i mange andre lande, har man tydeligvis ikke samme fartrestriktioner i hill climb, som i Danmark !
tilføjet af Phusker
Fart er relativ
Se denne her, hvor han er oppe på 407 km/t på en bane og se forskellen på rallykøreren hvis hastighed ser større ud men næppe er halvdelen af Bugattiens.
Jeg er vild med Bugatti chaufførens kommentar sidst i klippet hvor han siger at ifølge computeren så vil dækkene være brændt af om 15 minutter men det generer ham ikke da der kun er benzin til 12 minutter.
tilføjet af iampersson
udfordringen
er jo nok ikke så stor på en bane, der vil altid være en, der kan køre bare lidt hurtigere på en bane, afhængig af gearing. Hurtig kørsel på almindelige vej er langt, langt sværere og det synes også !
tilføjet af Nürburg 4ever
Smut du til Nürburgring
så har du slet ikke brug for en Bugatti Veron, langt mindre kan gøre det for at opnå fartfornemmelse. F.eks. var jeg dernede i ultimo juli og lejede en Suzuki Swift Sport - hér var fartfornemmelse for alle pengene på samtlige 20,832km af 'die Schleife' selvom Swiftens maxhastighed kun var halvdelen af din Bugattis.
Og hill climb i Spanien kan man da endda opnå samme fartfornemmelse med lavere hastighed end på Nordschleife.
tilføjet af iampersson
Og i Danmark !
se blot på Munkebjerg hillclimb !!!;-)
tilføjet af Nürburg 4ever
Hehe ja
Det går dog ikke helt så hurtigt, dog hurtigere end når jeg tager "bjerget" på cykel i Grejsdalsløbet som nås 90km ude på ruten.
Jeg har været til Hill Climb for mange år siden, det var året efter, at jeg var på l'Alpe d'Huez, hvor der køres et tilsvarende klassisk hillclimb, omend med liidt mere prestige og lidt dyrere, ældre modeller, bla. husker jeg tydeligt en Bugatti Type 35 komme larmende op ad bjerget mens jeg skulle hjem, nøj det lød godt.