster en, når man går ind i butikken. Og når man prøver tøj, kommer hen til prøverummet og spørger hvordan det går - og endnu værre, når de uddyber med den dér "det er meget moderne for tiden" - nå og hvad så? plejer jeg at svare. Det er lavmålet og jeg går som regler uden at købe noget.
I den anden grøft er der ekspedienten (eller ER det en ekspedient? eller er det kke snarere en ung grøn ufaglært, der absolut ingen interesse har i eller intet ved om kundepleje) der spørger ved kassen - mens hun holder en broccoli i hånden- :"ved du hvad det er - hedder?".
Dette har jeg oplevet flere gage, både med broccoli, aubergine ja sogar et HVIDKÅLSHOVED!
Det er dybt godnat med de umulige, men sikkert billige ungarbejdere - var i Netto forleden i Jægersborg. Samtlige medarbejdere var ikke en dag over 22 år. Hvor er alle de ældre gode butiksansatte blevet af? De som har en uddannelse - er de bare blevet sendt hjem på dagpenge, og erstattet af billige ungarbejdere.>?
tilføjet af fruppe
Hvad er god service i en butik.?
Jeg kommer jo netop fra byggevare/isenkrambranchen og satsede på mersalg i form af tilkøb, hvilket ville sige at hvis folk havde udset sig nogle beslag eller andet til at montere i hjemmet fik jeg dem som regel til at købe skruer, plugs og bolte samt evt. bor.......mange var taknemmelige da de så blev mindet om at de ikke havde det i forvejen og ville stå med håret i skuffen hele weekenden.
Altså skal et mersalg hænge sammen med den vare de skal have med hjem, det samme hvis man køber en skjorte til fest hvor så ekspedienten foreslår et slips......eller sokker.
God service er at ekspedienten er der når man skal bruge ham/hende, og ikke et sekund før.
Typen der løber en i møde straks man kommer ind, er utålelig og generende, og hvis man så forklarer at man egentlig bare vil se sig lidt om, så bliver man mødt med dyb mistro, for så er man sikkert bare ude på at stjæle.
Ekspedienter der gerne vil sælge lidt ekstra er også ret utålelige, men jeg møder heldigvis ikke den slags ret ofte.
Men i Bauhaus i Tilst bliver man ofte spurgt om ikke man lige skal have 5 liter sprinklervæske eller et par solcelle lys til haven med hjem.
Heldigvis er det ofte den samme ikke etniske dansker der sidder ved kassen, og jeg tror han spørger mig bare for at irritere mig, da han kender mit svar.
tilføjet af desdicardo
En lille historie fra det virkelige liv.
I en trælasthandel hvor jeg arbejdede nogle år fik den spareivrige ledelse den "geniale" ide at vi trælastfolk på pladsen skulle sevicere (ekspedere) kunderne sideløbende med vores faste jobs med at læsse biler til varekørsel. Så kunne man måske spare nogle uddannede ekspedienter? mente ledelsen.
Det var da også ok men jeg foreslog så at vi skulle have et kursus i kundepleje da vi jo nu var firmaets ansigt udad til, men det blev nedstemt.
Og hvad skete der lige: Vi trælastfolk der primært læssede biler til varekørsel og havde meget travlt kunne mange gange IKKE besvare kundernes forskellige spørgsmål - Andre havde ikke tid på en stresset dag til at ekspedere kunderne på en ordenlig måde.
Det hændte alligevel mange gange at man sendte kunden ind i byggemarkedet hvor de så kunne stå i kø hos den ene byggevejleder der var i tjeneste. 😖
Det kunne jo ikke hjælpe noget at sige: "Den vare du søger ligger ned af den reolgang til venstre og bagefter skal du til højre, varen ligger på reol 5 3 vanger i vejret" 😖
Det var jo fuldstændigt uholdbart man jagede jo kunderne væk på den måde, 😕
Selvom jeg havde travlt fulgte jeg altid kunden direkte ned til varen.
Jeg ville ikke selv behandles sådan hvis jeg kom ind i en forretning. [???]
