Kære læsere
Hmmmm, jeg har nu set video med Hans Berntsen, hvor han tilsyneladende
retter skæve rygge. Hans Bertsen er den eneste, som jeg har hørt om,
vist nok skulle være blevet talt til af Gud, sådan som jeg fortæller,
at jeg er blevet det. Er han det, eller er der andre årsager, der gør,
at han mener, at han kan helbrede sådan, som han viser det?
Jeg ville meget gerne møde Hans Berntsen, fordi jeg føler mig alene i
verden med min oplevelse, og håbede, at jeg måske kunne samtale med et
menneske, som har haft lignende oplevelse som jeg selv. Det er nemlig
ikke spor hyggeligt for mig, at jeg ikke bliver troet på, og næsten alle
tror, at jeg er skør, eller noget lignende.
Sorry - men når jeg ser videoen, så virker det ikke troværdigt for mig,
at alle disse mennesker, som Hans Bertsen forsøger helbrede, at de også
virkeligt helbredes for en virkelig skade. Videoen er ikke troværdig, altså
for mig, uanset hvor gerne jeg ville tro den.
Det går meget hurtigt med at "helbrede", og der er ingen uddybende lægefaglig
fortælling om, hvad folk har af skader, og hvordan de har det, efter
Hans Berntsens healing, eller hvad det kaldes.
Helt ærligt, så vil jeg fortsat gerne møde Hans Bertsen for reel, fordi jeg
godt vil prøve tale med ham, og så vurdere, hvad jeg mener, efter et møde i
det virkelige liv. Jeg giver meget gerne, den ringeste tvivl en chance!
Jeg forstår, hvis nogen synes, at det er noget "frækt" af mig at skrive, som
jeg gør, og de tænker, "jamen hvilke beviser har jeg for, at jeg er talt til af
Gud?".
Til orientering, jeg kan hverken gå på vandet, eller helbrede, sådan som
Hans Berntsen tilsyneladende gør det. Jeg kan dårligt svømme. I det hele taget,
så føler jeg mig som et almindeligt menneske, og med mange problemer, både
mht til helbred, smerter og trivsel.
Hvis bare jeg kunne helbrede mig selv :-).
Vurder selv, hvad I mener om min påstand? Se og hør på hjemmesiden: http://www.partietforborgerstyre.dk
Kærlig hilsen
Johnny
tilføjet af Anonym kristen.
Det er ikke Hans Berntsen der helbreder,
det er Jesus, du kan høre han siger:"Tak Jesus"
Jeg har selv prøvet, at få gjort mine ben lige lange, det er en mærkelig fornemmelse, man mærker der sker noget helt fra hoften af, men det gør ikke ondt.
Der findes mange lægeerklæringer på, at Jesus har helbredt igennem Hans Berntsen, du kan læse mere her, om nogle af de helbredelser: http://www.missiondanmark.dk/vidnesbyrd/
tilføjet af johnnylau
Behøver mest troværdighed
Hej igen
Det glæder for hver et menneske, som har følt eller oplevet, at de via
"healing" ved Hans Berntsen, eller andre, er sluppet af med sygdom, fysiske
eller psykiske skader, eller måske smerter, og på en vedvarende stabil måde.
Jeg har set de forskellige vidnesbyrd fra videoen, men - sorry - jeg kan ikke
vægte dem ret tungt, som videoen er lavet, når jeg intet kender til de syge
eller plagede mennesker.
Det kunne være ren svindel det hele, men det kan jeg overhovedet ikke bevise.
Jeg kan slet ikke vurdere troværdigheden, uden det forgår, som i et godkendt lægevidenskabeligt eksperiment, og der er helt uvildigt efterforskning og
tilsyn af, hvad som forgår.
Hvis man vil opnå stor nok troværdighed for, at det er muligt for Hans Berntsen,
og evt andre mennesker med helbredende evner, at de med bøn, eller på anden måde,
kan helbrede, bør det dokumenteres ved, at helt uvildige speciallæge-eksperter først grundigt har undersøgt "patienterne", før de prøves "healet". Der skal først være stillet en mest troværdig diagnose.
Efter healingen, må de lægefaglige eksperter så igen ind og vurdere effekten af
behandlingen, og give deres ærlige meninger om resultatet. Det skal eller bør
forgå, som det kræves af videnskabelie forsøg. Ellers er der ingen troværdighed.
Jeg synes, at hvis der er troværdighed ved Hans Berntsen, og andre "healere", så
burde man også gøre alt for at få bevist mest troværdigt, hvad forgår. Har I noget
godt at berette om, så gør det mest troværdigt, uanset det kan koste nogle penge,
og lav video-filmen sådan, at alt fremgår, belyses og offentliggøres mest muligt troværdigt.
Kh
Johnny
E-mail: http://www.partietforborgerstyre.dk
tilføjet af Elsker Jesus.
Mange byrder.
Hej Johnny
Gud lægger ikke større byrder på os end vi kan bære, det ser for mig ud til, at du har taget alt for meget på dine skuldre.
Vi kan intet i egen kraft, hvis Gud har talt til dig, så ville han kun bruge dig som et redskab, ikke lægge alle byrder over på dig.
Det er Gud/Helligånden der skal virke, ikke dig.
Man føler sig fri, når man lægger alt over til Jesus, så læg du alt i hans hånd, og bed ham om at hjælpe verden, det er der ingen andre der kan, vi kan kun selv gøre så lidt.
tilføjet af ftg
Stemmer fra himmelen.
Hej Johnny.
