Kan Sonofon kræve penge uden faktura?
Jeg har været kunde hos Sonofon i en årrække, og har haft glæde af Sonofons abonnement med Fri Zone. Her er opkald foretaget hjemmefra nemlig gratis. Altså uden opkalds- og samtaleafgift.
Zonen fungerer på den måde, at de nærmeste tre mobilmaster er registrerede som zonen, og opkald til fastnet via disse er gratis.
Problemet udspringer i, at Sonofon aldrig har fået løsningen til at virke. Jeg har derfor ved større brug skulle skrive en mail til dem om at korrigere regningen.
I oktober måned flyttede mit abonnement, og så ser Sonofon helt anderledes på sagen. ”Du fik i maj 2007 refunderet 1.651 kr., og da skrev vi til dig, at du hellere måtte opsige din fri zone, og du kan ikke få mere refunderet hos os”.
Selvom jeg siden maj 2007 har fået rigtig mange beløb refunderet – senest i september 2008 – så fastholder Sonofon at de er berettiget til at kræve opkalds- og samtaleafgift som det nu bedst passer Sonofon. Også selvom Sonofon troligt hver måned har krævet abonnementsbetaling for min ”Fri Zone”.
Jeg er af den opfattelse, at Sonofon ikke har opsagt aftalen om fri zone og derfor fortsat skal levere.
Jeg har skrevet til Sonofon at jeg vil have en korrekt faktura fra dem, men de fastholder at fakturaen med både betalingen for Fri Zone OG betaling for de ellers gratis samtaler er korrekt, og at de vil sende mig til inkasso hvis jeg ikke betaler.
Er der nogen med forstand på jura, der ved om jeg er forpligtet til at betale førend jeg modtager en korrekt faktura?
Zonen fungerer på den måde, at de nærmeste tre mobilmaster er registrerede som zonen, og opkald til fastnet via disse er gratis.
Problemet udspringer i, at Sonofon aldrig har fået løsningen til at virke. Jeg har derfor ved større brug skulle skrive en mail til dem om at korrigere regningen.
I oktober måned flyttede mit abonnement, og så ser Sonofon helt anderledes på sagen. ”Du fik i maj 2007 refunderet 1.651 kr., og da skrev vi til dig, at du hellere måtte opsige din fri zone, og du kan ikke få mere refunderet hos os”.
Selvom jeg siden maj 2007 har fået rigtig mange beløb refunderet – senest i september 2008 – så fastholder Sonofon at de er berettiget til at kræve opkalds- og samtaleafgift som det nu bedst passer Sonofon. Også selvom Sonofon troligt hver måned har krævet abonnementsbetaling for min ”Fri Zone”.
Jeg er af den opfattelse, at Sonofon ikke har opsagt aftalen om fri zone og derfor fortsat skal levere.
Jeg har skrevet til Sonofon at jeg vil have en korrekt faktura fra dem, men de fastholder at fakturaen med både betalingen for Fri Zone OG betaling for de ellers gratis samtaler er korrekt, og at de vil sende mig til inkasso hvis jeg ikke betaler.
Er der nogen med forstand på jura, der ved om jeg er forpligtet til at betale førend jeg modtager en korrekt faktura?