Vi har for anden gang modtaget et Smartbox gavekort med så kort udløbsdato at vi ikke har haft en chance for at få det brugt. Vi er en børnefamilie og kan ikke bare sætte næste weekend af til brunch.
Smartbox syntes det er ok. at opkræve 75 kr for at forlænge gavekortet, men vi gider simpelthen ikke støtte deres bondefangeri.
Jeg vil gerne opfordre alle til ikke at købe denne slags gavekort, man får meget lidt for penge (fordi smartbox skal have deres del) og man gør livet surt for modtageren.
Mvh.
Jakob
tilføjet af Klgaa
At klage måske...
Måske skulle du overveje at klage til Smartbox i stedet, hvis du er utilfreds, såfremt du ikke allerede har gjort det.
Nu ved jeg ikke, hvordan Smartbox virker, men jeg tænker, at det må fremgå, hvornår gavekortet udløber, og at man som kunde også er bekendt med det. Derfor har jeg også svært ved at se, hvad det er, Smartbox egentlig har gjort galt. For det er vel ikke galt at have forretningsbetingelser?
Igen, jeg kender godt konceptet, men ikke betingelserne for at bruge det. Derfor er mit svar udelukkende bygget på det, du har skrevet.
Derudover giver det vist lidt sig selv, at hvis man køber et gavekort, men ikke får det brugt, så FÅR man meget lidt for pengene. Det er jeg helt enig i ;O)
Og selvfølgelig kan gaver forekomme at blive dyrere, når der er et mellemled imellem udbyder og kunde (altså Smartbox). Andre gange kan det betale sig.
tilføjet af Jakob Jensen
Svar
Jeg har naturligvis klaget til dem først.
Jeg syntes det er unfair over for den der køber/modtager gavekortet at der er så kort en frist og at man skal betale for en forlængelse - det er ikke fair at man kun har 5 måneder at bruge et gavekort i. Der er ingen saglig grund til at man skal betale 75 kr for en forlængelse, det er udelukkende et ekstra gebyr.
Reglerne på området siger 3 år, medmindre andet aftales.
Her er en artikel om problematiken, forbrugerstyrelsen er vist gået ind i sagen. http://avisen.dk/betal-gebyr-for-at-bruge-dit-gavekort_124112.aspx
tilføjet af anoano
Hvis
5 måneder ikke er nok tid til at få brugt et gavekort i, så er gaven da vist fejlplaceret i første omgang, og smartbox kan næppe stå til skyld.
Jeg mener, børn eller ej, er det da for fanden muligt at finde tid til gaven inden for 5 måneder!!! 😃
tilføjet af Jakob Jensen
Hmm?
Og hvorfor skal man betale gebyr for en forlængelse.
tilføjet af Jakob Jensen
Re: hvis
Jeg er helt enig i at gaven var fejlplaceret. Smartbox henvender sig til dem der ikke kan finde ud af at købe gaver, og så ender de med at vælge den nemmeste løsning i form af en lille box som løser alt for dem.
Men jeg forstår ikke hvorfor der kun er 5 måneders gyldighed? Når alle andre kan tilbyde min. 3 år. Og hvordan kan de overhovedet finde på at tage gebyr for en forlængelse, hvilket burde være gratis i følge forbrugerloven.
Vi kunne måske godt have flettet en brunch ind et sted, indrømmet - men efter et bryllup har man flere gavekort på alt muligt som skal bruges - og vi var måske ikke endt med at komme af sted sammen (hvilket vel var meningen?). 😃
tilføjet af himmer
Lorte gave
Smartbox er noet lort, har selv en box som der udløb 2 uger efter jeg fil den. Værste gave ever!
😖
tilføjet af Louise M
Loven
siger da min. 3 år, eller er det bare mig?! Man må da kunne klage over dem et sted.