Jeg har set din video (de fire første af dem), og det er det jeg gerne vil skrive til dig om. Det du har oplevet er en stemme fra det usynlige, som har talt til dig, og om folk vil tro dig eller ej er uden betydning, for er det dig der har oplevet det, og derfor ved du selv, at det er rigtigt. Hvad jeg hæftede mig ved var, at du ville fortælle det til din mor, overtog stemmen (den person som stemmen kom fra) føringen af din tunge, så du ikke var i stand til at sige det. Stemmen har altså ikke ønsket at du skal fortælle det til andre. Det stemmen sagde til dig, er godt. At gå ud og hjælpe andre mennesker, det er godt, men jeg vil godt fortælle dig, at det er ikke Gud der påfører mennesker lidelser. Det er derfor heller ikke Gud der har påført dig de lidelser, som stemmen sagde at du skulle lære af. Hvordan Gud er, og hvad Gud gør, kan du lære ved at læse i Bibelen, for det er igennem Bibelen at Gud taler til mennesker. Jeg ved godt, at du tror, at det var Gud, der talte til dig, men sagen er, at når en stemme taler fra det usynlige, så er den person der taler usynlig for ham som hører stemmen. Du kan derfor ikke identificere personen, medmindre han har fortalt dig, hvem han er. Var det Gud der talte? Var det Jesus? Var det en engel? Eller har det måske været en helt fjerde? Dette kan du ikke vide. Det du ved er, at det stemmen sagde til dig, var noget godt, og derfor har du antaget det for, at det var Gud der talte til dig.
Du er ikke den eneste, der har haft sådanne oplevelser. Mange andre har oplevet noget lignende, og fælles for de fleste er, at de tror det er Gud der har talt til dem, eller Jesus eller at det er en engel. Der er også nogle der hører stemmer fra afdøde slægtninge, men det vil jeg ikke komme ind på her. Jeg er selv et af Jehovas Vidner og har studeret Bibelen i mange år. Dengang jeg begyndte at studere Bibelen sammen med Jehovas Vidner (det var i midten af halvfjerdserne), studerede vi ved hjælp af en bibelstudiehåndbog der hed 'Sandheden der fører til evigt liv'. I bogen var der et afsnit om spiritisme, og der blev forklaret hvor stemmerne kommer fra. Denne bog benyttes ikke mere, da Jehovas Vidners læsestof hele tiden er up to date, men mit råd til dig er: Få en snak med Jehovas Vidner. Invitér dem indenfor, og lad dem vise dig hvad Bibelen siger om forskellige emner.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af Elsker Jesus.
Der er kun 2 muligheder.
Enten var stemmen fra Gud eller Satans dæmon.
Som jeg har skrevet før, så giver alt der kommer fra Gud, kun fred i sindet, og du fik ikke fred i dit sind, du vil derimod påtage dig en kæmpe opgave, der er dømt umulig på forhånd.
Sandheden sætter fri, så enkelt er det, og jeg vil kraftigt advare dig imod, at tage imod FTGs tilbud, for Jehovas vidner lever i et fangenskab, de er langt fra frie, de har også fået lagt byrder på ryggen, de er slaver.
Jeg har en bog der hedder:"Jehovas vidners slave i 30 år." og en anden bog med titlen:"Jeg var Jehovas vidners tjenerinde." det er begge bøger der er ret gamle, den sidste fra 1958 og den første fra 1973, men i dag skrives der endnu bøger, om hvor falsk deres religion er, så de er ikke up to date, de er stadigvæk fanger/slaver.
tilføjet af jalmar
Mit RÅD er Johnny - Hold dig langt borte fra JW/WTS ...
´
... det er ikke læren om Jesus Kristus
har intet at gøre med læren om Jesus Kristus
Læren om Jesus Kristus er læren om at holde Kristus
i sit hjerte - Fordi GUD er i os selv og med os selv!
Det er hvad jeg får ud af Bibelens ord -
Men jeg Tror ikke selv på at der er en GUD man skal bruge sit liv på - Vi er alle Guds børn siges det - Det ville da være en dårlig far der sagde til sine børn, Jeg skal nok passe på jer, Altså på betingelse af, at I at i opfører jer ordentligt og at I vil bruge al jeres tid på, i levende live, at Agte og ære og tilbede mig som den store Fader jeg er - Det er Narcissistisk og Egocentrisk - Og derfor passer det ikke i Faderens rollemønster - Og en lille tilføjelse: - Men da I har jeres frie vilje som mennesker, er JEG jo ikke ansvarlig for hvad andre gør mod jer.
JW/WTS-Læren
- er alene læren om, JW/WTS måde at tro på
JW/WTS Troen på, og KUN gennem Troen på JW/WTS Troen er du Troende?
Med venlig hilsen
jalmar
P.s.
Jeg har ikke set dine Video'er, da jeg ikke ejer højtalere.
J*
tilføjet af ftg
Det gør Satan sandelig også,
indtil det går op for én, hvem det er man er underlagt.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af ftg
Hvor er i bange for sandheden.
Man skal selvfølgelig undersøge alt.
Venlig hilsen, ftg.
tilføjet af Elsker Jesus.
Sandheden sætter os fri.
Jeg er ikke bange for Sandheden, for jeg kender Jesus, jeg kender hans røst, og følger ham.Det er straks værre for dig FTG, for du ved ikke hvem Jesus er, når du får det serveret i skriftsteder, så bliver du "mundlam", det ser vi jo tydeligt.
