SuperDebat.dk > Politik & Samfund > Samfundsproblemer
21tilføjet af pouljoergensen
Tag flyveren fra Kbh til spanien ?.
Og under sædet ligger der en redningsvæst???, man er over land hele vejen til spanien?, også er mit spørgsmål bare lige [???] , i UBÅDE!, mon de i dem har en faldskærm 😃 .
Hvor mane rutefly er faldet ned i vandet?, hvor folk har haft en Chance for at overleve turen ned til vandet.
Jeg har arbejdet for Div. jernhandler, og jeg har "skrottet" mange GAMLE biler, de var rustet helt op, men sjovt nok!, så lå recerve hjulet bag i bilen og det havde ALDRIG været brugt, bilen havde måske kørt 300/400.000-Km, og recervehjulet havde aldrig været brugt?, recervehjulet vejer Ca. 15/20-Kg 😃 .
Vil DU gratis slæbe 15/20-Kg jorden rundt 10- gange, jeg ved ikke hvor meget brandstof der er blevet brugt, på at flytte X-antal nye hjul jorden rundt, men der er mange millioner liter brandstof, og mange millioner TONS Co2, der er blevet brugt på ingen ting.
Kan i Havde en rigtig god dag.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af Anusnymus
Tag flyveren fra Kbh til spanien ?.
[quote="pouljoergensen" post=2580134]Og under sædet ligger der en redningsvæst???, man er over land hele vejen til spanien?, også er mit spørgsmål bare lige [???] , i UBÅDE!, mon de i dem har en faldskærm 😃 .
Hvor mane rutefly er faldet ned i vandet?, hvor folk har haft en Chance for at overleve turen ned til vandet.
Amerikansk luftkaptajn nødlandede midt i en flod, midt i New York, for ikke så lang tid siden, og var flyet nu sunket var redningsvestene jo gode at have. 😖
tilføjet af pouljoergensen
HALAL slagtning Osv?.
Hvis du ellers så det i TV, så havde du opdaget at, IKKE eneste af dem som kom ud på vingen af flyet havde en redningsvest på?, ikke en eneste.
Og Pga et eneste fly lander i en FLOD, skal alle så PATU havde redningsvest med, der er da vist flere der drukner i U-både i forhold til antallet, og de har vist ikke faldskærme med??.
Eller er det mon der for de drukner 😃 , de har måske kun fået faldskærme med 😖 .
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af Fair Udløsning!!!
Øvvvvv igen negativ gylle
Hvorfor laver du ikke bare dine lektier istf. at sidde her og gnidde den af på vor debat? Må du i det hele taget gerne være så længe oppe?
vh. Fair Udløsning
tilføjet af fruppe
Tag flyveren fra Kbh til spanien ?.
Det har vist sig ihvertfald een gang at redningsvesten i fly har kostet liv.
Der skete det at folk udløste den lige så snart de havde snøret den, men i den del af flyet hvor vandet steg hurtigst blev folk fanget under loftet........af redningsvesten.
Men hvor mange tænker rationelt i den situation, og desuden har de heller aldrig fortalt ved demoen at man skal vente med at blæse den op.
tilføjet af pouljoergensen
Jeg stak en kniv i maven på Kim engang ?.
Hans far havde skaffet os nogle redningsveste fra Kastrup, og en vinter var vi ude og fiske ved Holløselund, det var i sagens natur koldt, det var jo vinter, redningsvesten havde vi på under vores jakker og bluser, også stod vi der og pirkede torsk, også fik Kims fiskestang fat i udløseren til redningsvesten 😃 .
Hold da helt kæft hvor Kim så sjov ud i hovedet [:X] , han skreg og hylede så godt han kunne, for redningsvesten trykkede luften ud af ham, så jeg stak en fiskekniv i ham så redningsvesten blev flad igen.
Og hvad kan man så lære af det [???] , jo redningsvesten skal være yderst, det lærte vi 😉 .
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af Phusker
Tag flyveren fra Kbh til spanien ?.
Mon ikke redningsvestene er en del af det lovpligtige standardsudstyr rutefly skal have ombord?
Mon ikke omtalte fly til Spanien flyver andre ruter der er over vandet?
Skal man følge Canadas tankegang så dropper man redningsveste og redningsbåde på skibe der sejler i de arktiske egne fordi passagererne alligevel vil dø af kulde inden de blive rreddet.
tilføjet af kniggepigen
Tag flyveren fra Kbh til spanien ?.
Selvfølgelig skal der være redningsveste i flyet det er klart! Som en anden også skriver har dette fly med overvejende sandsynlighed også andre ruter end blot fra København til Spanien!
Desuden er redningsvestene ikke til hvis flyet styrter ned i vandet, men hvis flyet nødlander i vandet og det står også i den informationsfolder der SKAL være i flyet!
