10tilføjet af

Luksustog for overklassen

For tiden luftes prøveballoner med anderledes beskatning af privat kørsel
Disse forslag er som skumbananer. En dejlig skal af chokolade udenpå og noget man tror er en dårlig joke indeni.
Nu bliver jeg af aegte danskere og lignende godtfolk sikkert beskyldt for at dyrke jantelov og stemme på visse partier foruden naturligvis at det er min skyld hvis ikke vi får en hvid jul og fruens brunkagedej kollapser.
Men disse chokoladeovertrukne herligheder med gult kunstaromaberiget tyggeskumgummi i midten synes uanset hvorledes man vender og drejer det altid at ende op med at folk som er godt ved muffen kan købe nye fancy biler og spare en masse penge, imens dem som ikke har råd til at skifte den gamle spand ud skal grovbeskattes.
Altså at det som vanligt bliver lavindkomstgrupperne der skal betale politikernes dengsede miljømål.
Fint nok, hvis kassedamen ikke har råd til sin gamle opel kasket længere, kan hun jo bare tage bussen eller toget. Ved at hæve taksterne og indføre færre afgange har man på brilliant og fremsynet vis skabt det ideelle grundlag for at få folk væk fra vejene og over i de offentlige transportmidler.
Men er kassedamen nu tilfældigvis bosiddende på Sjælland er der dog håb endnu. Der er der et nogenlunde OK offentligt transportaltaernativ imodsætning til her ovre i det mørke jylland, hvor der på en heldig dag går mindst en af de daglige 3 busafgange.
Men lad os nu sige at kassedamen bor på Sjælland. Vi kan nok godt blive enige om at hun ikke bor i en af byerne langs kysten nord for København.
Tænk dette har man endda taget højde for, idet det nu er blevet slået fast at den såkaldte kystbane har ret til det bedste tog. Logisk nok når området jo også beboes af de bedste og fineste mennesker.
På de øvrige regionalstrækninger må den grå og mindre værdifulde pøbel tage til takke med gamle affældige tog.
Tak til en perlerække af brilliante og fremsynede trafikministre.
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/12/03/064804.htm
tilføjet af

Er enig

Den offentlige transport er alt for ringe, og det er lavindkomstgrupperne der bliver ramt af det.
Gør det offentlige transportsystem statsejet igen.
tilføjet af

Nu har det jo sjældent været

- trafikministeriet, der var holdeplads for de mest brilliante hjerne og man må sige at der heller ikke er noget der tyder på, dette skulle være kriteriet denne gang. Helt ærlig, hvad havde du forventet af den knoldesparker? Han er da en RIGTIG folkevalgt.
tilføjet af

Hvad hindrer dig i at flytte til Sjælland?

Det er vist logik for burhøns - også de jyske - at man naturligvis ikke kan have tommer busser til at køre i fast rutefart hver halve time døgnet igennem, i de små byer på landet, hvor alle familie alligevel har én bil pr. 18+ årige medlem.
Dernæst så er der vist allerede her i opstarten stillet krav om, at det skal være dyrer at køre i storbyerne, end i udkantsområderne.
Hvis du alligevel er utilfreds, så flyt til Sjælland. Sjælland er faktisk MEGET mere end whiskeybæltet.
tilføjet af

og betale sine udgifter selv....nej jyder får

alt betalt af sjælland ex 3 mdr skattepenge fra frb går til jylland......og kør da på jjeres motor veje ellers sander de bare til
giv lortet til tyskland og lad os få skåne tilbage.
tilføjet af

Nu generaliserer du for meget!

Bl.a. Hørsholm/Kokkedal, Nivå, Snedkersten & Helsingør har RIGTIG mange lavtlønnede og folk på overførsels-indkomster, det er en skrøne at der kun bor folk med indkomster LANGT over gennemsnittet... Sorry, men jeg må skuffe dig [:*(]
tilføjet af

Tja

Man skal ikke længere end Fynbus(tidligere kun rutebusser på hele Fyn) og bybusserne i Odense. Det er slået sammen i et kludetæppe. Som chaufførerne kæmper for at få til at hænge sammen i busplanen.
Chauffører som før kun kørte eksempelvis i Fynbus. Skal nu køre bybus også.
Det har for min fasters vedkommende givet nogen kolde oplevelser. Som at bussen aldrig kom. Eller chaufføren ikke var kommet godt nok ind i ruten og hun måtte vise vej indtil hun skulle af ved sit bestemmelse-sted.
hun har nu købt et par meget varme vinterstøvler, i det at det er hulans koldt at vente på en bus der aldrig dukker op.
Kunne de så ikke have lavet det stunt om sommeren i stedet???
Fynbus--selskabet har iøvrigt selv skudt 1 million kroner i underskuddet for at lappe på det værste. Det siger lidt om hvor skidt det. Når selskabet der skal tjene penge, skyder penge i for at holde det flydende.
Det har givet en del ubehagelige overraskelser. At folk der var afhænig af en bus, som der blev skåret en del i. Måtte finde andet arbejde. At elever måtte flytte skole(HF eller noget der ligener) for at komme i skole uden at skulle bruge flere timer på transport.
tilføjet af

Hvad skulle jeg dog der?

Jeg ville få flere hundrede kilometer på arbejde og til min famillie og mine venner.
Det er sådan cirka to ret væsentlige ting der forhindrer mig i at flytte til Sjælland.
Istedet har jeg så måttet anskaffe mig en bil.
tilføjet af

Jeg håber du bor

i Nordsjælland og ikke i Region Sjælland. Ellers bliver dine beskyldninger ret hule😉.
tilføjet af

Råberi fra bunden af Danmark?

Så er komodo igen på banen med sin sædvanlig blanding af bøvse og df-retorik. Kystbanen er en af DSB mest benyttede strækninger og betjener de den ikke tilfredsstillende mister de den til andre konkurrenter.
tilføjet af

Du behøver ikke undskylde dig selv

jvnf. din overskrift.
Alle har lov at ytre sig høj som lav. Du har selvfølgelig også selvom du ikke nødvendigvis er direktør eller noget andet fint.😉
At dine indlæg får min troll alarm til at blinke er en anden sag. Men jeg kan jo bare vælge at ignorere dem😉
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.