Firmaet eksisterer stadig men det går ikke særlig godt, gæt hvorfor.? 😉
tilføjet af pouljoergensen
Jeg vil mene det er.
At man taler med en der ved noget om det han/hun sælger, og at man får det man betaler for, og at sælger står inde for det han sælger, og at man kan få det byttet uden problemer hvis det ikke duer eller passer til det man har købt det til, eller for at være.
De ting du har skrevet, det er jo i bund og grund bare salgstekniks.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af fruppe
En lille historie fra det virkelige liv.
Nu var/er trælasthandler lidt specielle, en lille disk hvor man afgav bestillingen og betalte og fik udleveret, eller hjemmevante håndværkere der tog selv hver dag og betalte eller fik en faktura til senere betaling.
Tømrere og snedkere roder også selv tømmer og lister igennem, hvis ikke bestiller de bare sekunda til forskalling eller beklædning.
Hovedparten af den viden som en trælastarbejder har kommer faktisk fra de håndværkerkunder han snakker med, de er snakkesalige og fortæller hvorfor træet skal se sådan ud til en given opgave, hvadenten det er til en havelåge eller et nyt vindue, den viden kan trælastarbejderen så bruge hvis der kommer en hobbymand og skal bruge træ.
Det var også byggevejlederen i det lidt pænere tøj som tog imod bestillinger på mursten, brøndringe m.m. da det var ting som man ikke var lagerførende i.
Jeg var så i lære i isenkramafdelingen der hørte til trælasten og sugede en hel masse viden til mig fra de mange håndværkerkunder.........da jeg senere kom på brancheskole kunne de ikke lære mig noget om værktøj og beslag 😃
I en trælasthandel hvor jeg arbejdede nogle år fik den spareivrige ledelse den "geniale" ide at vi trælastfolk på pladsen skulle sevicere (ekspedere) kunderne sideløbende med vores faste jobs med at læsse biler til varekørsel. Så kunne man måske spare nogle uddannede ekspedienter? mente ledelsen.
Det var da også ok men jeg foreslog så at vi skulle have et kursus i kundepleje da vi jo nu var firmaets ansigt udad til, men det blev nedstemt.
Og hvad skete der lige: Vi trælastfolk der primært læssede biler til varekørsel og havde meget travlt kunne mange gange IKKE besvare kundernes forskellige spørgsmål - Andre havde ikke tid på en stresset dag til at ekspedere kunderne på en ordenlig måde.
Det hændte alligevel mange gange at man sendte kunden ind i byggemarkedet hvor de så kunne stå i kø hos den ene byggevejleder der var i tjeneste. 😖
Det kunne jo ikke hjælpe noget at sige: "Den vare du søger ligger ned af den reolgang til venstre og bagefter skal du til højre, varen ligger på reol 5 3 vanger i vejret" 😖
Det var jo fuldstændigt uholdbart man jagede jo kunderne væk på den måde, 😕
Selvom jeg havde travlt fulgte jeg altid kunden direkte ned til varen.
Jeg ville ikke selv behandles sådan hvis jeg kom ind i en forretning. [???]
Firmaet eksisterer stadig men det går ikke særlig godt, gæt hvorfor.? 😉
tilføjet af safir
Dansk vs amerikansk service
Kan man vænne sig til det? Nu har jeg ikke selv været i USA mange gange, men har da været der. Og personligt kan jeg ikke snuppe denne påduttede service. Når de kommer hen til ens bord i restauranten, og starter med at præsentere dem selv med navn. Jeg er da ligeglad med hvad han/hun hedder, jeg skal bare have noget at spise, vil helst have at min tjener er "usynlig". Og dette "how are you", overflødelige spørgsmål, kan jeg heller ikke med. Du kan jo aldrig vide om de mener det eller ej, for de SKAL være sådan. Og herhjemme gider jeg heller ikke høre på den der, "god weekend" (jeg arbejder næsten hver weekend), og/eller fortsat god dag "de ved jo ikke om den har været god indtil videre".
Jeg kommer ofte i USA, og der er "customer service" noget helt helt andet end i DK.