Johs. 10
Hvis du er Kristus, så sig os det ligeud.« v25 Jesus svarede dem: »Jeg har sagt det til jer, og I tror det ikke. De gerninger, jeg gør i min faders navn, de vidner om mig. v26 Men I tror ikke, fordi I ikke hører til mine får. v27 Mine får hører min røst, og jeg kender dem, og de følger mig, v28 og jeg giver dem evigt liv, og de skal aldrig i evighed gå fortabt, og ingen skal rive dem ud af min hånd. v29 Det, min fader har givet mig, er større end alt andet, og ingen kan rive det ud af min faders hånd. v30 Jeg og Faderen er ét.«
tilføjet af ftg
Du er bange for at andre skal lære sandheden at kende.
Jesus Kristus er Guds søn.
tilføjet af Elsker Jesus.
Nej.
FTG, jeg fortæller nemlig SANDHEDEN om Jehovas vidner, så det er jo fordi de skal lære den at kende.
Men nu spørger jeg dig for 4. gang, om du er enig i hvad der står i Bibelen:
Jesus ER:
Jødernes Konge, Matt. 27:11
Vor store Gud og Frelser, Tit. 2:13
Vældig Gud, Es. 9:5
Salige og eneste Hersker, 1. Tim. 6:15
Almægtig Gud, Es. 9:5
Dommer over levende og døde, Ap. g. 10:42
Evighedernes konge, 1. Tim. 1:17
Gud, John. 1:1, 20:28, Rom. 9:5, Hebr. 1:8, 2. Pet. 1:1, 1. John. 5:20
tilføjet af ftg
Prøv lige at slå op på Esajas 9:5
og se om der står Almægtig Gud.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af Elsker Jesus.
Vældig/almægtig hvor er forskellen?
v5 For et barn er født os,
en søn er givet os,
og herredømmet skal ligge
på hans skuldre.
Man skal kalde ham
Underfuld Rådgiver,
Vældig Gud,
Evigheds Fader,
Freds Fyrste.
tilføjet af Elsker Jesus.
Esajas 9
Der har været skrevet både 5 og 6, og det er på grund af, at i Det gamle testamente fra 1950, der står det vers i Esajas 9:6 men på Bibelen på nettet, står verset som 5.
tilføjet af ftg
Jesus er altså vældig gud,
men han er ikke Den Almægtige Gud.
Ja, men det er ogs rigtigt. Jesus er ikke den almægtige Gud.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af jalmar
Nej - "Kære ven" Hunderæd for løgnens uvæsen
´
... Nu skal jeg fortælle dig noget ftg, begrebet "undersøge" dækker ikke det JW/WTS har bildt dig ind, at du skulle "undersøge" de muligheder som JW/WTS havde udstukket Ergo er det en af de løgne JW/WTS har bildt dig ind - MEN begrebet "undersøge" dækker faktisk, det ordet siger, at du skal søge under ALT hvad du kan finde om et bestemt emne - HVILKET også gælder en grundig "UNDER SØGELSE" udenfor JW/WTS's interessessfære - HVIS DU TØR ftg, og overhovedet kan finde ud af at gøre sligt selv - Hvad jeg tvivler på.
Med venlig hilsen
jalmar
tilføjet af Gummitarzan
ftg
Jeg går ud fra at du joker, hvis ikke bør du nok overveje at søge hjælp.
tilføjet af ftg
Hvorfor skulle jeg Joke?
Det er et alvorligt emne vi taler om.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af ftg
Der er ingen der bilder mig noget som helst ind, Jalmar.
Jeg henter mine oplysninger i Bibelen.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af Elsker Jesus.
Lige her!
Indrømmer du, at du ikke kender Jesus, den eneste der kan frelse dig, og du kender ham ikke.
Jesus er den almægtige Gud og skaber
Gud er skaberen af universet og ham der regerer over alle ting. Han har eksisteret altid og er præsenteret i tre forskellige personligheder : Fadderen, Sønnen, og Helligånden. Disse tre er lige og er samtiddig en og samme Gud.
tilføjet af ftg
Hvorfor siger du at Jesus er den almægtige Gud
når det ikke harmonerer med Bibelen? Du kan ikke finde et eneste sted i Bibelen, hvor der står at Jesus er den almægtige Gud.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af jalmar
ftg får nemlig ordrer derfra hver 14 dag
´
... men da SATAN har sløvet hans, ftg's sanser
er det sørgeligt nok endnu ikke gået op for ham, at det er
SATAN han ftg er underlagt - Advarslerne har ellers været talrige -
Talt GUDS ord uden dette er sket i:
1914 - 1918 - 1925 - 1941 - 1975 - 1994 - 1999/2000 - Og alle de år midt i mellem med et måske -
Og har nu advaret om samme de sidste tre år, uden det er gået op for ftg, en Bibelsk ledetråd - som ikke er opfattet.
SAMT og ikke mindst JW/WTS mangeartede og gentagne overtrædelse af:
...... Åbenb. 22:18-19 .......
Jeg vidner for enhver, der hører profeterne i denne bog:
Føjer nogen noget til dem, vil Gud tilføje ham de plager, der er skrevet om i
denne bog, v19 og trækker nogen noget fra ordene i denne profetiske bog, vil Gud
fratage ham hans del i livets træ og i den hellige by, som der er skrevet om i denne bog.
Med venlig hilsen
jalmar
tilføjet af Elsker Jesus
"Dine oplysninger"
Så har du ikke læst her:
Tit. 2:13
mens vi venter på, at vort salige håb skal opfyldes og vor STOE GUD og frelser, Jesus Kristus, komme til syne i herlighed. v14 Han gav sig selv hen for os for at løskøbe os fra al slags lovløshed og skaffe sig et rent folk som sin ejendom, ivrigt efter at gøre gode gerninger.
tilføjet af jalmar
"Jeg henter mine oplysninger i Bibelen" påstår ftg ?
´
´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´😮
... Hvorfor i alverden kan du så aldrig svare rigtigt på et Bibelsk spørgsmål ftg?
