56tilføjet af

Må JV tænke selv?

Det her indlæg faldt jeg lige over. ftg siger at det styrende råd/den tro og kloge træl, er udvalgt af Jesus Kristus.
2/3 af det styrende råd skal være enige, for at en beslutning kan træffes.
Håndsoprækning? er det ikke den hellige ånd der mirakuløst indgiver det styrende råd, Guds tanker. Det styrende råd udvalgt af Jesus?
Men når 1/3 del så kan være uenige, hvad i alverden er der så i vejen for, at de menige medlemmer opretter diskussionsgrupper og undersøger udenfor selskabets litteratur om det nu også forholder sig som de får at vide?
Mon ikke det er fordi selskabet er bange for at de menige medlemmer opdager at de får fortalt noget der ikke stemmer med virkeligheden?
Mon ikke det er derfor de har trykt nedenstående:

Spørgsmålskassen fra Rigets Tjeneste september 2007 (Dansk oversættelse af engelske udgave).
Opfordrer den tro og kloge træl til at grupper af vidner mødes for at beskæftige sig med bibel research eller bibeldebat? – (Matt 24: 45, 27)
Nej det gør den ikke. Og dette på trods, i forskellige dele af verden, findes få tilsluttede i vores organisation, som har oprettet grupper som udfører selvstændig research om bibelrelaterede emner. Nogle har været på udkig efter selvstændige bibelstudiegrupper indeholdende bibelsk hebraisk og græsk. Andre udforsker videnskabelige emner relateret til bibelen. De har oprettet websider og chat rum med det formål, at udveksle og debattere deres synspunkter. De har også afholdt konferencer og produceret publikationer som fremlægger deres resultater og som supplerer det der bliver stillet til rådighed ved vore kristne møder og gennem vores litteratur.
Udover jorden, modtager Jehovas folk rigelige instruktioner og opmuntring til menighedsmøderne og stævner, såvel gennem publikationerne i Jehovas organisation. Gennem vejledning af den hellige ånd, og på baggrund af sandhedens ord, tilvejebringer Jehova, hvad der er nødvendig, så at hele Guds folk er egnet til at være forenede, gennem samme ånd og gennem den samme række tanker og forbliver faste i troen. (1. Kor. 1:10, Kol 2:6, 7). Vi er helt sikkert taknemmelige for Jehovas åndelige tilvejebringelser i de sidste dage. Derfor opfordrer den trofaste og kloge træl ikke til nogen former for litteratur, møder eller websider som ikke er udarbejdet eller organiseret under dens opsyn.
Det anbefales for enkeltpersoner at bruge deres tænkeevner til at støtte den gode nyhed. Imidlertid, bør ingen personlige undersøgelser, distrahere fra hvad Jesus Kristus udretter gennem hans menighed på jorden i dag. I det første århundrede advarede Apostlen Paulus imod at blive involveret i udmattende tidsrøvende emner, som eksempelvis ”slægtsregistre, der ikke fører til noget, men som snarere fremkalder spørgsmål til granskning end bidrager til en forvaltning af det der hører Gud til og som er forbundet med tro”. (1. Tim 1:3-7). Alle kristne bør bestræbe sig på at ”tåbelige diskussioner og slægtsregistre og strid og kamp angående loven skal du gå uden om, for de er unyttige og frugtesløse”. – Titus 3:9.
For de der ønsker at foretage yderligere bibelstudium og research, anbefaler vi at undersøge ”Indsigt i den hellige skrift”, ”Hele skriften er inspireret af Gud og gavnlig” og vore andre publikationer, der eksempelvis drøfter profetiske kendsgerninger i Daniels bog, Esajas bog og Åbenbaringen. Disse tilvejebringer rigeligt materiale til bibelstudium og meditation, hvorigennem vi kan blive ”fyldt med den nøjagtige kundskab om hans vilje i al visdom og åndelig forståelse, så I kan vandre Jehova værdigt for fuldt ud at behage ham, mens I fortsat bærer frugt i enhver god gerning og vokser i den nøjagtige kundskab om Gud.” – Kol. 1: 9, 10.
Hilsen Manjana
tavse-vidner.dk
tilføjet af

Alle mennesker tænker selv.

Det gør du sikkert også.
Venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Jamen JW/WTS får jo alle deres oplysninger ...........

´
....... med Engle-sendebud fra enten "jehova gud " el "JW/WTS's jesus" altså må alle deres oplysninger og afgørelser være 110% "sandheden" - Og det at de ord fra "jehova gud" IKKE/ALDRIG går i opfyldelse når de (JW/WTS ledelsen) har udtalt dem, er da ikke deres skyld - det må jo så være SATAN vores (os der ikke er guds børn under JW/WTS) herre og mester der driller - Ik'-os' ?
....... Det at de så får noget "NYT LYS", det er så når de får dette rette og rigtige LYS, at de ved hjælp af dette rigtige LYS, at de rigtig kan se hvor forkert det var DET DE HVADE SAGT - MEN det var jo barstens fordi SATAN havde formørket det "GAMLE LYS" - at de ikke rigtig havde kunnet se hvad det engelelige sendebud bragte !
Eller have mig miforstået no'et ?