Det tog mig liiige lidt tid at vende mig til amerikanske facon, men nu er det ALTID en øv-oplevelse når jeg kommer hjem til den danske model.
I USA er der ledelsesmæssig fokus på KUNDEN, fordi de ved, at at en glad, tryg kunde der er godt tilpas og føler sig i gode hænder, bare køber mere.
Og selvom de ikke køber noget denne gang, så efterlader butikken sig et godt indtryk, så kunden måske kommer igen.
Det er forventet af ekspedienterne, at de opfører sig på en bestemt måde. Og de måles på det og lønne afspejler deres væremåde og salg.
Gå ind i en dansk butik med en tilfældig stor teenager bag disken, og han/hun er p... ligeglad.
De får samme (lave) løn uagtet hvad.
God service for mig er, når jeg kan mærke, at der er en god ledelse på stedet, som sætter krav og standarter for personalets opførsel og væremåde. At der er tænkt over, hvilket indtryk kunderne skal have, når de træder ind i butikken (og når de forlader den).
Derved får man den samme gode service uagtet hvilken ekspedient man er i kontakt med.
Det er faktisk utroligt, at så mange danske butikker lader indtrykket af butikken være op til tilfældighederne ifht. hvilken personlighed den enkelte har og om de nu har en god dag eller ej.
Det er langt fra alle tilfælde, hvor produktet "sælger sig selv", da de fleste produkter kan købes til samme penge i mange butikker.
[quote="JesperSb" post=2762238]Jeg har lige brugt et par dage på et kursus om god service.
Jeg mener at god service er at behandle alle mennesker på samme måde.
At hilse på kunder, når du møder dem i butikken.
At se folk i øjnene, når du taler med dem.
At vise dem respekt, fordi der er nogle som faktisk har travl, og der er nogle som er brug for at tale.
Hvad er god service for dig.?
Hvordan vil du gerne behandles i en butik.?
Har du nogensinde haft en dårlig oplevelse i en butik.?
Og har du nogensinde haft en god oplevelse.?[/quote]
tilføjet af anklageren
God service er ærlige varer
Man går trods alt ind i en butik for varernes skyld, selvom et smil da ikke skader.
Dårlig service er, når en butik har køkkenruller på tilbud, som mest består af luft - så kiloprisen er den samme, som den plejer at være, når der ikke er tilbud.
God service er, når man kan købe den samme mængde papir i en enkelt rulle, som indeholder den samme mængde papir som hele tilbudspakken - men kun fylder en fjerdedel.
tilføjet af 123456+
Hvad er god service i en butik.?
Jeg har oplevet det med et selleri, hvor den unge kvinde ved skranken nøje studerede denne mærkelige grøntsag der lå i den dertilhørende klare plastikpose, hvorefter hun nærmest panisk ser på mig og spørger...
Undskyld Hr, men hvad kaldes sådan en....
Selleri er måske heller ikke den grøntsag eller rodfrugt der hører til de mest populære, men jeg tror faktisk jeg kunne have sagt det var en japansk ræddike, og så havde hun ledt efter koden til denne.
tilføjet af fuerzzz
Hvad er god service i en butik.?
Det kommer helt an på hvilken slags butik. Hvis jeg bare er inde på en tank og købe en cola eller en pakke smøger så er "god service" for mig at det går lynhurtigt.
Men hvis jeg skal købe et TV eller et stereo-anlæg i Fona eller Expert, så forventer jeg en smule mere af "god service" som at hvis jeg lige ville vide hvor højt anlæget kunne spille, eller hvor mange kilo en fladskærm vejer og den slags...
Og at ekspedienten ikke virker som om de skal skynde sig helt vildt men vil hjælpe en med at finde det rigtige produkt til en, og ikke nødvendigvis det dyreste...
tilføjet af trådløse-Anna
Hvad er god service i en butik.?
Jeg har oplevet det med et selleri, hvor den unge kvinde ved skranken nøje studerede denne mærkelige grøntsag der lå i den dertilhørende klare plastikpose, hvorefter hun nærmest panisk ser på mig og spørger...
Undskyld Hr, men hvad kaldes sådan en....