Du kan IKKE sætte tingene op på den måde, det er en forsimplet tankegang set i forhold til menneskers generelle sikkerhed, hvad end det så er til vands, lands eller i luften!
Flyene er i dag så lette at man faktisk ikke på den måde spare store mængder brændstof eller Co2 ved at fjerne mere fra dem - tværtimod tænkes der i disse dage i hvordan man laver mere Co2 neutral brændstof til fly, samt hvordan man øger deres kapacitet på lange flyveture, netop så man kan spare Co2 og brændstof!
tilføjet af pouljoergensen
Hvad med recervehjulet ?.
I biler altså, jeg har arbejdet hos en jernhandler og på et autoværksted, engang, og gamle biler der bliver skrottet de har mange gange et helt "nyt" reservehjul som aldrig har været brugt, ikke at det er noget værd, for klimaet har som regel ødelagt det, men.
Biler der har kørt 400.000-Km med en "dødvægt" på Ca 15-20-Kg, det har kostet en masse brandstof, men, nu var det mere en vits, det med redningsvesten/faldskærmen, men OK.
Nu vejer de ikke ret meget de redningsveste man bruger i fly, men, de fly som møder vandet, der er det jo meget sjældent at nogen overlever, så er det ikke en falsk tryghed ?.
Og når de så endeligt skal bruges og kan bruges, så bliver de brugt forkert, antallet af redet i forhold til dræbte Pga. redningsvesten i fly går vist lige op.
Det havde da været mere smart med en faldskærm i fly.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af fruppe
Tag flyveren fra Kbh til spanien ?.
Phusker skriver:[/quote]
[quote]Mon ikke redningsvestene er en del af det lovpligtige standardsudstyr rutefly skal have ombord?
Hvorfor ikke airbags også hvis man skulle brage ind i et andet fly ❓
tilføjet af kniggepigen
Hvad med recervehjulet ?.
Ser ikke ligheden mellem redningsveste i fly og reservehjul i biler. Så må du beslutte dig for hvilken part du vil kritisere, for der er ingen sammenhæng!
Og nej redningsvesten er ikke en falsk tryghed, da de er relativt simple at bruge, de fleste der flyver jævnligt er i stand til at bruge dem, det samme er folk der fisker fra båd, samt folk der sejler meget. Tværtimod vil faldskærmen være en falsk tryghed - har du nogen ide om hvor tæt på umuligt det ville være at få alle i en faldskærm og ned på jorden sikkert UDEN at dødstallet ville kunne sammenlignes med at alle styrtede direkte ned med flyet? Man kunne måske redde en enkelt eller to mere, men hvis fly styrter så dør folk hvis omstændighederne er tragiske nok!
Og faktisk har redningsveste reddet flere liv, igennem den tid hvor de efter lovkrav har skullet være ombord på flyene! Det handler blot om almen omtanke og det er de færreste der springer i vandet fra et fly der lander i et helt, måske to, stykke på vandoverfladen!
tilføjet af 123456+
Hvad med recervehjulet ?.
Der vil med garanti blive trængsel ved udgangene når 2-300 passagerer skal deles om to eller tre smalle udgange for at komme ud af et fly der styrter med 400 km/t.
Derudover har de færreste prøvet faldskærmsudspring og vil derfor ikke ane hvad de skulle stille op, og vil sandsynligvis besvime straks de er ude af flyet, og derfor døde da faldskærmen så ikke udløses.
Selvfølgelig kan man give sig til at regne ud hvor meget ekstra brændstof et reservehjul på 5-10kg der er fragtet jorden rundt 8-10 gange har kostet, men ville du undvære reservehjulet den dag du punkterer?
tilføjet af dandegn
Tag flyveren fra Kbh til spanien ?.
Og under sædet ligger der en redningsvæst???, man er over land hele vejen til spanien?, også er mit spørgsmål bare lige [???] , i UBÅDE!, mon de i dem har en faldskærm 😃 .
Hvor mane rutefly er faldet ned i vandet?, hvor folk har haft en Chance for at overleve turen ned til vandet.
Jeg har arbejdet for Div. jernhandler, og jeg har "skrottet" mange GAMLE biler, de var rustet helt op, men sjovt nok!, så lå recerve hjulet bag i bilen og det havde ALDRIG været brugt, bilen havde måske kørt 300/400.000-Km, og recervehjulet havde aldrig været brugt?, recervehjulet vejer Ca. 15/20-Kg 😃 .
Vil DU gratis slæbe 15/20-Kg jorden rundt 10- gange, jeg ved ikke hvor meget brandstof der er blevet brugt, på at flytte X-antal nye hjul jorden rundt, men der er mange millioner liter brandstof, og mange millioner TONS Co2, der er blevet brugt på ingen ting.