Mange tusind hilsner
jalmar
tilføjet af

"kære" ftg - Dygtige - Rigtig dygtige .......

´
....... manipulatorer indgiver netop den fornemmelse af klarhed og skarphed i tankegangen der gør at man som offer ikke selv er klar óver, at man de facto er manipuleret til at mene noget bestemt og har bestemte reaktionsmønstrer indlagt til bestemte handlinger, det være sig både i gøremål og tale.
En sådan manipulering bliver vedligeholdt ved konstante gentagelser af bestemte dertil konstruerede sætninger, så Ofret bliver fastholdt i en forud bestemt ubevist tankecyklus!

Bare til din orientering ....... Og ja du har både en klar og bestemt tankegang!

Hilsen
jalmar
tilføjet af

jeg synes vi

har set mange eksempler på at JV ikke må ytre kritik af toppens tolkninger og beslutninger.
Poul Dal har nævnt flere af disse eksempler, og jeg har kendt et par JV'ere som har oplevet lignene ting.
Desuden har jeg her læst flere historier der bekræfter dette.
Så hvis man er JV'er bør man sidde med en lidt skidt fornemmelse.
Ikke fordi at det enkelte medlem kan lastes, men fordi at det ikke kan ses bort fra og det er hårdt at erfare.
mvh multani
tilføjet af

Hej multani et par ord

´
....... vi kan godt have ondt af de menige JV'ere - Men hvor højt tror Du at man skal op
i hierakiet, før man er med til at effektuere dette faktum med pinlig akuratesse ?
Hvor langt ned i Hierakiet tror du man kan komme af dem der er informerde om, at
det med Englesendebud fra Himlens sale er et magtmiddel og ikke den skinbarlige sandhed ?

Mange hilsner
jalmar
tilføjet af

tja jeg kender

ikke ret meget til det interne system og skal derfor ikke gøre mig klog på dette.
Jeg kan jo kun vurdere ud fra hvad jeg ser, oplever og hører om.
Men jeg kan jo konstatere at påvirkningen begynder allerede som barn.
Fra start at bliver børn skræmt og truet med død og ødelæggelse hvis ikke de følger efter.
Så det jeg vil hen til er at man skal forstå at det ikke er en nem cirkel at bryde og der er sikkert mange JV'ere derude der ønsker sig frie af JV's organisation, men ikke tør bryde med den.
Man kan bilde folk hvad som helst ind og få dem til at tro på det hvis blot man siger det nok.
I JV har jeg på fornemmelsen at man fra barnsben opdrages til at overbevise alt og alle om at der kun er EN sandhed og den kommer fra Vagttårnet.
mvh multani
tilføjet af

Der er ikke noget at kritisere, Multani

for det er Jesus der leder menigheden. Eller mener du at Jesus leder menigheden på den forkerte måde? Du kan være sikker på at Jesus er sin opgave voksen.
Men vi er ufuldkomne, derfor må vi bære over med hinandens synder. Jesus har jo sagt, at hvis ikke vi vil tilgive vore medmennesker, så vil Gud heller ikke tilgive os. (Mattæus 6:15) Så for at opnå Guds tilgivelse, er det nødvendigt at vi tilgiver hinanden. Så hvad er der at kritisere? Alle har fejl, og menigheden består af ufuldkomne mennesker. Vi skal vore egne fejl i stedet for at kritisere de andres.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

jeg mener at Jesus har ret MEN

Jeg tror ikke på at Jesus leder JV.
Det er simpelthen i konflikt men for mange af Jesu ord og vejledninger.
Det er folk i USA der leder JV og de siger hvordan det almene medlem skal læse Bibelen og gør vedkommende ikke det på den måde, ja så har vi set flere eksempler på at man tvinger vedkommende på plads.
mvh multani
tilføjet af

Jerusalem.

I det første århundrede var det styrende råd i Jerusalem. Selvom det var apostlene der ledede den kristne menighed, så var det alligevel Jesus der stod bag. Det er derfor at der i et brevder gik ud til menighederne stod: "Den hellige ånd og vi har nemlig besluttet ..." (Apostelgerninger 15:28) Jesus leder menigheden ved hjælp af den hellige ånd. Som det var dengang, sådan er det også i dag.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Nøjagtig kundskab