Som f.eks.:
Hvad siger Gud til MOSES i: 2.Mosebog 3:14 - Hans navn er ftg!
Og jeg har mange flere Bibelske spørgsmål af samme art hvis du tør svare ftg ...
Som f.eks. Hvad er forskellen (Oversat til DANSK) på Udsagnet:
"EGO EIMI" i Joh. 8:58
OG "HOTI EGO EIMI" i John 8:28
Med venlig hilsen
jalmar
tilføjet af Elsker Jesus.
Der er kun en Gud.
Hvordan harmonerer dette for dig FTG?
Es. 44
v6 Dette siger Herren, Israels konge,
han som løskøber det, Hærskarers Herre:
Jeg er den første, og jeg er den sidste,
der er ingen anden Gud end mig.
tilføjet af Elsker Jesus.
Det stemmer på en prik:
Matt. 27
v11 Jesus blev stillet for statholderen, og statholderen spurgte ham: »Er du jødernes konge?« Jesus svarede: »Du siger det selv.«
tilføjet af ftg
Ja, Israels konge, Hærskarers Jehova,
er den sande Gud. Jesus Kristus er hans søn. Dette kan du læse i Lukas 1:32.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af ftg
David var også Israels konge.
Han sad på Jehovas trone i Jerusalem. Det var Jehova selv der havde udvalgt David. Derfor var David indsat af Gud, og han herskede på Guds vegne.
Jesus Kristus skal også sidde på Davids trone. I Bibelen står der:
"Han skal være stor og kaldes den Højestes søn, og Jehova Gud vil give ham hans fader Davids trone." (Lukas 1:32)
Ligesom David blev indsat af Gud, er Jesus også indsat af Gud til at herske i Guds kommende rige.
Med venlig hilsen, ftg.
.
tilføjet af johnnylau
Jeg er i den grad blevet brugt
Hej Elsker Jesus
Tak for dit indlæg, selvom vi ikke er helt enige.
Jeg er i den grad blevet brugt, hvilket du kan læse og høre om, hvis du gider studere min hjemmeside, http://www.partietforborgerstyre.dk
Jeg tror ikke Elsker, at du har fået læst lidt på min hjemmeside, når du skriver, som du gør, eller har du?
Det jeg beder jer alle om er, at I hjælper mig ved, at I tilsender mig en vælgererklæring, der kan udprintes fra min hjemmeside, sådan jeg ved en valgkamp kan få taletid overfor flest danske borgere, og kan konfrontere samtlige ledende og ansvarlige politikere med, hvad jeg har oplevet af grove ulovligheder, samt ofte helt bevidst umenneskelig behandling af borgere.
Samtlige medier boycotter mig, så det er min eneste mulighed, ud over debatten, for at komme til orde i større offentlighed, og overfor de magthavere, som jeg anklager for grove svigt af syge, nødlidende, forpinte, hjemløse og fattige mennesker, som af vidt forskellige årsager ikke kan klare sig selv, uden de får hjælp og støtte.
Nej - jeg kan næsten intet alene, eller uden støtte. I kan så vælge, om I vil yde et mindre bidrag, der er helt afgørende for, om jeg blandt andet kan få fortalt de mange historier om, hvordan systemets repræsentanter og politikere - ofte bevidst - ledt svigter, overfor nogle af de mest syge og nødlidende borgere?
Bøn alene gør det ikke, vi mennesker må også handle, og vise hver især, om vi vil lytte og handle, eller vi bare vil "spille hellige" - undskyld udtrykket.
Kærlig hilsen
Johnny
tilføjet af johnnylau
Undskylde, men ..
Hej ftg
Tak for din deltagelse i debatten.
Undskyld, men det lyder lidt for mig som om, at du tror, at jeg ikke selv kan tænke, og ikke selv grundigt nok har funderet over, hvad jeg har oplevet.
Jeg har aldrig udtalt eller skrevet noget sted, at Gud har påført mig nogen lidelser, uheld eller andet dårligt. Det "den kærlige kraft" fortalte mig var, at jeg skulle lære af de oplevelser, som jeg havde været igennem, og bruge mine erfaringer til at hjælpe andre. Det mener jeg ikke er ensbetydende med, at den samme kraft som talte til mig, med vilje har påført mig de dårlige oplevelser, som jeg har haft. Men det er naturligvis en underlig fortælling, som jeg ikke kan forstå ordentligt, eller fuldt ud.
Jeg ved intet om, hvad Gud kan, eller ikke kan. Jeg ved, hvad jeg har oplevet, og ja - jeg tror, at det var Gud som talte til mig, men stemmen eller kraften præsenterede sig ikke med noget navn. Jeg ved heller ikke, om der findes engle. Jeg ved i det hele taget nærmest ingenting, når man taler om viden om livet og alle livets mange omgivelser.
Måske er en af forskellene imellem os, at jeg ikke har studeret Bibelen, og jeg ikke forsøger tolke tekster, skrevet af ukendte, og efterfølgende skå-sikkert udtale mig om, hvordan præcist teksten skal forståes osv..
Jeg har intet imod at samtale med andre mennesker, som har en anden religion end jeg. Så hvis jeg tilfældigt mødte et menneske, som jeg fandt sympati for, eller kom i hyggelig snak med, ville jeg ikke afvise vedkomne, fordi de eksempelvis er fra JV. Men jeg bryder mig absolut ikke om ved JV, at der fortælles eller troes på, som jeg har forstået det, at alle andre med andre religioner skal brænde op i helvede! Jeg bryder mig heller ikke om, at man udstøder sine nære og kære, fordi de ikke deltager i JV, eller fordi de begår noget lovligt, der ikke skader andre, men der ikke lige er helt som JV synes om det. Desværre har jeg ikke kendskab nok til JV, så jeg kan give eksempler på, hvad I udstøder jeres nære og kære for, men jeg har bare hørt, at I gør det.
