6tilføjet af

Sagsøge computer-fabrikant

Ville det være muligt at sagsøge en computer-fabrikant hvis følgende er sandt:
1) Computeren var defekt før køb.
2) Computeren er defekt efter at være hos deres værksted 1. gang.
3) Computeren stadig er defekt efter at den har været hos deres værksted 2. gang.
4) Og 3. gang.
5) De nægter at ombytte computeren til én der virker/eller give pengene tilbage.
Da jeg købte den var der 3-4 problemer, hvor 2 af de værste var at der var meget besvær med at starte computeren (3 af 4 gange ville den give blue screen), dette løste de dog efter 3. gang hos værkstedet.
Men det andet problem med den er at den fryser fast 5-15 minutter efter man har startet et spil.
(Før den blev sendt ind 1. gang gav den en del blue screens (3/4 af gangene), og det var ikke et stort problem for mig dér da jeg skulle bruge den og ikke havde tid til at sende den ind den første uge, men så efter 10 dages tid ville den slet ikke starte, der skrev den at NTLDR mangler.)
Og nu nægter de at ombytte den da de mener at de årsager jeg har haft til at sende den ind de forskellige gange har været forskellige, når det faktisk har været mere end en årsag, men alligevel de samme årsager hver gang.
tilføjet af

Fabrikanten?

Det er en oplagt sag for forbrugerrådet. Bare klø på. Den skal mindst ombyttes, men jeg tror faktisk du allerede ved 3. gang kunne have fået dine penge tilbage i henhold til købeloven.
tilføjet af

Mener du ikke computerforhandleren?

Det er vist kun i USA at folk finder på at sagsøge fabrikanten direkte og ikke via forhandleren.
Du må have fat i forbruger klagenævnet eller hvad de hedder, og se hvad de anbefaler.

Hvis du har muligheden, så geninstaller Windows og se om noget så simpelt løser problemerne.
tilføjet af

Henvisninger

Ja, tak. Var bare lidt usikker på det, da jeg aldrig har haft så stort et problem med hverken dem eller anden producent, og syntes at det er gået lidt langt nu.
Men du (eller andre) kunne vel ikke muligvis henvise mig til nogle links hvor jeg ville kunne få lidt mere detaljeret vejledning til dette. Med hensyn til hvad der skal gøres, tages hensyn for og eventuelle bekostninger. Ville sætte stor pris på det.
tilføjet af

Altså...

Computerforhandleren har henvist mig til fabrikanten hver gang jeg har tilspurgt noget som helst, og de har også fortalt mig (da jeg, før jeg sendte den til værkstedet første gang) at jeg skal kontakte fabrikanten vedr. ombytning. Men ja, jeg må tage det op med klagenævnet hvis jeg ikke kan skaffe et konkret svar fra fabrikanten.
tilføjet af

Prøvat google

købeloven. Der kan du få svar. Hvis du har købt din pc hos en forhandler er det ham/hende der skal sørge for reparation og ombytning.
tilføjet af

Jo da - du kan læse det hele her

SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.