Kan i Havde en rigtig god dag.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
Der ville nok kunne spares det samme, som et godt danskkursus koster 😉
tilføjet af 123456+
HALAL slagtning Osv?.
Dr HD viste tidligere i dag en udsendelse om netop landingen på Hudsonfloden.
Og jo polle. de fleste af passagererne havde redningsvesten på, for en af passagererne blev interwievet og han opdagede da han stod på vingen at de fleste andre end ham havde vesten på.
Selvsagt gik han ikke tilbage efter sin redningsvest.
tilføjet af pouljoergensen
Recervehjulet ?.
I gamle dage, der holdt der altid nogen og var punkteret rundt om på landevejene, men i dag, man ser uhyggeligt sjællent nogen holde med et fladt hjul.
Vejene er blevet bedre, for slet ikke at tale om dækne, på over 20-år er jeg kun punkteret en gang, og det var i min "garage" Pga jeg kørte over et stykke jern, jeg viste det lå der, men jeg tænkte, det går nok, det gjorde det bare ikke.
Man skal tænke på antallet at hjul der bliver flyttet hver eneste dag, og hvad det koster, F.eks i Co2 udslip, det er selvfølgeligt ikke meget for den enkle bil/person, men prøv lige og forstil dig samtlige biler der hver dag kører ind i Kbh, så begynder det pludseligt at blive til noget.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af Lene Johansen
Tag flyveren fra Kbh til spanien ?.
Vil du Polle så rende og skifte disse redningsveste ind og ud af maskinerne afhængig af hvor de flyver hen? Hvor skal du opbevare disse veste og hvor er de når skal bruge dem på næste tur? At du så ofte flyver over Biscayabugten til Spanien betyder vel ikke noget. Den med reservehjulet gælder naturligvis for alle biler ik Polle. Den dag du så punkterer så går du bare hjem ik´ Polle. Tak for tipset men jeg vil nok takke nej tak for rådet og kalde dem for komplet uholdbare.
Og under sædet ligger der en redningsvæst???, man er over land hele vejen til spanien?, også er mit spørgsmål bare lige [???] , i UBÅDE!, mon de i dem har en faldskærm 😃 .
Hvor mane rutefly er faldet ned i vandet?, hvor folk har haft en Chance for at overleve turen ned til vandet.
Jeg har arbejdet for Div. jernhandler, og jeg har "skrottet" mange GAMLE biler, de var rustet helt op, men sjovt nok!, så lå recerve hjulet bag i bilen og det havde ALDRIG været brugt, bilen havde måske kørt 300/400.000-Km, og recervehjulet havde aldrig været brugt?, recervehjulet vejer Ca. 15/20-Kg 😃 .
Vil DU gratis slæbe 15/20-Kg jorden rundt 10- gange, jeg ved ikke hvor meget brandstof der er blevet brugt, på at flytte X-antal nye hjul jorden rundt, men der er mange millioner liter brandstof, og mange millioner TONS Co2, der er blevet brugt på ingen ting.
Kan i Havde en rigtig god dag.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af Lene Johansen
HALAL slagtning Osv?.
Den der med floden Polle var det ikke noget med at motorene gik i stå lige efter starten? Tror du at man starter med at alle passagererne sidder med redningsvesten på? Hvis ikke hvor mange sekunder tror du så de fik til at få dem på og hvem vidste da motorerne gik i stå at skipperen ville lande i en flod. Det var faktisk en snarrådig disposition som sparede alle de menneskers liv der ville gå tabt hvis han lod maskinen pløje sig ned gennem bygningerne. Denne ulykke har intet med redningsveste at gøre men som sædvanlig for du Polle vendt op og ned på den virkelige verden.
Hvis du ellers så det i TV, så havde du opdaget at, IKKE eneste af dem som kom ud på vingen af flyet havde en redningsvest på?, ikke en eneste.
Og Pga et eneste fly lander i en FLOD, skal alle så PATU havde redningsvest med, der er da vist flere der drukner i U-både i forhold til antallet, og de har vist ikke faldskærme med??.
Eller er det mon der for de drukner 😃 , de har måske kun fået faldskærme med 😖 .
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af Miniprofil888
Meget sjovt indlæg?
I biler altså, jeg har arbejdet hos en jernhandler og på et autoværksted, engang, og gamle biler der bliver skrottet de har mange gange et helt "nyt" reservehjul som aldrig har været brugt, ikke at det er noget værd, for klimaet har som regel ødelagt det, men.
Biler der har kørt 400.000-Km med en "dødvægt" på Ca 15-20-Kg, det har kostet en masse brandstof, men, nu var det mere en vits, det med redningsvesten/faldskærmen, men OK.
