Socioøkonomisk politisk retfærdighedsevne
Socioøkonomisk politisk retfærdighedsevne
Før den forrige kontanthjælpsreform/kontanthjælpspolitik blev en del arbejdsløse venstreorienterede og uarbejdsdygtige sendt på førtidspension.
Men de regler er nu ændret så når man taler om cirka 140000 borgere som er modtagere af kontanthjælp kan det være at antallet af kontanthjælpsydelser fremover, stiger langsomt og sikkert år for år for år.
Hvis fattighjælpen så ydermere nedsættes til omkring SU vil konsekvenserne af fattigdom langsomt blive mere overvældende og omfattende; fordi fattigdom har konsekvenser.
SU modtagerne kan nogenlunde klare sig fordi de har et fagnetværk, medstuderende, firs til 99 procent af dem der gennemfører en SUberettiget uddannelse har familie der støtter dem af og til . . . . og de SUstuderende har en tidsmæssig grænse for hvor længe de har SUøkonomi foruden SUmodtagere kan optage SUlån.
Der er ikke nogen øvre tidsgrænse for hvor længe man som arbejdsløs kan modtage en kontanthjælp på SUniveau, bortset fra den der aldersgrænse som pt vist skal til at være 30 år.
Men påbegynder og gennemfører man en uddannelse; hvilket mange vil kunne og andre vil ikke kunne bliver ens situation anderledes både mens man er i uddannelse og efter gennemført uddannelse.
Men der er jo stadig aktivitetstillæg som hæver kontanthjælpsbeløbet med op til ca 2000 kr md før skat, på den anden side er der også demokratiets egen kontanthjælpssanktionsoverenskomst der kan medføre tilbageholdelse af fattighælp der endnu ikke er tilbagebetalingspligtig.
Mon ikke det ender med at al fattighjælp bliver tilbagebetalingspligtig i overensstemmelse med en mere eller mindre retfærdig økonomisk formel. Som minimum burde de første to års modtagelse af kontanthjælp enten være tilbagebetalingspligtig eller ikke tilbagebetalingspligtig før efter to års modtagelse af fattighjælp, men så burde man også kunne få et højere beløb hvis man betaler tilbage over skatten med procentuelle afdrag.
Grænsen for kontanthjælpsmodtageres formue i hus og bil burde afskaffes, det er asocialt og uetisk at en samfundsborger som har haft mange år på arbejdsmarkedet skal sælge hus og bil, båd og sommerhus . . . .. fordi personen eller personens eventuelle ægtefælle er blevet arbejdsløs og som følge af vko dagpengereformen ikke er berettiget til dagpenge selvom personens indbetalinger til akasse og fagforening efter mange år på arbejdsmarkedet har en stor værdi.
Hvorfor v/o ikke bare fremsætter et lovforslag om at modtagere af fattighjælp får trukket&betalt deres faste udgifter direkte med fattighjælpen før udbetaling, og overført penge hver dag el ifgl aftale, fatter man jo ikke, men det er måske fordi så ville man som arbejdsløs modtager af kontanthjælp kunne hæve cirka max 50 kr om dagen pr person takket være vo politikerne.
Desuden mangler politikerne uanset politisk ståsted pt., jo stadigt at give et officielt bud på et kontanthjælpsbudget, altså økonomisk vejledning.
Et budget ville gøre det lettere for uuddannede og arbejdsløse modtagere af fattighjælp at klare sig for fattighjælpen, at få overblik over budgettet så der kan blive penge til husleje, varme, el, vand, mad, hygiejneartikler, forsikring, internet, transport, indvendig renovering i lejebolig, telefon, hensigtsmæssig beklædning, og måske en opsparing til uforudseete udgifter.
http://da.wikipedia.org/wiki/Psykopati
den tilsigtede pointe med at inddrage psykopati i debatten om fattigdom er at den vo politik der kommer frem ofte samlet har mere eller mindre karakter af psykopatisk relation, som defineret i wikipedia og andre informative medier, men det skyldes måske at de politiske ideologier som vo repræsenterer ikke har fulgt med tiden og videnssamfundet, men har konstueret deres egen vidensverden bygget på f.eks fordomme, gentagelser af fordomme og andet snavs.
Negativ psykopati skal man undgå det ved de fleste normaltbegavede der har været i negativ nærkontantkt med en negativ psykopat, men hvis lovgivningen inkluderer negative psykopatiske tendenser er det meget svært, det er derfor det er så vigtigt at politikerne der stiller op til valg og spindoktorerne har de rette kompetencer/kvalifikation og ikke bare har medietække og kan dresseres til at fremstå som næsten fuldt normale, men at de har viden om demokrati . .
Før den forrige kontanthjælpsreform/kontanthjælpspolitik blev en del arbejdsløse venstreorienterede og uarbejdsdygtige sendt på førtidspension.
Men de regler er nu ændret så når man taler om cirka 140000 borgere som er modtagere af kontanthjælp kan det være at antallet af kontanthjælpsydelser fremover, stiger langsomt og sikkert år for år for år.
Hvis fattighjælpen så ydermere nedsættes til omkring SU vil konsekvenserne af fattigdom langsomt blive mere overvældende og omfattende; fordi fattigdom har konsekvenser.