Med håb om en forsat god dialog og samtale.
Kærlig hilsen
Johnny
tilføjet af johnnylau
Vil du jeg opgiver?
Hej Elsker
Hmmm, du kan være 100% sikker på, at intet ondt forsøger lege med mig :- ).
Jeg kender godt forskel imellem godt og ondt, og jeg mødte en kraft, som ønskede
at jeg skulle gøre godt for nødlidende og forpinte medmennesker, hvilket jeg har
gjort og forsøgt efter bedste evne, på trods af ekstrem modstand. Du - jeg har
faktisk hjulpet rigtigt mange til et bedre liv, og det har gjort mig godt at gøre
dette arbejde, uanset jeg har problemer at slås med, fordi jeg konstant forsøges
bekæmpet, som du faktisk nu gør det, måske uden at ville det.
Sorry, men sådan føler og læser jeg dit svar, for jeg har fred i mit sind, fordi
jeg gør, eller i det mindste prøver gøre, hvad jeg er blevet bedt om at gøre.
Vil du gerne jeg opgiver, eller hvorfor udtaler du, at det ikke kan lykkes?
Selvfølgelig lykkes jeg ikke, hvis ikke nok vil støtte. Men det er jo ikke min
skyld så, men dem som ikke vil hjælpe en smule til, at jeg kan lykkes.
Kærlig hilsen
Johnny
tilføjet af johnnylau
Jeg læser, ....
Hej Jalmar
Jeg læser, hvad du skriver :- ).
Man kan købe nogle meget billige højtalere, hvilket jeg håber, at du en
dag køber, sådan du kan høre og kommentere mine fortællinger.
Kærlig hilsen
Johnny
tilføjet af Elsker Jesus.
Katten omkring den varme grød.
Sådan går du udenom det jeg skriver til dig FTG.
1. Tim. 1:17
Evighedernes konge, den uforgængelige, usynlige, ENESTE GUD være ære og pris i evighedernes evigheder! Amen.
tilføjet af Elsker Jesus.
Vi er ikke samme sted Johnny.
Jeg lægger alt i Guds hånd - du tror ikke på Helligåndens virke, vi taler forbi hinanden.
Men held og lykke fremover.
tilføjet af Anonym
ja, måske forstår vi ikke helt hinanden
Hej igen Elsker.
Tak for dit "held og lykke", selvom jeg hellere havde set en vælgererklæring fra dig, eller endnu bedre begge dele :- ).
Hmm, jeg må nok indrømme, at jeg ikke helt er klar over, hvad du mener med "Helligåndens virke"? Kan Helligånden støtte med en vælgererklæring?
Elsker, har du læst eller hørt nogle af de historier og myndighedernes og politikernes svigt, som jeg fortæller om på min hjemmeside, eller har du slet ikke læst noget?
Elsker, synes du ikke, at der i Danmark og ude i den store verden gøres for lidt for, at færre lider unødvendig nød, sygdom og lidelse? Synes du Elsker, at magthaverne gør nok for at stoppe eksempelvis stofmisbrug, og krimminalitet af forskellige slags? Jeg skal nok stoppe her, selvom jeg kunne fristes til at spørge om meget mere.
Elsker, Gud er ikke i stand til at støtte med en vælgererklæring, for at få sandheden frem om, hvad myndighedspersoner og politikere begår af ulovligheder, samt umenneskelig behandling af borgere. Kun mennesker med stemmeret og en folkeregister-adresse kan støtte med en vælgererklæring!
Mener du Elsker, at du intet behøver fortage dig, fordi du bare kan bede Gud gøre, hvad du ikke selv gider eller lyster?
Hvis du Elsker kan få Gud til at gøre alt, hvad du beder om, så synes jeg, at du skal bede Gud om, at alle mennesker omgående begynder at behandle hinanden, som de gerne selv vil behandles. Bed om, at alt ondskab forsvinder, sammen med alt nød, lidelser og alt anden dårligdom og råddenskab.
Jeg har ofte bedt om ovenstående, og meget andet, men jeg oplever ikke, at jeg får opfyldt alle mine ønsker. Det er også okay, at jeg selv må arbejde for at få mit liv og andet til at fungere, selvom det ofte virker temmelig svært, ja til tider mere end svært.
Hvad med dig Elsker, får du alle dine ønsker opfyldt, når du beder Gud om noget?
Jeg ved ikke - ud over min oplevelse, hvad Gud kan, og hvad Gud ikke kan!
Jeg ved dog, at hvis jeg intet fortager mig, ud over at bede til Gud, så vil jeg dø af sult og tørst, og mine praktiske gøremål bliver ikke gjort.
Hvis en beder mig om hjælp eller støtte, til et eller andet fornuftigt eller rimeligt, så vil jeg normalt hjælpe, hvis jeg kan.
Jeg siger ikke nej, men fortæller, at jeg nok skal bede for, at Gud sørger for, at hjælpen kommer til den trængende. Der er grænser for, synes jeg, hvad man kan tillade sig at forstyrre Gud med :- ).
I lige måde Elsker, jeg ønsker også dig "held og lykke"!
ps. måske taler vi forbi-, og kan ikke helt forstå hinanden, måske noget grundet, jeg ikke er vant til at begå mig imellem mennesker, som diskuterer eller debaterer tro, religion og lignende spørgsmål.
Kh
Johnny
tilføjet af ftg
Hør nu her! Det er dig der påstår
at Jesus er Den Almægtige Gud, men dette står intetsteds i Bibelen. Du har påstået at det stod i Esajas 9:7, men dette var ikke sandt, og du fejlciterede Bibelen. Alligevel siger du at de er mig der går som katten omkring den varme grød.
Hvis du kan finde et skriftsted der siger at Jesus er den almægtige Gud, så kom med det.
1 Timoteus 1:17 taler ikke om Jesus Kristus. Det taler om evighedens konge, den uforgængelige, usynlige, eneste Gud. Det var ham der sendte sin søn, Jesus Kristus, til jorden. Det er derfor også ham der tilkommer æren.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af Ven af Sandheden
altså
Hej Johnny,
Du kan da bare melde dig ind i Dansk Folkeparti, så har du "borgerstyre". Pøj, pøj.
Venlig hilsen
Ven af Sandheden.
tilføjet af Elsker Jesus.
Esajas.
Nej jeg har vist ikke skrevet Esajas 9:7, men som jeg har forklaret, så er der forskel på versene, afhængig af hvilken Bibel man benytter.
Men det er jo også kun en afledningsmanøvre du forsøger dig med FTG, hovedsagen er ikke, hvor der står at Jesus er almægtig, men at det står skrevet!
Åb. 1
v7 Se, han kommer med skyerne,
og hvert øje skal se ham,
også de, som har gennemboret ham;
og alle jordens folkestammer skal jamre over ham.
Ja, amen.
v8 Jeg er Alfa og Omega, siger Gud Herren, han som er og som var og som kommer, den Almægtige.
Må jeg spørge dig, var det ikke Jesus der blev gennemboret, og er det ikke Jesus der kommer igen i skyerne, og hvert øje skal se ham?
tilføjet af Elsker Jesus.
Evighederne konge, Jesus Kristus.
1. Tim.1
For Kristus Jesus kom til verden for at frelse syndere, og af dem er jeg den største. v16 Men netop derfor fandt jeg barmhjertighed, for at jeg kunne være den første, Kristus Jesus viste hele sin langmodighed på, til eksempel for dem, der skal komme til tro på ham og få evigt liv. v17 Evighedernes konge, den uforgængelige, usynlige, eneste Gud være ære og pris i evighedernes evigheder! Amen.
FTG Jesus ER Gud, det står der jo "højt og tydeligt", hvem er det der gør dig blind?
tilføjet af johnnylau
Johnny og DF går ikke!
Hej Ven af Sandheden
Du, jeg har, dengang DF startede, været med i partiet, så dem kender jeg også lidt til.
Dengang var partiet lige startet, og jeg var enig i, at det var alt for nemt at
få ex familie-sammenføring, sådan der kom alt for mange fremmede, på alt for kort
tid, til fare for vores fælles sociale sikkerhed.
Jeg kunne være med i DF, fordi jeg allerede dengang havde opgivet alle bestående
partier, grundet de ikke ville være socialt- og retspolitisk engageret. DF var dengang
ikke - endnu - medvirkende til, at de nødlidende og plagede danske borgere ikke fik rimelig hjælp, alene fordi det var et nyt parti.
Forstå mig, jeg kan og vil ikke deltage i noget parti, når jeg har erfaret, at de er ligeglade med de mennesker, som jeg forsøger hjælpe, og de også er ligeglade med, om love og regler overholdes af kommuner og klageinstanser!
Sagt på anden måde, jeg vidste, at alle bestående partier var medvirkende til, mere eller mindre, hvad forgår af dårligdomme, især på det sociale og retspolitiske område, hvorfor jeg ikke kan deltage i nogle af partierne!
Mit medlemskab varede ikke så længe, men jeg fandt da ud af, hvordan partiet fungerer, og hvordan mange af medlemmer er. Alt for mange medlemmer var - for mig - direkte racister, hvilket jeg slet ikke kan acceptere. Det lod jeg også alle forstå.
Da jeg også blev fortalt, at jeg ikke skulle forvente, at blive lyttet så meget til, som jeg ville det, angående sociale spørgsmål, stod jeg omgående af, og udmeldte mig af partiet.
Altså, jeg kender DF, og vi har meget lidt til fælles, hvilket tiden har vist mig mere og mere tydeligt. Idag er DF, som jeg ser dem, totalt ligeså medvirkende til, eller medansvarlige for de dårligdomme, som jeg forsøger kæmpe imod!
Jeg vil skåne dig for yderligere menings-tilkendegivelser om, hvad jeg tænker og mener om DF, som de har fungeret siden jeg stod af, og de gør det idag. Det tror jeg ikke, du har lyst til at høre, hvis du er til DF :- ).
ps. DF vil slet ikke have folk eller medlemmer som mig, med egne meninger om alt, sådanne medlemmer smides ud, når de som jeg ikke kan styres.
Kh
Johnny
tilføjet af jalmar
Konkrete Bibelspørgsmål og ftg er Laaaaaaaaangt væk ...
😕
... ftg taler ellers ofte og gerne om Bibelen
- MEN - Men - men - den skal åbenbart helst ikke lukkes op? 😮
Med venlig hilsen
jalmar
tilføjet af Anonym kristen.
Jesu blod.
Debatten gik over i andre emner, end helbredelse ved Helligånden, men jeg håber da, at flere af jer der har læst med, har set miraklerne ved Hans Berntsen, for det er jo et mirakel hver gang, en skæv ryg bliver lige, om ikke andet for de personer der går hjem uden smerter.
Men jeg har også hørt andre foredrag på siden, og jeg syntes jeg lærte noget ved det der hedder: "Jesu blod", at et foster altid får sin fars blod, og derfor var Jesus stadigvæk guddommelig, selvom han var menneske, mens han gik på jorden, det var jo Guds blod han havde.
tilføjet af donna
hov hov
det er du jo selv!!!!
tilføjet af donna
nu spørger..
jeg altså lige igen... hvad er sandheden så ?????
tilføjet af jalmar
Det er jo et tolknings-spørgsmål "Anonym kristen"
´
... Hvis de uendelige opgørelser over Davids æt skal
holde stik, så er det jo Josefs blod - men GUDS Ånd Jesus er født med ...
I samme øjeblik man holder fast i at GUD er faderen og Jesus er undfanget
ved Helligånden, ødelægger man Profetierne om Jesus æt er Davids Æt.
Og så er jeg ikke sikker på at tesen "et foster altid får sin fars blod," holder stik - eller rettere jeg ved den ikke gør det - Min st.søster har en speciel blodtype, som er et anormali mix. af min mors og fars - Og jeg har min mors blodtype - Men er som "snydt ud af næsen" på min far (så jeg er ikke resultatet af et svinkeærinde 😉).
Re.: Hans Berntsen
Tror jeg på suggesion er kraftfyldt - Jeg er selv bevist ryginvalid - så jeg kender en anelse til hvad det er (og beskyldningerne indtil en årsag findes) - En skæv ryg med smerter er ofte reminicenser af et "hekseskud", og forskellige længder ben er begge dele et resultat af låste muskler i en unaturlig stilling Ofte af psykiske årsager - Så suggetiv helbredelse er et Trosspørgsmål, og resultatet af en art hypnose.
Med venlig hilsen
jalmar
tilføjet af Ven af Sandheden.
OK,
Hwej Johnny,
OK, det må jeg jo "forstå" hvad du siger. Sådan er det ofte at når man brænder for noget er det enten eller.
Hvad om du sluttede dit til Jehovas Vidner. De mener det jo godt og lover alt godt i en slags paradis i deres samfund?
Venlig hilsen
Ven af Sandheden.
tilføjet af johnnylau
Du kunne læse min site :-)
Hej Ven af Sandheden
Du stiller da mange seriøse spørgsmål, som jeg jo må svare på, når jeg selv har ivolveret mig her i debatten, selvom jeg har svært ved at finde overskud og tid til at følge med i alt det, jeg gerne ville. Du kunne finde mange svar på dine spørgsmål, hvis du studerede min hjemmeside lidt : - ). Men måske ønsker du svar her?
Mit kendskab til JV er ringe. Det jeg har hørt, eller jeg har hæftet mig ved er, at de mener, at kun JV kan komme i paradis, eller kun JV er de rette Guds børn.
Ovenstenstående, hvis det er JV tro, kan jeg slet-slet ikke acceptere, det virker for mig både usympatisk og ubegavet!
Men som sagt, ved jeg ikke bestemt, hvordan JV tænker eller tror.
Det er vel logik, at hvis et barn fødes i et bestemt miljø, tilhørende en bestemt religion og kultur, så vil barnet naturligt - oftest - tro på, at det er den rette måde at leve og tænke, ligesom mor, far og alle andre barnet kender gør det.
Jeg tror, at der er "gode", "mindre gode" og "dårlige" mennesker i alle befolkninger, uanset hvilke religion eller kultur de tilhører. Jeg har mange dårlige erfaringer med at møde andre mennesker, som kalder sig selv kristne. Jeg har også mødt flere præster, som jeg i den grad blev skuffet over. Jeg er ligeglad med, hvad folk kalder sig, jeg kan kun vurdere folk på, hvordan de handler, når jeg kender dem godt nok.
Min tro er, at det er den samme Gud, som langt de fleste mennesker tænker på, når vi taler om Gud. Jeg går altså ikke ret meget op i, hvilken religion folk tilhører, så længe folk opfører sig rimeligt godt og ordentligt overfor alle andre mennesker.
ps. jeg ved næsten intet om de forskellige religioner, så jeg kan dårligt deltage i debatten. Jeg bryder mig faktisk ikke om, når folk eksempelvis "slår hinanden hårdt i hovedet - med diverse bibeltekster", som de selv tolker, som de nu evner det, når det sker på en ubehaglig uvenskabelig måde.
Kærlig hilsen
Johnny
tilføjet af Ven af Sandheden
Forstår
Hej Johnny,
Tak for dit svar. Jeg har læst på din Website og der står mange gode ting, men det summer sig jo op så derfor bliver du alligevel spurgt om ting du har skrevet op.
Sådan er det også i politik. Selv om der findes et ”partiprogram, hvor det hele står”, spørger folk alligevel. Sådan også her.
Det der med tid, er jo et problem når man er politiker. Så må man afgøre hvor man vil bruge sin tid. du skriver her:
”ps. jeg ved næsten intet om de forskellige religioner, så jeg kan dårligt deltage i debatten. Jeg bryder mig faktisk ikke om, når folk eksempelvis "slår hinanden hårdt i hovedet - med diverse bibeltekster", som de selv tolker, som de nu evner det, når det sker på en ubehaglig uvenskabelig måde”.
Citat slut.
Kommentar:
Det er korrekt og det er ikke så godt, men du vil erfare at i politik bliver du udsat for det der er værre og ikke nok med det, men du vil blive beskyldt for ting og ord du overhovedet ikke har sagt, men som bliver tolket af det du så siger.
Tænk lidt over det. Politik er ubarmhjertig.
Der findes imidlertid andre steder en mand som dig kan bruge sin ”åbenbaring” til at gøre godt. Der er allerede ”samfund” der gør godt efter Guds inspiration og åbenbarelse og der kan man roligt gå hen og slutte sig til med sine gode ideer.
Her i Danmark er der f.eks. Frelsens Hær. Her kan du læse lidt om hvad de foretager sig af sociale engagementer: http://www.frelsens-haer.dk/Default.aspx?ID=4
Det er internationalt. http://www1.salvationarmy.org/heritage.nsf/0/c2af02232cb1f005802568cd0034a9fa?OpenDocument
I andre dele af den kristne kirke findes der utallige sammenslutninger hvor enhver kan finde lige den ”afdeling” der passer lige til det temperament og vision man har. http://www.youtube.com/watch?v=IUUlgS8z9-c
Venlig hilsen
Ven af Sandheden.
tilføjet af johnnylau
Ikke mange vil ofre sig
Hej Ven af Sandheden
Man skal vist ikke følge særlig godt med i politik, eller blot se, høre og læse lidt nyheder, før man ved, hvordan politikere jævnligt "dolker" hinanden, tit i personkampe om at vinde personlig magt, eller for at matche et modstander parti. Jeg synes, at medierne alt for meget lader politikere svine hinanden til, i næsten ligegyldige uenigheder. Det burde handle helt primært om, hvad man kan og bør gøre af godt og nødvendigt for borgerne. Så du skal ikke tro, at jeg synes, at det må være "fedt" at være politiker. Jeg ville langt hellere søge indflydelse på anden måde, men det har jeg ikke kunnet lykkes med.
Når du har læst min hjemmeside, så ved du også, at jeg har ydet en kæmpe stor frivillig indsats lige siden år 1995. Jeg kender naturligvis, via mit sociale arbejde, en hel del til eksempelvis Kirkens Korshær, hvor nogle frivillige forsøger gøre en god indsats. Jeg har fulgt grupper af de mest syge og nødlidende igennem adskillige år, så jeg har ofte været på ex KK nattjeneste, og studeret hvad forgår, og hvilke mennesker som er brugere.
Ved at føre et meget stort antal vidt forskellige sociale sager, som partsrepræsentant for mine parter, så har jeg måttet lære mig at arbejde som "cand-selvlærd advokat", for at kunne matche myndigheder og klageinstanser. Det har selvfølgelig givet mig en unik indsigt i, hvad sker på området. Denne indsigt forsøger jeg bruge til at fortælle, hvordan jeg mener, at magthaverne kan afhjælpe en stor del af de tunge sociale problemer, der for de berørte ofte virker ekstremt pinefulde.
Som eksempel, jeg kan jo ikke hjælpe de mange meget psykisk syge mennesker, med multi-sociale problemer, som også lider af ufrivillig hjemløshed, når politikerne ikke har etableret fornuftige- og tilstrækkeligt med egnede bo-tilbud til disse mennesker, samt tilhørende bo-støtte og hjælpe-ordninger for dem. Det er jo politik.
Jeg savner i den grad retssikkerhed for de danske borgere, ikke kun indenfor det sociale område, men generelt. Især de mest vanskeligtstillede må ofte opgive at få deres ret til hjælp og støtte, fordi de ikke godt nok evner at kæmpe deres egen sag, og ikke kan få god og tilstrækkelig retshjælp, hvilket jeg finder værende et meget alvorligt samfundsproblem.
Selv meget ressourcestærke borgere må ofte give op, eller de når aldrig at få ret, selvom de har en indlysende god sag.
Sluttelig - tak for dine råd om, hvad jeg ellers kunne gøre, istedet for hvad jeg gør.
Men jeg mener, at det er helt nødvendigt at få blandt andet min kritik imod magthaverne ud i størst offentlighed, idet jeg ikke tror, at ret mange "almindelige danske borgere ved og tænker ret meget over, hvad som forgår, før de selv rammes, eller en af deres nærmeste udsættes for noget af den uretfærdighed, som jeg fortæller om.
Der er - af mange gode grunde - ikke ret mange, om nogen, som vil og kan fremføre den kritik, som jeg gør det. Det skaber jo ikke just venner, men tværtimod en masse powerfulde og farlige fjender, når man siger, mener og gør, som jeg nu gør det.
ps. tro ikke, at jeg finder det spor hyggeligt at arbejde så alene, som jeg gør det. Det er meget ubehagligt, og ekstremt belastende for mig. Jeg ville hellere end gerne deltage i et fælleskab, hvis jeg kunne finde det. Jeg har forsøgt at lede, men er endnu ikke lykkes.
Kærlig hilsen
Johnny
tilføjet af Ryrberg
Svar til Johnny
Hej Johnny.
Ang. Helbredelse/healing med deltagelse af Hans Berntsen.
Først vil jeg sige det er sundt at stille spørgsmål ved de ting vi ser. Når snakken falde på tro, er det en selvfølgelighed at stille spørgsmålstegn...
Jeg kan forstå at du har haft et "møde" med Gud, og har nogle spørgsmål ang. dette?
Jeg vil bede dig om at tage kontakt til en Kirke i dit nærområde... Frikirke eller folkekirke. Det der er meget vigtigt, er at det er folk, du har tillid til.
Hans Berntsen har fået den gave, som Biblen omtaler som: Helbredelsens Nådegave. Den gør at Jesus/Gud virker på en særlig måde gennem Hans Berntsen. Det er altså ikke Noget, nogen mennesker gør alene, det er den Gud som har skabt dig og mig, der gør det. Og det er også derfor at det lidt mærkelige ting der bliver bedt for. for det er dumt at behandle symptomer istedet for årsagen til symptomer...
Jeg håber at du finde det du søger... så det kan give dig ro... Må Gud velsigne dig.
Mvh Christian.