Vagttårnsselskabet opfordrer deres medlemmer til at researche litteratur, kun udgivet af selskabet.
Jeg mener du selv har skrevet at Biblen opfordrer til at man undersøger om Biblen nu også indeholder Guds ord.
Hvordan kan man undersøge via ufuldkomne menneskers tanker, om den tro man har, nu også er sandheden? Ufuldkomne mennesker, der gang på gang har ændret frem og tilbage i læresætningerne.
Hvordan ved du, om det du tror på i dag er forkert i morgen?
Det ville du vide, hvis det du lærte aldrig blev ændret, såkaldt flip flop.
Guds ord lyver ikke, taler ikke med uforrettet sag. Havde JW/WTS haft Guds hellige ånd, var deres profeti om harmagedon gået i opfyldelse i 1975. FORDI GUDS ORD LYVER IKKE, GUDS HELLIGE ÅND LYVER IKKE. Det er umuligt for Gud at lyve står der.
Derfor nøjagtig kundskab, er kundskab man kan stole på fuldt ud.
JW/WTS, udgiver en masse litteratur som vi kan læse i nedenstående citat. For at man kan vokse i nøjagtig kundskab står der.
Men jeg vil nu nærmere sige ftg. at når så de ændrer på en regel, ændrer den tilbage til en gammel regel, er det ikke at vokse i kundskab. Det kan i mine øjne kun være at miste kundskab og dermed tillid. Fordi hvad kan man stole på, er det læren i går eller læren i dag??
Citat:
For de der ønsker at foretage yderligere bibelstudium og research, anbefaler vi at undersøge ”Indsigt i den hellige skrift”, ”Hele skriften er inspireret af Gud og gavnlig” og vore andre publikationer, der eksempelvis drøfter profetiske kendsgerninger i Daniels bog, Esajas bog og Åbenbaringen. Disse tilvejebringer rigeligt materiale til bibelstudium og meditation, hvorigennem vi kan blive ”fyldt med den nøjagtige kundskab om hans vilje i al visdom og åndelig forståelse, så I kan vandre Jehova værdigt for fuldt ud at behage ham, mens I fortsat bærer frugt i enhver god gerning og vokser i den nøjagtige kundskab om Gud.” – Kol. 1: 9, 10.
Har JW/WTS sandheden ftg, ville den også kunne tåle at blive undersøgt. OGSÅ i litteratur der ikke er udgivet af JW/WTS.
Det er at nedgøre sine medlemmers selvstændige tænkeevne, når man mener at de ikke kan forholde sig til deres tro via selvstændigt studie af andre skrifter end deres.
Og det er da så sandelig også at undervurdere deres kærlighed til Gud og ønsket om at gøre hans vilje, når man beskytter dem, (murer dem inde) via selskabets egen litteratur.
Det er jo netop det, der er problemet. At når i bliver fyldt med, at det kun er deres litteratur, der har Guds inspiration, så tror i på det, og dermed ser i ikke ægtheden af andet litteratur eller ægtheden fra de mange mennesker, der bærer oplevelser på egen krop. Oplevelser der har gjort så ondt, at de kæmper dagligt for et normalt liv. Det værende sig angst eller misbrug, det er sådan set ligemeget.
Men der er tusinder der har sådanne oplevelser, og tusinder lyver ikke om sådan noget ftg, bare for at skade JW/WTS. Hvilken gavn skulle det gøre? Ingen.
Så til alle jer vidner, der læser dette. Min opfordring til jer, undersøg om i vitterlig også er i en tro, i kan have fuld tillid til. Det burde den kunne bære, hvis det er sandheden.
Håber det giver lidt mening, vil jeg egentlig gerne have en tilbagemelding på, da dette er et af kernepunkterne som jeg gerne vil have mere synliggjort.
At man ikke må tænke selv, at man kun skal holde sig til Vagttårnsselskabet og alt hvad der kommer derfra.

Hilsen Manjana
tavse-vidner.dk
tilføjet af

så med andre ord

så er det i følge din overbevisning, Jesus der leder George Bush i krig.
Og leder religiøse fanatikere til at slå ihjel i Guds navn.
Hvad er den kristne menighed ftg, er det JV eller indre mission.
Er det muligt at den kristne menighed er alle der tror på Jesus Kristus.
Eller ser i det som om, der står den kristne menighed, DET MÅ VÆRE OS I JV?
Jesus har da aldrig sagt til nogle at de ikke måtte forsøge at redde livet på en der manglede blod.
Jeg kan overhovedet ikke se at Jesus skulle lede JV, det er snarere et håb i nærer.
mvh multani
tilføjet af

Jomen kan du

ikke se det ftg. Du henter kun din viden fra Vagttårnsselskabets litteratur. Du tænker tanker de overbringer dig. Ufuldkomne menneskers tanker. Det har jo vist sig at de tager fejl.
Jeg er nu frit stillet og henter min viden mange steder fra. Og kan dermed selv tænke og føle hvad der er rigtig for mig.
Vi har alle fået en samvittighed, og også evnen til at bruge den.
Hvordan ved du om det styrende råd/den tro og kloge træl, videregiver de rette informationer? Du undersøger ikke deres argumenter andre steder.
Hvis det er fra Gud, så ville JW/WTS's argumenter også kunne bære, hvis du holdt dem op overfor hinanden.
En sandhed kan altid stå sin prøve.
Hvad er det derfor JW/WTS er så nervøs for, når de opfordrer sine medlemmer til ikke at studere andet overhovedet, end det de bringer?
Hilsen Manjana
tavse-vidner.dk
tilføjet af

Kristne slår ikke ihjel.

