Prøv lige og tænke over dette !.
1. Hvis man indførte moms på udførelse af penge fra Danmark.
2. Hvis man belønnede folk der holde deres ferie i Danmark med èn uges ekstra ferie betalt af staten.
Prøv engang at lægge jer ned på ryggen en sommerdag, og kik op i luften, hver eneste hvide streg på himmelen indeholder Ca 200 menesker med mindst 10.000-Kr hver, altså når stregen går fra nord imod syd, for når stregen kommer fra syd imod nord så indeholder hver hvide streg Ca 200 fattige bistandsklienter.
Hvis de holde deres ferie i Danmark, så ville ehvervslivet tjene på det, det ville skaffe flere arb-pladser i Danmark, staten ville tjene mere på det end det det kostede at give dem en uges ekstra ferie i Danmark.
Selvfølgeligt vil flyselskaberene skabe sig helt åndsvage, men!, hvad så, hvor meget betaler de i skat i forhold til alle de penge som de transpoterer ud af Danmark.
Og helt ærligt, så er Danmark SGU et flot land, men skal bare give sig tid til at opdage det.
Tag F. eks en fra Lolland, han arbejder i Køh, han kører selv i sin bil, han kan selvfølgeligt trække kørepengene fra i skat, 5 dage om ugen, han arbejder jo 5 dage, men hvad nu hvis han arbejdede 10 timer de første 3 dage, også "kun" 7 timer den 4`de dag, hvor mange penge ville staten ikke sparre på kørselsgodtgørelse, man ville også selv tjene på det, måske så meget at man kunne nøges med en arb-uge på 35 timer, F.eks, 10 timer mandag, 10 timer tirsdag, 10 timer onsdag, og 5 timer om torsdagen, også kunne andre vælge at arbejde F. eks 5 timer om trosdagen, 10 timer om fradagen, 10 timer om lørdagen, 10 timer om søndagen, det giver 2 gange 35 timer om ugen, man ville udnytte virksomhederene betydeligt bedre, hvilket ville give mindre omkostninger på varrene, og en bedre udnyttelse af vejnettet, som igen ville være en besparrelse for samfundet, man skal selvfølgeligt kunne "bytte" arb-dage indbyrdtes i en virksomhed, ingen skulle tvinges til 3½ arb-dage i en køre, selvfølgeligt med mindre man helst ville havde 3½ dags fri ud i et.
Er det system helt åndsvagt, tænk på alt det bensin og dieselolie man ville sparre, 20% det er da også en slags penge, og i gamle dage der arbejdede man i 10 timer om dagen, så hvorfor ikke også i dag?.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
2. Hvis man belønnede folk der holde deres ferie i Danmark med èn uges ekstra ferie betalt af staten.
Prøv engang at lægge jer ned på ryggen en sommerdag, og kik op i luften, hver eneste hvide streg på himmelen indeholder Ca 200 menesker med mindst 10.000-Kr hver, altså når stregen går fra nord imod syd, for når stregen kommer fra syd imod nord så indeholder hver hvide streg Ca 200 fattige bistandsklienter.
Hvis de holde deres ferie i Danmark, så ville ehvervslivet tjene på det, det ville skaffe flere arb-pladser i Danmark, staten ville tjene mere på det end det det kostede at give dem en uges ekstra ferie i Danmark.
Selvfølgeligt vil flyselskaberene skabe sig helt åndsvage, men!, hvad så, hvor meget betaler de i skat i forhold til alle de penge som de transpoterer ud af Danmark.
Og helt ærligt, så er Danmark SGU et flot land, men skal bare give sig tid til at opdage det.
Tag F. eks en fra Lolland, han arbejder i Køh, han kører selv i sin bil, han kan selvfølgeligt trække kørepengene fra i skat, 5 dage om ugen, han arbejder jo 5 dage, men hvad nu hvis han arbejdede 10 timer de første 3 dage, også "kun" 7 timer den 4`de dag, hvor mange penge ville staten ikke sparre på kørselsgodtgørelse, man ville også selv tjene på det, måske så meget at man kunne nøges med en arb-uge på 35 timer, F.eks, 10 timer mandag, 10 timer tirsdag, 10 timer onsdag, og 5 timer om torsdagen, også kunne andre vælge at arbejde F. eks 5 timer om trosdagen, 10 timer om fradagen, 10 timer om lørdagen, 10 timer om søndagen, det giver 2 gange 35 timer om ugen, man ville udnytte virksomhederene betydeligt bedre, hvilket ville give mindre omkostninger på varrene, og en bedre udnyttelse af vejnettet, som igen ville være en besparrelse for samfundet, man skal selvfølgeligt kunne "bytte" arb-dage indbyrdtes i en virksomhed, ingen skulle tvinges til 3½ arb-dage i en køre, selvfølgeligt med mindre man helst ville havde 3½ dags fri ud i et.
Er det system helt åndsvagt, tænk på alt det bensin og dieselolie man ville sparre, 20% det er da også en slags penge, og i gamle dage der arbejdede man i 10 timer om dagen, så hvorfor ikke også i dag?.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen