Du skal have afgørelsen skriftligt. Vedlagt afgørelsen, skal du modtage en klagevejledning. I den står der, du skal sende klagen tilbage til dem, der har lavet afgørelsen og så skriver de så deres udlægning (den får man dermed ikke at se) og indsender det hele til ankestyrelsen.
Henvend dig til de frivillige socialrådgivere inden du skriver klagen og bed dem hjælpe med vejledning, så du får det formuleret i deres sprog. http://www.settlementet.dk/index.php?mode=read&menu_id=38
tilføjet af pouljoergensen
ast@ast.dk
Så er den ikke længre "ast@ast.dk", det er " Den socialeankestyrelse", og det er dem der tager sig af klager over afgørelser som kommunene har truffet, og som du som borger ikke er tilfreds med, men havde tålmodighed, de er 7 lange og 7 brede om at behandle din sag, men det er med opsættendenevirkning. http://www.ast.dk/
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af anonym
Godt svar
Noget andet er at det tager dem lang tid at arbejde på en klage . .
tilføjet af anonym
Hvis ti % af
Hvis ti% af dem som har grund til at klagede; ville ast blive en meget stor arbejdsplads !
Men kommunerne sjofler kun de svageste som har sværest ved at forsvare sig; dem som de ikke respekterer fordi de er uuddannede, fattige, arbejdsløse, svage og sårbare; de stærke typer som måske senere ender på fordigsavisernes forsider med skattesvig og skandaler; dm lefler de storsindede for !
Kommunerne er i det hele taget nogle gammeldags stivstikkere ! Det kan ikke undre at fremsynede virksomheder undgår dem og arbejdsløsheden stiger !
tilføjet af Duller
ja, de er nogle grovsløve bananer
Man kan skubbe lidt på ved at orientere dem om, man har kontakt til de frivillige og så elles ringe til dem en gang eller to om ugen - helst på direkte nummer og følge op på sagen.
Er det ikke nok finder man mailadresse og telefonnummer på socialudvalgsformanden i kommunen. 🙂
tilføjet af pouljoergensen
Den Socialeankestyrelse
Er en meget stor arbejdsplads, en uhyggelig stor arbejdsplads.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen