Det er dog uhyrligt at høre visse politikere fremføre, at fugle ikke udgør en risiko for luftfarten.
Fugle og fly...
er generelt ikke nogen heldig cocktail, men retfærdighedsvis skal det også siges at kollision med fugle - birdstrike, som det hedder i fagsproget - meget sjældent fører til egentligt havari.
I de allerfleste tilfælde sker der kun materiel skade. De fleste jetmotorer på passagerfly har slugt mange fugle uden at være gået i stå af den grund. Der er piloten, der af sikkerhedsmæssige årsager, vælger at stoppe den, p.g.a. den ubalance der opstår (fuglerester samt de hakker der kan komme i fanbladende), men alle passagerfly kan heldigvis sagtens lande selvom en motor er slukket.
I de allerfleste tilfælde sker der kun materiel skade. De fleste jetmotorer på passagerfly har slugt mange fugle uden at være gået i stå af den grund. Der er piloten, der af sikkerhedsmæssige årsager, vælger at stoppe den, p.g.a. den ubalance der opstår (fuglerester samt de hakker der kan komme i fanbladende), men alle passagerfly kan heldigvis sagtens lande selvom en motor er slukket.
Ca. 300000 borgere er truet af statens fuglereservater, beliggende tæt på lufthavnen i Kastrup.
At påstå , at fugle og flytrafik ikke er en livsfarlig cocktail, vidner om mangel på viden
Som jeg skrev...
er det ikke en heldig cocktail, men et faktum er det at kun et meget lille antal birdstrikes fører til havari. Når det er sagt: kun et fjols bakker op om at oprette / opretholde et fuglereservat nær ved en lufthavn.
Som flypassager er der imidlertid mange andre faktorer jeg ville være langt mere bekymret for:
- Utilstrækkelig radardækning i nogle lufthavne
- For dårlig varsling af farligt flyvevejr, som f.eks. windshear
- Den stadigt stigende flytrafik kombineret med et stigende pres på flyselskaberne for at tjene penge, som igen risikerer at forringe flysikkerheden som følge af dårligere vedligeholdelse
er bare nogle af punkterne.
Som flypassager er der imidlertid mange andre faktorer jeg ville være langt mere bekymret for:
- Utilstrækkelig radardækning i nogle lufthavne
- For dårlig varsling af farligt flyvevejr, som f.eks. windshear
- Den stadigt stigende flytrafik kombineret med et stigende pres på flyselskaberne for at tjene penge, som igen risikerer at forringe flysikkerheden som følge af dårligere vedligeholdelse
er bare nogle af punkterne.
Hvis flyet får fugle i begge motorer, hvad så.? Skal piloten slukke begge to
Prøv nu og læs hvad jeg skriver
Jeg påstår jo ikke at der ikke kan ske ulykker som følger af birdstrikes - blot at det er sjældent det sker.
Jeg skrev netop også i mit første indlæg at en motor godt kan køre selvom den "sluger" en fugl, og det at fuglene skulle ramme begge motorer samtidig er ikke særligt sandsynligt, men igen - jeg siger ikke det ikke kan ske.
Jeg skrev netop også i mit første indlæg at en motor godt kan køre selvom den "sluger" en fugl, og det at fuglene skulle ramme begge motorer samtidig er ikke særligt sandsynligt, men igen - jeg siger ikke det ikke kan ske.
Er vore politikere dummere en loven tillader,ved oprettelsen af talrige ulovlige fuglereservater...
http://www.strangemilitary.com/content/item/107957.html
I Kastrup ligger Danmarks historiens største netværk af fuglereservater tæt op af lufthavnen i umiddelbar forlængelse af startbanerne.
I Kastrup ligger Danmarks historiens største netværk af fuglereservater tæt op af lufthavnen i umiddelbar forlængelse af startbanerne.
til det er der vist kun et svar
JA.
Har Trafikministeren ikke det fulde ansvar for at de internationale rejsende sikkerhed?
Det er sygt og ren vanvid , at udsætte andres liv for unødig fare ?
Bør de politikere der deltaget i denne årelange debat omkring fugle og flyvesikkerhed,ikke snarligt mentalundersøges, af hensynet til flyvesikkerheden i Kastrup Lufthavn.
ErTrafikministeren overfladisk eller bare et fjols, da han afviste piloternes frygt for fugle ...
Pardoksalt afviste trafikministeren piloterne i 2003 med henvisning til trafikministeriet Statusrapport 1999. En undersøgelse der blevet kraftigt kritiseret af ministerens egen partifælle Kaj Ikast, for at være udført af miljøfolk med inhabilitet problemer. Kaj Ikast fremkom med i Berlingske Tidende, at i visse ministerier forekom magtmisbrug i forbindelse med miljøundersøgelser
Skal der lig på bordet, før politikere og aktionæer vågner op?
Børsen skrev. Lufthavnsaktier på kollisionskurs,fordi Staten har udbygget fuglereservater indenfor en radius af 10 km fra
lufthavne, i åbenlys strid med international luftfarts aftale,den Danske regering selv har tiltrådt.
Har CPH /s aktionærer penge nok i kassen til,hvis fugle og fly støder sammen og mennesker omkommer.
lufthavne, i åbenlys strid med international luftfarts aftale,den Danske regering selv har tiltrådt.
Har CPH /s aktionærer penge nok i kassen til,hvis fugle og fly støder sammen og mennesker omkommer.
Naturklagenævnet orienterer omkring afstandkrav fra søfuglereservater til lufthavne.
Er i Politikere i lommen på naturinteresseorganisationerne eller de mange stemmer der ligger bag?
Med 300km i timen er sammenstød med fugle under start,, en livsfarlig cocktail.
Kun et fjols bakker op om at oprette / opretholde et fuglereservat nær ved en lufthavn.
Har politikerene ingen moralkodex, når man ligefrem og upåagtet trodser enhver kritik af fuglereservater tæt op af en international lufthavn, er en yderst dårlig ide.
Hvad er ideen...
med det klip du linker til? Man ser en Boeing 747 under take-off, som, så vidt jeg kan se, forløber ganske normalt. Sker der en kollision med en fugl fremgår det i hvert fald ikke af filmen
Som jeg tidligere har nævnt, men jeg skal gerne gentage det nok en gang, så er fugle og fly en dårlig cocktail - et sammenstød kan forårsage skader for mange millioner, forårsage store forsinkelse og i sjældne tilfælde føre til en ulykke, men som jeg også flere gange har pointeret, så er det altså ikke "birdstrikes", der forårsager de fleste uheld.
www.airdisaster.com
Som jeg tidligere har nævnt, men jeg skal gerne gentage det nok en gang, så er fugle og fly en dårlig cocktail - et sammenstød kan forårsage skader for mange millioner, forårsage store forsinkelse og i sjældne tilfælde føre til en ulykke, men som jeg også flere gange har pointeret, så er det altså ikke "birdstrikes", der forårsager de fleste uheld.
www.airdisaster.com
Hvorfor...
opretter du et indlæg med en overskrift, der ordret er identisk med noget jeg har skrevet?
Læs nedstående link og konstater at selv store fly kan forulykke på grund af fugle under start
http://www.birdstrike.org/events/signif.htm
Hvad er din reelle hensigt og iver til at fortælle os alle at sammenstød med fugle under start, ikke altid ender katastrofalt.
Et birdstrike er et birdstrike for meget,også med
de økonomiske konsekvenser det har luftfart selskaberne. SAS har skader på fly for ca.100 millioner årligt og heldigvis uden tab af menneskeliv
Hvad er din reelle hensigt og iver til at fortælle os alle at sammenstød med fugle under start, ikke altid ender katastrofalt.