Nu vejer de ikke ret meget de redningsveste man bruger i fly, men, de fly som møder vandet, der er det jo meget sjældent at nogen overlever, så er det ikke en falsk tryghed ?.
Og når de så endeligt skal bruges og kan bruges, så bliver de brugt forkert, antallet af redet i forhold til dræbte Pga. redningsvesten i fly går vist lige op.
Det havde da været mere smart med en faldskærm i fly.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
Hvor du vil hen med dit indlæg, ved jeg ikke, men Tryg og SAS vil sikkert være interesseret.
Måske også kongehuset?
Man kunne jo også forestille sig at toiletterne løb over, så er sådan en vest jo god nok - lol
De fleste reservehjul der findes i biler i dag, er sådan nogle letvægts erstatninger, beregnet til at bruge til nærmeste værksted.
Men igen, hvad er formålet med dit indlæg, eller var det meningen at det skuller under ugens vits?
tilføjet af Lene Johansen
Ugens vits fra Polle
I mange nye biler er det slet ingen reservehjul men en plastikbeholder med noget man sprøjter ind i dækket som lapper hullet. Det kan så holde 2-300 km til nærmeste værksted. Men det har Polle ikke fundet ud af.
[quote="pouljoergensen" post=2580533]I biler altså, jeg har arbejdet hos en jernhandler og på et autoværksted, engang, og gamle biler der bliver skrottet de har mange gange et helt "nyt" reservehjul som aldrig har været brugt, ikke at det er noget værd, for klimaet har som regel ødelagt det, men.
Biler der har kørt 400.000-Km med en "dødvægt" på Ca 15-20-Kg, det har kostet en masse brandstof, men, nu var det mere en vits, det med redningsvesten/faldskærmen, men OK.
Nu vejer de ikke ret meget de redningsveste man bruger i fly, men, de fly som møder vandet, der er det jo meget sjældent at nogen overlever, så er det ikke en falsk tryghed ?.
Og når de så endeligt skal bruges og kan bruges, så bliver de brugt forkert, antallet af redet i forhold til dræbte Pga. redningsvesten i fly går vist lige op.
Det havde da været mere smart med en faldskærm i fly.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen[/quote]
Hvor du vil hen med dit indlæg, ved jeg ikke, men Tryg og SAS vil sikkert være interesseret.
Måske også kongehuset?
Man kunne jo også forestille sig at toiletterne løb over, så er sådan en vest jo god nok - lol
De fleste reservehjul der findes i biler i dag, er sådan nogle letvægts erstatninger, beregnet til at bruge til nærmeste værksted.
Men igen, hvad er formålet med dit indlæg, eller var det meningen at det skuller under ugens vits?
tilføjet af la34sf
Tag flyveren fra Kbh til spanien ?.
Næ men det var da værre engang kaptajnen sagde at pga at det var hans sidste flyvning var alle drikkevare og toldfri varer gratis, hura hura lød det i kabinen, men forresten kan de i højre side se en lille hvid plet, det er her fra deres kaptajn taler fra en faldskærm, firmaet har nu i 40 år snydt mig for mine ferie penge, og jeg er sku ærligt talt godt af det foretagende, men jeg vil ønske dem alt godt, og "god" rejse. Hasta Luego El capitan.
tilføjet af Megaprofilos
HALAL slagtning Osv?.
Poul skriver jo intet om, at ulykken har noget med redningsveste at gøre. Hans pointe er blot, at man ikke behøver dem, når der kun flyves over land.
Så hvorfor fyrer du sådan en gang sludder af [strike]Charlee/Lene Johansen?[/strike]
MVH
Megaprofilos
[sol] Redigeret af SOL: TAL PÆNT!
tilføjet af fruppe
Tag flyveren fra Kbh til spanien ?.
la34sf skriver:
Næ men det var da værre engang kaptajnen sagde at pga at det var hans sidste flyvning var alle drikkevare og toldfri varer gratis, hura hura lød det i kabinen, men forresten kan de i højre side se en lille hvid plet, det er her fra deres kaptajn taler fra en faldskærm, firmaet har nu i 40 år snydt mig for mine ferie penge, og jeg er sku ærligt talt godt af det foretagende, men jeg vil ønske dem alt godt, og "god" rejse. Hasta Luego El capitan.
En gammel vittighed kan altid pudses af 🙂
Det blev dog autentisk med den ægyptiske pilot der med overlæg styrtede en rutemaskine i vandet, ægypterne tilkaldte haverieksperter fra USA der nåede til den slutning at han havde begået selvmord hvilket udløste en mindre diplomatisk krise.
Det var selvmord grundet private problemer, ikke religiøst.