Selleri er måske heller ikke den grøntsag eller rodfrugt der hører til de mest populære, men jeg tror faktisk jeg kunne have sagt det var en japansk ræddike, og så havde hun ledt efter koden til denne.
Det var MIG der sad der ved kassen, 😖
[(:] [(:]
tilføjet af fuerzzz
Hvad er god service i en butik.?
Sad du godt så?
tilføjet af Megaprofilos
Hvad er god service i en butik.?
Ja, jeg har det på samme måde med "mersalg". Typisk er det på tankstationer, men har også oplevet det andre steder. Det er pisse irriterende. For pokker, hvis jeg ville have de skide lækerol what ever, så havde jeg jo selv valgt det.
Jeg siger ikke "nej ellers tak", jeg siger bare "nej". Mange steder har de kort, hvor man kan skrive sin oplevelse ned til ledelsen via en dertil indrettet postkasse, eller typisk online. Jeg har da klaget en 4-5 gange over det skide mersalg. For det er jo ikke den enkelte ekspedient der bærer skylden.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af Megaprofilos
Hvad er god service i en butik.?
Service kan jo være mange ting, alt afhængig af butikken.
Men jeg kom også til at tænke på tøjbutikker, da jeg læste trådstart.
Det er helt rigtigt, at de nærmest overfalder en, når man går ind i en tøjbutik, også selv om jeg har min kone med. Det er møj irriterende. Det er helt fint, hvis de siger "hvis der er noget jeg kan hjælpe med, siger du/I bare til" eller noget i den stil, eller for den sags skyld slet ikke siger noget, men sørger for at være synlige, hvis man får brug for dem.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af Megaprofilos
Hvad er god service i en butik.?
Det er rigtigt fuerzzz. Det kommer nemlig helt an på hvilken butik man handler i.
Og din pointe med, at de ikke bare skal forsøge at sælge det dyreste, er jeg helt enig med dig i. De mister kunder på lang sigt, hvis de kun sælger det dyreste.
Hvis det f.eks er et fladskærms-TV(what ever), så skal de have styr på detaljerne omkring det, holdt op mod andre typer fladskærme. Sidst men ikke mindst, skal fungtionaliteten holdes op mod det behov, som kunden oplyser han/hun har.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af Mette Mokken
Dansk vs amerikansk service
Tjaeh - og på en amerikansk restaurant står priserne på spisekortet, men .. så løber der lige service på bagefter, der udgør en klækkelig del af regningen.
Amerikanere har bonuslønnede sælgere - "husk at sige ved kassen, at du har talt med mig"-mentaliteten er ret udbredt.
tilføjet af jens261
Hvad er god service i en butik.?
Mange tror at service er noget man skal have, og det er naturligvis gratis.
Service er noget der også skal betales for, og det gør jeg gerne, men jeg forventer så også til gengæld, at personen i butikken er her 100 %, alså sådan at forstå, at man ikke står og glor ud på vejen, mobilen er de jo født med i hånden, og Facebook trækker jo, en sådan forretning kommer jeg aldrig i mere, jeg handler stort set i nogle ganske få forretninger, forretninger hvor man føler sig velkommen, og hvor der er en hyggelig tone.
Tænk på alle de stakkels mennesker der køber eks. computer eller TV i BILKA, BILKA aner ikke en disse om sådan en gang elektronik, så bliver der noget, så får man straks den besked, at de vil sende den ind til rep.
Jeg køber mine ting i alm. butikker og i dem jeg har kommet i igennem mange år, og så tropper jeg op og siger at det er noget skidt de har solgt mig, og omgående ryger skidtet ud på værkstedet, og få dage efter får jeg så det tilbage, køber man i varehus, så går der lang tid inden det vender tilbage.
tilføjet af Megaprofilos
Hvad er god service i en butik.?
Jeg har et helt andet synspunkt end dig. Både min kone og jeg, knokler for at tjene en løn, som vi betaler topskat af. Men bare fordi vi har flere penge, betyder det jo ikke at vi skal skylle dem ud i toilettet.