Et birdstrike er et birdstrike for meget,også med
de økonomiske konsekvenser det har luftfart selskaberne. SAS har skader på fly for ca.100 millioner årligt og heldigvis uden tab af menneskeliv
At kredse rundt i SAS 767 fly med en fugle ødelagtt motor for tømme brændstoftankene er ikke sjovt.
http://www.birdstrike.org/events/signif.htm
Højt at flyve dybt at falde, når birdstrike ikke
tages alvorligt?
Højt at flyve dybt at falde, når birdstrike ikke
tages alvorligt?
Miljøfolk er yderst livsfarlige når de prøver at opnå fuld kontrol med luftfartsaktivitet
Ved Københavns lufthavn var det de samme folk
der krævede fredning, der idag udgør den fulde kontrol med alle berørte myndigheder, når risikoen for sammen stød mellem fugle og fly skal vurderes.
Ingen gider at høre på, når de danske piloter gennem flere år har utalt frygt for flysikkerheden.
Miljøfolkene ved bedre end andre,fordi de selv peger på at de er fugleeksperterne.
der krævede fredning, der idag udgør den fulde kontrol med alle berørte myndigheder, når risikoen for sammen stød mellem fugle og fly skal vurderes.
Ingen gider at høre på, når de danske piloter gennem flere år har utalt frygt for flysikkerheden.
Miljøfolkene ved bedre end andre,fordi de selv peger på at de er fugleeksperterne.
Det var da et mærkeligt spørgsmål
Hvilket belæg har du for at betvivle mine hensigter? Jeg synes ærlig talt det var et mærkeligt spørgsmål.
Det virker i øvrigt ikke som om du har læst hvad jeg skriver, jeg siger lige præcis også at "birdstrikes" både er dyre og problematiske, men for 117. gang gentager jeg også at det sjældent fører til haveri.
Det virker i øvrigt ikke som om du har læst hvad jeg skriver, jeg siger lige præcis også at "birdstrikes" både er dyre og problematiske, men for 117. gang gentager jeg også at det sjældent fører til haveri.
Vi skal huske at københavns lufthavn ligger midt byområde, med de konsekvenser hvis et styrter n...
Jeg må borger og nabo til Danmarks eneste internationale lufthavn med 290000 operationer
årligt, være dybt bekymret over myndighedernes placering fuglereservater så tæt på lufthavnen.
Hver morgen og aften når jeg kikker ud på de omkring græsplæner i vort boligselskab beliggende i indflyvning 12-30, ser jeg tusinder af måger der
dagligt passager lufthavnen fra ynglepladser til
fødesteder. Jeg har læst SLV bekendtgørelsen BL3-16 på nettet, og her fremkommer det at denne form for trafik er ulovligt og kan føre til nedlæggelse af fuglereservater, hvis disse er gene for flytrafikken
årligt, være dybt bekymret over myndighedernes placering fuglereservater så tæt på lufthavnen.
Hver morgen og aften når jeg kikker ud på de omkring græsplæner i vort boligselskab beliggende i indflyvning 12-30, ser jeg tusinder af måger der
dagligt passager lufthavnen fra ynglepladser til
fødesteder. Jeg har læst SLV bekendtgørelsen BL3-16 på nettet, og her fremkommer det at denne form for trafik er ulovligt og kan føre til nedlæggelse af fuglereservater, hvis disse er gene for flytrafikken
Der skal styrte et fly ned i en baghave i Tårnby før politikerene griber ind overfor fugleproble...
http://wildlife-mitigation.tc.faa.gov/public_html/Pictures2.htm
En forfærdelig måde at drive flyve sikkerhedspolitik på?? Citat, i Børsen af Ove Alstrup formand For Dansk Pilotforening.
En forfærdelig måde at drive flyve sikkerhedspolitik på?? Citat, i Børsen af Ove Alstrup formand For Dansk Pilotforening.