Du kan kende de sande kristne på at de har indbyrdes kærlighed. (Johannes 13:35) Denne kærlighed er international. http://www.youtube.com/watch?v=0oNepQ0eVS0
Venlig hilsen, ftg.
_________________________
"På dette skal alle kende at I er mine disciple, hvis I har kærlighed til hinanden." (Johannes 13:35)
tilføjet af

Der er noget farligt indeni

Ja, for Jv gælder det for alt i verdenen at undgå, at vidnerne selvstændigt studerer Bibelen. Bibelen er en farlig bog for JV - da JV i stort set alle livets spørgsmål er uenige med Bibelen! Det må medlemmerne helst ikke opdage, da der står i JV's publikationer, at JV er de eneste der følger Bibelen....
tilføjet af

I har djævelen til Fader

Jeres Herre er ikke Jesus Kristus, men djævelen. Andre kirker opfordrer medlemerne til at studere Bibelen - I opfordrer dem til i stedet at læse jeres bøger, som trådstarteren siger. Ja, I direkte advarer imod selvstændigt Bibelstudium.
I modsætning hertil roses jøderne i Berøa for selvstændigt at undersøge de ting de hørte udfra skriften (nej, Vagttårnet blev ikke udgivet, dengang):
"Disse jøder var mere imødekommende end jøderne i Thessalonika, de modtog ordet med megen velvilje og granskede dagligt Skrifterne for at se, om det forholdt sig sådan" ApG 17:11
Disse jøder kunne I JV'ere lære noget af. Men det gør i nok ikke, for I har djævelen til Fader, og I gør hans gerninger - blandt andet at lade 2/3-dels flertal af gamle mænd bestemme "sandheden" for jer....
tilføjet af

Boomerang eksempel

Efter meget diskussion blev de enige om holdningen til ikke-jøderne - ikke noget med 2/3-dels flertal. Den måde afgør Gud ikke tingene på.
At blive enige under Helligåndens vejledning er noget ganske andet end ikke at blive enige og derefter lade et 2/3-dels flertal tromle deres holdning igennem!
tilføjet af

Kristne redder liv

Nej, kristne slår ikke ihjel. Det gør I derimod, når I tvinger mindreårige til at dø af mangel på blodtransfusioner. Kristne redder liv - de slår aldrig ihjel!
tilføjet af

JA, KRISTNE HJÆLPER ANDRE

til at få evigt liv. Det er derfor de går fra dør til dør og forkynder den gode nyhed om riget. http://www.watchtower.org/d/t15/article_01.htm
Venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Vi opfordrer ALLE til at undersøge Skrifterne.

Det er derfor vi går ud til folk og fortæller dem om Bibelen. Alt for mange Bibler står på hylderne og samler støv, og det er synd, for Bibelen er en kostbar skat. Vagttårnet er blad der behandler bibelske emner.
Venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Bibelen er Guds eget ord.

Alle Jehovas vidner kender Bibelen og ved hvad der står i den. Ellers ville vi ikke kunne gå ud og undervise andre.
Venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

det er jo at

tale udenom ftg.
Det korte og det lange er, hvis man er klar til at lade et menneske dø pga JV's regler.
Så er det ikke en næstekærlig handling og så er det jo medvirken til at et menneske dør.
ftg tænkt tilbage på historien om den barmhjertige samaritaner.
mvh multani
tilføjet af

Emneskift

Nå, du brød dig ikke om, at blive mindet om jeres barnemord. Men så tager vi da jeres dørplageri - det fortæller Bibelen skam også om:
"Ve jer, skriftkloge og farisæere, I hyklere! I drager over sø og land for at hverve en enkelt proselyt. Og når det lykkes, gør I ham dobbelt så fortjent til Helvede som I selv" Matt 23:15
I er farisæere, og I har djævelen til fader!
tilføjet af

Nej, det er bestemt ikke et demokrati

Nej, du har ret i, at I ikke er et demokrati - I er et medlemsundertrykkende diktatur. Men ledelse bruger 2/3-dels flertal til at afgøre, hvad de nu skal plage jer med!
tilføjet af

I opfordrer alle til at læse Vagttårnet

Løgn - I fraråder direkte folk at studere Bibelen selvstændigt. Som I skrev i et af jeres blade, har I nemlig fundet ud af, at når jeres medlemmer gør det, begynder de at tro på traditionel kristendom med treenighedslære og hele pivtøjet. Læs også trådstarteren, som også citerer jer for direkte at fraråde selvstændigt Bibelstudium.
Bibelen er den farligste bog I kan forestille jer, og det gælder for enhver pris at undgå, at medlemmerne begynder at studere den på egen hånd. Vagttårnet er et blad der finder løsrevne citater i Bibelen og sætter dem sammen på nye kreative måder, så folk ikke opdager, hvad der står i Bibelen. I er nemlig ikke rigtigt tilfredse med den måde Bibelen er skrevet på, så I bruger enhver undskyldning for at redigere i teksten.
tilføjet af

Jeg må have mødt de forkerte....