SU modtagerne kan nogenlunde klare sig fordi de har et fagnetværk, medstuderende, firs til 99 procent af dem der gennemfører en SUberettiget uddannelse har familie der støtter dem af og til . . . . og de SUstuderende har en tidsmæssig grænse for hvor længe de har SUøkonomi foruden SUmodtagere kan optage SUlån.
Der er ikke nogen øvre tidsgrænse for hvor længe man som arbejdsløs kan modtage en kontanthjælp på SUniveau, bortset fra den der aldersgrænse som pt vist skal til at være 30 år.
Men påbegynder og gennemfører man en uddannelse; hvilket mange vil kunne og andre vil ikke kunne bliver ens situation anderledes både mens man er i uddannelse og efter gennemført uddannelse.
Men der er jo stadig aktivitetstillæg som hæver kontanthjælpsbeløbet med op til ca 2000 kr md før skat, på den anden side er der også demokratiets egen kontanthjælpssanktionsoverenskomst der kan medføre tilbageholdelse af fattighælp der endnu ikke er tilbagebetalingspligtig.
Mon ikke det ender med at al fattighjælp bliver tilbagebetalingspligtig i overensstemmelse med en mere eller mindre retfærdig økonomisk formel. Som minimum burde de første to års modtagelse af kontanthjælp enten være tilbagebetalingspligtig eller ikke tilbagebetalingspligtig før efter to års modtagelse af fattighjælp, men så burde man også kunne få et højere beløb hvis man betaler tilbage over skatten med procentuelle afdrag.
Grænsen for kontanthjælpsmodtageres formue i hus og bil burde afskaffes, det er asocialt og uetisk at en samfundsborger som har haft mange år på arbejdsmarkedet skal sælge hus og bil, båd og sommerhus . . . .. fordi personen eller personens eventuelle ægtefælle er blevet arbejdsløs og som følge af vko dagpengereformen ikke er berettiget til dagpenge selvom personens indbetalinger til akasse og fagforening efter mange år på arbejdsmarkedet har en stor værdi.
Hvorfor v/o ikke bare fremsætter et lovforslag om at modtagere af fattighjælp får trukket&betalt deres faste udgifter direkte med fattighjælpen før udbetaling, og overført penge hver dag el ifgl aftale, fatter man jo ikke, men det er måske fordi så ville man som arbejdsløs modtager af kontanthjælp kunne hæve cirka max 50 kr om dagen pr person takket være vo politikerne.
Desuden mangler politikerne uanset politisk ståsted pt., jo stadigt at give et officielt bud på et kontanthjælpsbudget, altså økonomisk vejledning.
Et budget ville gøre det lettere for uuddannede og arbejdsløse modtagere af fattighjælp at klare sig for fattighjælpen, at få overblik over budgettet så der kan blive penge til husleje, varme, el, vand, mad, hygiejneartikler, forsikring, internet, transport, indvendig renovering i lejebolig, telefon, hensigtsmæssig beklædning, og måske en opsparing til uforudseete udgifter.
http://da.wikipedia.org/wiki/Psykopati
Kriterierne for Dyssocial personlighedsforstyrrelse ifølge ICD-10 er mindst tre af disse:
redigeret citat
Ligegyldighed/foragt/ringeagt overfor andre menneskers/dyrs følelser.
Manglende ansvarsfølelse og manglende respekt for sociale normer og/eller moralske forpligtelser.
Manglende evne til at fastholde normale forbindelser med andre personer.
Har svært ved at tolerere frustrationer og har en for lav aggressionstærskel.
Har svært ved at tolerere mennesker med svagheder.
Har nemt ved sjældent at føle skyld og/eller svært ved at lære af erfaringer eller straf.
Har tendens til bortforklaringer og/eller har tendens til at give nogle andre skyld for sine negative sider/handlinger/adfærd.
Viser ikke nogen andre egne svagheder undtagen hvis det er med i et plot/intrige.
Psykopater mangler empati, og psykopater mangler dermed medfølelse med mennesker.
Psykopater vil ofte kunne være kontrollerende, dominante, nedværdigende, sleske, løgnagtige/tvetungede, bagstræberiske, groft negativt sladdervorne . . (men der findes altså også ægte positiv psykopati; Måske var Jesus en ægte positiv psykopat og altså også guds søn)
den tilsigtede pointe med at inddrage psykopati i debatten om fattigdom er at den vo politik der kommer frem ofte samlet har mere eller mindre karakter af psykopatisk relation, som defineret i wikipedia og andre informative medier, men det skyldes måske at de politiske ideologier som vo repræsenterer ikke har fulgt med tiden og videnssamfundet, men har konstueret deres egen vidensverden bygget på f.eks fordomme, gentagelser af fordomme og andet snavs.
Negativ psykopati skal man undgå det ved de fleste normaltbegavede der har været i negativ nærkontantkt med en negativ psykopat, men hvis lovgivningen inkluderer negative psykopatiske tendenser er det meget svært, det er derfor det er så vigtigt at politikerne der stiller op til valg og spindoktorerne har de rette kompetencer/kvalifikation og ikke bare har medietække og kan dresseres til at fremstå som næsten fuldt normale, men at de har viden om demokrati . .