Det er ikke stakkels mennesker, der køber elektronik i Bilka, Føtex, Netto(dansk supermarked) m.f. Det er folk der er prisbevidste. Bilka er typisk 20-30% billigere, end de "såkaldte" elektronikbutikker. Det meste af al den elektronik vi har i huset, er købt i Bilka. Der har aldrig været nogen problemer.
Hvis der skulle opstå problemer med et nykøbt elektronik-produkt, så venter jeg gerne et par dage mere, før det er klart, da jeg jo har sparet 20-30% på produktet.
Men hvis du ønsker den ekstra service, og er villig til at betale de ekstra 20-30% for produktet, mod at du får ekstra kundeservice mm, så er det helt fint.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af fuerzzz
Hvad er god service i en butik.?
Eller hvis nogen køber en printer og chefen siger.... husk nu lige blækpatroner (til 400 kr) synes det er en ufed måde at sælge ting på...
tilføjet af fuerzzz
Hvad er god service i en butik.?
Ja helt klart, en butik som man føler sig "hjemme i" og man er den vigtigste i ekspedientens verden lige nu og de næste 10 min, ikke chefen eller face book eller lign. Det kan gå an på en tank hvis jeg bare skal ha en cola eller en pk smøger, men ikke hvis jeg skal til at have en ny computer eller TV i Expert eller lign sted ;)
tilføjet af fuerzzz
Hvad er god service i en butik.?
"God service"... er fx også at finde et bedste produkt til kunden uanset om man vil købe et TV, en ny computer, eller en MAcbook, eller 2 liter mælk. Det bør være basics.
Forventer også at pigen på tanken elleri Aldi ved hvad en pakke smøger er og lign.
Lige i Expert eller Elgiganten... steder man kan få TV og PC, så regner jeg med at den der ekspedierer mig ved om der er 100 hertz eller hvor mange scart-indgange der er ;)
Skal jo være mindst 2 - helst 3 ;)
tilføjet af maiege
Hvad er god service i en butik.?
I bliver bare nød til at se det fra vore side i butikkerne, jeg arbejder i en stor kæde butik hvor vi bliver mål og vejet på alt hvad vi sælger. Vi syntes bestemt ikke der er sjovt at skal spørge kunderne om mersalg MEN det skal vi ved hver eneste kunde, jeg syntes da også det er vildt irreterende at komme ind og blive spurt og mere salg men det bliver bare forlangt af os i dag.
tilføjet af fuerzzz
Hvad er god service i en butik.?
Ja det skal man jo altid som sælger... fx hvis en persson har købt en ny printer hvad så med ekstra blækpatroner, og "ellers andet?" og den slags....
Men "god service" er også at have viden om produkterne og ikke forsøge at sælge nogen noget de dybest set ikke har brug for.... i min verden i al fald... (Og JA er uddannet sælger fra CBS med 10-tal ;)
Man sælger folk det de mangler hverken mere eller mindre ;)
tilføjet af datina
Hvad er god service i en butik.?
var for nogen dage siden i br for, at købe julekalender, vi stod 2 ved kassen, så kom der en dame og spurte på noget tøj, den ansatte gik over for, at hjælpe hende, efter 10 min gik jeg uden julekalender.
Sikkert god service for damen, men ikke for de kunder der stod i kø.
Min bedste service har jeg fået i en børnetøjs butik, hun viste efter 1 gang, hvilken slags tøj mine børn kunne lide og huskede str, når jeg kom ind i butikken var det gerne med ord som, har lige fået den slags bukser, som dine piger kan li.
I et supermarkede er et smil nok for mig.
tilføjet af Megaprofilos
Hvad er god service i en butik.?
Eller hvis nogen køber en printer og chefen siger.... husk nu lige blækpatroner (til 400 kr) synes det er en ufed måde at sælge ting på...
Det ved jeg ikke helt om jeg er enig i. Når det drejer sig om printere, så er det producenterne, som bevidst manipulerer. Man kan få en printer/scanner mm, for næsten ingen penge, men bliver så plukket når man skal købe blækpatroner.
Blækpatroner skal man naturligvis købe i Bilka. Derfor kan man med fordel også købe printeren mm i Bilka, så er man sikker på de sælger de patroner.
At ekspedienten i expert eller elgiganten lige minder om, at man også skal have blægpatroner, svarer lidt til at man bliver mindet om, at det legetøj man har købt til ungerne, altså også skal bruge batterier.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af Megaprofilos
Hvad er god service i en butik.?
Hej maiege
Jeg ser det netop også fra Jeres side. Derfor bliver jeg ikke sur på ekspedienten, men udfylder typisk en klage over, at man pådutter Jer dette mersalg.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af onside
Hvad er god service i en butik.?
Jeg mener det kommer an på butikkens art:
Supermarkederne i kassen; her irriterer det mig, at de altid spørger om jeg vil have bonnen. Hvad skal andre bruge den til - den er jo min. Men de skal spørge, siger de. Jeg føler nærmest, der er noget galt med at jeg gerne vil have min bon til regnskabet derhjemme, eftersom jeg jo bruger dankort. Jeg får den nogen gange nærmest afleveret i vrede?!!
Nogle kunder hører jeg sige: "Nej, jeg tror på dig" [???]
Eller i alle andre former for butikker, hvor en ekspedient nærmest forsvinder ned i kasseapparatet, som studerede de Facebook!
Vi kunder er vidt forskellige, jeg har lært salg og service. En gos betjening vil være at aflæse kundens behov: Vil jeg kontaktes - eller vil jeg "kigge i fred"
tilføjet af fruppe
Hvad er god service i en butik.?
Supermarkederne er trætte af at folk efterlader boner der hober sig op i enden, men også her kender man de faste kunder og lader være med at spørge.
Jeg mener det kommer an på butikkens art:
Supermarkederne i kassen; her irriterer det mig, at de altid spørger om jeg vil have bonnen. Hvad skal andre bruge den til - den er jo min. Men de skal spørge, siger de. Jeg føler nærmest, der er noget galt med at jeg gerne vil have min bon til regnskabet derhjemme, eftersom jeg jo bruger dankort. Jeg får den nogen gange nærmest afleveret i vrede?!!
Nogle kunder hører jeg sige: "Nej, jeg tror på dig" [???]
Eller i alle andre former for butikker, hvor en ekspedient nærmest forsvinder ned i kasseapparatet, som studerede de Facebook!
Vi kunder er vidt forskellige, jeg har lært salg og service. En gos betjening vil være at aflæse kundens behov: Vil jeg kontaktes - eller vil jeg "kigge i fred"
tilføjet af onside
Hvad er god service i en butik.?
Kun endnu et eksempel på dårlig service. Brækker de armen, ved at se om kunden tager bonnen når de blot lægger den, og en kunde så lader bonnen ligge?
Jeg har selv arbejdet i en kasse linje. Her var reglen: "Blot giv kunden bonnen, de må selv om, hvad de skal bruge den til". Ergo - god service at aflevere kundens egen bon til kunden - uden bad feelings.
Supermarkederne er trætte af at folk efterlader boner der hober sig op i enden, men også her kender man de faste kunder og lader være med at spørge.
[quote="onside" post=2763124]Jeg mener det kommer an på butikkens art:
Supermarkederne i kassen; her irriterer det mig, at de altid spørger om jeg vil have bonnen. Hvad skal andre bruge den til - den er jo min. Men de skal spørge, siger de. Jeg føler nærmest, der er noget galt med at jeg gerne vil have min bon til regnskabet derhjemme, eftersom jeg jo bruger dankort. Jeg får den nogen gange nærmest afleveret i vrede?!!
Nogle kunder hører jeg sige: "Nej, jeg tror på dig" [???]
Eller i alle andre former for butikker, hvor en ekspedient nærmest forsvinder ned i kasseapparatet, som studerede de Facebook!
Vi kunder er vidt forskellige, jeg har lært salg og service. En gos betjening vil være at aflæse kundens behov: Vil jeg kontaktes - eller vil jeg "kigge i fred"[/quote]
tilføjet af Fairy
Hvor er alle de ældre uddannede?