For jeg har stadig til gode at møde et JV der kendte sin Bibel. Men jeg tror gerne du ikke kan se manglerne - hvordan skulle du kunne det, når du ikke selv aner, hvad Bibelen s budskab er?
tilføjet af

Vi lyver ikke, again.

Kristus er vores lærer, og han talte altid sandt. Vi forsøger at efterligne ham. (1 Peter 2:21)
tilføjet af

Du er for dårligt underrettet.

Der er ikke nogen der vil finde sig i at blive undertrykt af andre, men Jesus sagde: "Hvis I bliver i mit ord, er i virkelig mine disciple, og I skal kende sandheden, og sandheden skal frigøre jer." (Johannes 8:31-32)
Venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Bibelens budskab er den gode nyhed om riget.

Hvorfor trækker du ikke gardinerne væk?
tilføjet af

Bibelen er mange ting

herunder forkyndelsen om riget. Men nu taler vi jo ikke om Bibelen, men om Vagttårnet - eller som det burde hedde: Magttårnet! Medlemsbladet for farisæerne der sikrer, at I aldrig lærer, hvad der står i Bibelen. Her et citat fra trådstarteren:
"Spørgsmålskassen fra Rigets Tjeneste september 2007 (Dansk oversættelse af engelske udgave).
Opfordrer den tro og kloge træl til at grupper af vidner mødes for at beskæftige sig med bibel research eller bibeldebat? – (Matt 24: 45, 27)
Nej det gør den ikke."
Nej, I er glade for, hvis jeres medlemmer finder på at læse selvstændigt i Bibelen, vel. De kunne jo opdage et eller andet.... Her kommer lige endnu et citat om, hvor meget I frygter, at folk læser i Bibelen:
"From time to time, there have arisen from among the ranks of Jehovah's people those, who, like the original Satan, have adopted an independent, faultfinding attitude ... They say that it is sufficient to read the Bible exclusively, either alone or in small groups at home. But, strangely, through such ‘Bible reading,' they have reverted right back to the apostate doctrines that commentaries by Christendom's clergy were teaching 100 years ago..." The Watchtower, August 15, 1981.
Ak ja, når folk læser i Bibelen, mister MagttårnsSelskabet sin magt over folk. I starten er Magttårnet en genvej til at forstå Bibelen - senere gælder det om at undgå, at folk opdager de er blevet snydt - Magttårnet har intet med Bibelen at gøre. Magttårnet handler om magt og penge...
tilføjet af

Kristus er bestemt ikke jeres lærer

I har djævelen til fader.
tilføjet af

Bibellæsning

Hej Again!
JV bør helst ikke læse bibelen kun alene.
En gang på tidlig 80-tal blev mange udstødt fra Bethel i Brooklyn pga. de vile studere
Jakobs brev alene uden Vagttårnet. De var tvunget til at gøre det i skjul. A alle fald havde de med sig et eksemplar af VT som alibi, for de visste godt nok at det var farlig at læse bibelen uden VT-bladet.
En skammelig plet på JV historie. Ftg lyver når han siger at alle JV kun læser bibelen. Selskabet VT opfordrer ALDRI til at læse bibelen alene. Bare så det er sagt.
Mvh.
Jane (som nu tager på landet)
tilføjet af

Nu vender du det blinde øje til

Der tager du fejl - folk finder sig generelt i masser af undertrykkelse. Kvinder finder sig i hustruvold, børn finder sig i en opvækst præget af vold og usikkerhed og 6 millioner JV'ere betaler gladeligt deres undertrykker for at fortsætte galskaben. Det er vanvittigt, men det er utroligt, hvor stor magt undertrykkeren har! Hvem er den virkelige undertrykker? Her kommer svaret - endda fra jeres egen bibeloversættelse:
"nemlig, Jesus der var fra Na'zaret, hvordan Gud salvede ham med hellig ånd og kraft, og han gik igennem landet og gjorde vel og helbredte alle dem som var UNDERTRYKT af Djævelen, for Gud var med ham." ApG 10:38 (NWT)
Det er jeres fader, djævelen, der undertrykker jer. Og I finder jer i det! Kom dog i stdet til Jesus, som kan give dig lindring, for alle de menneskekrav VagttårnsSelskabet stiller, for at øge sin formue:
"Kom til mig, alle I, som slider jer trætte og bærer tunge byrder, og jeg vil give jer hvile. Tag mit åg på jer, og lær af mig, for jeg er sagtmodig og ydmyg af hjertet, så skal I finde hvile for jeres sjæle. For mit åg er godt, og min byrde er let.«" Matt 11:28-30
tilføjet af

Vore børn ligger ikke og dør

Det er en misforståelse at man dør bare fordi man ikke får blod. Jehovas vidner får ikke blodtransfusioner. Vi får en bedre behandling. http://www.watchtower.org/d/hb/index.htm
tilføjet af

Du mener at Djævelen leder den kristne menighed?

