Hvordan foregår udvælgelsen af de "144.000" ?
Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvordan jehovas vidner "skiller fårene fra bukkene" - når de skal vælge, hvem der må modtage nadver og hvem der ikke må ?
Det er jo helt sikkert, at Gud ikke har udvalgt dem, da de ikke kan leve op til det krav der stilles :
Åb.14
v3 Og de synger en ny sang foran tronen og de fire levende væsener og de fireogtyve ældste, og den sang kunne ingen lære undtagen de ét hundrede og fireogfyrre tusind, som er købt fri af jorden.
v4 Det er dem, der ikke har sølet sig til med kvinder, men er jomfruelige.
De følger Lammet, hvor det går. De er købt fri fra menneskene som en førstegrøde for Gud og Lammet,
v5 og der fandtes ikke løgn i deres mund; de er uden fejl.
_________
Hvis jeg var jehovas vidne, ville jeg da ikke finde mig i, at nogen har udvalgt sig selv, og forbyder andre at modtage nadver.
Jeg ville da tænke : "Hvordan ved han - at han er udvalgt - han synger jo pivfalsk 😃
og han har da kone og børn, så han har da været tæt på en kvinde, og så har han da også fyldt os med falske profetier.." 😖
Jeg ville se at komme ud af den sekt, og det kunne ikke gå for hurtigt !
Men jehovas vidner må jo vide, hvordan udvælgelsen sker ?
Det er jo helt sikkert, at Gud ikke har udvalgt dem, da de ikke kan leve op til det krav der stilles :
Åb.14
v3 Og de synger en ny sang foran tronen og de fire levende væsener og de fireogtyve ældste, og den sang kunne ingen lære undtagen de ét hundrede og fireogfyrre tusind, som er købt fri af jorden.
v4 Det er dem, der ikke har sølet sig til med kvinder, men er jomfruelige.
De følger Lammet, hvor det går. De er købt fri fra menneskene som en førstegrøde for Gud og Lammet,
v5 og der fandtes ikke løgn i deres mund; de er uden fejl.
_________
Hvis jeg var jehovas vidne, ville jeg da ikke finde mig i, at nogen har udvalgt sig selv, og forbyder andre at modtage nadver.
Jeg ville da tænke : "Hvordan ved han - at han er udvalgt - han synger jo pivfalsk 😃
og han har da kone og børn, så han har da været tæt på en kvinde, og så har han da også fyldt os med falske profetier.." 😖
Jeg ville se at komme ud af den sekt, og det kunne ikke gå for hurtigt !
Men jehovas vidner må jo vide, hvordan udvælgelsen sker ?