Jeg savner i den grad professionel service, når jeg handler i både Netto, Rema, Fakta og til dels Kwickly.
Det er ofte helt unge, der sidder ved kasserne alene - der burde være mindst een ældre uddannet i butikken - også ved kasserne, som de unge kan lære af og spørge om råd. Var i Jægersborg Netto forleden om aftenen, og der var udelukkende helt unge medarbejdere, som snakkede ivrigt, mens de med venstre hånd servicerede os kunder. Jeg følte næsten jeg var til besvær [(:]
Megen tid går også med de snakker hen over hovedet på kunderne, hvis to unge sidder ved kasserne samtidig. Det virker som rager det job dem en papand - hvad det sikkert også gør for nogen, men så er det så mere ærgerligt, hvis der sidder arbejdsløse kvalificeret arbejdskraft hjemme og ønsker sig et job, men ikke kan få det - for butikkerne vil hellere have den billige og efter min mening meget ringere arbejdskraft.
Jeg er flere gange blevet spurgt om, hvad den vare jeg købte hedder. 😖 En Broccoli og en Aubergine er sikkert vanskelige grøntsager for nogen at huske (hvis de er vænnet til ikke selv at købe ind og lave mad) men det bør de da lære INDEN de sætter sig ved kassen.
En invalid dame kom i rullestol en dag, og manglede hjælp til at få sin pose op på båndet og bagefter pakket tingene sammen igen. Jeg måtte hjælpe hende med varerne, da den unge medarbejder overhovedet ikke forstod, at her skulle han altså vise en ekstra SERVICE for kunden.
Lad os få de gode professionelle kassemedarbejdere tilbage i butikkerne, og lad så de unge blive oplært til hvordan man skal servicere kunderne.
Jeg forstår godt mange unge vil have sig et ekstrajob, så det har jeg bestemt ikke ondt af! Det er kun sundt for dem, at komme ud tidligt og tjene nogen penge selv. Det skal bare ikke være på bekostning af det professionelt uddannet butikspersonale, og der skal være mere blandet personale rent aldersmæssigt til gavn for os kunder.
Det giver også mere tillid hos kunderne, så de vender tilbage til butikken. Den omtalte netto er også en underlig rodebutik mht.opsætning af varer, så det er sjældent jeg kommer der.
tilføjet af flaks
Hvad er god service i en butik.?
Jeg må indrømme jeg køber hellere elektronik i Bilka, end Merlin(de så godt nok hedengangne) eller Fona.
jeg har gjort det og var der bøvl med varen. Var der en kamp med at få det til rep. Bare det at få fat i en ekspedient var en kamp.
Bilka har den fordel at hvis man ikke skal købe for et helt specifikt formål, men til almindeligt brug.
Så er Bilka foran. Er der bøvl med varen og den ikke uden videre kan fikses. bytter de hellere. De køber i sådan en mængde at det ikke kan betale sig at bøvle for lang tid med en vare.
tilføjet af jenskragelundpedersen
Hvad er god service i en butik.?
Jeg synes at de fleste butikker yder en god service. På en eller anden måde synes jeg osse at os kunder er ved at blive for krævende , det begrunder jeg i at enkelte kunder udnytter en ekspedient specielt i sko og tøj butikker. Det eneste jeg kan blive stødt over er at når man har købt en vare , at så ekspedienten vil forsøge at arrangere at kunden skal købe extra. Jeg har lige haft en episode , hvor ekspedienten forsøgte at sælge mig en forsikring på en cd .Der er for meget . Og til sidst vil jeg gerne sige at jeg føler med jer i forbindelse med alle de unødvendige extratimer i fobindelse med julehandlen. Det kan sagtens ordnes uden extra åbningstider . JKP .
tilføjet af hemail
Hvad er god service i en butik.?
Det er da nemt at svare på:
DET ER LIDT MERE END HVAD KUNDEN FORVENTER!.
God service kan opfattes forskelligt fra person til person, og derfor vil god service altid være lidt mere end det den enkelte kunde forventer.
Nemt umiddelbart men alligevel utrolig svært at praktisere...