Deri tager du fejl.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

nej nej nej

Jeg er chokeret.
Jeg ved ikke hvad jeg ellers skal skrive, jeg er virkelig rystet over at denne benægtelse og liglade holdning.
Som sagt, jeg tror simpelthen ikke at i har forstået budskabet i den barmhjertige samaritaner.
Hvad der går igennem tankerne på dem der beslutter at blodtranfusion ikke må finde sted forstår jeg simpelthen ikke.
Som jeg ser det har JV misforstået budet om drab, næstekærlighedsbegrebet, og hele det blodhalløj.
Nej jeg må hellere stoppe, vi kommer heller ikke videre her.
mvh multani
tilføjet af

Når JW/WTS siger at postkassen er grøn

så er den nemlig bare grøn.
Tak ftg. Du har lige netop belyst JW/WTS hensigt med, at deres medlemmer "tager skade af" at læse andet litteratur end det de har forfattet.
Men hov så vent lige et øjeblik, for var det ikke netop JW/WTS, der havde en forside med børn, der havde lidt martyr døden, fordi DE IKKE VILLE MODTAGE BLOD, eller fordi deres forældre NÆGTEDE dem blod?
Forsiden af Vågn op:
http://www.cftf.com/comments/kidsdied.html
Joee det det var det vist. En forside med ene ansigter af børn, DER ER DØDE FORDI DE IKKE FIK BLOD.
Se nu er spørgsmålet ftg, er det dig der benægter, fordi du vil forsvare JW/WTS?
Eller benægter du fordi JW/WTS har skrevet det i deres litteratur?
Tænk over det ftg, for er det, det sidste spørgsmål, har du besvaret min trådstarter, og er det det første spørgsmål, syntes jeg du har et problem (syns jeg uanset hvad) i og med at du fornægter alt, bare for at beskytte/forsvare JW/WTS.
Men man plejer at sige, at den politik ens ledelse har, forplanter sig gerne ned igennem hele firmaet.
Med venlig hilsen
Manjana
tavse-vidner.dk
tilføjet af

Djævelen leder farisæerne

Og farisæere er I!
Jesus leder de kristne menigheder - men det kender du ikke noget til, selvom det sker lige for næsen af dig.
tilføjet af

kan godt følge dig multani.

Jehovas vidner er dybt hjernevaskede, hvad angår blod.
de tror at gud holder hånden over dem, hvis de nægter blod. men det går han ikke. der er 3% større chanche for at dø, hvis du er jv'er, under en operation, fordi, de ikke vil modtage blod, og der er mange der er døede, på den bekostning, også her i danmark.
og at nægte, deres egne børn blod, fordi jehovas vidner ikke vil læse i bibelen, er direkte forkasteligt !
tilføjet af

Hvad laver du her ftg?? har du ikke hørt at nettet er farligt

som jeg ser det ftg, er du helt på afveje.
http://youtube.com/watch?v=bHvHe4NO_bI
på engelsk
Mvh
highline
tilføjet af

Jesus blev beskyldt for at være i ledtog med Djævelen,

så hvorfor skulle vi ikke?
"En discipel står ikke over sin lærer, en træl heller ikke over sin herre. Det er nok for disciplen at blive som sin lærer, og trællen som sin herre. Hvis folk har kaldt husets herre Beel′zebub, hvor meget mere [vil de da ikke kalde] dem der er i hans hus sådan? Vær derfor ikke bange for dem; for der findes intet tildækket som ikke vil blive afsløret, og intet hemmeligt som ikke vil blive kendt." (Mattæus 10:24-26)
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Du mener at nettet er farligt ???

Hertil vil jeg sige at hele verden er et farligt sted at være, men når man kender farerne, er det ikke så farligt længere. Jehovas vidner kender farerne ved internettet.

Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Velkommen

til debatten Highline.
Ja det har jeg også hørt at nettet er. Altså for JV'erne. Det kunne jo være de fandt ud af, at der var noget de ikke må se.
Hilsen Manjana
tilføjet af

Ja det var vist grunden til

mange grå hår hos det prominente styrende råd, da internettet blev opfundet.
Ja jeg kan da godt se, at for os "frafaldne" var det alletiders mulighed for at få offentliggjort det, man fandt ud af.
Men for JW/WTS, var det en fandens opfindelse.
For nu var der jo åbent for information. Og at det ikke bekommer JW/WTS godt, kan man jo se ud fra de sagsanlæg,hvor nogen er blevet bedt om at fjerne dokumenter fra nettet.
Igen er det "sandheden", hvad har man så at skjule???
Hilsen Manjana
tavse-vidner.dk
tilføjet af

spørg du

det styrende råd om det? Altså ud fra det skriftsted du henviser til:
"En discipel står ikke over sin lærer, en træl heller ikke over sin herre. Det er nok for disciplen at blive som sin lærer, og trællen som sin herre. Hvis folk har kaldt husets herre Beel′zebub, hvor meget mere [vil de da ikke kalde] dem der er i hans hus sådan? Vær derfor ikke bange for dem; for der findes intet tildækket som ikke vil blive afsløret, og intet hemmeligt som ikke vil blive kendt." (Mattæus 10:24-26)
Er desværre bare sikker på at du ikke får et ærligt svar.
Især ordene: Vær derfor ikke bange for dem; for der findes intet tildækket som ikke vil blive afsløret, og intet hemmeligt som ikke vil blive kendt."
Så vidt jeg kan se, var der vist noget tildækket, der blev afsløret, AidAfrique. Ligesom UN, NGO blev det, var det år 2000? Så noget hemmeligt, bliver altså stadig kendt.
Fuldstændig som det brev fra 1997, fra det styrende råd til det ældste, kender du til det ftg????????????????????????????????
Hilsen Manjana
tavse-vidner.dk

Hilsen
Manjana
tavse-vidner.dk
tilføjet af

nu skal jeg ikke

gøre mig klog på hvem eller hvad i står i ledtog med.
Men faktum er at i modsiger Jesus på flere områder, og overser væsentlige elementer.
Så jeg køber heller ikke teorien om at Jesus skulle lede JV.
Jesus er kærlig og god og vogter over os alle og elsker os.
Jeg synes tit at du nærmest sammenligner JV med Kristus selv og det synes jeg da ærlig talt er en smule blasfemisk.
Jeg skal naturligvis feje for egen dør jeg bander ind imellem og bruger nogle dumme udtryk som i jo alle kender ind imellem, men jeg bryder mig ikke om at man vil sidestille sig selv med Kristus.
mvh multani
tilføjet af

multani

det er jo netop det jeg har prøvet at skrive om nogle gange. At jeg har talt med eks-vidner, der har udtalt at de følte at de kom længere og længere væk fra Gud og tættere på JW/WTS.
Hilsen Manjana
tavse-vidner.dk
tilføjet af

hej eks-vidne

Ja og jeg kan sagtens forstå dem.
Jeg kan bare ikke forstå hvordan ftg ikke kan se det.
Det lyder meget naivt og selvsikkert og jeg vil heller ikke trække mine holdninger ned over andre, men jeg synes det er forfærdentligt at en organisation skal styre sine medlemmers mest intime tanker og tro.
Jeg prøver virkelig at forstå hvad der får ftg til at forsvare dette, men jeg kan bare ikke.
Det eneste jeg kan forestille mig er at det er angst for hvad der vil ske hvis han siger JV imod.
mvh multani
tilføjet af

Jesus var en computer nørd

Herligt at Jesus var kendt med internettetd.
Tak for dit svar
Mvh
mig
tilføjet af

Tror ikke FTG kan klare sproget

Men overset på Engelsk kunne det godt tyder det på at Jahovas, stå over sproget og internettet.
Og jeg personligt mener !!! det skulle forblive sådan, må lyset forkæle dem som søger lyset...
Mvh
tilføjet af

Det er netop

det der er problemet. Det er så svært at forklare for nogen, der virkelig tror med alt hvad der er i dem. Hjerte sind krop følelser ja alt.
Selv os der har været med, har svært ved at forklare det, som du kan se.
Og det er til dels eller meget fordi, man bliver oplært i, at dem der forlader troen og som vender sig imod den "sande" lære er forfølgere af Guds sande folk på jorden. Og det belyser de så med nogle skriftsteder, hvilket gør det hele så meget mere troværdigt.
Jeg har skrevet det før, men jeg husker at familie-journalen bragte en artikkel, nogle få år, mener jeg, inden jeg gik ud. Overskriften lød: Nu kan vi endelig holde jul.
Jeg var virkelig harm over den artikkel. Jeg tænkte: Jamen er det derfor, så kunne de da "bare" have forladt JV, det er svært at komme ind men ingen problemer i at komme ud.
Det tænkte jeg, og det kan jeg faktisk blive helt flov over i dag.
Fordi, NEJ det er nemlig ikke bare lige sådan at gå ud for de fleste.
Jeg ved ikke om det her får dig til at forstå ftg lidt bedre.
Nu sidder jeg på den modsatte side. Og hvor har jeg ofte tænkt, at var jeg ftg, med alle de beviser der er blevet smidt på bordet, (en mulighed jeg ikke havde dengang), så havde jeg forladt JV prompte.
Men igen, der er flere aspekter i det her.
ftg har selv oplyst om, at han var narkoman inden han startede som JV. Også at han tilhørte en anden sekt, hvilken jeg ikke lige husker navnet på.
Men JV kunne åbenbart give ham det han manglede. At han er blevet fri af narkotika er selvfølgelig kun et plus. (Ja undskyld ftg, at vi sidder her og omtaler dig som tredieperson, håber du trods alt forstår).
For ftg, er JV åbenbart alt det han søger.Hvilket jo er godt for ftg.
Men der hvor filmen knækker er,når der kommer så tydelige beviser på bordet, at selv en mand som ftg, burde åbne øjnene. Og det var det jeg kom fra. Fordi selv om jeg nu syntes, at ftg burde kunne se og forstå det, er jeg ikke engang sikker på, at jeg havde, endsige havde turdet logge mig ind på en sådan side som denne, netop fordi JW/WTS advarer imod det.
Og et eller andet sted, er det der hele hymnen ligger. Man er fuldstændig overbevist om at JW/WTS har den hele og fulde sandhed. Og man ved jo at Gud ser alt, så gør man noget der ikke er i overensstemmelse med troen, opdager Gud det, og skal nok afsløre det.
Deri ligger der også en angst.
Der er mange tanker i dette og derfor er jeg nok nød til at vende tilbage med flere, fordi det er omfattende.
Men til sidst, ftg oplyser selv, at han har været udstødt og er vendt tilbage og er glad for det.
Så JV har altså givet ftg det han søgte åbenbart.
Dog vil jeg sige, at med de beviser vi har leveret, her sidst om UN og AidAfrique, som again har skrevet så interessant om, så burde der måske snart komme lidt indrømmelse fra ftg.
Men igen, man skal være ftg for at forstå ftg.
Hvis du kan følge mig, man skal være et troende vidne for at kunne forstå et troende vidne.
Jeg vil bare så gerne prøve at forklare, hvordan det er, netop fordi det er så kompliceret.
Det håber jeg så at kunne snart.
Hilsen Manjana
tavse-vidner.dk
tilføjet af

tak for forklaringen

Jeg kan sagtens følge det at det ikke bare er sådan at melde sig ud.
Også derfor bliver jeg ved med at blande mig i debatten om JV, fordi jeg virkelig gerne vil prøve at forstå.
Ens baggrund er sikkert også afgørende for hvor engageret man er i JV.
Men endnu engang tak for svaret, det hjælper alt sammen.
mvh multani
tilføjet af

Hvad har man at skrjule ? SANDHEDEN manjana........

´
....... SANDHEDEN er en farlig ting for en RELLIGIONS-EJER som FINANSKONCERNEN JW/WTS -
Jo flere veluddannede velinformerede mennesker der læser om HISTORIEN altså den SANDE HISTOERIE bag JW/WTS-KONCERNEN - Jo Færre penge ryger der i kassen - OG nu var de ellers lige ved at komme ned på den eftertragtelsesværdige 30 plads blandt DE N.Y. Firmaer der kunne prale af det største NETTO-OVERSKUD der for JW/WTS nærmede sig 10 MILLIARDER Dkr. ÅRLIGT!
ANGSTEN FOR SANDHEDEN ER JO SÅ ÅBEN-LYS at den jo ligefrem kan konkurrere med "NYT LYS" ;)

Mange hilsner
jalmar
tilføjet af

Jesus sagde at dem der er hans disciple

ville komme ud for de samme ting som han selv kom ud for. (Johannes 15:20)
Venlig hilsen
_________________
"Husk det ord jeg har sagt jer: En træl er ikke større end sin herre. Hvis de har forfulgt mig, vil de også forfølge jer; hvis de har overholdt mit ord, vil de også overholde jeres." (Joh.15:20)
tilføjet af

ja men det bør

ikke bruges til at ophøje sig selv.
Der er kun en frelser og en Kristus, og det er blasfemisk at ophøje sig selv til det samme.
Jeg er heller ikke sltid lige populær i visse kredse, men selvmedlidenhed og så videre er ikke en måde at komme videre på.
mvh multani
tilføjet af

multani,

jeg syntes egentlig at ftg svarer så godt på dit spørgsmål her multani.
Kan du se hvad jeg mener?
Godt for ftg, at han er glad for sin tro, men han fornægter.
Det gør man nemlig. Noget der forundrer mig, er at ftg bliver ved med at være her.
Men det er jo kun godt, da han leverer alle beviser selv, uden at være sig det bevidst.
Skulle jeg forkynde over nettet idag, skulle jeg også have en stærk tro.
Hvilket jeg mente dengang jeg havde.
Hilsen Manjana
tavse-vidner.dk
tilføjet af

Har du tænkt over

at romerne korsfæstede tusindevis af forbrydere, som absolut ikke var som Jesus, selvom de blev "forfulgt" på samme måde?
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.